Broj brzina mi je nebitan, i stari na 18 su mi zavrsavali posao, vise mi znaci da koliko toliko lepo menja brzine, sto ovde nije bio slucaj, kada god sam stelovao zadnji menjac na jednom od zubcanika je bio "na ivici" tj. nije imao lep zvuk i cak se desavalo da spadne u drugu brzinu u odredjenim opsezima(ili lepo namestim gornjih 6 ili donjih 6, nikada nije moglo svih 7 da radi savrseno glatko). Prednji menjac slicna situacija, 2 zubcanika lepo namestis, 3 tesko, pa onda samo mozes zapravo da se odlucis da li ces 2 veca ili 2 manja.
Sto sve veorovatno i ima smisla uzevsi u obzir da sve nije ni priblizno kompatibilno jedno sa drugim a da su sami menjaci presli ne vise od 500km(godinama stajao bajs...).
Da se vratim na pocetak, tj. da mi broj brzina nije bitan, vec kada vec sredjujem bicikl, gledam da ga dovodem u koliko toliko pristojno stanje. Posto je patrona definitivno losa, a pogon vizuelno izgleda ocajno, pritom nije ni kompatibilan sa prednjim menjacem, krecem od pretpostavke da bih to morao da zamenim.
Pomenuti FC-M571 mogu da nabavim za 2500din sa sve patronom(polovnom narvno ali bez lufta) pa mi zvucao kao dobra opcija sa finansijske strane, ali opet ispade da i on ima 2 zuba vise od onoga za sta je moj prednji menjac predvidjen, brine me malo i sto je sam pogon relativno mator sudeci po onome sto na netu pise za datum kada se proizvodio.
Prednji menjaci nisu skupi, ali onda se otvara igra, moraju drugi shiferi itd...
Citajuci tekstove koje je Fallout postavio gore naleteh i na pricu o lancu pa sam evo jutros premerio i njega, 25,7cm za 10 karika, ili ti lanac zreo za zamenu? Sto verovatno takodje objasnjava zasto su relativno novi menjaci lose menjali brzine, a u kakvom je stanju 7faz pozadi, to ne umem da procenim(najveci zubcanik 28t ako je za nesto bitno u celoj prici o kompatibilnosti).
Znam da bi bilo najpametnije da zamenim svu opremu, ali mi se cini da je to ipak prevelika investicija za onoliko koliko vozim, mada me ispravite ako gresim.
Trenutna ideja se svodi na zadrzavanje shiftera, prednjeg i zadnjeg menjaca ako ne naleti neka povoljnija kombinacija, uz za sada zamenu pogona, lanca a mozda i kasete pozadi?
Cak sam se zaneo, na oglasima za 50e neko prodaje novu SRAM X5 grupu od 2 menjaca, rucica, lanca i lancanika, mada pretpostavljam da cu za manje pare zameniti lanac i kasetu kompatibilnu sa postojecom Acerom, a i pitanje je koliko je taj X5 ista bolji od Acere?