Jump to content


Fotografije

Nadogranja?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
85 odgovora na ovu temu

#21 astmario

astmario
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 March 2017 - 08:46 PM

Zbunio me je metal koji se nalazi u samoj vili i ima rupu za sraf.

Pretpostavljam da je ovaj prvi tip posto nikakve navoje nisam video, sa gornje strane gde viljuska prolazi kroz ram je bio metalno plasticni poklopac, malo sam ga ravnim srafcigerom mrdnuo i krenuo je na gore. Nakon skidanja sam mogao da skinem vilu na dole, u ramu su sa gornje i donje strane bili prstenovi sa lagerima, rekao bih u dobrom stanju, lepo zaliveni nekom plavom mascu i njih sam naravno skinuo, nisam obratio paznju doduse koji ide gore koji dole, i da li imaju smer, ali to vec kada budem delimicno sklapao nazad(patrona, lanac i lancanici ostaju za inspekciju u servisu pa da prelomim sta mi je ciniti).


  • 0

#22 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 March 2017 - 08:58 PM

Kod pogona je specificno da mora imati prateci prednji menjac koji je definisan brojem zuba najvece sajbne i raspona od koliko zuba male do koliko zuba velike sajbne moze da prebacuje. Generalno sve moze da se "natera" da radi ali ostaje pitanje kako ce raditi tako da to bar meni ne pije vodu.
 

Pazi sad.. kod mene je Deore M510 prednji menjač bio fabrički montiran sa pogonom 26-36-48.. u medjuvremenu je na tom biciklu montiran pogon 22-32-44 i sasvim je normalno funkcionisao. Pretpostavljam da prednji menjači idu i za za city i za mtb pogon.. samo je potrebno menjač podići višlje ili spustiti niže zavisno od tipa pogona koji se montira.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#23 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 25 March 2017 - 12:38 AM

Pazi sad.. kod mene je Deore M510 prednji menjač bio fabrički montiran sa pogonom 26-36-48.. u medjuvremenu je na tom biciklu montiran pogon 22-32-44 i sasvim je normalno funkcionisao. Pretpostavljam da prednji menjači idu i za za city i za mtb pogon.. samo je potrebno menjač podići višlje ili spustiti niže zavisno od tipa pogona koji se montira.

Ako se ne varam 510 jeste definisan 44/48 zuba.


  • 1

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#24 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 25 March 2017 - 05:00 PM

Ako se ne varam 510 jeste definisan 44/48 zuba.

Aham.. znači, ima menjača koji ne mogu na veći pogon ili obrnuto.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#25 astmario

astmario
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 March 2017 - 06:12 PM

A jel moze pojasnjenje oko oznaka menjaca i pogona?

Recimo moj prednji menjac, Acera FD-M330 ima vrednosti:

 

Top-Low Max. Capacity 20T Top-Middle Min. Capacity: 10T Top Gear Teeth:

42T

 

Trenutni pogon FC-TX71:

 

48-38-28T   Jel ovo uopste i bilo kompatibilno jedno sa drugim?

 

Vidim recimo jako dobro ocuvan pogon Deore XT pogon FC-M571 sa vrednostima 44/32/22, ako moze pojasnjenje sta oznake znace na pogonu, a sta na samom menjacu, odnose se na broj zuba? Ako je to onda moj postojeci menjac moze na pogon sa max 42 zuba ako dobro razumem i svo vreme je radio van opsega na 48 zuba koje imam?


  • 0

#26 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 26 March 2017 - 07:00 PM

To je sve objašnjeno u ova dva članka:

 

http://www.bikegreml...menjac-bicikla/

 

http://www.bikegreml...enjaca-bicikla/


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#27 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 26 March 2017 - 10:12 PM

A jel moze pojasnjenje oko oznaka menjaca i pogona?

Recimo moj prednji menjac, Acera FD-M330 ima vrednosti:

 

Top-Low Max. Capacity 20T Top-Middle Min. Capacity: 10T Top Gear Teeth:

42T

 

Trenutni pogon FC-TX71:

 

48-38-28T   Jel ovo uopste i bilo kompatibilno jedno sa drugim?

 

 

Nije... Kaze tvoj menjac Top gear Teeth (broj zuba velike sajbne) je maksimalno 42, a tvoj pogon na velikoj sajbni ima 48 zuba. Sto ne znaci da nije radilo i da nece raditi, ali kako ce raditi to je drugo pitanje.

 

 

Vidim recimo jako dobro ocuvan pogon Deore XT pogon FC-M571 sa vrednostima 44/32/22, ako moze pojasnjenje sta oznake znace na pogonu, a sta na samom menjacu, odnose se na broj zuba? Ako je to onda moj postojeci menjac moze na pogon sa max 42 zuba ako dobro razumem i svo vreme je radio van opsega na 48 zuba koje imam?

 

Ok, pogon 44/32/22 je 9-to fazni (brzinski) pogon i kao takav je predvidjen da radi sa lancem za taj broj brzina, kao i menjacem koji omogucava nesmetan rad. Iako neke se neke kolege drze stava da sve to moze da radi, ja drzim do onog uradi kako je propisano i smanjices nervozu. Koriscenjem neodgovarajuceg lanca moze da uspori promenu brzina, bocno setanje lanca po zupcanicima pogona koje uzrokuje brze trosenje istih itd...

 

 
 
 
Napisi koliko brzina hoces da imas na biciklu i napravicemo kombinaciju delova koji su kompatibilni medjusobno.

  • 1

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#28 astmario

astmario
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 March 2017 - 05:34 AM

Broj brzina mi je nebitan, i stari na 18 su mi zavrsavali posao, vise mi znaci da koliko toliko lepo menja brzine, sto ovde nije bio slucaj, kada god sam stelovao zadnji menjac na jednom od zubcanika je bio "na ivici" tj. nije imao lep zvuk i cak se desavalo da spadne u drugu brzinu u odredjenim opsezima(ili lepo namestim gornjih 6 ili donjih 6, nikada nije moglo svih 7 da radi savrseno glatko). Prednji menjac slicna situacija, 2 zubcanika lepo namestis, 3 tesko, pa onda samo mozes zapravo da se odlucis da li ces 2 veca ili 2 manja.

Sto sve veorovatno i ima smisla uzevsi u obzir da sve nije ni priblizno kompatibilno jedno sa drugim a da su sami menjaci presli ne vise od 500km(godinama stajao bajs...).

 

Da se vratim na pocetak, tj. da mi broj brzina nije bitan, vec kada vec sredjujem bicikl, gledam da ga dovodem u koliko toliko pristojno stanje. Posto je patrona definitivno losa, a pogon vizuelno izgleda ocajno, pritom nije ni kompatibilan sa prednjim menjacem, krecem od pretpostavke da bih to morao da zamenim.

Pomenuti FC-M571 mogu da nabavim za 2500din sa sve patronom(polovnom narvno ali bez lufta) pa mi zvucao kao dobra opcija sa finansijske strane, ali opet ispade da i on ima 2 zuba vise od onoga za sta je moj prednji menjac predvidjen, brine me malo i sto je sam pogon relativno mator sudeci po onome sto na netu pise za datum kada se proizvodio.

 

Prednji menjaci nisu skupi, ali onda se otvara igra, moraju drugi shiferi itd...

 

Citajuci tekstove koje je Fallout postavio gore naleteh i na pricu o lancu pa sam evo jutros premerio i njega, 25,7cm za 10 karika, ili ti lanac zreo za zamenu? Sto verovatno takodje objasnjava zasto su relativno novi menjaci lose menjali brzine, a u kakvom je stanju 7faz pozadi, to ne umem da procenim(najveci zubcanik 28t ako je za nesto bitno u celoj prici o kompatibilnosti).

Znam da bi bilo najpametnije da zamenim svu opremu, ali mi se cini da je to ipak prevelika investicija za onoliko koliko vozim, mada me ispravite ako gresim.

 

Trenutna ideja se svodi na zadrzavanje shiftera, prednjeg i zadnjeg menjaca ako ne naleti neka povoljnija kombinacija, uz za sada zamenu pogona, lanca a mozda i kasete pozadi?

 

Cak sam se zaneo, na oglasima za 50e neko prodaje novu SRAM X5 grupu od 2 menjaca, rucica, lanca i lancanika, mada pretpostavljam da cu za manje pare zameniti lanac i kasetu kompatibilnu sa postojecom Acerom, a i pitanje je koliko je taj X5 ista bolji od Acere?


  • 0

#29 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 27 March 2017 - 07:44 AM

X5 je daleko bolji od Acera menjaca, licno vozim i vise volim sram, ali to nije resenje tvojih problem.

 

 

Znam da bi bilo najpametnije da zamenim svu opremu, ali mi se cini da je to ipak prevelika investicija za onoliko koliko vozim, mada me ispravite ako gresim.

 

Najlakse je promeniti komponente i zavrsiti pricu... Ali... Ako neke komponete rade a neke ne onda zamenis te koje ne rade i vozis bajs. Ukoliko se ukaze potreba za vecim rasponom brzina i boljim prenosima onda prodas taj i kupis odgovarajuci bicikl.

 

Obzirom da je ...

 

...Trenutna ideja se svodi na zadrzavanje shiftera, prednjeg i zadnjeg menjaca ako ne naleti neka povoljnija kombinacija, uz za sada zamenu pogona, lanca a mozda i kasete pozadi?

 

A vec imas menjace/siftere koji rade svoj posao onda zamenis pogonsku grupu 

- Pogon KLIK, KLIK, KLIK, KLIK, predvidjen za 7/8 brzina

- Odgovarajucu Patronu, za tri sajbne na pogonu 42 zuba najvece preporuka je osovina 122.5mm

- Račnu tj. kasetu

- Lanac sa spojnicom, ili isti BEZ spojnice

- Novi buziri i sajle da bi sve to radilo kako treba

 

Tako da se sve svede na cifru koju sam napisao u post#2 5000,00 +/-

 

Ukoliko promenis misljenje i hoces da skocis na 8 brzina, proporcionalno raste i finansijsko ulaganja a morao bi da zamenis zadnji tocak (zbog prihvata kasete), siftere, lanac za 8b kao i kasetu.

Za 9b je vec komplikovanija prica i morao bi pored tocka da zamenis pogonsku i mehanicku grupu...


  • 1

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#30 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 March 2017 - 08:21 AM

Dva zuba više neće biti problem za prednji menjač - tako da i pogoni sa 44 zuba mogu da rade sasvim OK. Premala je razlika u zakrivljenosti (obimu) najvećeg lančanika između 42 i 44 zuba.

 

Ako postojeći pogon nije neispravan, jeftinije je zameniti prednji menjač.

Ako se menja pogon, najjeftinij Shimano za 7/8 brzina će raditi. Mada neće biti problema ni sa pogonom za 9 brzina.

 

Lanac ako je toliko istegnut, najbolje promeniti sa sve kasetom. Lanac se može uzeti neki za 8 brzina, sa brzom spojkom (ako se ne nađe za 7 brzina sa spojkom). Brza spojka olakšava i montiranje/skidanje i omogućava lakše pranje lanca u tegli sa razređivačem. Ovde sam o tome pisao:

http://www.bikegreml...-lanca-bicikla/

 

Kavez zadnjeg menjača se pod rukom oseti koliko ima "lufta" - da li je raskliman previše. Ako je OK, ne bih ga menjao.

 

Staviti kvalitetne bužire za menjač, nove sajle, rutirati sajle i bužire kako treba i trebalo bi sve da radi.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#31 astmario

astmario
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 March 2017 - 11:57 AM

Ok, onda se necu zaletati da uzimam taj polovan XT pogon sa patronom ako je sigurnije ici na novu patronu i nov 42t pogon nize klase.

Zadnji menjac me i brine, jeste malo presao, ali nemam pojma da li je u podrumu gde je stajao naslagan sa drugim biciklama neko bacio drugi na njega, uradio ga, pokrivio i slicno a pretpostavljam dok se ne stavi na ram da i nema mogucnosti da se to proveri.

Zato sam i gledao taj SRAM x5, ako moram da menjam lanac/kasetu/zadnji menjac onda se verovatno vise isplati ici na tu kombinaciju, mada bi sa ekonomskog stava vise voleo da Acera radi a da je problem samo na nivou prenos/lanac/kaseta.


  • 0

#32 kompleksas

kompleksas
  • Members
  • PipPip
  • 56 posts

Postavljeno 27 March 2017 - 02:49 PM

Ako moze jedno amatersko pitanje drugari... Meni licno ovi pogoni za 25-30e svi izgledaju pristojno. Moje pitanje glasi, koja je tazlika izmedju jednog pogona od 30e i ovih skupih od recimo preko 100e?? Hvala najlepse.
  • 0

#33 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 March 2017 - 04:16 PM

Ako moze jedno amatersko pitanje drugari... Meni licno ovi pogoni za 25-30e svi izgledaju pristojno. Moje pitanje glasi, koja je tazlika izmedju jednog pogona od 30e i ovih skupih od recimo preko 100e?? Hvala najlepse.

 

Skuplja oprema je najčešće lakša. Retko kad i dugotrajnija.

 

Pored toga, neke komponente se malo bolje ponašaju kad se radi ono što ne treba, ali u trkama nekad mora: menjanje brzina pod opterećenjem na pedalama.

Takođe, skuplja oprema više klase za neki procenat skraćuje vreme promene brzine.

 

 

Kod samog pogona, ako se ne trkaš i ne opterećuješ previše nećeš primetiti neku razliku.

Skuplji imaju obično mogućnost zamene pojedinačnih lančanika (koji nekad koštaju kao ceo jeftiniji pogon).

 

Magične reči marketinga kad su pogoni u pitanju je: kruto i lagano. Sad, koliko se to oseti u vožnji, ako ne znaš kakav je pogon unapred, pitanje je.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#34 kompleksas

kompleksas
  • Members
  • PipPip
  • 56 posts

Postavljeno 27 March 2017 - 04:57 PM

Hvala najlepse. Meni licno ta tezina nikakvu ulogu ne igra. Marketing je cudo i stvarno su previse napumpali tu pricu u biciklizmu. Da li cu se kretati uzbrdo 18km/h sa nekim profi karboncem i ludackom opremom na njemu, ili cu se kretati 15km/h za istu utrosenu snagu sa pristojnim alu ramom i opremom tipa sora, meni je zaista svejedno. Svakako cu nizbrdo sa nekim solidnim pogonom, koji ima nesto preko 50 zuba postici 60 i vise km/h, sto je po meni sjajno.


  • 0

#35 astmario

astmario
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 March 2017 - 05:46 PM

Iskopah menjace evo i slike zadnjeg, deluje losije nego u secanju :)

 

https://drive.google...WXc?usp=sharing

 

Jel donji zupcanik treba da ima ovoliko lufta kao na slici? Namerno sam ga gurao u jednu/drugu stranu? Na druge 2 slike sam gurao sam kavez od plasticnog nosaca, tu lufta ima ali bas malo.

 

EDIT: zadnja nabla je oznake fh-rm40 altus quick release, onda pretopostavljam da ide kaseta na nju? Kaseta takodje ima lufta, ne bih rekao previse, ali ga ima.

EDIT 2: Prednji menjac na selni ima oznaku 31,8, sto bih rekao odgovara na pitanje sa prve strane vezano za ram.


  • 0

#36 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 27 March 2017 - 06:08 PM

Pa taj menjac pripada istoriji :)

Luft u donjoj rolnici je uobicajan, donja rolnica je zatezna tj. pravi zateze lanac, gornja rolnica je vodeca.

 

 

Ta nabla koju imas ima li jos neku oznaku fh-rm40 pa jos neki broj?


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#37 astmario

astmario
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 March 2017 - 06:22 PM

Nazalost ne, FH-RM40 VIAM MALAYSIA. Na kaseti pise Shimano HYPER GLIDE 8.


  • 0

#38 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 27 March 2017 - 06:33 PM

Broj brzina mi je nebitan, i stari na 18 su mi zavrsavali posao, vise mi znaci da koliko toliko lepo menja brzine, sto ovde nije bio slucaj, kada god sam stelovao zadnji menjac na jednom od zubcanika je bio "na ivici" tj. nije imao lep zvuk i cak se desavalo da spadne u drugu brzinu u odredjenim opsezima(ili lepo namestim gornjih 6 ili donjih 6, nikada nije moglo svih 7 da radi savrseno glatko).

 

 A covek ima 8-faznu kasetu...

 

Aj ovako. Lepo slikaj siftere, prednji menjac, kasetu, pogon da ne nagadjamo vise. Sve vreme se vrtimo oko 6/7 brzina a ispade ono trece.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#39 astmario

astmario
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 March 2017 - 07:09 PM

7 zubcanika, toliko umem da brojim, shifteri za 7 brzina, pise na prozorima :)

 

Evo ovako:

 

1.zadnja kaseta i nabla:

 

https://drive.google...TWc2WE5yS2c0UUk

 

2. Sifteri i prednji menjac:

 

https://drive.google...cTFJYkpoa0U1Qnc

 

3. Pogon i patrona, patrona deluje relativno dobro, na pogonu se vide neki zubi na najvecem zubcaniku koji mi deluju lose, i krajnje cudna ulubljenja?

 

https://drive.google...YTRlejkzcW9nU3M


  • 0

#40 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 27 March 2017 - 08:09 PM

Ok, nemas 8-faz :)

Pogon deluje potroseno, patrona nemam pojma. Kaseta deluje sasvim ok na slikama.
Ja bi to lepo oprao, zamenio patronu, pogon i lanac i vozio bez razmisljanja o daljim investicijama
Samo mala korekcija na post #29
Umesto...

- Račnu tj. kasetu


OVO
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika