Jump to content


Fotografije

Karbon ili Aluminijum


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
102 odgovora na ovu temu

#41 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 12 October 2016 - 01:32 PM

Ja ne bih bežao od kvalitetnog rama, bilo da je karbon, aluminijum, ili čelik. Kvalitetan i dobar ram je dobar. Materijal je samo sredstvo za postizanje cilja, do kog se može doći na različite načine.

 

Naravno, kada se u obzir uzmu i cena i planirani način upotrebe, tada svako za sebe izvaga koji je materijal koji njemu najviše odgovara.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#42 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 01:46 PM

Uz carbon ram ne bi islo da stavim alu tockove,alu sticnu,volan i slicno.Nekako mi se ne uklapa.

 

Zašto ne? To je kao da kažeš da na alu ram ne idu karbon točkovi, ili da na čelični ram moraju da se stavljaju samo čelične komponente. Opet mi deluje da se pravi neka fama i predrasuda bez ikakve potrebe, "nije pravi ako nije tako-i-tako".

 

Na kraju, gde se povlači crta, šta sme da bude metalno ako je ram karbon? Menjači, kurble, kočnice? Šajbne? Žbice?


  • 0

#43 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 02:20 PM

...Ko to jos radi?

ako ti to ne radis...ne znaci da drugi to ne rade

a sa druge strane to sto drugi rade ne znaci da bi se tebi dopalo ili da bi tebi odgovaralo

a sve to nevezano za novac, ekonomsku situaciju i sl offtopic-e

vec iskljucivo za ono sto covek ocekuje od voznje.

 

 

...Da ne skrecemo sa teme,pustimo celik....sirinu guma i slicno

Msm..ti si poceo...

....O celiku ne bih govorio,to je vec stvarno prevazidjeno...

...ja sam se samo javio/nastavio,

jer se ne slazem sa tvojim stavom da svaki celicni ram spada u prosli vek

ima opakih celicnih legura i celicnih ramova...svih namena...tako da ko voli...

a koliko vidim i druge kolege navode argumente koji se ne uklapaju sa tvojim zakljuccima.

 

 

...Po meni ram i komponente treba uparivati a ne ici iz krajnosti u krajnost.

po meni svako treba da vozi ono sto zeli/moze/voli

ne msm da je moje vidjenje bicikla/biciklizma merodavno za nekog drugog.

 

samo msm da bi bilo fer i korektno da (i u tvojim postovima) ima nesto vise postovanja i nesto manje potcenjivanja :(


  • 1

#44 vikler

vikler
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 03:02 PM

Nije potcenjivanje,samo moje misljenje.


  • 0

#45 vikler

vikler
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 03:04 PM

Pitanje je bilo..carbon ili aluminijum.Malo smo razvukli temu i presli na celik i slicno.Ali moj odgovor je aluminijum.


  • 0

#46 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 03:04 PM

Po meni, ako se ima para uvek karbon...

Ako se para nema onda zelje ostaju, a uzima se po mogucnostima, kao i u svemu ostalom u zivotu....


  • 2

#47 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 04:28 PM

Uz carbon ram ne bi islo da stavim alu tockove,alu sticnu,volan i slicno.Nekako mi se ne uklapa.

Pre bih stavio alu šticnu na karbonski nego na alu ram.

Suština je da je karbon prigušivač vibracija i da je lepo imati ga negde u sistemu. Kod alu ramova to bi bila šticna, Kod karbonskih ramova je to sam ram.

Lično imam problem sa karbonskim lulama i iako bi bila ista logika da se stave na alu viljušku, ja je ne bih stavljao. Svestan sam da je u pitanju predrasuda, al to sam samo ja. Pre bih dao više para za karbonski volan, nego za karbonsku lulu.

 

Vozio sam full karbonski ram sa alu točkovima i periferijama i ne vidim u tome problem. Sada vozim alu ram sa karbonskom viljuškom i opet ne vidim problem. Sa super lakog sam prešao na osetno teži bicikl, al promenile se potrebe, promenio se i materijal rama.

Osim viljuške sve ostalo je alu i verovatno će tako ostati, a protiv vibracija se borim širim gumama. Možda karbon šticna, al za sad samo možda.

 

Karbonske točkove sa bilo kojom varijantom kočnica koje nisu diskovi ne bih vozio, ako su u pitanju klinčeri. Suviše su podložni oštećenjima za moj ukus, imajuću na umu cenu takvih točkova.

Disko točkovi ili tabulari od karbona su meni ok.


  • 0

#48 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 04:31 PM

greška


  • 0

#49 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 148 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 October 2016 - 04:57 PM

Predrasude...

Da li je iko “imun” na njih…

 

Jeste da je tema -karbon ili aluminijum- ali neko reče za čelik…

O celiku ne bih govorio,to je vec stvarno prevazidjeno.”

 

1. Evo jedne “čeličane”, Cinelli – Italy, po ceni od skromnih 3128.99 funti i težine rama od 1430g.

 

“The XCR is a shining example of the craftsmanship of the frames produced by Cinelli, made with the best materials and the highest technological quality.

XCR is a seamless biphasic stainless steel tube, allowing the construction of a light, durable frame. The exclusive microscopic structure of XCR tubing has a particular elastic response, for unique handling that creates a more direct, spontaneous bond with the road, especially in downhill stretches at high speeds. XCR also has a better weight/stiffness ratio when compared to aluminium and titanium alloys used to make bicycle frames. A magic mirror polished finish accentuates the exposed steel zones.

The XCR is a piece of exceptional luxury, ready for you to create your ultimate road build.

The XCR is available in 5 sizes. Custom geometry is available at an extra charge. Please allow 6 months for your XCR frame to be hand built in Italy.

  • COLOUR MAGIC MIRROR
  • SIZES XS (45), S (48), M (50), L (53), XL (56)
  • FRAME Columbus XCR Inox tube
  • FORK Columbus Minimal 1-1/8'
  • BOTTOM BRACKET BSA
  • SEATPOST DIAMETER 31.6mm
  • FRONT DERAILLEUR Clamp-on
  • CABLE ROUTING External
  • FRAME WEIGHT 1430g
  • FORK WEIGHT 360g”
  •  

http://road.cc/conte...ikes-and-frames

 

 

2. Interesantno je da recimo Canyon ne priznaje garanciju u ovom slučaju:

- „Do not use the Canyon road bike on the bicycle trainer to which it is attached in any way.

Canyon road bikes are intended to be only used on free rollers (bicycle rollers without brake)“.

 

http://zwiftblog.com...e-carbon-frame/

 

P.S

Na dnu sajta par ineteresantnih komentara o oštećenjima na trenažerima.


  • 0

#50 vikler

vikler
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 06:15 PM

Protiv vibracija se uopste ne borim kad je u pitanju trkacka varijanta.Ferari nikad nece biti udoban.Prevashodni cilj mu je da bude brz,da ide glatko i da sto manje energije trosis i da postizes sto vecu brzinu.A brzina ii udobnost nekako ne idu zajedno.Naravno da mi se ponekad pomere bubrezi ali izbor asfalta mnogo znaci.Kad je gladak pravo je uzivanje voziti bilo carbon....bilo "celik".Od aluminijuma(bar neke njegove legure)se i avioni prave,pa sto ne bi i bicikle.Voleo bih da cujem samo jednu prednost tog celicnog rama od 3000 i kusur funti u odnosu na sve ostale materijale.Al sto neko rece.merak nema cenu :)


  • 0

#51 vikler

vikler
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 06:36 PM

Prava sitnica xr 2  4999 $ a izasao je i jos noviji xr 4

Attached Thumbnails

  • csm_OLTRE_XR.2_6e18504c45.jpg

  • 0

#52 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 148 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 October 2016 - 06:43 PM

......Voleo bih da cujem samo jednu prednost tog celicnog rama od 3000 i kusur funti u odnosu na sve ostale materijale.Al sto neko rece.merak nema cenu :)

Piše u drugom pasusu, druga i treća rečenica.

-          očigledno da ne čitaš pažljivo ili

-          ne znaš engleski jezik - što nije ništa strašno, ali u tom slučaju ne zaključivati prebrzo :)


  • 0

#53 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 06:49 PM

Čelik bolje apsorbuje udarce od aluminijuma. Vrhunski ciklotour bicikli se prave od čelika. Oštećenja čeličnog rama se najlakše saniraju. Svaki majstor sa običnim švajs aparatom može da ga zavari. Većina recumbent (ležećih bicikli) se i dalje pravi od čelika. Kako god čelik će uvek imati svoje mesto u svetu bicikala.
  • 1

#54 vikler

vikler
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 09:38 PM

taj post je napisao proizvodjac da opravda cenu naravno,a da je jos bolji i od titanijuma malo cvrc.Ni rec im nisam poverovao.Sto ga ne kupis kad je toliko savrsen?


  • 0

#55 vikler

vikler
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 10:02 PM

Da prosirimo temu i na drvene bicikle?i to ima svoje mesto u svetu bicikala.

Attached Thumbnails

  • 9828-1308506882-sanomagicwoodenbicycles-sueshirosano.jpg

  • 0

#56 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 10:05 PM

taj post je napisao proizvodjac da opravda cenu naravno,a da je jos bolji i od titanijuma malo cvrc.Ni rec im nisam poverovao.Sto ga ne kupis kad je toliko savrsen?

a sta, da sam ja to napis*o poverovao bi mi?

 

Msm da Cinelli nema potrebu da se ikome pravda za bilo sta...a tebi ili meni...najmanje...

ko hoce da kupi...kupice, ko nece...nece kupiti.

 

Jel volis da vozis alu ram...super...drago mi je..uzivaj.

Meni se iskreno ne dopada voznja na alu ramu, i to je sve..tebi i dalje zelim da uzivas :)

Samo ne vidim potrebu da pises kako je svaki, pa tako i moj celicni (ili titanijumski) ram iz 2013te prevazidjen

jer je moguce da gresis, narocito ako nisi probao.

 

Slazem se da moze da ti se ne odgovara iz nekog razloga

i msm da bi trebalo da se zadrzis na tome

jer tvoja dalja argumentacija izaziva velik sum na ovoj temi...

prvo si spomenuo celik, pa sirinu gume

pa kad su ti predstavljeni kontra argmenti kazes hajde da se zadrzimo na temi.

Sad spominjes asfalt...sta je sledece?

 

Koliko sam shvatio, tvoj izbor je aluminijumski ram sa alu komponentama

i zelim ti da uzivas u svom izboru isto koliko i ostale kolege u svojem

pa tako i ja u mom izboru,pa makar to bila karbonska sticna u celicnom ramu.


  • 2

#57 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 10:07 PM

Sad spominjes asfalt...sta je sledece?

 

Da prosirimo temu i na drvene bicikle?i to ima svoje mesto u svetu bicikala.

vidis, ovo mi nije palo na pamet :)


  • 1

#58 vikler

vikler
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 10:12 PM

Pa covek je lepo postavio temu koji ram kupiti,Alu ili carbon.O celiku nije ni bilo reci.Ako  nekog vredja moje misljenje onda forumi ne treba ni da postoje.


  • 0

#59 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 10:29 PM

Pa covek je lepo postavio temu koji ram kupiti,Alu ili carbon.O celiku nije ni bilo reci.Ako  nekog vredja moje misljenje onda forumi ne treba ni da postoje.

ako je to bila tema...reci mi ko je prvi spominjao celik, debljinu gume, asfalt i drveni bicikl? I sam kazes da je offtopic?

kazes nije bilo ni reci...pa nije...dok ti nisi poceo :)

 

Nisam primetio da nekoga vredja tvoje misljenje

vec meni licno smeta nacin na koji ga iznosis (a ostale kolege ce da kazu sta imaju/nemaju)

npr kad kazes da su celicni ramovi prevazidjeni (pricamo o rekreativcima)

a kad ti se postave moderni celicni ramovi kazes...hajde da se vratimo na temu.

A meni nisi odgovorio sta je prevazidjeno na tom Genesis biciklu sa celicnim ramom iz 2015te?

 

Trazio si jednu prednost celicnog rama...kolege su ti navele nekoliko

i onda si promenio plocu i ubacio drvene bicikl (smesno, kao dete)

a ja sam naivno ocekivao kako ces sad ti da navedes prednost alu rama nad celicnim :)


  • 3

#60 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14928 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 10:37 PM

Hocete moj magnezijumski...


  • 1




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika