Jump to content


Fotografije

Karbon ili Aluminijum


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
102 odgovora na ovu temu

#61 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 10:45 PM

RAKETA...do juce su se kleli u ruski titanijum

sad su od Meride uzeli malo magnezijumskog praha

...pa ga svudje turaju...ko Dzejmi Oliver maslinovo ulje

:)

 

Salim se, naravno da bih rado...probao :)


  • 2

#62 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 11:24 PM

moj deda, moja baba, zena komsiluk svi voze celicne ramove i to bez kacige !!!
  • 1

#63 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 03:52 AM

Čelik bolje apsorbuje udarce od aluminijuma. Vrhunski ciklotour bicikli se prave od čelika. Oštećenja čeličnog rama se najlakše saniraju. Svaki majstor sa običnim švajs aparatom može da ga zavari. Većina recumbent (ležećih bicikli) se i dalje pravi od čelika. Kako god čelik će uvek imati svoje mesto u svetu bicikala.



Apsolutno se slazem sa kolegom. Trek i dan danas ima u svojoj paleti ponude bicikle sa hrom molibden cevima kao ponudu vrhunskih biciklova za interkontinentalna putesesvija iz razloga koje je kolega nabrojao...
A da ne kazem da su se osamdesetih.godina i ranije vrhunske trkalice tipa Mondia od Reynolds cevi, bile bicikle tezine ispod 10 lg a celicane. Nemojmo podcenjivati celik, boj ne bije ubojito oruzje no srce junaka. :)
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#64 vikler

vikler
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 08:28 AM

Znaci da savetujemo coveku da kupi celicni ram?Ili nisam razumeo vase navijanje za celik.Slazem se da ce celik biti u upotebi jos duze vreme.Ako mu je prednost sto svaki nabedjeni majstor moze da ga vari...onda jbg.No nebitno je sve to.mi coveka koji je postavio pitanje nismo ni pitali kakvog on drumasa zeli.Za voznju do pijace ili mozda zeli da trenira ozbiljno ili mu mozda treba za daleka putovanja.Nek se izjasni pa da suzimo izbor.Uostalom koji god da kupi treba to sto pre da uradi i da vozi i da samo vozi.A kacigu treba da kupi prvu :) Kupovina rama moze da bude nocna mora.Ja sam moj ram trazio godinu dana.Ili je bio preskup,ili je bio u losem stanju,ili mali ili veliki ili mi se nije svidjao.Pricam o polovnim ramovima.ponuda novih kod nas skoro i da ne postoji i svedena je na par karbonaca tipa cr1 sa cenama preko 500 eura.Jos kad bi nam rekao koji mu je budzet za kupovinu rama sve bi bilo jasnije.


  • 0

#65 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 08:30 AM

Nemojmo podcenjivati celik, boj ne bije ubojito oruzje no srce junaka. :)

Niko ne podcenjuje celicne ramove. Treba da se razjasni oko cega se ova diskusija vodi...ako je to vrhunski biciklizam sem downhill-a, celik kao matrijal nema sta da trazi... i daleko ne stoji ona stara o junaku, srcu i oruzju...

U vrhunskom delu biciklizama boj bije samo tehnologija u proizvodnji,  ishrani, pa heteli mi to priznati ili ne i u dopingu... 

U biciklizmu za siroke narodne mase, je izbor ogroman i u glavnom se svodi na mogucnosti i afinitete pojedinca.

Karbon je u odnosu na celik i aluminium veoma mlad matrijal pa  se netreba cuditi sto je celik jos uvek dosta zastupljen u proizvodnji...

Budite sigurni da celik ni u auto industriju niti u proizvodnji bicikala bilo koje vrste nema svetlu buducnost...


  • 0

#66 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 11:11 AM

Da li stvarno misliš da, recimo, Kris Frum ne bi pobedio na Trci oko Francuske ove godine da je vozio metalni bicikl?


  • 1

#67 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 980 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 October 2016 - 11:54 AM

Da li bi u realnim uslovima(citaj trka) uticaj razlicitih materijala(identicnih ukupnih tezina) imao vidljiv(merljiv) uticaj?
Kakva bi vremena imao npr. pomenuti Frum na razlicitim geometrijama ramova i tehnologijama izrade istih(razliciti proizvodjaci)?
Kakva bi vremena bila pri istoj potrosnji(naporu) sa DA i sa SR, ili komparacija sa DA i 105(a da se zbirno zadrzimo na jednakoj masi)?
  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#68 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 12:05 PM

Postoje uporedne voznje na Youtubu, izmedju celika i karbona, ali niko ne poredi celicni ram sa modernom opremom, vec su svi voznje na starim mehanikama, sa starim tockovima, gumama...

Problem bi bio sa sponzorima, ako se pokaze da celik i nije toliko prevazidjen, a pritom je neunistiv.

 

Mada mozda i jeste karbon toliko superioran, problem je sto niko to nece da testira :)

 

Velika je lova u igri, plus je karbon materijal koji je ogranicenog roka trajanja.


  • 0

#69 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 12:31 PM

Sto se tice bodova pobedio je koliko znam Peter Sagan. Koliko znam on je pobedio u bodovima za 2016 god. mozda bi to moglo biti neko merilo....

Samo razmisli zbog cega je Kris Frum kao i ostali penjaci bolesno mrsav.... Kako  nije pobedio ni u jednom sprintu msm... akoje Kris Froom.... sve je to tehnoloski takticki povezano.... Kako nije pobedio u Spaniji ili sta bi tek bilo da je vozio celicno biciklo ??? Pa zato sto su razlike izuzetno male u vrhunskom sportu...

​I da apsolutno mislim da ne bi pobedio. Pogotovo god penjaca kao sto je i Frum svaki gram puuuno znaci.... mada smo videli njegov pokusaj voznje drugog bicikla koji je posle par okretaja pedala ostavio i poceo da trci... a nije bio celicni... taj ne bi ni uzeo budi uveren...

Pobedio je Frum ali zahvaljuljuci pre svega timu Skaj i ranom padu Ricia Porta...

Da li stvarno mislis da bi Nino Surter pobedio Juliana Absalona da je vozio celicni ram ili da je bio koji kilogram tezi ???

Druze moj sve je to cistia matematika, tajne oko odnosa tezine i isporucene snage W/kg vise nema .


  • 0

#70 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 12:38 PM

vremena.png

 

Evo ga grafikon srednjih brzina pobednika, na jednoj trci koja sa nije mnogo menjala kroz vreme Milan - San Remo, postoji skoro ceo prosli vek, opet postoji vise nacina interpretacije, ali brojke su brojke. Zanimljivo za analizu.

 

http://www.bikeracei...remo-index.html


 
  • 0

#71 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 980 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 October 2016 - 01:16 PM

Pokusavao sam posle duze vremena, ali ne ide, i kako veli Georgiev "Mi nismo mi, i to nije to".

Vidimo se na drumu.
Sportski pozdrav.
  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#72 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 01:39 PM

Sto se tice bodova pobedio je koliko znam Peter Sagan. Koliko znam on je pobedio u bodovima za 2016 god. mozda bi to moglo biti neko merilo....

Samo razmisli zbog cega je Kris Frum kao i ostali penjaci bolesno mrsav.... Kako  nije pobedio ni u jednom sprintu msm... akoje Kris Froom.... sve je to tehnoloski takticki povezano.... Kako nije pobedio u Spaniji ili sta bi tek bilo da je vozio celicno biciklo ??? Pa zato sto su razlike izuzetno male u vrhunskom sportu...

​I da apsolutno mislim da ne bi pobedio. Pogotovo god penjaca kao sto je i Frum svaki gram puuuno znaci.... mada smo videli njegov pokusaj voznje drugog bicikla koji je posle par okretaja pedala ostavio i poceo da trci... a nije bio celicni... taj ne bi ni uzeo budi uveren...

Pobedio je Frum ali zahvaljuljuci pre svega timu Skaj i ranom padu Ricia Porta...

Da li stvarno mislis da bi Nino Surter pobedio Juliana Absalona da je vozio celicni ram ili da je bio koji kilogram tezi ???

Druze moj sve je to cistia matematika, tajne oko odnosa tezine i isporucene snage W/kg vise nema .

 

Rekao si da boj bije samo tehnologija, ali ne razumem gde u tu priču o tehnologiji ulaze taktika, Sagan, Absalon, Port, tim Skaj i neupotrebljiv bicikl neutralne podrške sa nekompatibilnim pedalama. Je l' bi mogao malo bolje da objasniš ako nije problem?


  • 0

#73 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 02:42 PM

...i kako veli Georgiev "Mi nismo mi, i to nije to".

Vidimo se na drumu.
Sportski pozdrav.

:)


  • 0

#74 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 02:45 PM

Niko ne podcenjuje celicne ramove. Treba da se razjasni oko cega se ova diskusija vodi...ako je to vrhunski biciklizam sem downhill-a

izgleda nismo na istim talasnim duzinama :(

 

(ako pricamo o amaterima) sta je "prevazidjeno" na ovom bicikletu sa celicnim ramom, osim sto je OT...


  • 0

#75 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 03:21 PM

Da li bi u realnim uslovima(citaj trka) uticaj razlicitih materijala(identicnih ukupnih tezina) imao vidljiv(merljiv) uticaj?

Imao bi zbog aerodinamike. Tu je karbon u ubedljivoj prednosti jer omogučava lako pravljenje aero komponenti koje nemaju kružni presek, za razliku od npr čelika.


  • 0

#76 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 03:32 PM

... plus je karbon materijal koji je ogranicenog roka trajanja.

u kom smislu?


  • 0

#77 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 October 2016 - 04:21 PM

vremena.png

 

Evo ga grafikon srednjih brzina pobednika, na jednoj trci koja sa nije mnogo menjala kroz vreme Milan - San Remo, postoji skoro ceo prosli vek, opet postoji vise nacina interpretacije, ali brojke su brojke. Zanimljivo za analizu.

 

http://www.bikeracei...remo-index.html

Svaka čast na postavljenom linku brojnih trka Milan-San Remo od 1907-2016.

 

  1. Da, mislim da bi Chris Froome pobedio i na čeličnom ramu ove godine.
  2. Smatram da je na prvom mestu psihofizička sprema najvažnija kod sportiste, posle dolazi sve ostalo, tim, bajs (ali bez mini motora). Da, mislim da je bajs na poslednjem mestu.
  3. Ako se pogleda link prosečnih brzina sa trke Milan – San Remo od 1907-2016, pa ako sam dobro ispratio mnoštvo linija:

- trka iz 1958 i trka iz 2016 imaju istu prosečnu brzinu, oko 42 km/h.

 

Ako nasumice bacimo pogled na pobednike, opet imamo zanimljivosti, recimo:

Eddy Mercks je pobedio 7 puta, kakav je bajs vozio…?gde su se menjači nalazili na bajsu…? Itd……

-1966 = 43 km/h,

-1967 = 44 km/h

-1969 = 43 km/h

-1971 = 38 km/h

-1972 = 43 km/h

-1975 = 37 km/h

-1976 = 42 km/h

Da spomenem da je više puta bio pozitivan. Jednom prilikom i priznao i rekao da priznaje krivicu s tim da je pogrešio jer je verovao doktoru. (izvor je WikipediA)

 

4. Da spomenem i pobednika pomenute trke iz 2006 Filippo Pozzato, prosečna brzina je bila oko 45 km/h.

Kažnjen je 2012 na tri meseca jer je radio sa ozloglašenim (infamous) doktorom Michele Ferrari u periodu 2005-2008. (izvor WikipediA)

 

5. itd......


  • 0

#78 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 05:59 PM

Rekao si da boj bije samo tehnologija, ali ne razumem gde u tu priču o tehnologiji ulaze taktika, Sagan, Absalon, Port, tim Skaj i neupotrebljiv bicikl neutralne podrške sa nekompatibilnim pedalama. Je l' bi mogao malo bolje da objasniš ako nije problem?

Napisao sam tacno ovo:

 

U vrhunskom delu biciklizama boj bije samo tehnologija u proizvodnji,  ishrani, pa heteli mi to priznati ili ne i u dopingu... 

 

Ako pazljivo procitas recenicu do kraja nece trebati nikakvo objasnjenje ...

Mada ako nekom treba da obrazlazem sta je razlika kada se tokom 3500km vuce teret veci od npr. 1kg a pri tome vecina trke se odvija u Alpima i Pirenejima onda i nemam sta da obrazlazem...


  • 0

#79 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1079 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 13 October 2016 - 06:55 PM

Karbon

 

Koliko ja znam imaju bicikli sa čeličnim ramovima ispod 7kg kao što imaju i sa karbonskim ramovima ispod 6kg. Bicikli su ograničeni na 6,8kg tako da sve ispod toga nije bitno, sa druge strane ima dosta pro tour vozača koji voze bicikle preko 7kg-a. Isto tako imaš i Induraina koji nikada ne bi osvojio Tour da je težina najbitnija stvar ali jeste bitna. Nije bitna prosečna brzina trke treba videti koliki je prosek vati pobednika. Frum nije vozio neutralan bicikl jer mu je bio mali i to se vidi iz aviona.


  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#80 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 13 October 2016 - 08:15 PM

Indurain sa svojih tadašnjih 80 kg danas ne bi mogao ravnopravno da vozi brda sa ovim pero lakim brdašima, uprkos ogromnoj snazi koju je imao. Ali zato bi ih na ravnom u hronometru odrao sve redom na bilo kom biciklu.


  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika