Stari tip diname koji se pokretao frikcionim trenjem je pružao odredjeni otpor koji nije bio zanemarljiv. Imao sam je na ponici i kasnije rogu i znam kad nalegne na gumu osećalo se u vožnji i proizvodilo je ono zujanje.
Novi tip diname tkz hub dinama pruza minimalni otpor. Vozio sam nekoliko city bicikli sa hub dinamom u prednjem točku i nisam nešto primetio da teže ide od bicikala bez hub diname. Dinama teoretski pruža manji otpor kad radi u tkz "praznom hodu" tj kad su svetla ugašena, a nešto veći kad se svetla upale.
Prosečan biciklista proizvodi od 100 do 150W u proseku na osovini točka, tako da mu tih 3W oduzima 2 do 3% te snage. To je u praksi zanemarljivo.
U priloženom video klipu čovek u kratkom vremenskom intervalu pokreće točak rukom malom snagom i logično je da će kontra otpor, koji stvara dinama, brzo da neutrališe rotaciju točka.
Ovo bi bilo interesantno posmatrati iz ugla nekog, ko na primer vozi brevet od recimo 10 sati u kontinuitetu. Za tih 10 sati on bi morao proizvede tu dodatnu energiju za pokretanje diname. To bi to na primer iznosilo 3 Wh (wat-časa) po satu, znači na 10 sati 30 Wh ili približno 25,8 kcal (kilo kalorija).
Sad ako uzmemo podatak da je prosečna efikasnost ljudskog organizma 20% (znači da 20% kalorija iz hrane možemo da pretvorimo u mehanički rad) dobijamo podatak da naš brevetaš mora da unese dodatnih 129 kcal, da bi nadoknadio energiju koja mu je potrebna za pokretanje diname. To je otprilike 1/4 čokolade od 100gr