Jump to content


Fotografije

Eh, te brzine...

Brzine

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
57 odgovora na ovu temu

#21 Bici_1

Bici_1
  • Members
  • PipPipPip
  • 117 posts

Postavljeno 07 June 2016 - 03:20 PM

Misim da nisam najbolje formulisao pitanje. Da li ce sistem 2x9 da mi omoguci da se popnem npr. na Kopaonik?(kondicija 7/10)
  • 0

#22 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 07 June 2016 - 03:22 PM

Zavisi koji 2x9 ako je dobar raspon zubaca mozes se popeti i sa 2x6. A moze biti i 3x11 pa da se ne popnes. Uspon je uspon. Prvo se mora psihicki savladati a onda fizicki
  • 0

#23 Bici_1

Bici_1
  • Members
  • PipPipPip
  • 117 posts

Postavljeno 07 June 2016 - 03:46 PM

Kapiram. :D
  • 0

#24 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 07 June 2016 - 04:27 PM

Ne kapiras. Veruj mi. Skapiraces tek kada odes na prvo brdo. A pod brdo mislim minimum 10km uspona.
  • 0

#25 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4279 posts

Postavljeno 07 June 2016 - 04:33 PM

Nekada se dok su se vozili gvozdenjaci napred se vozilo 42/52 a ne tako retko i 44/54 a pozadi max 24 ili 25 zuba. I za Kopaonik i za Vlasic i za Vojvodinu i za profesionalce i za amatere. Jedino su mlekadzije i deca vozili drugacije bicikle. I svi ti tada su bili jaci nego svi mi sada. A mi se ubismo od teorije koji nam prenos treba i nismo se pomerili nigde za 30 godina. 

 

Nego ti mali, sedi i vozi sto vise, imas 16 godina i ne fali ti nista i pusti prazne price ovde. Ako nemas u glavi to sto treba da imas za biciklistu dzabe ti sve price ovog sveta. I ako nisi sposoban da se svesno namucis preko krajnjih granica i da izvuces iz sebe sve sto mozes dzaba ti bilo koji prenos. 


  • 0
.

#26 Bici_1

Bici_1
  • Members
  • PipPipPip
  • 117 posts

Postavljeno 07 June 2016 - 04:37 PM

Hvala, ovde sam samo da se informisem i ucim.
  • 0

#27 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 07 June 2016 - 10:45 PM

Gledam sad kako su dobri putevi u kraju gde sam odrastao, a nikad se nisam po njima vozio kao klinac jer nisam imao snage da teram 42x28 uz jača brda. Sećam se i kako su mi se odjednom otvorile rute oko Beograda kad sam kupio prvi bicikl sa tripl pogonom. Šta ću, valjda nisam biciklista, samo volim da vozim bicikl.


  • 3

#28 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 June 2016 - 04:47 AM

Misim da nisam najbolje formulisao pitanje. Da li ce sistem 2x9 da mi omoguci da se popnem npr. na Kopaonik?(kondicija 7/10)

 

2x9 sa 34-50 pogonom će ići lakše uzbrdo od 2x11 sa 39-53 pogonom... Doduše i kasetom se može dosta stvari promeniti. Ima kaseta sa rasporedom zuba 11-25, a ima ih sa 11-34 i tako dalje. I to nije vezano za broj zupčanika pozadi, te tako može biti i sa 7 brzina, a 11-34 rasponom, ili sa 10 zupčanika, a 11-25. Jedina razlika kod broja zupčanika pozadi je gustina prenosa. 2x9 će imati guštće poslagane brzine od 2x7 na primer - dodatna dva zupčanika daju još dva dodatna stepena prenosa između postojećih.

 

Pri usponu, ako ne pratiš grupu i zadati tempo, to je manje bitno. Na ravnom ume da nervira kad ti fali baš optimalan stepen prenosa, kad si između dve brzine. Opet, na bržem delu kasete, koji se koristi po ravnom, nema tolikih razlika između 7, 8, 9, 10 brzina pozadi - sve su dosta gusto poslagane na "bržoj" polovini. Imaš primer poređenje kaseta na linku koji sam postavio.

 

Tripl omogućava da imaš još jedan dodatni sporiji stepen prenosa. Takođe omogućava da sa kasetom s manje brzina imaš i velik raspon i gusto poslagane brzine. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#29 Bici_1

Bici_1
  • Members
  • PipPipPip
  • 117 posts

Postavljeno 19 June 2016 - 02:17 PM

Danas sam isao na Goc(iz pravca Kraljeva) sa svojim mtb. Primetio sam da sam na nekim strmim(za mene) uzbrdicama koristio najmanju sajbnu. Uskoro prelazim na drumasa, pa me je zanimalo da li da uzmem kompakt( 50/34 x 11-25) ili tripl (3x8,53/39/30 x ne pise).
  • 0

#30 Bici_1

Bici_1
  • Members
  • PipPipPip
  • 117 posts

Postavljeno 19 June 2016 - 02:18 PM

Mislim da mi je na mtb najmanja sajbna ima 28 ili 30 zuba.
  • 0

#31 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 19 June 2016 - 02:25 PM

Kompakt ima dosta velik skok između velike i male šajbe. Na ravnom je onda lanac uglavnom skroz ukoso. Ili si napred na velikoj i pozadi na najvećoj trećini kasete, ili obrnuto, napred na maloj, a pozadi na najvećoj trećini kasete. Prednost dubla (svakog) je malo manje brige oko prednjeg menjača - imaš samo jednu promenu brzine i ne misliš toliko o ukrštanju lanca jer nikad ne bude toliko ekstremno kao na triplu.

 

ukrstanje-lanca.png

 

Na dublu ima samo dva lančanika, koji su postavljeni praktično kao razmaci između tri lančanika na triplu. Dakle i veliki i mali su bliže sredini. Kod tripla je srednji tačno na sredini, a krajnji više izbačeni.

 

 

Prednost tripla je što ima srednji lančanik od 39 zuba kojim možeš da obuhvatiš većinu vožnje po ravnom, pa i dosta uzbrdica. Imaš veći lančanik za nizbrdice i vetar u leđa, kao i na dublu. A imaš i mali lančanik, treći, kad je baš strm uspon i umoriš se. Ako iole povedeš računa, lanac će biti praviji nego na dublu, a i tražiće ređe šaltanje napred nego kompakt pogon.

 

Dodatna mana tripla je nešto teže pronalaženje (pogotovo polovnih) šamaraljki koje menjaju tri brzine napred, kao i nešto veća težina zbog dodatnog zupčanika.

 

Opet, prednost je što možeš pozadi da staviš kasetu sa gusto poslaganim brzinama, a da i dalje imaš dovoljno kratak stepen prenosa za strme i duge uspone, čak i ako nisi u top formi. 

 

Na kraju, kalkulator stpena prenosa, pa vidi šta ti više odgovara i šta dobijaš sa čim:

 

http://www.gear-calc...,24,28&UF2=2135


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#32 Bici_1

Bici_1
  • Members
  • PipPipPip
  • 117 posts

Postavljeno 19 June 2016 - 02:28 PM

Hvala na savetu, citao sam o tome kako si imao problem oko samaraljki tripla.
  • 0

#33 Bici_1

Bici_1
  • Members
  • PipPipPip
  • 117 posts

Postavljeno 19 June 2016 - 02:33 PM

Pitam se kako bih izvukao do gore da mi nije bilo male sajbne, verovatno bih poceo da placem. ;)
  • 0

#34 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 19 June 2016 - 02:35 PM

Za dubl, za rekreativce, bih voleo da budu rasprostranjeniji pogoni (i za normalne pare) tipa 30-46. To bi bilo super - veliki za sve sem strmih uspona - pravac, blag uspon, nizbrdice, a mala kad se ide uz strmiji uspon. Ili da sa običnim kompaktom 34-50 ima kaseta koje počinju sa 14 zuba, umesto sa 11, ili 12.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#35 Bici_1

Bici_1
  • Members
  • PipPipPip
  • 117 posts

Postavljeno 19 June 2016 - 02:37 PM

Nista, ionako cu ici do Metalca da vidim neki ram, pa cu se malo posavetovati i sa njima.
  • 0

#36 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 19 June 2016 - 02:54 PM

Ja sam vozio običan dubl 39-53 i na većini uzbrdica mi je bilo dovoljno pozadi prebaciti na 26 zuba, ali sam imao MTB kasetu 11-34 koja je prvi sledeći imala zupčanik sa 34 zuba (najveći) i to mi je koristilo ako sam umoran i imam dug i strm uspon. S tim što MTB kaseta, sa velikim skokovima između susednih stepena prenosa nije najsretnije rešenje za drumaš. Sa triplom bi na istom bajsu mogla da se vozi neka "gušća", "drumska" kaseta, tipa 12-25, a da bude opet dovoljno kratak prenos za uzbrdice. Slično se dobija i sa kompakt pogonom, s tim što na ravnici lanac često stoji dosta ukoso i ako nećeš da voziš sa skroz ukošenim lancem, moraš često menjati brzine napred, uz 2-3 promene pozadi, kako bi se ostalo u željenom stepenu prenosa.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#37 Bici_1

Bici_1
  • Members
  • PipPipPip
  • 117 posts

Postavljeno 19 June 2016 - 03:22 PM

Za sada mi se cini da je pametnije da uzmem tripl.
  • 1

#38 milan86

milan86
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 187 posts

Postavljeno 19 June 2016 - 04:31 PM

Compact i nazad kaseta 11-32 ili 11-34. Skokovi so po 2 zuba nazad, tako da to nije toliko strasno, a sto se tice ukosenog lanca, nije to toliko strasno kad sto se prica.
  • 1

#39 Bici_1

Bici_1
  • Members
  • PipPipPip
  • 117 posts

Postavljeno 19 June 2016 - 04:52 PM

Shvatam, ali mi se cini da mi ni to nece pomoci. Danas sam isao 28x30
  • 0

#40 _ZeroLite_

_ZeroLite_
  • Members
  • Pip
  • 12 posts

Postavljeno 19 June 2016 - 05:37 PM

Gledam sad oko ovog ukosenog lanca i ovog ukrstanja, meni je lanac skoro uvek ukosen jer najcesce vozim napred najmanji zupcanik i nazad najmanji i skoro nikad ne menjam ili samo na nizbrdicama (jednostavno odgovara mi ta kombinacija za sve terene)... I sada da li to mnogo steti lancu?
  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: Brzine

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika