Jump to content


Fotografije

Lanac i istrosenost


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
662 odgovora na ovu temu

#481 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 February 2021 - 12:09 PM

Sram 971 издржао нешто преко десет хиљада, мерено са алатом. Ово је већ други ланац 971 који ми је изгурао ту километражу.

Koji alat? Koji podeok upada, 0.75 ili 1?

 

Videh da moderniji alati za 11s i 12s lance imaju i 0.5 podeok jer je njih poželjno ranije menjati.


  • 0

#482 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 08 February 2021 - 12:24 PM

Polar Mirage Comp
attachicon.giflanac.jpg
Shadow trenutno 6083 km



Vidim da ti lanci poprilično različito traju, sem ovog petog i šestog koje si na približno istim kilometražama zamenio. Jel ti beše menjac lanac tek kad krenu da proklizavaju pedale ili kako ono beše?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#483 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 08 February 2021 - 01:08 PM

Koji alat? Koji podeok upada, 0.75 ili 1?

 

Videh da moderniji alati za 11s i 12s lance imaju i 0.5 podeok jer je njih poželjno ranije menjati.

 

Упада на 0,75


  • 0

#484 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 08 February 2021 - 01:15 PM

Trenutno sam u situaciji da mi metar ne pokazuje da je lanac (sram pc-1110) dosao do 0.5% istrosenosti, oko 0.35%. Medjutim, kako god nastelovao menjac, lanac ne ide bas glatko kad menjam brzine, hoce da zapinje, nema pravila izmedju kojih zupcanika... Sa 8/9s nisam imao ovakve situacije tj da zeza promena brzina pre nego sto se lanac istegne preko 0.5%. Izgleda da 1x11s jeste osetljivji sistem :) Nov lanac je vec spreman, ovaj je presao skoro 6k km, valjda ce zamena resiti problem.


  • 0

#485 Zoranue031

Zoranue031
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 posts

Postavljeno 08 February 2021 - 04:49 PM

Vidim da ti lanci poprilično različito traju, sem ovog petog i šestog koje si na približno istim kilometražama zamenio. Jel ti beše menjac lanac tek kad krenu da proklizavaju pedale ili kako ono beše?

Četvrti menjao u kompletu sa zupčanicima, peti pukao, a šesti miruje na bicikli. Treći terao dok nije počeo da preleće preko zupčanika i promenio zadnje zupčanike. Dosta izdrže, jer ipak se vozi uglavnom uzbrdo, a ne štedim ni noge ni lanac.


  • 0

#486 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 February 2021 - 05:33 PM

Ultegra gurao oko 11500km bez oštećenja kasete. Posle njega hg95 oko 15 000 i sa njim menjana kaseta i pogon. Oba imaju po 95% rada na brdskim deonicama jer ja po ravnici gotovo nikada u ne vozim.
Sad je trenutno Sram 1071, kažu da se bolje pokazao od Šimana. A da li je, videćemo.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#487 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 08 February 2021 - 08:05 PM

Ultegra gurao oko 11500km bez oštećenja kasete. Posle njega hg95 oko 15 000 i sa njim menjana kaseta i pogon. Oba imaju po 95% rada na brdskim deonicama jer ja po ravnici gotovo nikada u ne vozim.
Sad je trenutno Sram 1071, kažu da se bolje pokazao od Šimana. A da li je, videćemo.

To sto kazes bez ostecenja kasete je ni teroetski moguce. Kaseta se uvek sa tim kilometrazama ostecuje, e sada da l ti to mozes da primetis od oka tesko. Malo po malo i na kraju dodje da se svaka kaseta pre ili kasnije mora menjati.

Isto sto kases 95 posto brda ni to ne moze biti. Moze biti da si od te kilometraze koje si naveo, vozio 50 posto uzbrdo, alii mas sigurno i 50 posto nizbrdo. Od tih 11500, mogao si 6000 uzbrdo, ali nikako svih 11500 km.


  • 0

#488 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 February 2021 - 09:32 PM

To sto kazes bez ostecenja kasete je ni teroetski moguce. Kaseta se uvek sa tim kilometrazama ostecuje, e sada da l ti to mozes da primetis od oka tesko. Malo po malo i na kraju dodje da se svaka kaseta pre ili kasnije mora menjati.
Isto sto kases 95 posto brda ni to ne moze biti. Moze biti da si od te kilometraze koje si naveo, vozio 50 posto uzbrdo, alii mas sigurno i 50 posto nizbrdo. Od tih 11500, mogao si 6000 uzbrdo, ali nikako svih 11500 km.

Podrazumeva se da "nije oštećena" jer je drugi nov lanac radio potpuno normalno. Naravno da je morala biti malo potrošena ali ne u toj meri da bi se morala menjati.
Pod pojmom brdska vožnja naravno da ima i nizbrdo ali je svakako drastična razlika u odnosu na vožnju po Vojvodini.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#489 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 08 February 2021 - 09:45 PM

Podrazumeva se da "nije oštećena" jer je drugi nov lanac radio potpuno normalno. Naravno da je morala biti malo potrošena ali ne u toj meri da bi se morala menjati.
Pod pojmom brdska vožnja naravno da ima i nizbrdo ali je svakako drastična razlika u odnosu na vožnju po Vojvodini.

U redu ali onda kazes, od tih 11500 km, 50 % su vozena brda, a ne mozes reci 95% su vozena brda, zato jer nisu. Jer da su vozena brda 95 % ona bi verovatno otisla na 6000 km.

 

Sto se tice preskakanja lanca, tacno je da nece preskakati, ali kada bi mogao da vozis npr uvek u isti uslovima i sa istom snagom, video bi da bi ti svaki sledeci lanac krace trajao nego prethodni. A da si uvek stavljao npr novu kasetu kilometraza bi bila kao i sa prvim lancem koji je prvi put montiran. Znaci uvek je  kaseta po malo otisla koliko to je vec druga stvar. Iz ove price sada izuzimamo pogon da ne komplikujemo dodatno pricu.


  • 0

#490 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 09 February 2021 - 04:18 AM

Mislim da čovek nigde nije napisao da vozi tih 11500 km isključivo uzbrdo, nego po brdskim deonicama. To se valjda podrazumeva da koliko ima penjanja toliko i spuštanja, nije ptičica da sa brda sleti u podnožje.

A i za kasetu nije napisao da se ne troši nego da je neoštećena. Korišćena da ali nedovoljno oštećena da bi morala da se menja.

Inače, na vek trajanja lanca i kasete mislim da dosta utiče i to kojom se kadencom vozi bajs i koliko jako se guraju pedale. Vidim dok vozm da neki biciklisti čak i uzbrdo koriste onu skoro mtb kadencu gde toliko brzo motaju sa toliko malo otpora da sve poskakuju u sedlu. Ja npr. nikad ne mogu tako da vozim, i često uzbrdo prebacim 2,3 brzine na gore pa motam na pedalama stojeći (ili ako je baš strmo pa moram), em da malo rastresem doope a em da dam malo paprike. Znam da se tako i lanac i kaseta brže troše ali zato je čini mi se bajs i napravljen; da se vozi i troši. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#491 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 February 2021 - 08:39 AM

Lepi, ako je tako, sto nije napisao od tih 11500 km, 95 % sam vozio nizbrdo??? Kakva je razlika. Pises kako ce to da ispadne  efektnije. Al da je napisao da je nizbrdo bilo bi, pa sta kad je 95% nizbrdo, kakav je to uspeh.. Ja bi ga i tada ispravio i rekao bi, cekaj pa taj lanac se pola tog vremena mucio uzbrdo. 

 

Kao sto je ovaj gore napisao da je sa lancem presao ne znam 20-30000 km i sad ko cita reci ce e to je lanac. Da bi on posle napisao lanac poceo da prelece preko lancanika, pa menjana i kaseta, ne znam pogon itd. Nije poenta voziti jedan lanac a posle sa njim sahraniti i kasetu i pogon. Poenta je da cestim zamenama lanca produzimo zivot tim komponentama..Ako imas najjeftinije pogonske komponente, onda mozda ima smisla voziti bez zamene lanca pa kad ode sve lepo u kanu i gotovo. Ali kada imas XTR, Dura ace , gde pogon i kaseta mogu da kostaju 400-600 e , onda menjas da bi ti te 2 skupe stvari sto duze trajale.

 

Zato ovo pisem ljudi , cesto svojim izjavama dovode u zabunu druge citaoce, pa ispada de neki lanac moze da izdrzi 30000 km ili ovo drugo o cemu sam vec pisao.


  • 2

#492 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 09 February 2021 - 09:22 AM

Kažu da vrhunski Campagnolo lanci mogu da izdrže i do 3 puta duže od ekvivalentnih Shimano lanaca. Nisam siguran jer nisam probao, ali bilo bi logično da je tako, s obzirom da toliko i koštaju.

Ostalo se sve slažem sa tobom, da pravovremena zamena lanca čuva druge komponente, no mnogi se ovde ne slažu sa tim pa se neretko povede i žučna rasprava. Svakako, ako bicikl ima jeftine komponente zamena i lanca i kasete i pogona ne bi trebalo da je skuplja od 70 do 80 eura, pa ako to sve zajedno izgura tih 30tkm ihaj. Mada bi redovnijom zamenom lanca i kasete pogon izgurao sigurno još toliko. Mislim da je u svemu tome problem kad lanac posle nenadano pukne ili krene da preskače. Nek priča ko šta hoće ali za mene je to opasno, pogotovo za nekoga ko bicikl koristi za trening, redovno u svoje vožnje ubacuje sprint deonice gde daje maksimum van sedla na pedalama. Pucanje lanca i proklizavanje pedala u tim situacijama ume da se završi na ne baš lep način....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#493 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 09 February 2021 - 09:57 AM

Nek priča ko šta hoće ali za mene je to opasno, pogotovo za nekoga ko bicikl koristi za trening, redovno u svoje vožnje ubacuje sprint deonice gde daje maksimum van sedla na pedalama. Pucanje lanca i proklizavanje pedala u tim situacijama ume da se završi na ne baš lep način....


Tako nastradaju yayca :D
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#494 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 February 2021 - 02:00 PM

Moje iskustvo sa lancem koji ja stalno vozim a to je XT, je sledece. Uglavnom brdovita voznaj, lanac je uvek posle prvih pola sata zaprljan, tezak sam 82 kg, vozim uvek dobre cadence od 80-90 obrtaja, znaci ne teglim i ne moze da izdrzi vise od max 4000 km,kada alat pokaze 0,5. Sa tom zamenom na nekih 3500-4000 km, kaseta i pogon koji jesu XTR, ali traju i traju.  Pogon ima sigurno preko 70000 km i jos je dobar, a kasetu ne mogu da se setim kad sam ono bese menjao, ima vise od 4 godine, a godisnje predjem blizu 10000 km i po zimi i po kisi.

Znaci ne treba stedeti sa zamenom lanca, ako se ceka vise, nista nismo dobili iako to svako misli. Zasto nista nismo dobili, zato sto taj lanac koji je istegnut vise nego sto treba, haba  zube na pogonu i kaseti, pa na svakjoj sledecoj zameni lanca, lanac ce trajati krace. Ustedeo si kao na lancu ali je on pojeo zube na pogonskom delu i samo je napravljen kontra efekat.


  • 0

#495 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 February 2021 - 02:57 PM

Moje iskustvo sa lancem koji ja stalno vozim a to je XT, je sledece. Uglavnom brdovita voznaj, lanac je uvek posle prvih pola sata zaprljan, tezak sam 82 kg, vozim uvek dobre cadence od 80-90 obrtaja, znaci ne teglim i ne moze da izdrzi vise od max 4000 km,kada alat pokaze 0,5. Sa tom zamenom na nekih 3500-4000 km, kaseta i pogon koji jesu XTR, ali traju i traju.  Pogon ima sigurno preko 70000 km i jos je dobar, a kasetu ne mogu da se setim kad sam ono bese menjao, ima vise od 4 godine, a godisnje predjem blizu 10000 km i po zimi i po kisi.

Znaci ne treba stedeti sa zamenom lanca, ako se ceka vise, nista nismo dobili iako to svako misli. Zasto nista nismo dobili, zato sto taj lanac koji je istegnut vise nego sto treba, haba  zube na pogonu i kaseti, pa na svakjoj sledecoj zameni lanca, lanac ce trajati krace. Ustedeo si kao na lancu ali je on pojeo zube na pogonskom delu i samo je napravljen kontra efekat.

Samo jedna ispravka, menjam na 0,75, ne na 0.5


  • 0

#496 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 09 February 2021 - 03:21 PM

Mislim da bi trebali koju reč reći o tim meračima istrošenosti lanca. Da li su oni univerzalni za sve vrste lanaca ili je podela na broj brzina ili ... Cenim da bi trebalo imati tu spravu i češće menjati lanac kao što lepo napisaste. Takodje proces merenja ako je neko upoznat.
  • 0

#497 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 09 February 2021 - 03:23 PM

Misliš na onoj brojci 0,75 koju pokaže alat za lanac jel?

Neki kažu da treba menjati kad upadne alat na 0,75 a neki kažu da je to tek znak kad treba češće proveravati lanac i zameniti pre nego što skroz upadne na 1.0 Sad ko je tu u pravu ostaće nedorečeno. :)

Kad već spominjemo to u temi, da priupitam nešto. Da li za proveravanje istrošenosti lanca koristite baš specijalan Šimano alat za lanac ili neki drugi?
To pitam jer ja već godinama imam neki no name alat koji svakako kad je lanac nov ne upada u lanac ni sa jedne strane a opet posle izvesne kilometraže pokazuje da je lanac potrošen. Da li smatrate da je taj alat ipak nepouzdan i da li se treba po tom pitanju držati boljih brendova tipa Shimano, Parktool i tome slično?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#498 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 February 2021 - 03:54 PM

Prvo da kazem da ovo sto pisem, pisem na osnovu nekog mog iskustva i sa tim ne moraju svi da se sloze. U mojoj karijeri mogu slobodno da kazem da sam zamenio na stotinu sto kaseta, racni i moje iskustvo potvrdjuje ono sto kazu proizvodjaci tih alata.

 Al prvo da odgovorim Milanu777, Broj brzina nema veze, znaci dal ima 6,7,8,9,10 brzina, sve jedno je alat je isti. Ako pitas da l su svi alati isti i isto tacni, ne bih mogao sa sigurnoscu da kazem jer naravno nisam mogao sve da ih probam ili uporedjujem. Mislim da su razlike vrlo male da ne kazem zanemarljive. Kako se koristi, pa vrlo prosto, kada budes drzao alat u ruci bice ti sve jasno. Ako ne upada  na 0.75 lanac je dobar.

 

E sad za Smasher.

Na mom alatu kada sam ga kupio pisalo je ovo a to je vrlo bitno.

1.Ako ulazi  0.75 zameniti lanac.

2. Ako ulazi 1.0 zameniti kasetu i lanac.

 

E to mi se pokazalo kao apsolutno tacno. Znaci ako na 1.0 uleti ko od sale alat, u 99% slucajeva je i na kaseti otisao jedan ili vise lancanika. Ako se na 0,1 promeni samo lanac obicno u nekoj brzini preskace. E sad neko kaze teraj to dok legne. Nema sta da legne, znate sta je to kad je leglo. To znaci da je lanac po ubrzanoj metodi rastegnut uz pomoc tih starih pohabanih lancanika. Opet se vracamo na pocetak. Menjajte redovno lanac, pogotovu na skupim biciklima i procicete u konacnoj racunici jeftinije.


  • 2

#499 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 09 February 2021 - 03:58 PM

Мој је исто неки слабији бренд, али су сви ланци мерени њиме. Циљ мог писања није било хвалисање или било шта слично, већ препорука за ланац који ми се добро показао. Као репер некоме ко хоће да га купи и који је негде у средњем ценовном рангу.


  • 0

#500 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 09 February 2021 - 06:03 PM

Zanimljivo je da sam pre mesec dana zamenio lanac, osmofazni na nekom bajsu koji ovako drndam skoro svaki dan, od tačke A do tačke B, znači nikakva ozbiljna rekreacija, samo da se zabavno i relativno brzo prevezem do posla, teretane (dok je radila), malo provozam ćerku na sedištu. Bajs sam kupio polovan i ima 1x7 brzina. Čim sam ga uzeo, premerio sam lanac alatom i video da nije još upao ni na 0,75 pa ga posle nisam ni merio. Što se održavanja tiče, čistio sam i podmazivao sam lanac jednom mesečno, možda jednom u 2 meseca, faktički samo sam gledao da su gume manje više redovno napumpane. Sa njim sam za nešto više od godinu dana prešao cirka nekih 1200 do 1300 km, i pre mesec dana proverim da vidim u kakvom je stanju lanac, kad ono upada i na 0,75 a i na 0,1. Zamenio sam lanac ali nikakvu promenu na kaseti nisam promenio. 90% vremena je vožen samo na 2 brzine na kaseti, najviše je to bila četvrta i treća brzina. Ipak, sa novim lancem baš na tim najčešće korišćenim brzinama lanac radi sasvim dobro, iako teorija kaže da bi sad i kaseta trebalo da je pojedena, zar ne?


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika