SRAM Red 2008

Ponedeljak, 1. oktobar 2007
SRAM Red 2008

Posle Force serije, SRAM je za 2008 pripremio top end drumašku seriju RED. Pravljena za one kojima novac ništa ne znači, težina komponenti mnogo, a prestiž još više. Cena će kompletnom setu biti oko 2000 usd, a evo gramaže:

kočnice 265 gr
kaseta 155 gr
lanac 265 gr
pogon 660 gr
GXP sa keramičkim lagerima 98 gr
prednji menjač 58 gr
zadnji menjač 153 gr
ručice kočnica/šifteri 290 gr

Dakle, same cifre govore sve, a evo i sta je sve ovde implementirano i odrađeno:
Kod kočnica/šiftera konačno može da se radi mikropšodešavanje prednjeg menjača.
Dalje, implementirana je " zero loss " tehnologija, u prevodu trenutno reagovanje sajle na pokret šiftera i momentalna promena brzine. Kablovi ovde mogu da se postave bilo sa unutrašnje ili spoljašnje strane, što omogućeva da se isti provedu u najboljoj i najidealnijoj ruti, što je osnova dobrog i preciznog šiftanja. Podešavanje hvata ručica je sledeća opcija koja je uvedena u ovoj seriji.

Sledeća stvar o kojoj se pričalo i pričalo je nova kaseta. Izrađena je u " powerdome" tehnologiji, a ovo znači da je 8 top zupčanika odrađeno u CNC tehnologiji iz JEDNOG dela cr-mo čelika. Posle obrade, dolazi finiš od nkla, koji daje dodatnu čvrstinu. Ako se pitate koliku - sram je na testiranjima utvrdio da ovakav postupak daje čak 35% veću čvrstinu od titanijuma. Dalje, sama činjenica da 8 lančanika nemaju nikakve prstenove, nitne ili šrafove, već da su iz jednog dela, dovodi do toga da je ovo najčvršća i najkompaktnija kaseta na tržištu. OG tehnologija koja je ovde primenjena služi za lako i precizno šiftanje, a odlika joj je što je odmah primetno da kod ove tehnologije 1 zub fali na 5 top lančanika.

Što se tiče zadnjeg menjača, on je dobio manju gramažu, kavez od karbona, unutrasnju "kariku" koja je sad umesto od magnezijuma takođe od karbona, puliji su sada u black box keramičkomizdanju, a opruga je titanijumska.

Pogon - sam izgled je priča za sebe. Redizajnirani lančanici su sada neuporedivo čvršći, pa tako sada snaga koja se uoptrebi ide direkno na brzinu, a ne na uvijanje komponente. Dalje, lageri su i ovde promenjeni u keramičke, što im daje daleko duži periog upotrebe od standardnih. Kurble su takođe redizajnirane, tako da sada imaju niži profil, pa samim tim i manji tzv "Q" faktor a veću čvrstinu. Naravno, i ovde je izrada od alu spajdera i ful alu kurbli prisutna i to iz jednog dela.

Kočnice su još više obrađene da bi bile lakše, ali ne nauštrb sigurnosti, čvrstine i snage kočenja. Karakteriše ih laka montaža i štelovanje.

Prednji menjač je pretrpeo dosta izmena, a najbitnija je mikro podešavanje i kod velike i kod male šajbne. Druga novina je titanijumski kavez koji omogućava da gramaža i kod ovog dela ide dole, a čvrstina gore!

Dakle, SRAM je u drumaškom svetu postao uz Record i Dura-ace lider što se transmisije tiče, a bogami i šire.

 
Tema na Forumu













KOMENTARI
Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem