Dura Ace 2009

Sreda, 26. mart 2008
Dura Ace 2009 Iako se Shimano svojski trudi da čuva u tajnosti nove projekte, nekako sve to "procuri" u javnost, pa evo šta je Japanski gigant spremio za 2009. god. a vezano za pomenutu seriju.
Kao prvo, svi su izgledi da će u 2009. ova serija imati ne jednu već 2 grupe!

Prvo da kažemo nešto o 7900 novitetima:
kao prvo, nova serija će biti oko 180 grama lakša od trenutno važeće 7800 serije. Pored smanjenja gramaže, biće kako se govori i drastično povećana efektivnost čitave mehanike, brže šiftanje brzina i veći opseg kaseta - veći izbor odnosa lančanika.

Kvalitet šiftanja je i ovde bio imperativ, pa je Shimano rešio da se produži nivo povlačenja sajle kod menjanja brzina ( kao i kod SRAM-a i Capagnolo-a ). Ovo znači da bi samim tim i ceo sistem bio tolerantniji i otporniji na upad nečistoće i prljavštine u sistem. To takođe ima za posledicu da novi šifteri i zadnji menjač zasigurno neće biti kompatibilni sa prethodnim serijama.

Iako je produženo samo povlačenje, sam potez šiftera je smanjen - kraći hod - za 20% u odnosu na sadašnju varijantu. Još se ne zna da li će Shimano ovde implementirati nešto od "multi release" ili "instant release" tehnologije koja već živi u XTR-u za 2007. god
.
Nove ručice STI dual control su sada mnogo bolje ergonomski odrađene, pogotovu njihov gornji deo, koji sada "prima" ruku sasvim prirodno. Karbon od kojih je ručica i titanijumski hardver su tu da smanje težinu istih. Nova opcija u paketu je i novi Flight deck kompjuter koji sada ima pored standardnih opcija i altimetar, inklinometar, HR monitor. Što je još bolje, ima i opciju download-a na PC radi kasnije analize vožnji.

ZAdnji menjač je olakšan karbonskim kavezom, a moći će da prihvati 28 zuba. Prednji menjač je takođe olakšan, a ima i spec. tehnologiju - tzv. "trimming free" što bi u prevodu bilo - sipaš i ne misliš - ili ti nema potrebe za dodatnim štelovanjima, prihvata bez problema sve moguće kombinacije brzina.

Pogon - biće ga i u alu hollow varijanti sa kako se tvrdi poboljšanom čvrstinom od čak 20% u odnosu na sadašnji, a to deluje zaista impresivno, ako se ume sadašnja čvrstina 7800 pogona. Takođe, po prvi put će biti ponuđena i kompakt verzija, kao i karbon verzija ovog pogona.

Lanac - KONAČNO dobija quick link kariku za brzo skidanje i montažu, šuplje pinove, obrađene stranice i asimetričan izgled, a sve zbog boljeg šiftanja i manje gramaže.
Kaseta će takođe biti olakšana i to prvenstveno zahvaljujući novom alu nosaču lančanika.
Kočnice će takođe biti malo izmenjene, aradi boljeg kočenja i kontrole sile kočenja, a uz nove paknove sa novom komponentom u sebi, po tvrdnji kočiće isto i po suvom i po vlažnom vremenu.

A sada nešto sasvim drugačije - nova Dura ace Di2 grupa - "shifting at the speed of light"
Sama poruka govori da se tu u odnosu na već vrhunsko šiftanje nešto čudno dešava - a za ovakvu tehnologiju je zadužena ni manje ni više nego elektronika! Sami šifteri rade sa neuporedivo kraćim hodom, menjači menjaju drastično brže nego kod standardnog mehaničkog. I ne samo to - ova grupa će biti 100 gr lakša od svog mehaničkog brata i to sa sve pakovanjima baterija!

Dodatne opcije u ovom "svemirskom dobu" Dura ace grupe su i dodatni šifteri ia time trial i triatlon verzije, "crash position" - položaj menjača koji ga maksimalno čuva od oštećenja prilikom padova i drugih nepredviđenih okolnosti, Auto triming prednji menjač...dakle, serija koja bi se mogla porediti sa formulom 1 u biciklizmu. Za sada u Shimano-u ne razmišljaju o bežičnoj opciji, već samo o žičanom impulsnom pokretanju menjača, a sve zbog stabilnosti i sigurnosti celog sklopa. Ostaje da se vidi kako će Shimano rešiti baterije koje će trajati mesecima, ali treba videti rešenje kada se iste isprazne a vi ste na drumu negde...
Kada ovo zaživi i u serijskoj proizvodnji, a sve su prilike da će se to jako brzo desiti - kako se govori, ostale grupe drumskih komponenti će biti kao stare igračke u odnosu na ovaj STAR TREK Dura Ace!

Evo i kako bi elektro menjači izgledali...

Tema na Forumu







pise: misaxtr
KOMENTARI
Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem