Cannondale - SIMON says RIDE!!!

Sreda, 30. septembar 2009
Cannondale - SIMON says RIDE!!! Cannondale-ov projekat SIMON, elektronski kontrolisan prednji amortizer, već 5 godina se nalazi u razvojnoj fazi  i još uvek nije dostupan u javnosti i implementiran za "end-user-e".

Cannondale još uvek ne želi da se izjasni o datumu puštanja u promet, kao ni o ceni ovog proizvoda. Kako god bilo, ovo je po svemu sudeći nešto što vredi čekati, jer je sistem mnogo više od pukog elektronskog zaključavanja amortizera.

Twin-lube Simon je relativno mehanički prost sistem, koji se sastoji od jednog pistona i isto tako jednog dampera. Tu je u igru ubačen i pin koji kontroliše protok a koga pokreće mikromotor i koji iz potpuno otvorenog do potpuno zatvorenog sistema ovu radnju odradi za svega 6 milisekundi. Sve ovo ima za posledicu veoma veliku varijabilnost podesavanja rada amortizera i to bez dodatnih ventila, semeringa i slicnih džidža bidža u samoj unutrašnjosti.

Ono što još izdvaja ovaj sistem je i integrisani softver ( koji ce biti moguće apdejtovati sa novim verzijama bez ikakvog problema ), senzori na kritičnim mestima, što čini da se amortizer sam podešava svake 2 milisekunde u zavisnosti od uslova vožnje i zadatih parametara!

Dakle, hoćete linearan rad - nema problema; hoćete kontrolisan rad i doteran bottom out - ni to nije problem; hocete stabilnu platformu - ništa sporno - i to u nekoliko verzija reagovanja na neravnine i udarce...
Štaviše, on-board kompjuter ima više od 10000 raznih varijanti, opcija rada, kontrole, a u početnoj fazi birate izmedju 5 opcija: cross country, all mountain, downhill, lockout, and travel management.

I inicijalni set-up je lepo i lako odradjen gde vozac daje podatke kako hoće da amort generalno radi i koja je težina vozača. Kompjuter tada izbacuje preporučeni pritisak amorta.

Što se tice izdržljivosti - zahvaljujući samo jednom pokretnom delu, motor može izvesti i do 30 miliona ciklusa pre servisa ili eventualne zamene istog.

Losije strane ovog sistema za sada su prvenstveno vek baterija ( Li-Ion pakovanje traje u proseku 8 sati, ali u zavisnosto od konfiguracije terena i tezine samog vozaca mogu trajati i svega 2-3 sata ), težina sistema ( mada se tvrdi da ovako opremljen Sci-Fi Lefty sa hodom od 130mm teži oko 1,8 kg sto ga svrstava u veoma konkurentne suparnike ) i cena koja se za sada ne zna ali se zna da neće biti jeftino ni u kom pogledu.

Dakle, iako je elektronika ovaj koncept izgleda toliko futuristički da jedva čekam da ga vidim na nekoj prezentaciji!

A kako to sve izgleda, evo:






















piše: Miomir Jovanović

Diskusije na Forumu
KOMENTARI
Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem