Nije naznaceno da je 29fs, tako da...
BMC TE02 Carbon , HT 29 ka.
Moje misljenje je da je potpuno nepotrebno uzimanje 29 fullsus...
Postavljeno 15 January 2016 - 03:37 PM
BMC TE02 Carbon , HT 29 ka.
Moje misljenje je da je potpuno nepotrebno uzimanje 29 fullsus...
Sto tako mislis? To bi znacilo da su skoro svi ednuro vozaci idioti
Ne postoji tako nesto kao "pogresan bicikl" ili besmislen, vec ljudi koji promase smisao odnosno namenu.
Lagani full sus 29 itekako znaci, pogotovu sa lockout-om zadnjeg amortizera. Dobija se neka zlatna sredina u smislu da se usponi mogu voziti bez nekog penala, zato sto ima zadnji lock, veci tocak i bajs nije mnogo tezak. Spust se takodje moze voziti dosta agresivno, jedino su lakat krivine i veci dropovi problem.
Meni je dosadilo da se zezam oko zadnjeg tocka, da centriram, ispravljam i tako to (vozim 29 xc), a i poceo sam da uvidjam neku granicu maksimalne brzine bez zadnjeg amortizera (pri spustu na planinama gde najcesce vozim) tako da sledeci bajk koji budem uzimao bice nesto poput scott spark-a ili cube sterea (29" a mozda i 27.5").
Postavljeno 15 January 2016 - 04:39 PM
Nema mnogo mudrosti oko odabira velicine tocka i samog tipa bicikla. Prvi i najbitniji faktor je licna zelja i osecaj na svakoj velicini. Cena odrzavanja i nabavka delova je takodje bitna. Ovo u normalnom svetu je nebitno, ali posto se ovde npr 27,5 gume ne mogu naci ni po berzi za normalne pare, i ovo je bitno.
Ako gledate sa tehnicke strane, bilo fuli ili ht, velicina tocka je usko povezana sa namenom. 29 ide za XC bolje nego druge dve velicine. Nebitno da li je ht ili ima 100ak mm hoda. Kako se namena pomera ka agresivnijoj voznji, velicina tocka polako silazi, pa se za spust najvise koristi 26 i 27,5. Tako da ja ne bih imao nista protiv jedne dobre XC 29 100mm fuli masine, ali ne bih gledao 29er u nekim kategorijama 140+. To je naravno samo moje vidjenje.
Meni trenutno najzanimljivije izgleda 27,5+ velicina.
Postavljeno 15 January 2016 - 11:12 PM
Meni se čini, da se sada pojavilo toliko različitih mogućnosti u izboru veličine točkova i geometrije, da je besmisleno razgovarati koji je "bolji"... Jednostavno svaki bicikli ima svoju namenu za koju je i dizajniran, uzmeš onaj koji ti se više dopada, tj. koji ti bolje leži. Džabe lep bajs, ako se ti ne osećaš sigurno i zadovoljno dok ga voziš.
Postavljeno 16 January 2016 - 08:30 AM
Meni se čini, da se sada pojavilo toliko različitih mogućnosti u izboru veličine točkova i geometrije, da je besmisleno razgovarati koji je "bolji"... Jednostavno svaki bicikli ima svoju namenu za koju je i dizajniran, uzmeš onaj koji ti se više dopada, tj. koji ti bolje leži. Džabe lep bajs, ako se ti ne osećaš sigurno i zadovoljno dok ga voziš.
Upravo tako. Ni jedan od tri standarda 26 - 27,5 - 29 nije u svakom aspektu superioran u odnosu na druge. Tako da svaki ima svoju namenu - u zavisnosti od prioriteta. Inače ova tema me je inspirisala da napišem članak u blogu na temu standarda MTB točkova. Istorijat, razvoj, prednosti i mane svakog standarda, namene za koje se svaki smatra optimalnim.
Postavljeno 16 January 2016 - 08:50 AM
Prvo pitanje Carobnice da li postoji razlika u udobnosti izmedju 26 Full suspension i 27.5 Hardtail.
Moje misljenje i misljenje vecine da se to ne moze porediti i da je tu premucstvo 26.
Ne samo na 27.5 tockove vec i na 29 tockove.
Ovo sam napisao jer je to bilo njegovo osnovno pitanje a sve ostale prednosti i mane kako jednih tako i drugih su nasa dodatna pojasnjenja...
Postavljeno 16 January 2016 - 09:02 AM
Prvo pitanje Carobnice da li postoji razlika u udobnosti izmedju 26 Full suspension i 27.5 Hardtail.
Moje misljenje i misljenje vecine da se to ne moze porediti i da je tu premucstvo 26.
Ne samo na 27.5 tockove vec i na 29 tockove.
Ovo sam napisao jer je to bilo njegovo osnovno pitanje a sve ostale prednosti i mane kako jednih tako i drugih su nasa dodatna pojasnjenja...
I ovo zavisi. Na putu sa puno manjih neravnina, velika je šansa da veći točkovi budu udobniji, nevezano za postojanje zadnje suspenzije. Sa druge strane, što su veće džombe (i rupe... skokovi), to veću razliku pravi suspenzija.
Postavljeno 16 January 2016 - 11:01 AM
Vozio dugo 26 par sezona i presao na 27,5 i razlike po meni ima nije nesto velika ali je ima,po meni za 20tak posto se manje osete neke neravnine. 27,5 mi je fullsus i nemoze se porediti ni u kom smislu bilo kakav fuli sa ht...po meni bar. Imam istovremeno i 26 jeste mi manji za 3broja ali je vozikam po selu i cesto nepodignem dupe na neravnine i sledi lep udarac.
Moja preporuka je 27,5 nije velika razlika i osetna sa 26 ali je neka sredina,za neki lagani off po nasipima,neka brda jednostavno manje ce se osecati neke neravnine,ne neznam koliko ali gutace neke delove lakse i blaze,probao sam 29 i nekako mi je kao brod,nikako da smotam.(Mada sam samo probao mozda bih se navikao ko zna... )
E sad jedina mana 27,5 je izbor guma,kod nas ih ima nekoliko u Contiju i to je to... Jedino od preko.
Postavljeno 16 January 2016 - 11:25 AM
~be here now~
Postavljeno 16 January 2016 - 11:52 AM
...U poslednje dve godine sam promenio dva niner-a i uvek kad bih seo na 26-icu imao bih osećaj kao da vozim poniku. Malo, skučeno, neudobno.....
zanima me da limas neke cifre...da ne bude samo osecaj...nesto tipa
istu stazu prevezao za ovoliko vremena sa jednim...onoliko sa drugim bajkom (bio u formi, ne bio u formi)
jedne godine presao 3000km druge 5000km (imao drugih obaveza ili ih nemao)
moram malo da editujem:
...imao bih osećaj kao da vozim poniku....ali se naviknete i na to.
Postavljeno 16 January 2016 - 12:01 PM
~be here now~
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika