Varenje rama
Started By
pticica
, Aug 01 2008 09:54 AM
69 replies to this topic
#23
Posted 12 November 2009 - 09:54 PM
Zaboravih da kazem meni se na pogonskoj osovini bio razjeo navoj pa mi je bilo komplikovano da trazim strugara da mi nareze navoj uzmem brusilicu rasecem ceo srednji pogon imao sam neki stari bajs isecem ceo srednji pogon od njega zavarim na moj capriolo ram ko novo i jace nego sto je bilo.
.
#29
Posted 01 February 2010 - 03:28 PM
Kupio bi jedan bajs za DH sve je besprekorno na njemu sem jedne male pukotine na ramu to jest na varu.... Ram je od aluminijuma ... mozeli se to zavariti i dali ce to biti sigurno?
Evo slike od prilike gde se nalazi pukotina!
Na slici se nalazi crna tacka gde je pukotina!
Evo slike od prilike gde se nalazi pukotina!
Na slici se nalazi crna tacka gde je pukotina!
MV
#30
Posted 01 February 2010 - 03:36 PM
Aluminijum se moze variti. E sad, kad pogledas ovu masinu...U opisu posla joj nisu trotoari i ravan drum, a pukotina je na najnezgodnijem mestu. Ako cena odgovara cinjenici da moras zameniti ram, onda ok. U suprotnom, kupio si kartu za sedmo nebo.
#32
Posted 01 February 2010 - 08:23 PM
Mogu se variti skoro svi materijali, samo da onaj koji vari ima iskustvo sa
varenjem i odgovarajuću opremu.
Klasično elektrovarenje elektrodama može samo na punom čeličnom materijalu.
Za tanki čelični materijal (ramove) naći CO2 aparat, a još bolje argonski.
Aluminijum se takođe može variti, ali zahteva veliko iskustvo varioca u smislu
izbora pravog postupka prema vrsti materijala.
Ukoliko je to moguće, mnoge popravke se mogu izvesti sintetičkim tečnim metalima,
a ima ih i za aluminijum i za gvojze. Potražiti u boljim prodavnicama boja ili alata
koje drže LOCTITE-ov program.
varenjem i odgovarajuću opremu.
Klasično elektrovarenje elektrodama može samo na punom čeličnom materijalu.
Za tanki čelični materijal (ramove) naći CO2 aparat, a još bolje argonski.
Aluminijum se takođe može variti, ali zahteva veliko iskustvo varioca u smislu
izbora pravog postupka prema vrsti materijala.
Ukoliko je to moguće, mnoge popravke se mogu izvesti sintetičkim tečnim metalima,
a ima ih i za aluminijum i za gvojze. Potražiti u boljim prodavnicama boja ili alata
koje drže LOCTITE-ov program.
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"
#36
Posted 01 February 2010 - 10:47 PM
Nisu baš svi materijali zavarljivi. Obični niskougljenični čelici, kao i običan, nelegiran aluminijum mogu da se lepo zavaruju. Duraluminijum npr. ne može - jedan od razloga zašto se kod avionske oplate i dan danas koriste zakivci i epox. Takodje - nerdjajući čelici ne mogu baš lepo da se zavarju (Cr-Mo ramovi npr.). Titanijum isto spada u zavarljive materijale. Ipak - imajte u vidu da koliko god da je postupak dobar i da je zavarivač iskusan - mesta oko samog vara će uvek biti oslabljena i zato se uvek po definiciji smatra da je nosivost zavarenog dela 10% manja od nezavarenog.
#37
Posted 04 February 2010 - 09:24 PM
Imam jedan ram CRO-MO koji sam slopio dok sam ga lomio uz Avalu . Tačnije, iz srednjeg pogona idu dve cevi koje vode do osovine zadnjeg točka. Pukla je jedna od tih cevi. Medjutim ne skroz do srednjeg pogona nego par cm od njega, tik iza male cevčice koja spaja te dve cevi koje idu do zadnjeg točka. (bome sam ga zakomplikovao!! ).
Medjutim, to nije toliko ni bitno. Bitno je da sam nabavio cro-mo cevi, kuku da zadnji točak, sve cro-mo, elektrode koje vare cro-mo, bukvalno sve! Poručio iz Swiss.
Treba mi samo izvodjač radova, tj majstor koji ima alat i veštinu. Ako znate nekog u BG ili NS, svejedno gde, bio bih zahvalan!
Reč opreza: budući da je srednji pogon blizu treba mi neko ko neće temperaturom uništiti navoj pogona
Eto, otvoren konkurs
Medjutim, to nije toliko ni bitno. Bitno je da sam nabavio cro-mo cevi, kuku da zadnji točak, sve cro-mo, elektrode koje vare cro-mo, bukvalno sve! Poručio iz Swiss.
Treba mi samo izvodjač radova, tj majstor koji ima alat i veštinu. Ako znate nekog u BG ili NS, svejedno gde, bio bih zahvalan!
Reč opreza: budući da je srednji pogon blizu treba mi neko ko neće temperaturom uništiti navoj pogona
Eto, otvoren konkurs
'Pain is temporary... quitting lasts forever'
#38
Posted 04 February 2010 - 10:18 PM
Zavod za Zavarivanje - Grčića Milenka - izmedju Ustaničke i Gospodara Vučića - kod nekadašnje 11. beogradske gimnazije. Ako neko ima školovane zavarivače onda su to oni. Pri tome - rad naplate jednim pivom - ako hoćeš da častiš. S obzirom šta sve ljudi zavaruju ramovi za bicikl im dodju ko zajebancija.. Jedino što moraš da poraniš - pošto majstori obično posle 7:30 odu na teren - tj. malo je pitanje sreće da ih savataš u samoj zgradi..
#40
Posted 05 February 2010 - 09:22 AM
Istini za volju - neko je na forumu pisao da su mu zavarivali ram pa da je opet pukao - ali čini mi se da po sredi nije bio drumaš - nego neko od ovih što kako ja volim da kažem - voli da se blesavi na biciklu - skaknje BMX style vožnje i sl. gde su realno dinamička opterećenja mnogo veća nego kod drumaša - ako se desi da ram pukne na samom varu - onda je var loš - ako pukne pored vara - to je i onako najslabija tačka. Ako dolaziš kolima iz NS-a isključiš se s auto-puta kod Auto-komande ili na Dušanovačkom mostu (drugo isključenje posle Autokomande - ona je drugo isključenje posle Gazele - odatle bukvalno samo motaš desno i ideš ka Hotelu Srbija - iza Dušanovca prvi semafor levo je Grčića Milenka i zavod za zavarivanje - Lekino brdo..
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users