Osmi dan
Put do Mokre Gore nas vodi laganom uzbrdicom preko Vitasa, sve do tunela dugog skoro osamstotina metara. Tunel je nov i solidno osvetljen, i negde na njegovoj polovini počinje spust. Odmah shvatamo da će nam u povratku predstavljati priličnu nezgodaciju, naročito ukoliko saobraćaj bude intezivniji. Jednostavno nema bicikliste koji preterano ljubi tunele, pogotovo ne one koji idu uzbrdo, ali šta da se radi, i oni su sastavni deo ciklotura.
Pre ulaska u samo mesto, skrećemo sa glavnog puta i oštom uzbrdicom pentramo se ka Mećavniku. Ulaz se naplaćuje 250 dinara po osobi, za šetnju i razgledanje da budem iskren - previše. Lokacija je lepa na onaj kičasto ušećereni način, ali je turistički izuzetno atraktivna i posećena, i u tom smislu se ne može apsolutno ništa prigovarati. Cene u lokalnoj birtiji su pristupačne i može se pristojno klopati za nevelike novce.
Pošto smo sve poput Japanaca uslikali, ja polazim put Višegrada. Nidža defenitivno odustaje, pošto je vojno lice, a za njih, očito, i dalje važi neka KOS-KGB procedura o odlasku u drugu državu. Ostavljam višak stvari i spuštam se do graničnog prelaza. Gužva nije naročito velika, a procedura relativno bezbolna.
Pošto put vodi blagom nizbrdicom do Višegrada, a i vetar duva u leđa, pravi je trenutak da se muški gazi, što ja i činim. Relativno brzo prelazim tih dvadeset i nešto kilometara i stižem pre podneva do grada. Odmah na ulasku, raspitujući se kod prolaznika, shvatam navoje razočaranje da je čuveni most zatvoren za posetioce zbog renoviranja.Moš se provući tamo kraj ograde, veli stariji gospodin,ali vodi da računa da te neko ne opazi.Pošto mi ne pada na pamet da ulazim u nepotrebne rizike, pravim samo jednu fotku čuvene ćuprije na Drini, a ostatak vremena provodim u obilasku Andrićgrada.Bilo bi nefer sa moje strane, ako ne bih rekao da Andrićgrad izgleda apsolutno impresivno.
Povratak je lakši nego što sam mislio.Nekoliko kilometara vozim sa troje biciklista koji se vraćaju, kao i ja, na Mokru Goru. Ipak, moj tempo je značajno jači i uskoro se razilazimo. Bez većih pauza, stižem do Mokre Gore za oko sat i po. Zadražavam se na železničkoj stanici odakle i danas redovno saobraćaju vozovi uskim kolosekom. U planu je da se osposobi i pruga prema Višegradu, što će čitavu ovu regiju u turističkom smislu učiniti još atraktivnijom.
Nidžu nalazim na nekoj livadi kako se dopisuje sa svojim bivšim draganama, hvaleći se svojim putovanjem i savladanim planinama. Pakujemo stvari i polazimo natrag ka Kremni. Uspon je na pojedinim mestima prilično naporan i ponovo se čekamo na dva-tri kilometra. Kroz tunel prolazimo bez većih poteškoća, iako nas vozila malo malo pretiču. I mada imamo puno vremena do zalaska sunca, rešavamo dilemu, i odlučujemo da sutra krenemo u forsiranje Tare. Upravo zbog te loše procene, ostaćemo sledećeg dana uskraćeni za Zaovinsko jezero.