Da ne duzim, opet sam bio dokon pa sam resio da konacno obradujem solje sa malo masti
Potreban alat:
- Imbus 2.5
- Imbus 5
- Pinceta tanka ili bilo sta da je tanko, srafciger recimo
- Magnet, moze i bez njega ali je mnogo lakse sa njim.
- Mast
- Rezervne kuglice 5/32" ili 3.968mm
- Cekic
- Parce drvene daske, univera ili sta se vec nadje
- Izbijac ili bilo sta sa tupim ravnim vrhom
Skidamo sajlu lock-a za viljusku, ko nema preskace ovaj korak
Skinemo kocnice, neko ko ima v-brake dovoljno je da skine levu polugu (na nju je zakacena sajla), ko ima disk skida kompletnu celjust
Skidamo poklopac lule, lulu, spejsere, gornji deo solje (poklopac sa gumicom)
Sad vec nije lose da bicikl polegnemo levom stranom na pod, ja sam iskoristio fotelju
Skidamo viljusku
I solje su spremne za vadjenje
Uzmemo izbijac i postavljamo ga na obod solje sa unutrasnje strane, laganim udarcima cekica izbijamo malo po malo recimo u 4 tacke (kao na primer sat 12-3-6-9) i tako ponavljamo dok solja ne ispadne
NAPOMENA: Vec sam video majstore koji su srafcigerom izbijali solju, jedan je uspeo da pocepa ram (head tube) izbijajuci donju solju. Tako da NE savetujem srafciger, ali svakom na volju ako ga koristite OPREZ
Solje su spremne za servis
Solja se sastoji od tela, kuglica, konusa i prstenastog osiguraca (Cartrige system ili poluzatvoreni lezaj)
Sad koristimo onaj tanki alat koji smo izabrali, ja sam koristio limenu pincetu, da podignemo jedan kraj prsten osiguraca iskinemo osigurac
Skinemo konus
I vidimo sta se nalazi unutra
Magnetom pokupimo kuglice, moze i rucno ali verujem da svako ima neki magnet u kuci od starog zvucnika
Obrisemo solje i konus, pogledamo da li ima ostecenja na njima (da li ima riseva, ulubljenja...)
Nanesemo mast, ja volim spric zato sto je dosta lakse
Poredjamo kuglice, 30 kom po solji u mom slucaju
Nanesemo mast preko njih
Vratimo konus
Pritisnemo ga u dve tacke, ovde ce izaci sav visak masti
Vratimo osigurac
Obrisemo visak masti
Isti postupak ponovimo na drugoj solji
Kad smo podmazali i drugu solju, spremne su za ponovnu ugradnju
Pozicioniramo ih ravno u head tube, pazite da ne krenu ukoso da ulaze jer moze doci do ostecenja.
Nabijanje solje, ovde treba biti pazljiv i ponovo proveriti poziciju u odnosu na head tube.
OVAKO NE! OVAKO NE! OVAKO NE! OVAKO NE! OVAKO NE! OVAKO NE! OVAKO NE! OVAKO NE!
Uzeti parce dascice, univera i postaviti na gornji deo solje, sa nekoliko ne preterano jakih udaraca cekicem preko dascice solje ce uci na svoje mesto.
Vracamo viljusku
Poklopac gornje solje i gumicu, spejsere, lulu i poklopac lule i lagano ga pritegnemo tek da nam viljuska ne ispadne
Sad je zgodno vreme da bicikl vratimo u stojeci polozaj
Prvo pritezemo sraf poklopca lule, do granice da viljuska nema lufta i volan da moze lepo da se pokrece levo desno.
NE PRETEZATI !
Volan treba postaviti u ravan polozaj, nogama pridrzavajte prednji tocak da se ne pomera, da bi volan "nacentrirao" koristim se lenjirom koji postavim na viljusku, pogled direktno iznad volana i pomeram volan levo desno dok ne podesim. Slike ce bolje objasniti
Pogled za podesavanje
Kad je sve podeseno zategnemo lulu, naizmenicno zatezemo srafove, gonji pa donji i tako dok ne bude zategnuto. Ne pretezati je aluminijum ne trpi preterano zatezanje.
Vratimo kocnice i lock od viljuske na mesto
Da li je sve uradjeno kako treba mozemo proveriti tako sto stisnemo prednju kocnicu i guramo bicikl trzajem napred-nazad
Ako ima lufta, treba se vratiti na deo gde zatezemo poklopac lule pod uslovom da su solje nalegle kako treba i da smo sve ostalo uradili kako treba.
Potrebno vreme je oko 30 min.