Jump to content


Fotografije

Podmazi Soljice Volana ili Uradi Sam u Kucnoj Varijanti


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
56 odgovora na ovu temu

#1 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 10 December 2014 - 08:30 PM

Da ne duzim, opet sam bio dokon pa sam resio da konacno obradujem solje sa malo masti :)

Potreban alat:

- Imbus 2.5

- Imbus 5

- Pinceta tanka ili bilo sta da je tanko, srafciger recimo

- Magnet, moze i bez njega ali je mnogo lakse sa njim.

- Mast

- Rezervne kuglice 5/32" ili 3.968mm

- Cekic

- Parce drvene daske, univera ili sta se vec nadje

- Izbijac ili bilo sta sa tupim ravnim vrhom

 

 

Skidamo sajlu lock-a za viljusku, ko nema preskace ovaj korak

1.jpg

 

Skinemo kocnice, neko ko ima v-brake dovoljno je da skine levu polugu (na nju je zakacena sajla), ko ima disk skida kompletnu celjust

2.jpg

 

Skidamo poklopac lule, lulu, spejsere, gornji deo solje (poklopac sa gumicom)

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

 

Sad vec nije lose da bicikl polegnemo levom stranom na pod, ja sam iskoristio fotelju :)

 

Skidamo viljusku

9.jpg

 

I solje su spremne za vadjenje

10.jpg

 

Uzmemo izbijac i postavljamo ga na obod solje sa unutrasnje strane, laganim udarcima cekica izbijamo malo po malo recimo u 4 tacke (kao na primer sat 12-3-6-9) i tako ponavljamo dok solja ne ispadne

11.jpg

12.jpg

 

NAPOMENA: Vec sam video majstore koji su srafcigerom izbijali solju, jedan je uspeo da pocepa ram (head tube) izbijajuci donju solju. Tako da NE savetujem srafciger, ali svakom na volju ako ga koristite OPREZ

 

Solje su spremne za servis

13.jpg

 

Solja se sastoji od tela, kuglica, konusa i prstenastog osiguraca (Cartrige system ili poluzatvoreni lezaj)

14.jpg

 

Sad koristimo onaj tanki alat koji smo izabrali, ja sam koristio limenu pincetu, da podignemo jedan kraj prsten osiguraca iskinemo osigurac

15.jpg

 

Skinemo konus

16.jpg

 

I vidimo sta se nalazi unutra

17.jpg

 

Magnetom pokupimo kuglice, moze i rucno ali verujem da svako ima neki magnet u kuci od starog zvucnika

18.jpg

19.jpg

 

Obrisemo solje i konus, pogledamo da li ima ostecenja na njima (da li ima riseva, ulubljenja...)

20.jpg

 

Nanesemo mast, ja volim spric zato sto je dosta lakse

21.jpg

 

Poredjamo kuglice, 30 kom po solji u mom slucaju

22.jpg

 

Nanesemo mast preko njih

23.jpg

24.jpg

 

Vratimo konus

25.jpg

 

Pritisnemo ga u dve tacke, ovde ce izaci sav visak masti

26.jpg

 

Vratimo osigurac

27.jpg

 

Obrisemo visak masti

28.jpg

 

Isti postupak ponovimo na drugoj solji

Kad smo podmazali i drugu solju, spremne su za ponovnu ugradnju

 

Pozicioniramo ih ravno u head tube, pazite da ne krenu ukoso da ulaze jer moze doci do ostecenja.

29.jpg

 

Nabijanje solje, ovde treba biti pazljiv i ponovo proveriti poziciju u odnosu na head tube.

 

OVAKO NE! OVAKO NE! OVAKO NE! OVAKO NE! OVAKO NE! OVAKO NE! OVAKO NE! OVAKO NE!

30.jpg

 

Uzeti parce dascice, univera i postaviti na gornji deo solje, sa nekoliko ne preterano jakih udaraca cekicem preko dascice solje ce uci na svoje mesto.

31.jpg

 

Vracamo viljusku

9.jpg

 

Poklopac gornje solje i gumicu, spejsere, lulu i poklopac lule i lagano ga pritegnemo tek da nam viljuska ne ispadne

35.jpg

7.jpg

36.jpg

 

Sad je zgodno vreme da bicikl vratimo u stojeci polozaj

 

Prvo pritezemo sraf poklopca lule, do granice da viljuska nema lufta i volan da moze lepo da se pokrece levo desno.

NE PRETEZATI !

3.jpg

 

Volan treba postaviti u ravan polozaj, nogama pridrzavajte prednji tocak da se ne pomera, da bi volan "nacentrirao" koristim se lenjirom koji postavim na viljusku, pogled direktno iznad volana i pomeram volan levo desno dok ne podesim. Slike ce bolje objasniti

32.jpg

 

Pogled za podesavanje

33.jpg

 

Kad je sve podeseno zategnemo lulu, naizmenicno zatezemo srafove, gonji pa donji i tako dok ne bude zategnuto. Ne pretezati je aluminijum ne trpi preterano zatezanje.

3.jpg

 

Vratimo kocnice i lock od viljuske na mesto

2.jpg

1.jpg

 

Da li je sve uradjeno kako treba mozemo proveriti tako sto stisnemo prednju kocnicu i guramo bicikl trzajem napred-nazad

34.jpg

 

Ako ima lufta, treba se vratiti na deo gde zatezemo poklopac lule pod uslovom da su solje nalegle kako treba i da smo sve ostalo uradili kako treba.

 

Potrebno vreme je oko 30 min.


  • 4

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#2 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 10 December 2014 - 08:48 PM

Свака част,из твоје досаде увек нешто корисно настане.Ако се ради без магнета препоручујем да се стави нека посуда,јер је тешко после похватати куглице,поготово ако су у питању педале.


  • 0

#3 vivicav

vivicav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 567 posts
  • LocationПанчево

Postavljeno 10 December 2014 - 09:11 PM

Поново ћу изнети дивљење за твоју вољу за представљање уради сам упутстава. Признај, ово си радио док је жена била ван куће ;-) :-)

Искористићу ову тему и питати нешто о чему размишљам пар дана. Интересује ме мишљење, твоје и осталих, да ли је паметно користити графитну маст за лежајеве виљушке? Обзиром да се графитна користи за склопове са великим притисцима и малим брзинама кретања елемената које подмазује, ови лежајеви су једини кандидати на бициклу за употребу графитне масти. Знам да је никада нисте видели на новим бициклима у овим лежајевима али стоји чињеница да су ово најоптерећенији лежајејеви на бициллу који су скоро па у стању мировања што их кандидује за графитну...
  • 0

#4 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 10 December 2014 - 10:31 PM

Свака част,из твоје досаде увек нешто корисно настане.Ако се ради без магнета препоручујем да се стави нека посуда,јер је тешко после похватати куглице,поготово ако су у питању педале.

Magnet je default pomocni alat. Ovaj koji koristim sam kupio kod kineza prosle godine za 150 kinti, a najludja stvar je sto ima lampicu na vrhu pa pomogne kad kuglica upadne u nablu :)

 

Признај, ово си радио док је жена била ван куће :wink: :smile:

Priznajem :) Mada imam srecu pa imam zenu koja ima razumevanja za moja zanimanja :)

 

Искористићу ову тему и питати нешто о чему размишљам пар дана. Интересује ме мишљење, твоје и осталих, да ли је паметно користити графитну маст за лежајеве виљушке? Обзиром да се графитна користи за склопове са великим притисцима и малим брзинама кретања елемената које подмазује, ови лежајеви су једини кандидати на бициклу за употребу графитне масти. Знам да је никада нисте видели на новим бициклима у овим лежајевима али стоји чињеница да су ово најоптерећенији лежајејеви на бициллу који су скоро па у стању мировања што их кандидује за графитну...

Tema: http://www.2bike.rs/...ast#entry101690

Post #106 od reci do reci


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#5 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 10 December 2014 - 10:36 PM

Magnet je default pomocni alat. Ovaj koji koristim sam kupio kod kineza prosle godine za 150 kinti, a najludja stvar je sto ima lampicu na vrhu pa pomogne kad kuglica upadne u nablu :)

 

 

Е баш сам хтео да те питам где си набавио такав магнет,ја сам скоро извадио неки из звучника,али није практичан као овај,тако да сам од тога одустао.Мораћу да потражим код кинеза овако нешто,нисам никада видео да имају,у коју робу то спада,где га држе,ако се сећаш када си га куповао?


  • 0

#6 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 10 December 2014 - 10:51 PM

@kasalovic
Stajao je sa alatom na polici.
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#7 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 10 December 2014 - 10:56 PM

Хвала на одговору,питам пошто сам данас био у једној већој кинеској радњи и гледао сам лата и нисам приметио да имају тако нешто,потражићу.


  • 0

#8 vivicav

vivicav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 567 posts
  • LocationПанчево

Postavljeno 10 December 2014 - 11:46 PM

Tema: http://www.2bike.rs/...ast#entry101690
Post #106 od reci do reci


Јесте, али у истој теми истакнути члан нашег форума каже:http://www.2bike.rs/...ast/#entry41361
  • 0

#9 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 11 December 2014 - 01:35 AM

@grbic

Pohvala za trud da svaki korak propratiš fotografijom da bi se i početnik snašao međutim imam imam jedno pitanje i zamerku.

Zašto si skidao šolje ako ih samo podmazuješ? Skidaju se samo kada se menjaju, inače se samo povade kuglice/venac/ležaj i proveri se stanje šoljica i onda se očisti podmaže i vrati (ako su ispravne).

Nije pametno vraćati sastavljene šolje u ram, postoji mogućnost da ćeš osteti kuglice i konuse prilikom udaranja (nabijanja) šolje u ram, pametnije je prvo nabiti konuse koji idu u ram, pa tek onda stavljati kuglice i spoljne konuse.

 

Još jednom + a trud.


  • 0

#10 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 11 December 2014 - 08:21 AM

Јесте, али у истој теми истакнути члан нашег форума каже:http://www.2bike.rs/...ast/#entry41361

Licnog sam misljenja da je litijumska mast vise nego odlicna za podmazivanje i nisam sklon eksperimentima ako nesto radi posao kako treba. Meni se dobro pokazala bela litijumska mast, prilicno je gusta http://www.orbital.r...ast-bela-400ml/ ali nije bas tako jeftina.

 

@grbic

Pohvala za trud da svaki korak propratiš fotografijom da bi se i početnik snašao međutim imam imam jedno pitanje i zamerku.

Zašto si skidao šolje ako ih samo podmazuješ? Skidaju se samo kada se menjaju, inače se samo povade kuglice/venac/ležaj i proveri se stanje šoljica i onda se očisti podmaže i vrati (ako su ispravne).

Solje moze skidati i vracati po zelji, nije preporucljivo ali mozes sve dok to radis pravilno. Naravno da se mogu podmazati i dok su na biciklu, ali skidanje olaksava posao kad je u pitanju sistem na slikama, gde sklop konus/kugluca cine celinu sa soljom, kod sistema gde je konus spolji onda podmazujes na biciklu.

Motiv mi je dao jedan uradi sam "majstor" koji je pocepao head tube izbijajuci donju solju.

 

 

Nije pametno vraćati sastavljene šolje u ram, postoji mogućnost da ćeš osteti kuglice i konuse prilikom udaranja (nabijanja) šolje u ram, pametnije je prvo nabiti konuse koji idu u ram, pa tek onda stavljati kuglice i spoljne konuse.

 

Još jednom + a trud.

Nije pametno ako je solja ostecena, ali ako nije nema nijedan razlog da je ne vratis.

Kod ovakvih solja  http://planetbike.rs... viljuške/2115/  je pametno i uobicajno da se prvo nabija telo, zatim se ubacuje mast, vencic ili kugluce, konusi...

Kod ovakvih  http://planetbike.rs... viljuške/2118/  koje su integrisane(konus i kuglice cine celinu sa telom solje) moras nabijati sve zajedno presom najpametnije, ali moze da posluzi dascica i cekic, verujem da si primetio da je konus 2mm ispod gornje ivice tela solje tj ispod prstenastog osiguraca.

Generalno svako radi po svojoj volji i kako misli da treba, ja sam prikazao nacin na koji ja radim :)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#11 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 December 2014 - 09:06 AM

Odlična tema - hvala na strpljenju da se podeli znanje.  :)


Što se podmazivanja tiče, samo da kažem da se sve slažem s kolegom Grbicem. Imam nešto iskustva s biciklima i motorima i mogu reći da je litijumska mast odlična za ovu namenu. Molibden disulfid ima smisla kod spojeva gde su i temperature i/ili pritisci baš visoki (spoj zadnje viljuške motocikla na primer), dok ovde nema potrebe. Grafitna mast takođe - koliko znam jeftinija varijanta za sklopove koji nose veliko opterećenje (neke radne mašine, na primer, ako sam dobro zapamtio).

 

I litijumska mast podnosi velika opterećenja, a ove "egzotične" su za baš ekstremno velika, dinamička opterećenja kakva može da pravi teret od 200 kila, motor od 200 konja i slično.

 

Ima više vrsta litijumske masti (mast na bazi litijumskog sapuna). Neke su više otporne na spiranje vodom (sve su, ali neke dodatno) i imaju veći temperaturni raspon. Ovo nije previše bitno kod bicikla, posebno tolerancija na visoke temperature (jer sve drže na preko 100 stepeni), ali ona za minus, ako se tera po (ruskoj?) zimi može eventualno da se oseti, mada u principu bilo koja markirana će raditi posao kako treba, uz zanemarljive razlike - samo da je ima.

 

 

Primer domaće, koja nije preskupa:

 

http://www.nisotec.e...p-1-ep-2-ep-3-0

 

Na 109. strani u ovom katalogu ima slika:

 

 

http://www.nis.eu/wp...proizvoda-3.pdf


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#12 vivicav

vivicav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 567 posts
  • LocationПанчево

Postavljeno 11 December 2014 - 09:20 AM

Све јасно, размишљања преусмеравам на друге бициклистичке теме ;-) Хвала свима...
  • 0

#13 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 12 December 2014 - 12:44 PM

Pa mogu da se skidaju po želji naravno, nije pogrešno. ali po meni to predstavlja dodatni posao. U svakom slučaju, sada ljudi znaju kako se skidaju i stavljaju šolje, pohvalno za trud i objašnjenje.

Taj što je pocepao mora da je neka mnogo pametna sirovina :).

 

Sad sam primetio da je spoljni zid kod tih tvojih šoljica malo viši pa se neće ošteti ako se sastavljene vraćaju, ali u svim ostalim slučajevima bi trebalo odvojeno.

Jel su ovo neke stare šolje? Sistem pojedinačnih kuglica i delova šolje deluje malo komplikovanije od današnjih, i zastarelo.


  • 0

#14 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 12 December 2014 - 03:10 PM

Jel su ovo neke stare šolje? Sistem pojedinačnih kuglica i delova šolje deluje malo komplikovanije od današnjih, i zastarelo.

Ako gledas u odnosu na solje sa industijom onda su zastarele. U pitanju su solje sa integrisanim lezajem (poluotvoreni lezaj) koji je jeftin i prost za odrzavanje.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#15 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 12 December 2014 - 05:40 PM

Ako ima lufta, treba se vratiti na deo gde zatezemo poklopac lule pod uslovom da su solje nalegle kako treba i da smo sve ostalo uradili kako treba.

 

Potrebno vreme je oko 30 min.

Svaka čast na strpljenju.

Samo bih ovde dodao jer sam pažljivo čitao, da treba otpustiti i lulu. Jer je ona "zabravljena" i neće uspeti poklopac lule da je radijalno pokrene za koji deo mm na dole jer je stegnuta vijicima.

Inače, kod štelovanja preciznosti volana, ja idem odoka, bez lenjira (ne bih ni znao da ga koristim). Mada primetih, kada sednem na tuđe bicikle, da mi često njihova guvernala izgleda krivo, nekako kao da je to subjektivni osećaj. 


  • 0

#16 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 12 December 2014 - 05:48 PM

Svaka čast na strpljenju.

Samo bih ovde dodao jer sam pažljivo čitao, da treba otpustiti i lulu. Jer je ona "zabravljena" i neće uspeti poklopac lule da je radijalno pokrene za koji deo mm na dole jer je stegnuta vijicima.

Inače, kod štelovanja preciznosti volana, ja idem odoka, bez lenjira (ne bih ni znao da ga koristim). Mada primetih, kada sednem na tuđe bicikle, da mi često njihova guvernala izgleda krivo, nekako kao da je to subjektivni osećaj. 

Jeste subjektivan. Meni je isto najbolje da sedne jahač, pa po njegovom odokativnom utisku da se namesti. Može biti prav u lenjir, a da vozaču deluje malo ukrivo. 


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#17 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 12 December 2014 - 06:39 PM

@Bocko

Da, mozda sam trebao da stavim ponovo da treba lula da se otpusti.

 

@Bocko

@Fallout

Volan nije neka egzaktna nauka... Svako ima drugacije sklonosti, moj blizak prijatelj godinama vozi sa zaokrenutim volanom oko 1 cm na levu stranu i kaze da ne bi znao da vozi da je totalno prav n2:bikegirly ... Stvar osecaja... Nekad jednostavno nemas vremena da cekas vozaca da sedne da nasteluje po njemu, pa se koristimo raznim trikovima, poput lenjira. Sa lenjirom jos nisam omasio, ali treba malo prakse da se stekne osecaj :)


  • 1

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#18 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 December 2014 - 09:00 PM

Ma džabe lenjiri i čuda ako meni izgleda ukrivo pa me kljuca u mozak onda nema ništa od normalne vožnje :mrgreen:

Poslednj put sam tri puta štelovao dok nije prestalo da mi se pričinjava da je ukrivo :)


  • 1

#19 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 12 December 2014 - 09:40 PM

http://road.cc/conte...align-your-stem

Ne izgleda teško za napraviti :).


  • 1
Pozdrav

#20 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 12 December 2014 - 09:56 PM

http://road.cc/conte...align-your-stem

Ne izgleda teško za napraviti :).

Eto je prava alatka :)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika