Jump to content


Fotografije

Elektricni bicikli - misljenje i iskustvo korisnika


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
690 odgovora na ovu temu

#601 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 09 September 2020 - 10:54 AM

Nisu, mnogo su opasniji električni koji bici stazom idu 30/40/50, kao i nečujni jureći trotineti. Zapravo, njihovi vlasnici.

Al ako većina odluči da ove prve pobijemo, nije problem :)



A najopasniji su drumaši koji krše zakon vozeći po kolovozu iako pored njih postoji biciklistička staza, koji krše saobraćajne propise, prolaze kroz crveno svetlo, ne poštuju saobraćajne znakove i pravilo desne ruke.
  • 0

#602 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2431 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 09 September 2020 - 11:03 AM

A najopasniji su drumaši koji krše zakon vozeći po kolovozu iako pored njih postoji biciklistička staza, koji krše saobraćajne propise, prolaze kroz crveno svetlo, ne poštuju saobraćajne znakove i pravilo desne ruke.

Jednog milog mi brevetaša sam skoro autom skinuo na raskrsnici u Petrovaradinu, kad je ladno projurio kroz crveno :)

 

Al to je neka druga, adrenalinska priča, nije o elektro i bici stazama :)


  • 0
Homesick for a place you've never been...

#603 suboticanin

suboticanin
  • Members
  • PipPip
  • 66 posts

Postavljeno 09 September 2020 - 11:09 AM



Послато са Mi 10 Pro помоћу Тапатока
  • 0

#604 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4279 posts

Postavljeno 09 September 2020 - 03:05 PM

A najopasniji su drumaši koji krše zakon vozeći po kolovozu iako pored njih postoji biciklistička staza, koji krše saobraćajne propise, prolaze kroz crveno svetlo, ne poštuju saobraćajne znakove i pravilo desne ruke.

 

Ali zato mtb-ovici su olicenje kulture. Njima tako nesto ne pada na pamet. 


  • 0
.

#605 sajkotik

sajkotik
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 861 posts
  • LocationSokobajna

Postavljeno 09 September 2020 - 05:19 PM

Kako ide sa dopunjavanjem na dužim i jačim spustovima? Pretpostavljam da se ne "baca" energija, tj. da se koristi za dopunu baterija? Ajmo korisnici, iskustva na sunce! :)
  • 0

#606 suboticanin

suboticanin
  • Members
  • PipPip
  • 66 posts

Postavljeno 09 September 2020 - 05:36 PM

Kod mene nepostoji ta opcija da se baterija dopunjava kad si na ”leru" na zalost, mada kod mene u subotici najvece brdo je 3m. Ne bi ni imao koristi da mi se puni na nizbrdici. Jednostavno steknem kabel i punim bateriju

Послато са Mi 10 Pro помоћу Тапатока
  • 0

#607 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 09 September 2020 - 07:34 PM

Regeneracija zavisi od kontrolera i tipa motora, za mid drive ne znam da postoji takav sistem (niti mi ima smisla), hub motori mogu da rade regeneraciju ako je kontroler podrzava.
  • 1

#608 djpesic

djpesic
  • Members
  • PipPip
  • 35 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 September 2020 - 07:45 AM

Pozdrav kolege e-bicklisti :D

Imam par pitanja. Moja e-bickila je elektrificirana cross grx (na obicnu biciklu ugradjen e-motor i pratece komponente), motor od 1kw, baterija 48V, 30A,10Ah, motor u zadnjem tocku. Sto se tice performansi, zadovoljan sam.

Sto se tice odrzavanja, primetio sam da se potrosni materijali brze habaju (kocnice, lanac, zupcanici od lanca, gume, itd). U momentu kupovanja, ovo mi je bio neki korektan odnos cene i pruzenog, pa sam se odlucio za to.

E sad, voleo bih da mi drugi clanovi koji imaju iskustva kazu, sa aspekta odrzavanja, performansi, tezine, da li je bolje resenje uzeti e-bike sa srednjim motorom (na pedalama) ili je bolje ovo sto sam sad uzeo. Ja sam video prednost u tekucoj bickli sto mogu da pedaliram kad se isprazni baterija, i sto baterija moze da se skine sa bicikle kad se puni.

Razmisljam da eventualno zamenim bicklu ako postoji neko optimalnije resenje.

Pisite :)


  • 0

#609 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 10 September 2020 - 10:07 AM

Gume i kocnice je ok sto se habaju brze, za lanac i zupcanike mi nije sasvim jasno, s obzirom da je motor u zadnjem tocku? Motor pokrece direktno tocak, snaga se ne prenosi preko lanca/zupcanika. Za kocnice mozes delimicno da resis problem drugim kontrolerom koji ima regeneraciju, bez da menjas ostale komponente (mozda i display/komande, ne znam kako ti je reseno trenutno).

 

Na temu da li mid-drive (motor u pedalama) ili motor u glavi tocka bi mogao da se napise omanji roman i nema ispravnog saveta u smislu sta je bolje. Svodi se na primenu bicikla, da li se konvertuje postojeci ili kupuje gotov, koje su zelje od sistema itd. Probacu ukratko sve sto sam citao zadnjih mesec ipo dana na tu temu da sumiram.

 

Mid-drive je bolji za manje brzine, uzbrdice - efikasnije trosi energiju jer koristi prenos bicikla. Integracija sa samim biciklom je bolja - lepse izgleda (subjektivno), plug & play varijanta, pogotovo kad se kupuje nov bicikl. Mana je opterecivanje prenosa bicikla, pogotovo ako se koriste jeftiniji lanci i zupcanici.

Hub motori daju malo vecu fleksibilnost sa izmenama i kasnijim servisiranjem (vise su DIY orijentisani). Za motor u glavi tocka moze da se bira izmedju direct drive (motor je u stvari sama glava tocka, bez prenosa) i geared hub - glava u kojoj je motor i set zupcanika za prenos, sve spakovano u glavu tocka. Oba imaju svoje prednosti i mane, ti iz opisa predpostavljam da imas direct drive. Geared hub uglavnom dolaze sa prenosom koji moze da se skroz odvoji od osovine (imaju neku vrstu kvacila) i bicikl se vozi slobodno kao da nema elektro podrsku kada se tako bira/nestane baterije (freewheeling). Kod direct drive motora ovo i nije bas moguce i kad je baterija prazna motor pravi otpor (ne veliki, ali postoji). Postoje i geared hub motori bez kvacila koji se ovako ponasaju ali su retki. Freewheeling moze da se napravi da bude i elektronski za oba tipa motora - ali baterija ne moze da bude prazna u ovom slucaju.

Mana hub motora jeste sto oba tipa imaju zakucan prenos. Ovo je ogranicavajuci faktor sa efikasnost motora, jer bukvalno svaka kombinacija motor-kontroler ce imati razlicitu efikasnost i samim tim drugaciju primenu kada je najbolje iskoriscenje/najmanje grejanje itd. Jos jedna mana jeste sto su tezi od mid-drive motora, pogotovo direct drive. Postoji podvrsta geared hub motora koji prilicno spustaju dimenzije i tezinu (innrunner), ali imaju svojih ogranicenja. Ovaj tip motora se koristi i u nekim mid-drive sistemima, samo mu tamo dosta pomaze prenos za ostvarivanje efikasnosti.


  • 3

#610 djpesic

djpesic
  • Members
  • PipPip
  • 35 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 September 2020 - 10:54 AM

Gume i kocnice je ok sto se habaju brze, za lanac i zupcanike mi nije sasvim jasno, s obzirom da je motor u zadnjem tocku? Motor pokrece direktno tocak, snaga se ne prenosi preko lanca/zupcanika. Za kocnice mozes delimicno da resis problem drugim kontrolerom koji ima regeneraciju, bez da menjas ostale komponente (mozda i display/komande, ne znam kako ti je reseno trenutno).

 

Na temu da li mid-drive (motor u pedalama) ili motor u glavi tocka bi mogao da se napise omanji roman i nema ispravnog saveta u smislu sta je bolje. Svodi se na primenu bicikla, da li se konvertuje postojeci ili kupuje gotov, koje su zelje od sistema itd. Probacu ukratko sve sto sam citao zadnjih mesec ipo dana na tu temu da sumiram.

 

Mid-drive je bolji za manje brzine, uzbrdice - efikasnije trosi energiju jer koristi prenos bicikla. Integracija sa samim biciklom je bolja - lepse izgleda (subjektivno), plug & play varijanta, pogotovo kad se kupuje nov bicikl. Mana je opterecivanje prenosa bicikla, pogotovo ako se koriste jeftiniji lanci i zupcanici.

Hub motori daju malo vecu fleksibilnost sa izmenama i kasnijim servisiranjem (vise su DIY orijentisani). Za motor u glavi tocka moze da se bira izmedju direct drive (motor je u stvari sama glava tocka, bez prenosa) i geared hub - glava u kojoj je motor i set zupcanika za prenos, sve spakovano u glavu tocka. Oba imaju svoje prednosti i mane, ti iz opisa predpostavljam da imas direct drive. Geared hub uglavnom dolaze sa prenosom koji moze da se skroz odvoji od osovine (imaju neku vrstu kvacila) i bicikl se vozi slobodno kao da nema elektro podrsku kada se tako bira/nestane baterije (freewheeling). Kod direct drive motora ovo i nije bas moguce i kad je baterija prazna motor pravi otpor (ne veliki, ali postoji). Postoje i geared hub motori bez kvacila koji se ovako ponasaju ali su retki. Freewheeling moze da se napravi da bude i elektronski za oba tipa motora - ali baterija ne moze da bude prazna u ovom slucaju.

Mana hub motora jeste sto oba tipa imaju zakucan prenos. Ovo je ogranicavajuci faktor sa efikasnost motora, jer bukvalno svaka kombinacija motor-kontroler ce imati razlicitu efikasnost i samim tim drugaciju primenu kada je najbolje iskoriscenje/najmanje grejanje itd. Jos jedna mana jeste sto su tezi od mid-drive motora, pogotovo direct drive. Postoji podvrsta geared hub motora koji prilicno spustaju dimenzije i tezinu (innrunner), ali imaju svojih ogranicenja. Ovaj tip motora se koristi i u nekim mid-drive sistemima, samo mu tamo dosta pomaze prenos za ostvarivanje efikasnosti.

Moj motor jeste direct drive. Sto se habanja lanca tice, evo detalja: kupio sam biciklu prosle godine u junu (tad sam ziveo u Mirijevu 2 i bajs mi je trebao da idem na nbgd na posao i nazad), sve komplet novo, sklopljeno kod Duleta na Zvezdari. Pocetkom sezone ove godine, isao sam na redovan pregled kod servisera (ima jedan servis u kupoli u Nehruovoj, blizu onog malog kruznog toka, sad zivim na 5min odatle). Majstor rekao da su i lanac i zadji set zupcaniki zreli na zamenu, pored zadnje koncnie. Sve to sam promenio i rekao mi da dodjem na pregled kad predjem 1000km. Od kupovine do te zamene, cenim da sam presao oko 2000km, pretezno na relaciji Mirijevo 2-Milutina Milankovica 19 (bivsa firma). Od kad sam se preselio na nbgd, imam 5km do posla u jednom smeru, sve po ravnom. Ponekad predjem Brankov most do centra i to je to od neke uobicajene rutine. Prosecna brzina mi je 22kmh po brzinomeru, na njoj se osecam prijatno. Kad negde bas zurim, izadjem na drum i onda nasrafim gas do daske (tad po ulici idem 35 do 40kmh, uslovi saobracaja limitiraju brzinu). Takodje se trudim da pedalam sve vreme, da bi smanjio potrosnju struje i povecao trajanje baterije.

Iz svega ovoga, ne znam kako mi se lanac potrosio, za kocnice i gume kapiram. Btw, kocnice su hidraulicke, sa diskovima, zaboravio napisati.

Moj brat ima istu ovakvu biciklu kao ja, presao preko 10 000 km  od maja prosle godine do danas, nista nije menjao na njoj, vozi ga skoro uvek samo na motor.

Sve u svemu, razmisljam da li da akam ovu biciklu sto imam ili da predjem na neku laksu i kompaktniju sa mid motorom.


  • 0

#611 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 10 September 2020 - 01:35 PM

Pre mi deluje da je taj serviser pogresio, ali dobro, sve je moguce.

Mislim da ti se izbor svodi na to da li bajs nosis uz stepenice i da li bateriju punis dok je na bajsu. Ako je odgovor na oba da, onda se isplati mid drive. U suprotnom bi promenio samo radi vozne dinamike, jer bi centar mase bio blize sredini bicikla, plus bi bio laksi...
  • 0

#612 djpesic

djpesic
  • Members
  • PipPip
  • 35 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 September 2020 - 01:53 PM

Pre mi deluje da je taj serviser pogresio, ali dobro, sve je moguce.

Mislim da ti se izbor svodi na to da li bajs nosis uz stepenice i da li bateriju punis dok je na bajsu. Ako je odgovor na oba da, onda se isplati mid drive. U suprotnom bi promenio samo radi vozne dinamike, jer bi centar mase bio blize sredini bicikla, plus bi bio laksi...

Sto se punjena tice, bitno mi je da bateriju mogu da skinem pa da je punim, jer na poslu ostavljam bajs u garazi, a bateriju punim u kancu. Kuci, imam lift, tako da bajs uteravam u stan, pa bi tamo i mogao da ga punim bez skidanja baterije, ali mi je lakse da skinem bateriju i ustekam u struju, jer nije bas zgodno da mi bajs stoji u sobi dok se puni :)


  • 0

#613 incinerati

incinerati
  • Members
  • 1 posts

Postavljeno 13 September 2020 - 12:10 AM

Kod električnog bicikla ako se pogon stavi na prednji točak koji su problemi? I vaše mišljenje u vezi ovog kita

https://www.aliexpre...earchweb201603_

 

Hvala na odgovoru !

Pozdrav,

Ugradio sam prednji geared hub motor pre nekih mesec i po dana. Od tada sam presao nekih 300km, gore dole po Beogradu. :D Ne znam na kakav bicikl planiras da ugradis motor, ali evo nekih detalja u vezi mog bajsa, pa mozda steknes bolju sliku i lakse odlucis sta tebi odgovara:

- Ugradio sam najmanji motor, 250w snage.

- Tockovi su 29ke, gume od 2 inca, glatka sara po sredini (Continetal Double Fighter).

- Na bicikli nemam amortizere, prednja vila je kruta.

- Trenutno nemam pedal assist, vec samo obican "gas" (ali planiram u nekoj buducnost da dodam i taj senzor).

E ovako, sto se tice upravljivosti, tu nisam osetio neku veliku razliku nakon ugradnje motora. Da su mi tockovi 26ce ili da je direct drive motor (vecih dimenzija i mase), verujem da bi upravljivost bicikla bila losija. Ovako stvarno ne mogu da se pozalim.

Proklizavanje prakticno da ne postoji na ravnom, na glatkoj povrsini (asfalt bez kvrga i rupa). Uz pun gas, bez diranja pedala, tocak ne proklizava. Problem sa proklizavanjem se moze javiti na uzbrdici, ako se previse dodaje gas (100% od jednom :D ). Ali uz neko umereno ubrzanje i pedalanje, ni tu nema klizanja.
Na rastresitoj i neravnoj povrsini su stvari malo drugacije - potrebno je kretati prvo nogama, pa tek onda polako dodavati gas, u suprotnom se lako gubi kontrola na prednjem tocku.

Pomenuo sam i kvrge na putu - svaki put kada se prelazi preko njih i kada tocak na trenutak izgubi kontakt sa tlom, on dodatno ubrza i onda naglo uspori i prilikom ponovnog kontakta. Ovo nije problematicno sto se kontrole tice, ali mislim da moze da utice na brze trosenje guma. E sad, moguce je da je ovaj problem mnogo blazi kod vila sa amortizerom.

 

Generalni utisak mi se poklapa sa onim sto sam vec citao na netu - proklizavanje postoji, ali se moze neutralisati sa razumnom voznjom. Bitan faktor je to sto je kod mene motor samo 250w i sto su tockovi 29ke. Manji tockovi sa jacim motorm ce sigurno mnogo vise proklizavati.
Tip motora je isto bitan - geared motor zbog redukcije ima bolje ubrzanje, pa je klizanje mozda jace nego kod direct drive motora.


  • 2

#614 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 13 September 2020 - 02:33 PM

Jel znas tacne modele motora/kontrolera/baterije, gde si nabavio i po kojoj ceni? Ako znas i tezinu delova/sistema. Moze i na PP ako neces javno.

Troumim se trenutno izmedju dva geared i jednog direct drive, pa mi znaci svako iskustvo. Isto ce biti front hub motor, samo se dvoumim izmedju male tezine sistema i vece pouzdanosti tj manje pregrevanja, pritom jedino direct drive ima regeneraciju, ali je ubedljivo najtezi. Geared front hub sa regeneracijom nisam nasao, samo zadnji, to bi mi bila najbolja opcija.

Nisam siguran koliko ce se pregrevati u praksi laksi/manji motor. Na primer bafang g370 naspram bafang g311, brzina mi ionako nije bitna. Simulator koji sam nasao kaze da bi trebalo da budem bezbedan za moj stil voznje/uspone sa oba, ali ipak ne znam koliko je pametno da budem na granici i razmisljam zbog kilo-dva ustede.
  • 0

#615 djpesic

djpesic
  • Members
  • PipPip
  • 35 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 September 2020 - 10:44 AM

Jel znas tacne modele motora/kontrolera/baterije, gde si nabavio i po kojoj ceni? Ako znas i tezinu delova/sistema. Moze i na PP ako neces javno.

Troumim se trenutno izmedju dva geared i jednog direct drive, pa mi znaci svako iskustvo. Isto ce biti front hub motor, samo se dvoumim izmedju male tezine sistema i vece pouzdanosti tj manje pregrevanja, pritom jedino direct drive ima regeneraciju, ali je ubedljivo najtezi. Geared front hub sa regeneracijom nisam nasao, samo zadnji, to bi mi bila najbolja opcija.

Nisam siguran koliko ce se pregrevati u praksi laksi/manji motor. Na primer bafang g370 naspram bafang g311, brzina mi ionako nije bitna. Simulator koji sam nasao kaze da bi trebalo da budem bezbedan za moj stil voznje/uspone sa oba, ali ipak ne znam koliko je pametno da budem na granici i razmisljam zbog kilo-dva ustede.

Nisam neki strucnjak, ali mi se cini da je bolje uzeti malo jaci motor, koji neces voziti na (skoro) maksimalnom opterecenju. Npr, na mom 1kw motoru, vozim ga tek na oko 1/4 opterecenja, i odgovara mi. Kad zatreba, odvrnem ga za jacu uzbrdicu ili ako mi treba veca brzina. Regulisanje brzine mi je preko tempomata (radi preko potenciometra).


  • 1

#616 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 14 September 2020 - 02:11 PM

Efikasnost tj iskoriscenje motora ce biti losije sa slabijim motorom i vecim opterecenjem, slazem se. Medjutim to ne znaci da ce trositi vise baterije i slicno, moze da bude bas suprotno. Grejati se hoce neznatno vise, ali ne dovoljno da bi otkazao, bar ne u rutama koje planiram da vozim sa njim.

G370 cu verovatno preskociti, istripovao sam da je G311 2.6kg, zapravo je 2.2kg (sa tockom okruglo 3kg), sto mi je prihvatljivo, a solidan je motor - samo mu fali interni senzor temperature.

 

Dodajem elektromotor zato sto moram, ne zato sto mi se svidja - vozio sam vec par puta elektro bajs, ok je, ali vise volim da se znojim. Zbog toga nekako zelim da ga koristim samo kad moram, a ostatak da se ponasa sto je moguce vise kao da ga nema. Najnizu tezinu koju mogu da izvedem je oko 4kg da sistem bude pouzdan sa minimalnom autonomijom (nekom umerenom brzinom, oko 20km/h), sto mi je prihvatljiva tezina.


  • 1

#617 Nro

Nro
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 12 October 2020 - 11:05 AM

Interesantno da se odlucujete za motor na prednjem tocku, ima li nekog posebnog razloga za to ?

Ja vec godinu dana oklevam za 350w, i ja bih sto laksi motor koji ne pruza otpor pri okretanju pedala, a da opet moze da mi pomogne kad se vracam sa treninga (treba se pentrati po raznim beogradskim brdima). To bi bilo verovatno jos 2-3 kg na  prednjem tocku, razmisljam kakvog bi to efekta imalo na prednju suspenziju kad se naleti na neravninu.


  • 0

#618 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 12 October 2020 - 09:08 PM

Vozim rekumbent sa specificnim pogonom. Prednji tocak mi je ono sto je na klasicnom biciklu zadnji (sirina glave, zupcanici, itd), dok mi je zadnji tocak ono sto je na obicnom biciklu prednji. Drugim recima, motor ce biti za "prednji tocak" kad ga kupujem, ali ce se na biciklu nalaziti pozadi.

 

Inace sam vozio klasican bicikl sa prednjim geard-hub motorom napred, sem dizanja prednjeg tocka za ivicnjake i slicne visoke prepreke, nije strasno uticalo na upravljivost, ali je isto bio neki laksi motor.


  • 0

#619 Ripanj2020

Ripanj2020
  • Members
  • Pip
  • 19 posts

Postavljeno 20 October 2020 - 08:30 AM

Moj motor jeste direct drive. Sto se habanja lanca tice, evo detalja: kupio sam biciklu prosle godine u junu (tad sam ziveo u Mirijevu 2 i bajs mi je trebao da idem na nbgd na posao i nazad), sve komplet novo, sklopljeno kod Duleta na Zvezdari. Pocetkom sezone ove godine, isao sam na redovan pregled kod servisera (ima jedan servis u kupoli u Nehruovoj, blizu onog malog kruznog toka, sad zivim na 5min odatle). Majstor rekao da su i lanac i zadji set zupcaniki zreli na zamenu, pored zadnje koncnie. Sve to sam promenio i rekao mi da dodjem na pregled kad predjem 1000km. Od kupovine do te zamene, cenim da sam presao oko 2000km, pretezno na relaciji Mirijevo 2-Milutina Milankovica 19 (bivsa firma). Od kad sam se preselio na nbgd, imam 5km do posla u jednom smeru, sve po ravnom. Ponekad predjem Brankov most do centra i to je to od neke uobicajene rutine. Prosecna brzina mi je 22kmh po brzinomeru, na njoj se osecam prijatno. Kad negde bas zurim, izadjem na drum i onda nasrafim gas do daske (tad po ulici idem 35 do 40kmh, uslovi saobracaja limitiraju brzinu). Takodje se trudim da pedalam sve vreme, da bi smanjio potrosnju struje i povecao trajanje baterije.

Iz svega ovoga, ne znam kako mi se lanac potrosio, za kocnice i gume kapiram. Btw, kocnice su hidraulicke, sa diskovima, zaboravio napisati.

Moj brat ima istu ovakvu biciklu kao ja, presao preko 10 000 km  od maja prosle godine do danas, nista nije menjao na njoj, vozi ga skoro uvek samo na motor.

Sve u svemu, razmisljam da li da akam ovu biciklu sto imam ili da predjem na neku laksu i kompaktniju sa mid motorom.

Ja sam kupio e bicikl kod Duleta na Zvezdari i problem je nastao koji nije mogao da reši a to je usklađenost lanca i kinenskog zupčanika. Posle velike borbe da se problem reši Dule je pokušao da mi uvali motor od 500w a pošteno sam platio 1000 w na kraju mi je vratio pare. Korektno za vraćnje para ali jako bedno za uvaljivanje motora od 500w. Verovatno je i kod tebe problme kao i kod mene . I Dušan ili Dule zna za taj problem ali ide po sistemu APP (ako prođe prođe) kod tebe je prošlo. :-) Neka napiše Dule da li je bilo tako ili nije. 


  • 0

#620 Ripanj2020

Ripanj2020
  • Members
  • Pip
  • 19 posts

Postavljeno 21 October 2020 - 11:48 AM

Pozdrav,

Ugradio sam prednji geared hub motor pre nekih mesec i po dana. Od tada sam presao nekih 300km, gore dole po Beogradu. :D Ne znam na kakav bicikl planiras da ugradis motor, ali evo nekih detalja u vezi mog bajsa, pa mozda steknes bolju sliku i lakse odlucis sta tebi odgovara:

- Ugradio sam najmanji motor, 250w snage.

- Tockovi su 29ke, gume od 2 inca, glatka sara po sredini (Continetal Double Fighter).

- Na bicikli nemam amortizere, prednja vila je kruta.

- Trenutno nemam pedal assist, vec samo obican "gas" (ali planiram u nekoj buducnost da dodam i taj senzor).

E ovako, sto se tice upravljivosti, tu nisam osetio neku veliku razliku nakon ugradnje motora. Da su mi tockovi 26ce ili da je direct drive motor (vecih dimenzija i mase), verujem da bi upravljivost bicikla bila losija. Ovako stvarno ne mogu da se pozalim.

Proklizavanje prakticno da ne postoji na ravnom, na glatkoj povrsini (asfalt bez kvrga i rupa). Uz pun gas, bez diranja pedala, tocak ne proklizava. Problem sa proklizavanjem se moze javiti na uzbrdici, ako se previse dodaje gas (100% od jednom :D ). Ali uz neko umereno ubrzanje i pedalanje, ni tu nema klizanja.
Na rastresitoj i neravnoj povrsini su stvari malo drugacije - potrebno je kretati prvo nogama, pa tek onda polako dodavati gas, u suprotnom se lako gubi kontrola na prednjem tocku.

Pomenuo sam i kvrge na putu - svaki put kada se prelazi preko njih i kada tocak na trenutak izgubi kontakt sa tlom, on dodatno ubrza i onda naglo uspori i prilikom ponovnog kontakta. Ovo nije problematicno sto se kontrole tice, ali mislim da moze da utice na brze trosenje guma. E sad, moguce je da je ovaj problem mnogo blazi kod vila sa amortizerom.

 

Generalni utisak mi se poklapa sa onim sto sam vec citao na netu - proklizavanje postoji, ali se moze neutralisati sa razumnom voznjom. Bitan faktor je to sto je kod mene motor samo 250w i sto su tockovi 29ke. Manji tockovi sa jacim motorm ce sigurno mnogo vise proklizavati.
Tip motora je isto bitan - geared motor zbog redukcije ima bolje ubrzanje, pa je klizanje mozda jace nego kod direct drive motora.

Hvala za odgovor. Imam 29-točak. Kako ide 250 w uz beogradska brda? Gde si kupio motor? za bateriju znam izvor interesuje me motor. Hvala na odgovoru.


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika