Jump to content


Fotografije
- - - - -

Zanimljivi tekstovi


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
1134 odgovora na ovu temu

#681 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 April 2018 - 04:54 AM

Ok; vidim nije šala,

 

ali Relja, bez namere da te uvredim,

ovo je potpuna besmislica.

 

Preduslov da bi neko uopšte vozio "bez ruku" je upravo da se uspravi u sedlu, koji god bicikl bio u pitanju.

U suprotnom - zabošće se nosom u lulu/korman.

 

Popuštanje hvata na neravnim podlogama je nešto sasvim drugo.

Kao i dinamika viljuške (trail, rake & offset)

 

 

458px-TrailDIAG2.jpg

 

Jeste, možda nisam najbolje objasnio - naravno da ćeš bez ruku voziti uspravljen(iji). Uporedi to sa vožnjom sa jednom rukom na upravljaču - tada položaj zavisi od "hvata".

 

Naravno, što je brzina veća, to je lakše i pognut u napred voziti bez ruku na upravljaču.

 

Dakle, nemoj mi verovati na reč - probaj sam, pa reci onda da li je besmislica. Uveren sam da je zakon pisao neko ko nije (kao dete sigurno) vozio bicikl. Obaveza pokazivanja rukom za sve vreme skretanja je opasna - bolje da se pokaže pre skretanja, a onda obe ruke drže na upravljaču. Ako to ne može, onda bar da nije obavezno uvek držati bar jednu ruku na istom.

 

Što se geometrije rama (i uticaja predtraga) tiče, ovde sam "u sitna crevca" objasnio detalje:

http://www.bikegreml...a-rama-bicikla/

 

Ovaj video pokazuje pratično kako dvotočkaš (u ovom slučaju s nešto više konja :)  ) sam drži ravnotežu, ako ga vozač ne ometa:


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#682 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 17 April 2018 - 08:36 AM

Meni licno je takodje opasno, drzati jednu ruku na upravljacu tokom celog skretanja.

 

Sto se tice jedne ili nijedne ruke, svakako sam za jednu.

 

Gde postaje opasno, ako se refleksno prikoci sa jednom rukom prednjom kocnicom, postaje vrlo nezgodno...


  • 0

#683 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 17 April 2018 - 10:06 AM

 

Baš bi bilo zanimljivo videti sličnu statistiku sledeće godine. Očekivao bih mnogo više širokih guma i točkova 650b na primer.


  • 0

#684 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 17 April 2018 - 10:22 AM

probaj po neravnom putu, polako: bez ruku i sa jednom. pogotovo biciklom na kojem se ne sedi skroz uspravno, voznja bez ruku je sigurnija.

 

Ja probao i značajno mi je sigurnije držeći se jednom rukom, naročito polako po neravnom putu.


  • 0

#685 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 April 2018 - 10:23 AM

Ja probao i značajno mi je sigurnije držeći se jednom rukom, naročito polako po neravnom putu.


nismo isti ocigledno.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#686 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 April 2018 - 10:27 AM

probaj po neravnom putu, polako: bez ruku i sa jednom. pogotovo biciklom na kojem se ne sedi skroz uspravno, voznja bez ruku je sigurnija.
Poslato sa sokocala mobilnoga



Neka hvala. Mozda ovo sto si napisao i pije vodu ali meni nije problem da vozim drzeci upravljac samo jednom rukom, cak i na losoj podlozi.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#687 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 17 April 2018 - 10:33 AM

Jeste, možda nisam najbolje objasnio - naravno da ćeš bez ruku voziti uspravljen(iji). Uporedi to sa vožnjom sa jednom rukom na upravljaču - tada položaj zavisi od "hvata".

Naravno, što je brzina veća, to je lakše i pognut u napred voziti bez ruku na upravljaču.

Dakle, nemoj mi verovati na reč - probaj sam, pa reci onda da li je besmislica. Uveren sam da je zakon pisao neko ko nije (kao dete sigurno) vozio bicikl. Obaveza pokazivanja rukom za sve vreme skretanja je opasna - bolje da se pokaže pre skretanja, a onda obe ruke drže na upravljaču. Ako to ne može, onda bar da nije obavezno uvek držati bar jednu ruku na istom.

Što se geometrije rama (i uticaja predtraga) tiče, ovde sam "u sitna crevca" objasnio detalje:
http://www.bikegreml...a-rama-bicikla/

Ovaj video pokazuje pratično kako dvotočkaš (u ovom slučaju s nešto više konja :) ) sam drži ravnotežu, ako ga vozač ne ometa:

Ovo je los primer, motor je mnogo tezi od bicikla, teziste je mnogo nize, a sila inercije je mnogo veca.


Послато са E6633 уз помоћ Тапатока
  • 0

#688 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 17 April 2018 - 10:33 AM

nismo isti ocigledno.

 


  • 3

#689 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 April 2018 - 10:34 AM

Ovo je los primer, motor je mnogo tezi od bicikla, teziste je mnogo nize, a sila inercije je mnogo veca.


Послато са E6633 уз помоћ Тапатока


Isto se i bajs ponaša - provereno. :)



Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#690 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 17 April 2018 - 10:35 AM

Isto se i bajs ponaša - provereno. :)



Poslato sa sokocala mobilnoga

Onda cekamo novi tutorijal da vidimo :-)

Послато са E6633 уз помоћ Тапатока
  • 0

#691 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 April 2018 - 10:36 AM

Onda cekamo novi tutorijal da vidimo :-)

Послато са E6633 уз помоћ Тапатока


gurni bajs za koji ti nije zao da, po gubitku brzine, padne.

za sad samo tutorijal za kretanje:

https://youtu.be/eoKvXZy9nRk

Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#692 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 17 April 2018 - 10:55 AM

A da pitamo prvo nekog pravnika kako se te sporne tačke zapravo tumače? Da ne bude da laici stručnjacima objašnjavaju posao.
  • 0

#693 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 17 April 2018 - 10:57 AM

@FalloutBoy Ovo kako si pokazao da se treba zaustavljati je veoma opasno, kociti u stojecem stavu sa tezistem blizu volana, jako opasno.

Nisam hteo da trolujem ali sada kad je tema razradjena mogu malo, vala nekad je stvarno lakse da se ne drze ruke na volanu (link) (link) (link)
  • 0

#694 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 546 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 17 April 2018 - 10:57 AM

Ocigledno da pisac zakona nije ni prosao pored bicikla...

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
  • 0

#695 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 April 2018 - 11:00 AM

@FalloutBoy Ovo kako si pokazao da se treba zaustavljati je veoma opasno, kociti u stojecem stavu sa tezistem blizu volana, jako opasno.


Ako komentarises linkovani video, onda si ga gledao bez tona - upravo je to poenta.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#696 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 17 April 2018 - 11:05 AM

Komentarisem video pokretanje i zaustavljanje, podizem se sa sica i stanem...


  • 0

#697 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 April 2018 - 11:08 AM

Komentarisem video pokretanje i zaustavljanje, podizem se sa sica i stanem...


ne vidim sta je sporno. lskse je malo pre samog zaustavljanja. to su male brzine. mozda napomena da se ne zabode prednja.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#698 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 17 April 2018 - 11:38 AM

Nije nista sporno, malo veci kamencic, rupa, grba na putu a toga na nasim putevima kako kazu ima svugde ce iznenaditi biciklistu i naterati ga da instiktivno jos jace pritisne kocnice buduci da je oslonjen na ruke a zbog stojeceg stava i tezista koje je veoma blizu prednjem tocku moze lako da zavrsi prevrtanjem preko prednjeg tocka, ovde prvenstveno mislim na bicikle sa "ravnim" volanima, kod sportskih povijenih volana je bezbednije zbog nacina drzanja volana i polozaja kocnice. Ko ne moze da odrzi ravnotezu dok bicikl stoji makar jednu sekundu ne treba da vozi sa toliko podignutim sedistem, ostali iskusniji bi bez problema trebalo da mogu da zakoce bicikl sedeci i da imaju dovoljno vremena da spuste nogu.


  • 0

#699 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 April 2018 - 11:41 AM

Nije nista sporno, malo veci kamencic, rupa, grba na putu a toga na nasim putevima kako kazu ima svugde ce iznenaditi biciklistu i naterati ga da instiktivno jos jace pritisne kocnice buduci da je oslonjen na ruke a zbog stojeceg stava i tezista koje je veoma blizu prednjem tocku moze lako da zavrsi prevrtanjem preko prednjeg tocka, ovde prvenstveno mislim na bicikle sa "ravnim" volanima, kod sportskih povijenih volana je bezbednije zbog nacina drzanja volana i polozaja kocnice. Ko ne moze da odrzi ravnotezu dok bicikl stoji makar jednu sekundu ne treba da vozi sa toliko podignutim sedistem, ostali iskusniji bi bez problema trebalo da mogu da zakoce bicikl sedeci i da imaju dovoljno vremena da spuste nogu.


govorimo o brzini izmedju nula i 2 kilometra na sat. nekom je lakse sacekati da se skroz zaustavi, neko ce malo pre toga ustati sa sedla.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#700 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 17 April 2018 - 11:53 AM

Najbolje je imati jednu tehniku kocenja za sve brzine i uvezbati je do instikta nego razmisljati prilikom kocenja. Ako analiziras ovo sto ti predlazes je potpuno suprotna tehnika od one prilikom iznenadnog i snaznog kocenja gde zelis da teziste bude sto vise nazad a i prilikom takvog kocenja na kraju ti zelis da spustis noge na tlo. Ne znam kako mislis nekog da ucis da ako ide ovom brzinom koci ovako a ako ide onom brzinom koci onako...


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika