Jump to content


Fotografije

Bol u vratu i ramenu


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
36 odgovora na ovu temu

#21 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1636 posts

Postavljeno 31 August 2019 - 07:54 AM

Moraš prvo da tačno izmeriš i uporediš pozicije na oba bicikla, tek onda može dalje da se razmatra šta ti je činiti. Znači, visina sedla od centra osovine pogona, horizontalna udaljenost od nosa sedla do osovine pogona (najlakše se meri velikom libelom ili tako što postaviš bicikl zadnjim točkom do zida, izmeriš od zida do nosa sedla i od zida do osovine pogona, pa oduzmeš), udaljenost od nosa sedla do centra volana i razliku u visini sedla i volana (izmeriš visine sedla i volana od zemlje, pa oduzmeš).

Možemo lako da teoretišemo koji su razlozi za bolove, ali bez tačnog poređenja dve pozicije to je sve nagađanje naslepo.
  • 0

#22 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 736 posts

Postavljeno 31 August 2019 - 03:45 PM

Hvala na misljenju.

Hteo sam danas da uporedim oba bajsa ali upravo sam prodao onaj opustene geometrije. Sad hteo ne hteo moram da se navikavam na ovaj drugi.

Visina kormana se nalazi ispod jednog spejsera, sto znaci da mogu da ga podignem nekih 5mm i to je to.
Sic je na sinama tacno na sredini i njega sam kontao da probam da gurnem pola centimetra napred da vidim sta cu dobiti. Evo i slike trenutnog setapa iz kog se vidi da je agresivan polozaj. U svakom slucaju sutra sam na jednoj voznji od stotinak km, sto je verujem sasvim dovoljno da dobro istestiram hoce li ta fina podesavanja napraviti razliku.

Attached Thumbnails

  • 20190830_180355.jpg

  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#23 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 487 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 31 August 2019 - 04:53 PM

To je drumas, i treba da bude agresivan, za to je i dizajniran ;-)
  • 1

#24 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 736 posts

Postavljeno 31 August 2019 - 06:26 PM

Jeste, ovo je baš čistokrvni drumaš (na kojeg gle čuda bez problema staju gume od 25mm a ima mesta i za 28), ali sam se ja malo odvikao od tog ležećeg položaja na bajsu. Dobra stvar je što mi ne trnu ruke ili šake, što me ne boli doope, dakle sve je OK sem tih malih problema u vratu ali sam ja nekako ubeđen da treba sebi da dam vremena da se naviknem jer sam ga vozio svega dva, tri puta. 

 

Ali da ima razlike u vožnji ovog i prethodnog bajsa, svakako ima. Mnogo nekako bolje reaguje na stisak pedale, a upravljivost i kontrola nad biciklom pri spustu, to je tek lepota. Stvarno treba znati napraviti dobar ram, nije to puka reklama.... 


  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#25 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 708 posts

Postavljeno 31 August 2019 - 08:18 PM

@Smasher, jel si prodao B-Twin? Što?
  • 0

#26 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1636 posts

Postavljeno 01 September 2019 - 06:34 AM

Da ne bi bilo bolova treba dobro namestiti položaj bicikla prema sebi, ali treba i sebe postaviti u dobar položaj na biciklu. Obrati pažnju da se u vožnji ne naslanjaš svom težinom na volan i da ne sležeš ramenima. Opusti ruke, povuci ramena unazad, ispravi gornji deo leđa i izduži vrat. Dobra vizuelizacija je da se fokusiraš na udaljenost između ušiju i ramena, da bude što veća.
  • 1

#27 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3232 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 September 2019 - 11:12 AM

Ali da ima razlike u vožnji ovog i prethodnog bajsa, svakako ima. Mnogo nekako bolje reaguje na stisak pedale, a upravljivost i kontrola nad biciklom pri spustu, to je tek lepota. Stvarno treba znati napraviti dobar ram, nije to puka reklama.... 

 

Zar nije bila priča da su razlike u opremi za rekreativca beznačajne :D kako li tek idu one mašine na kojima se trkaju profesionalci : )


  • 0

#28 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 736 posts

Postavljeno 01 September 2019 - 12:42 PM

@Fiery

 

 

 

Baš se danas vozam, i na pauzi dok sam seo da slistim nešto voća i energetsku čokoladicu, čitam tvoj komentar na forumu. Pa naravno da je bitno tako držati ruke, povijene u laktovima i ramena ka nazad. To su naravno osnove dobrog pozicioniranja na drumskom biciklu kojeg se ja držim sve dok mi ne postane teško i naporno dok vozim uz brdo, a onda gubim koncentraciju i gledam samo da to nekako što bezbolnije izguram do vrha. No čim sam posle tvog komentara počeo da obraćam pažnju, bilo je bolje. Danas sam napravio 25 km više nego prošli put i dva puta se peo na isto brdo, a da vožnja ne bude tako idealna, u poslednjih 30 km koji su trebalo da budu opušteno motanje po ravnom, pobrinuo se čeoni vetar koji je duvao toliko jako da sam na momente morao da vozim na malom lančaniku. Što bi rekli Koviljčani kod nas u Vojvodini, "skomolo sam". Ali su tvoji saveti svakako pomogli. 

 

 

@Gadjan

 

Nigde ja nisam ni napisao da oprema pravi neku veliku razliku, nego da je ram upravljiviji i stabilniji na većim brzinama što je i logično za bicikl koji je kao nov imao skoro tri puta veću cenu. Vozio sam od Shimano Clarisa, Sore više generacija, stariju Tiagru, 5700 triple i double, Campagnolo i mogu ti reći da mi nijedna moguća grupa nije pomogla da idem brže i lakše, sem onda kada sam počeo da što češće i redovnije vozim bicikl. I možda nećeš verovati, ali moje lično mišljenje je da zadnji menjač od Sore 3500 radi bolje nego zadnji menjač Shimana 105 5700. Zbog lošeg rutiranja sajli nije nepoznanica da 5700 zna ponekad da kad klikneš ne promeni brzinu, doduše ređe ali desi se, zbog lošeg stepena povlačenja sajla koji su ispravili tek sa 5800. Kod Sore nikad promašena brzina, plus Sora radi nekako mnogo mekše pod rukom, tek je dodirneš a ona promeni brzinu, dok 105 mora malo da tako kažem da se muški stisne. Sad za nekog je to bolje, za nekog nije, sve zavisi od ukusa. U svakom slučaju 105 ima bolju ergonomiju, šamaraljka lepše stoji u ruci, prednji menjač bolje radi i naravno kočnice. No ja ni protiv Sore nemam ama baš ništa. 

Ovaj bajs sam uzeo jer mi je naleteo nešto baš povoljno, bilo greota ne uzeti, a dobar je stvarno. Od prethodnog je lakši za nekih kilu i po, što i nije prevelika razlika. Najveću razliku sam napravio ja jer sam vozeći redovnije bicikl u zadnja dva meseca izgubio 5 kila. Od tada idem i lakše i brže kakva god oprema bila. :)


  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#29 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 487 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 01 September 2019 - 03:52 PM

Kilo i po je dramatična razlika između dva bicikla. Potpuno druga dimenzija performansi.
  • 1

#30 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3232 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 September 2019 - 04:15 PM

Ne kažem ni ja samo za grupu tj mehaniku već celokupne performanse jedan bicikl vs drugi, konkretno taj decathlonov vs cannondale. A gde su tek pro tour karbonci...

Poenta je da se raspravljalo da li je 7% bitna razlika ili ne :D a ogromna je, ali do tog saznanja je potrebno doći kroz iskustvo.


  • 0

#31 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 736 posts

Postavljeno 01 September 2019 - 05:08 PM

Poenta je da smo se raspravljali oko toga i da sam ja odokativno napisao da je to po onom testu iz GCN-a 5 do 7% ali je Fiery apsolvirao da je po brojkama ustvari to 2 do 4%, hajde da uzmemo da je 3. :)

Ogromna razlika u performansama? Za koga, cemu? Ta 3% prave razliku da li cu doci kuci iz voznje za 3 sata ili 2 sata i 50 minuta. Mozda je to mojoj supruzi bitno, meni ni najmanje. :)

Naravno da je uvek bolje voziti bolji bicikl, pa cak i jako malo bolji ako je to poboljsanje bar priblizno srazmerno ceni.

Bicikl koji je 3% bolji a prodaju ga po 7 puta vecoj ceni je za mene umetnost marketinga zapadnoevropskih kompanija i nista vise. No dokle god ima onih koji ce da plate prodavace se to jako dobro.
  • 4
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#32 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 912 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 September 2019 - 06:57 PM

Brzina je samo jedan od faktora "bolji".

Послато са Redmi 5 Plus помоћу Тапатока
  • 2

Biciklisticki Youtube Kanal
Kopirajte link(copy/paste) ako Vas prebacuje na Google+
https://www.youtube.com/user/IONESabac


#33 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 487 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 01 September 2019 - 09:40 PM

Cdale je mnogo ozbiljna kompanija da sad ne govorim o istorijatu. Oni prave vrhunske alu ramove i kvalitet izrade je vrh, geometrija, bukvalno sve.
I zato ne cudi udobnost.
  • 1

#34 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1636 posts

Postavljeno 02 September 2019 - 08:18 AM

I možda nećeš verovati, ali moje lično mišljenje je da zadnji menjač od Sore 3500 radi bolje nego zadnji menjač Shimana 105 5700. Zbog lošeg rutiranja sajli nije nepoznanica da 5700 zna ponekad da kad klikneš ne promeni brzinu, doduše ređe ali desi se, zbog lošeg stepena povlačenja sajla koji su ispravili tek sa 5800. Kod Sore nikad promašena brzina, plus Sora radi nekako mnogo mekše pod rukom, tek je dodirneš a ona promeni brzinu, dok 105 mora malo da tako kažem da se muški stisne.

 

Ta generacija jeste problematična iz razloga koje si naveo, ali po mom iskustvu može to da se namesti da radi i bolje nego što si opisao. Bila bi dobra ideja da promeniš sajle i bužire, moguće je da je sajla za zadnji već počela da se krza na prevoju u ručici što je poznat problem posle par hiljada kilometara. Kad već menjaš, proveri da li je sve odmereno i namešteno kako treba, trenutno na primer komad bužira koji ide u zadnji menjač deluje prekratko. A ako želiš performanse koje su skoro kao 5800 ili 7000, kupi sajle koje su razvili za tu generaciju - Optislick ili sa polimerskim premazom. Javna je tajna da bar 50% unapređenja u funkcionisanju novijih Shimano generacija potiče od tih novih sajli.

 

Ako uzmeš da menjaš sajle i bužire, možeš da se poigraš i sa pozicijom volana i ručica kad si već tu. Ja bih na primer zarotirao volan unapred tako da su krajevi vodoravni, a onda povukao ručice unazad da idu blago uvis - slično kao sada ili malo više, već kako ti je najudobnije. Tako ćeš biti siguran da je položaj za šake prirodan i u dropovima i na ručicama, a i efektivno ćeš skratiti dohvat 5-10 mm što bi trebalo da pomogne s ramenima.


  • 1

#35 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 736 posts

Postavljeno 02 September 2019 - 06:26 PM

@Fiery

 

 

Čitaš mi misli kad je u pitanju problem mehaničke prirode sa 5700. Kada sam montirao točkove na bajs, išaltao sam zadnji menjač da vidim kako radi. Prvo što sam primetio jeste da kada je u poslednjoj brzini čuje se ono tak tak tak. Potom sam na burencetu podesio sajlu da se ne čuje, ali onda je menjač brljavio između šeste i sedme brzine. Onda sam namestio da rade dobro šesta i sedma, ali onda opet tak tak na poslednjem zupčaniku. Nema šta nisam probao i izgubio jedno dva sata života na to, ali ne ide pa ne ide. Potom sam primetio baš to što je tvoje oštro oko zapazilo iako je bajs slikan sa kontra strane... Dakle, ugao pod kojim bužir ulazii u zadnji menjač je definitivno preoštar. Vrlo je moguće da to pravi problem, a moguće je i da sajla pravi. Mada mi bajs deluje da je jako malo vožen. Na kurblama, šamaraljkama, kočnicama gotovo da nema tragova korišćenja. No ipak je to bicikl star verovatno oko 5 godina, pa posle tolko vremena, čak i da nije pošteno vožen, treba promeniti sajle i bužire. Taman ću i kepere da zamenim pride, koji takođe verovatno nikad nisu menjani. Nisu negde pocepani, ali su se nekako stanjili, i novi, sa malo kvalitetnog gela sigurno će doprineti većem komforu i boljem osećaju u vožnji. 

 

Volan ću malo zarotirati ka dole i šamaraljke malo dignuti ali tek tek blago. Ako nešto najviše mrzim to je kad vidim da su na drumašu šamaraljke uperene u nebo. Uf, to mi je tako antidrumsko, ta se tako izrazim. :)

 

Problem je jedino vreme kojeg ja trenutno nemam da se igram sa bajsom. Da sve to izmenjam, hirurški precizno podesim, testiram, pa onda testiram u vožnji, treba mi jedno pola dana, a to mi je trenutno najveći luksuz. Podesio sam ja to da lepo šalta do poslednje brzine, koju da se ne lažemo, najređe koristim. Sad mi je prioritet što više mogu da vozim, da iskoristim što više lepog vremena. Kad krenu kišurine, onda će da se majstoriše. Mada je meni i servis na bajsu takođe uživanje, samo kad za to imam vremena. 

 

A što se tiče sajli i bužira, za drugi, stari Cannondale sam kupio bužire i sajle koje uskoro planiram da montiram. Uzeo sam SP41. Da li je to optislick varijanta o kojoj si pisao? Mada su kod starog bajsa Shimano 600 šamaraljke, i sajle ulaze u šamaraljke spolja, tako da rutiranje nije problem, ali rekao sam sebi kad već menjam, da dodam malo para i kupim šta valja. Biće veće uživanje. 

 

Uh ala sam izoffov'o. :)


  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#36 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1636 posts

Postavljeno 02 September 2019 - 07:55 PM

SP41 su samo bužiri, koje su sajle zavisi od kompleta (ako si kupovao komplet). Za stariju grupu stvarno nema potrebe ništa bolje od običnih nerđajućih sajli, ali za 5700 mislim da vredi ispružiti se za Optislick ili polimer ako si u mogućnosti.


  • 0

#37 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 736 posts

Postavljeno 02 September 2019 - 09:01 PM

Uzeo sam komplet set Sp41.



Kontam da onda to namontiram na 5700 po tvom savetu, a na Shimano 600 cemo onda standardne Shimano buzire i sajle. Hvala na savetu, uvek uvazavam tvoie misljenje, narocito kod pitanja tehnicke prirode. ;)

Attached Thumbnails

  • 20190902_225734.jpg

  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika