Mi smo u kući uvek vozili bicikle - svako je imao svoj, jer se svuda išlo bajsevima. Auto je služio kad treba vući nešto teško, kabasto (zato smo porodičnim pravili oko 2000 km godišnje). Bajs je služio za sve - od marta do novembra. Na proleće servis (čišćenje detaljno, podmazivanje nabli, dotezanje šta treba i vozi - sve na parkingu pred zgradom).
Kasnije, kad sam posle dužeg vremena krize devedesetih, konačno otišao ponovo na skijanje, tamo pičio na -10 po vetru i snegu, vratio sam se u Novi Sad i pomislio: "a hladno ti je na biciklu, na nula stepeni, a tamo si mogao na -10 da šibaš preko 50 na sat?!). Tako sam počeo voziti bicikl cele godine, i po snegu.
Sve obavljam bajsom, bukvalno. U početku su me gledali čudno, kao budalu, ali sad vidim da u firmi sve više ljudi dolazi bajsom na posao. Jednom sam došao motorom na posao (obavljao stvari dalje, pa sam morao) i svi su mi čestitali što sam kupio lep motor. Rek'o: "taj motor imam već pet godina." Onda im nije bilo jasno što idem uvek biciklom. Ne mogu da shvate da mi je za grad & okolinu biciklom najlepše, motor je samo za dalja putovanja i stazu.
Zimi su komentari glasni, posebno od onih što se smrzavaju na stanicama (ko vozi zna koliko bajs greje, pa se često mora skinuti jakna i na minusu): "koji ludak!" ![:)](https://www.2bike.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
Bilo je i ljudi i devojaka koje je bilo sramota što idem u grad biciklom, ili guram isti dok šetam sa njima. Poslednjih godina bajs u Novom Sadu postaje modni detalj, hit, moderan - hipsteri na sve strane - tako da je sad sa te strane malo lakše. Sad je stari raspali bicikl za po gradu "cool", "retro", "jaoStariRooogCoool" i tako dalje.
Ima i sve više ljudi koji se definišu kao "biciklisti". Kritična masa i tako dalje.
Ono što se za poslednjih 30 godina ne menja (barem ne na bolje) su pešaci na biciklističkoj, krađe bicikala, reklame i kiosci oko bici staze koji ugrožavaju bezbednost.
Ono što se popravlja je prijateljski odnos institucija kad su bicikli u pitanju (parkinzi, ulazak u radnju s rancem i slično), vozači više paze na bicikliste (ima ih više) i što su sad bicikli postali cool pa te ne gledaju baš toliko čudno čak i ako subotom uveče dođeš pred kafanu bajsom. ![:)](https://www.2bike.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
Ovo ima i svoju cenu: sve više biciklista znači i veće gužve na bici stazi. A pošto je to sve isti narod - biciklista je u proseku podjednako bahat kao i vozač.