Jump to content


Fotografije

Isečena spoljna guma


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
132 odgovora na ovu temu

#101 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 July 2015 - 07:44 PM

Sutra idem ponovo za BG, ako se opet kao i prošli put umorim više nego inače (dosta puta ove godine sam išao sa 25mm gumom) onda nema dileme da ova maratonka pravi veći otpor :)

Aaa što ne probaš da je namažeš sa zejtinom spolja.. 'će se lakše kotrlja   n2:Heristical  morao sam malo humora uneti.. dobro je na ovu vrućinu.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#102 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 22 July 2015 - 07:52 PM

Sutra idem ponovo za BG, ako se opet kao i prošli put umorim više nego inače (dosta puta ove godine sam išao sa 25mm gumom) onda nema dileme da ova maratonka pravi veći otpor :)


Umoriti se mozes zbog vise razloga.Ne moraju biti gume.Mislim da ne mozes da osjetis umor ako ta guma pravi veci otpor.Ipak je to nijansa nije toliko drasticna razlika.
  • 0

#103 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 July 2015 - 08:00 PM

Hm,koliko vidim Gadjan ti pokusavas od Capriolo Cobre da napravis nesto najpribliznije moguce drumasu,a to ce tesko da ide :) razmisljao sam i ja da stavim tako uske gume jer vozim vecinu asfalt,ali ne bi islo mtb je mtb..zato sam ubacio schvalbe land cruiser 1.75,al mislim da ce mi trebati neka slik varijanta ali ispod 1.75 ne bih isao,jer jednostavno to nije to :)
  • 0

#104 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 July 2015 - 08:18 PM

Kako znaš da nije to to :) da li si probao recimo 1.25 (32 mm)? ;) Ima različitih mišljenja, često se može pročitati da za mtb nije ispod 1.75 ili neko kaže da ispod 1.5 ne bi išao... svako ima svoju granicu :) Jeste da čudno izgleda u početku kad pređeš sa ogromnih kramponki ali izgled nije bitan. Bitno je po kakvom terenu voziš. Za čist asfalt nema dileme.

Ja sam još 2009. umesto fabričkih rubena 1.95 koje su bile praktično slik (skroz izlizane i ćelave od vožnje po asfaltu) stavio pomenute kwick roller 1.25 stolegrom mi preporučio :). Velika je bila razlika


  • 0

#105 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 July 2015 - 08:33 PM

Zapravo nisam isao nikad ispod 1.75 uglavnom sam se kretao oko dvojke :) Upravu si za to da izgled nije bitan,na to nisam ni mislio nego vise na samu kako bih rekao,ravnotezu bajsa,ram koji mozda nije predvidjen da ide sa takvim gumama ili sami tockovi,tj felne koje su pravljene da se na njih najcesce stavlja kramponka sirine 1.9..otud mozda ti problemi koji te snalaze.. U svakom slucaju poznata mi je tvoja muka,i ja zivim u ravnici,ne mnogo daleko od tebe,i meni bi znacio brz i lagan bajs,tako da kapiram tvoj trud da izvuces maksium iz bajsa ali pitanje je koliko je taj maksimum :) a to da za cist asfalt nema dileme i ja potpisujem. ;)
  • 0

#106 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 July 2015 - 08:57 PM

Na brzinu kotrljanja utiče i kvalitet same gume. Maratonka i trkačka guma neće se ponašati isto, čak i ako su iste dimenzije. No, svako sebi bira i za sebe. Moje iskustvo je da po ravnici, na našim putevima, deblje gume ne škode, naprotiv.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#107 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 July 2015 - 09:18 PM

Ma meni prvenstveno kod zadnje bitno da ne pucaju konci i ne dobija osmice kao što su mi zveknule tri za redom dve one kontender 25mm i cst 1.15. A to kod ove maratonke sam siguran da neće da se desi. Prednja nije kritična jer trpi manje batina, evo ta kontender služi bez problema duže vreme.


  • 0

#108 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 23 July 2015 - 05:13 AM

Kod gume je važan kvalitet izrade, koliko se lako uvija. Tu nastaju gubici pri otporu kotrljanja.

 

Važna je i težine - ali samo kod ubrzavanja.

 

Širina gume posredno utiče na to - guma bude malo teža u odnosu na istu koja je uža. Isto tako, manje se uvija na kontaktu s podlogom pri sličnom pritisku, pa otpor kotrljanja (na asfaltu) bude čak i manji. Prečnik točka bude nešto veći, pa lakše prelazi preko neravnina. Na kraju, šira guma omogućava sličan otpor kotrljanju pri nižem pritisku, bez rizika da se probuši na bankinu na primer.

 

Šta to znači u praksi? Moje iskustvo je:

6 bara je magična granica iznad koje se i oštro kamenje useca u gumu, prolazeći kroz unurašnju ako se ne primeti i ne izvadi na vreme.

4 bara je pritisak ispod kojeg čak ni većina staklića i eksera nema dovoljnu "kontru" od strane gume da se u nju zabode.

Gume širine 47 mm i šire uglavnom mogu da nose veliku težinu sa pritiskom od 4 ili manje bara.

Na kraju, pretvrdo naduvana guma je kako sporija, tako i neudobnija od optimalno naduvane.

 

Prilično dobre gume za MTB:

 

http://planetbike.rs...ack-Skin/17772/

 

http://www.bike24.co...pgc=0;orderby=2


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#109 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 August 2015 - 11:40 AM

Ja sam mozda corav, al ja stvarno ne vidim pukotinu 8)

Ma slaba kamera na telefonu kao što rekoh a i odmah je uz felnu pa odsjaj pravi velik kontrast i ne vidi se dobro. Evo jedna bolja pošto sam nedavno skidao gumu.
1.jpg


  • 0

#110 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 08 August 2015 - 03:14 PM

Meni ovo ne deluje kao pukotina vec onaj deo gde je platno slepljeno za gumu al malo ukrivo.


  • 0

#111 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 August 2015 - 10:07 PM

Pa duboko je milimetar-dva, kao da si skalpelom prošao. Ali u svakom slučaju samo guma je, konci su ok i nema nikakvih problema s tim, verujem da će guma jako mnogo da traje. Veći je problem što baca i jako teško tj nikako ne mogu da je izbalansiram, čak ni pomoću sapunice natezanja i podešavanja pajserčićem, prepumpavanja... kad sam je prvi put montirao bilo je katastrofa nije moglo tako da se vozi. Sad je kao podnošljivo ali i dalje je to suviše bacanja za moj ukus. To mi se nije dešavalo sa prethodne tri različite uske slik gume. Dešavalo mi se sa najužom kontender 25mm da posle montaže, posebno brzinske na drumu, upadne više na jednom mestu pa ne bude okrugla i pravi onaj "bump" ali to se lako i brzo otklanja. Ova bacaka levo desno i ništa ne pomaže.

Ima li uopšte takvih problema sa drumskim gumama? Meni je muka već, šta god da je u pitanju, ide težim putem. Patim se da skinem, patim se da navučem na felnu (i to razne gume u pitanju), patim se sa bacakanjem. Drugar na drumašu kad mu je zveknula spoljna na vožnji, stanemo u prvu radnju uzme najjeftiniju cst czar, ne trebaju ni pajseri glatko ide montaža rukama, naduvaš i odma teraj, ništa nije jajasto ili u osmicu.


  • 0

#112 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 November 2015 - 06:49 PM

Evo ono što sam pominjao neki dan. I na čemu sam se ja vozio 120 km, papirni džak i izdržalo je. Sreća pa ima smeća svuda uz put :mrgreen:
10-12 mm je prosečeno. Neverovatno, ja nijednu gumu ne uspem ljudski da potrošim sve mi stradaju prevremeno na razne načine. Poslednji put sam zamenio potrošene kenda kwick roller pre tri-četiri godine. Od tada nekoliko guma samo neki defekti, pucanje konaca iz čista mira pa dobije deformaciju, snejkbajtovi, a evo sad i prosecanje. A normalno old school bušenje nikako da me zadesi :)
Nego jel ima neko predstavu kako je do ovog došlo? Po putu sam tražio i tražio i ništa nisam našao, znam tačno gde jer je ispustila u trenutku i zakočio sam odmah. Pa sad nisam ni siguran da li je tu bilo nešto ili je posečeno ranije pa puklo iznenada...
Kupio sam novu istu lugano pa valjda sam zadovoljio karmu, da izdrže da ih potrošim pa da kupim neke ozbiljne gume.
Ovu ću probati da okrpim, mislim da će držati bar za neku rezervu kad je držao i papir.

Attached Thumbnails

  • 20151104_084540.jpg
  • 20151104_084559.jpg
  • 20151108_130602.jpg
  • 20151108_130618.jpg

  • 0

#113 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 November 2015 - 06:52 PM

Jedna reč: Continental.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#114 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 May 2017 - 04:27 PM

Ovo zavrsava posao, provereno na drumskim gumama i 7-8 bara.
Nadjes kevlarsku drumsku spoljnu gumu. Mozes i mtb ali ces lakse sa drumske da skines spoljni sloj gume tako da ostane samo platno od kevlara. Posto iseces bajlok od tog kevlara nemoj odmah da ga lepis na spoljnu gumu nego na tocilu obavezno obori ivice bajloka jer ce u suprotnom da ti sece unutrasnju gumu. Bajlok od kevlara zalepis kao sto si zalepio fleknicu i to je to. Obavezno prvo skini tu fleknicu :).
Fora je u tome da se kevlar ne razvlaci kao fleknica pa ce bez problema drzati spoljnu gumu.


Ovo je ključno, gde to nađeš? :)
Treba da okrpim onu lugano gumu za akanje po gradu. Imam samo neku staru michelin orium i od nje sam pravio tri bajlaga, nešto baš i nisam prezadovoljan mada znam da će držati. Ali za neke buduće ozbiljnije gume ako bude potrebe da se krpi više bih voleo kevlarsku flekicu. Ovo ako skidam tocilom do platna oštete se malo konci, a ako ne skinem sve bude ok ali malo predebelo za moj ukus. Teško je i skinuti skroz ravnomerno da ne bude grbavo nego skroz ravno.

Attached Thumbnails

  • 20170511_175604.jpg

  • 0

#115 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 11 May 2017 - 04:31 PM

Od stare kevlarske gume pravis bajlok. 

Slobodno skini svu gumu sa kevlara, neka malo zakaci platno, nece nista da fali. Videcu ako imam negde spremno parce pa da slikam, mada nesto premestam po kuci pa vise ne znam gde je sta.


  • 0
.

#116 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 May 2017 - 04:44 PM

Ma znam nego se zezam odakle mi stara kevlarska guma... Jedino ako neko ima parče pa da se ogrebem za flekicu. Ja sam tek dve god. na drumašu i vozio sam samo lugano, evo sad sam uzeo neke kvalitetnije polovne gume (durano, durano plus, 4000s, bontrager rxl) za smešne pare da imam da mi se nađe jer su lugano krš. Ne znam da li neka od ovih guma ima kevlara u sebi, ako i ima to tek kad ih potrošim. Ove polovne sam uzeo čisto i da najzad probam malo neke bolje i lakše gume, bez žice. Lugano ona iz prethodnih postova mi se prosekla pre dve godine a evo sad vidim druga ko da je od sira, idem iza šlepera on legne na kočnicu ja legnem na kočnicu, guma prokliza par metara po asfaltu i rezultat je ovo, lol

Attached Thumbnails

  • FfMYADr.jpg

  • 0

#117 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 11 May 2017 - 04:54 PM

Zato je dobra guma i skupa. Platis je kao da je za kola ali je onda i izvozis ;).


  • 0
.

#118 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 11 May 2017 - 05:24 PM

Ma znam nego se zezam odakle mi stara kevlarska guma... ... ja legnem na kočnicu, guma prokliza par metara po asfaltu i rezultat je ovo, lol

i pronadjes kevlarsku gumu :)


  • 0

#119 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 May 2017 - 05:56 PM

Jeste piše da ima neku zaštitu active k-guard bla bla truć ali to je samo mrtvo slovo na papiru :) ako je to žuto taj čuveni neprobojni kevlar onda izem ti izum :) ta guma mi se bila probušila na neku bukvalno mrvicu, kao veličina glave čiode, lagano je prošlo kroz to.

Sad mi nije tu ta guma da je bolje zagledam i iseckam. Ostala kod drugara u NS kad sam bio za brevet, pazario sam one 4 folding i spakovao ih u ranac ova žičana ostala kao ružno pače :)

 

Zato je dobra guma i skupa. Platis je kao da je za kola ali je onda i izvozis ;).

 

Ove što sam sad kupio se nadam da ću da izvozim, a ne do sad sve neka sečenja pucaju konci deformacije, kako na mtb-u sa kendama i cst 25-32 mm tako i sa ovim lugano skidaju se kao sir.


  • 0

#120 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 11 May 2017 - 06:20 PM

Kvalitetne gume očekuj da se još brže potroše ako ćeš da driftuješ na njima ;-) Tanje su i imaju mekšu smešu radi boljeg prianjanja.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika