Tockovi
#21
Postavljeno 10 April 2014 - 05:33 PM
Ako smem da pitam zasto bas tockovi do 1.5 kg? Hoces da bitno smanjis tezinu bicikle ili samo vozis brda pa ti je bitno da budu tako laki? Sve druge varijante su protiv takvih tockova.
Imas na forumu iskustva par ljudi koji voze Ultegru 6600 sa 90-tak kg bez ikakvih problema. Tezina je oko 1600-1650 grama.
#22
Postavljeno 10 April 2014 - 05:47 PM
Stole da li stvarno misliš da bi ti točkovi mogli da prežive mene na duže staze? Deluju jako "retko" i ne ulivaju poverenje.
Gde je provereno da se kupe Navatec nable? Ne vidim ih po evropskim web shop-ovima.
Cyclo mania mi ne uliva preterano poverenja. Koliko god se vrtim na njihovom sajtu ne uspevam da nađem cene, šta je dostupno.... Moraću da im sročim mail.
Da li postoji neka okvirna preporuka o broju žica u zavisnosti od težine vozača, stila vožnje....?
Ko uopšte kod nas dobro plete točkove? Koristi li iko tenziomer ili svi rade na uvo?Da li si razmatrao fsa team issue? Ulaze ti u budzet. 1400gr klinceri pise da drze do 110kg bez problema.
Na koje konkretno točkove misliš? Ne uspevam da ih nađem. Pusti neki link ako te ne mrzi.
Na ove http://road.cc/conte... ... e-wheelset. U katalogu pise do max 115,7kg
#23
Postavljeno 10 April 2014 - 05:51 PM
Toga sam se i plašio za tenziometar.
1,5kg je WW želja, ali nije imperativ. Inače počeo sam da vozim brda i jako sam ponosan na to.
Sada kad vidim da mogu da vozim i takve terene sve mi je interesantnije da se verem. Lepše mi je da odperjam negde van grada i da se mučim po brdima nego da se guram po bici stazama.
Zimus sam promenio gume i skinuo 700g sa točkova. Da li sam ja lud ili šta je, al meni je bicikl par km/h brži nego prošle godine i to sada na početku sezone kad nemam kondije u odnosu na kraj prošle godine kad sam bio u kondiciji.
Zare šta je mana lakih točkova, ako kažeš da su sve druge varijante protiv takvih točkova?
@ Belgarath
Gledam ih.
#24
Postavljeno 10 April 2014 - 07:53 PM
http://www.cikloberz...w.php?id=146302
Ako ti treba tocak i za brdo i za sve ostalo ja bih pre isao na neki "aero" tocak tj. nekih 3 cm dubine. Bice tezak verovatno min 1.7 a verovatnije 1.8 kg ali ce aerodinamika dati u proseku mnogo vise brzine nego 400-500 grama laksi tocak sa cetvrtastom ne aerodinamicnom felnom.
#25
Postavljeno 10 April 2014 - 08:09 PM
Druga stvar koja mi je jasnija je aerodinamika. Znam šta si pisao u Djoletovoj temi povodom aero točkova. Pitanje je koliko točkovi mogu da igraju ulogu u brzini kad sam prelaskom sa drop bara na ravan volan uništio aerodinamiku. Da li misliš da bi i sa ravnim volanom osetio neki benefit poludubokih točkova?
#26
Postavljeno 10 April 2014 - 08:32 PM
Sto se tice aerodinamike, unistio si je pa si je unistio. Plitki tockovi je jos vise unistavaju. Sigurno je da ces dobiti nesto sa aerodinamicnim tockovima. Da li ce to tebi biti dovoljno u odnosu na ono sto si izgubio ja licno opet ne mogu da znam. Da ce biti sigurno biti bolje, hoce. Koliko bolje je vec druga prica obzirom na flat bar i poziciju.
Kao sto rekoh, ako ti je samo brdo vazno onda sto laksi tocak, sve drugo nije bitno.
#27
Postavljeno 11 April 2014 - 06:40 AM
Ima ljudi koji voze teže točkove koji bi po ocenama trebali biti i jači, međutim stalno im pucaju žbice ili čak felne. Ali kad naiđu na izbočinu ne sete se (ili ih mrzi ili su umorni) da ustanu sa sedla a kamoli da poskoče (to ne mora da bude skok nego nekad je dovoljan i trzaj nagore čisto da se ne opali po rupi). Mada sve ovo dolazi i s godinama iskustva.
U jednom periodu sam imao 105kg, i kupio sam karbonske točkove od 1272g sa DT Rovolution žbicama. Prednji točak 20 žbica radialno spregnutih, a zadnji točak 24 žbice od čega 12(radialno) + 12 (2x - drive side). Nikad nikakav problem, ali pazim...
Vezano za ponude, moj glas za Dura-ace točkove. Ako si već za brda, onda ti aerodinamika ne znači puno, već težina, tako da ne bih tražio visoki profil, a ako kombinuješ onda što da ne (mada ćeš mrzeti bočni vetar).
Što Žare reče za Mavic R-Sys SL, to jesu točkovi za brda, mada ih ja ne bi vozio iako mi se sviđaju. Plašio bih se nepažnje nekog od ukućana ili na grupnoj vožnji da mi neko ne uleti u žbice ili grana... mada imam drugara koji ih vozi već sezonu-dve...
kako god okreneš sve ima svoj + i -
#29
Postavljeno 11 April 2014 - 03:22 PM
Samo bih da napomenem jednu stvar, a tice se ovih tockova sto je Zare predlozio. Moj savet je, nikako ne te. Zbog cega? Iskreno, meni se najvise od svih tockova svidjaju najnoviji Mavic R-Sys (skroz crni), pa sam malo cituckao o njima. Ovo sto Nikica prodaje su Mavic R-Sys tockovi, ali stariji model koji se pokazao jako lose. Morali su puno toga da menjaju jer su ti tockovi masovno pucali, tacnije zice su pucale lancano. I to se nije desavalo samo sporadicno, vec toliko cesto da je Mavic, cini mi se, cak morao da opozove citavu seriju tockova (sto u biciklizmu nije tako cest slucaj). (Imaju slike) Ne bih da uvredim Nikicu, niti kazem da su njegovi bas ti opozvani, ali ja bih izbegavao te tockove za svaki slucaj. Novi model je ok, cak je jako dobar, ali on znatno vise kosta.
Sto se tice mog predloga, ja bih isao na Fulcrum tockove. Koristio sam ih, i dalje ih koristim i zadovoljan sam.
Npr. ovo su strasni tockovi: http://www.cikloberz...w.php?id=142860 I ja sam razmisljao da ih pogledam, ali ne znam da li cu sada da ulazem u to.
Sto se izdrzljivosti (u smislu mase vozaca) tice, mozes da procitas na sajtu Fulcrum-a, pod brojem 2. http://www.fulcrumwh...m/en/faq/wheels
Neko moje iskustvo i iskustvo mog oca... Pa, cale vozi Fulcrum Racing Zero ( model iznad ovih Racing 1) i nikakvih problema nije imao, a on ima nekih 85 kg. Ja sam cak ozbiljno pao sa bajsa, bas sa tim tockovima i njima apsolutno nista nije bilo, a ni ja nisam prosao lose kako sam mogao. Na svom bajsu trenutno imam Fulcrum Racing 5, koji je znatno jeftiniji, ali deluje sasvim ok, nisam jos probao. Takodje, Fulcrum Racing 3 - koji su ti vec predlagali je isto jako jako dobar tocak, cuo sam dosta pohvala.
Sto se tice mase tockova, Fulcrum Racing 1 je negde oko 1.500g, mozes pogledati u katalozima na njihovom sajtu. (Mislim da su ovi sa cikloberze model za 2012. ili 2013. ) Recimo: http://www.fulcrumwh... ... arteGB.pdf (strana 28, cini mi se)
Naravno, broj zica ne bi trebalo previse da te brine, jer je tu jako vazan i raspored zica, a ne samo broj. (na zadnjem tocku 2:1 odnos zica sa desne i leve strane i slicno). O svemu tome mozes da nadjes u katalogu.
To je sto se tice Fulcrum-a. Naravno, i za Mavic imam samo reci hvale, ali savetujem da bas onaj model izbegavas, jer se svakome desi greska, pa i velikom Mavic-u.
Za ostale firme nemam iskustva, ali sam siguran da ima brdo sjajnih tockova oko nas. Recimo, cuo sam da su Novatec nable jako dobre, DT Swiss takodje, Fulcrum je prakticno Campagnolo, pa su i Campagnolo tockovi jako dobri, itd.
Nije lose da imas vise razlicitih misljenja, opcija.
Pozdrav!
#32
Postavljeno 11 April 2014 - 06:18 PM
Pazari Novatec nable, duple i nitovane felge, Sapim zice i imas odlicne, nove tockove, koji nisu teski, ne prelaze 250 jura, i za koje imas rezervne delove u nasoj zemlji.
https://youtube.com/@ionebike
#33
Postavljeno 11 April 2014 - 06:47 PM
Kazi mi da li Racing Zero ima isto bucan freewheel kao i tockovi nize klase? Ne znam da li sam cuo tocak koji toliko urla na leru kao Fulcrum .
Kako je to mocno cuti....Bar meni...
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#34
Postavljeno 11 April 2014 - 07:45 PM
Pavlebg- kao što reče Ione, obrati pažnju i na rezervne delove, kad tad će ti zatrebati koje god da kupiš. Jer kako to obično biva, žbica pukne dan pre velikog dogadjaja ili je baš to jutro vidiš...
#35
Postavljeno 11 April 2014 - 07:59 PM
E da, zar nisu u okviru jedne firme freewheel-ovi za sve modele isti? Samo postoje razlicite opcije za Shimano (Sram) i Camagnolo? Ali, dobro, na jednom bajsu nam je Shimano, a na drugom Campagnolo, pa cu da uporedim zvukove i u tom aspektu kad budem imao vremena da provozam jedan, pa drugi. (Ipak nije isto kad zavrtim rukom i kada se vidi u voznji).
#36
Postavljeno 11 April 2014 - 08:02 PM
Vozim ih skoro godinu, ne baš često, ali bez problema i kada sam imao 90kg + ranac na leđima. Ali ne bih preporučio težim vozačima ako očekuju od točka da im traje 10 godina. Malo je verovatno da će eksplodirati, ali jednostavno postoji zamor materijala, a ne treba zaboraviti ni da oni imaju alu žbice. Sa druge strane, review-i su baš dobri, kao i za Racing 1 i 3 i odgovarajuće Campagnolo ekvivalente.
Uzgred, gde povlačite liniju šta je sigurno, a šta ne? Karbonski ram, vila, šticna, sedlo, stem, volan, ručke, titanijum/alu šrafići, zatvarači od 20g, ako se već krene tom putanjom zašto da se ne ide do kraja ?
Ja bih za te pare napravio custom točak, jer možeš lepo da izabereš komponente po želji, ne brineš za rezervne delove, da li ćeš pešačiti kući kad pukne žbica, a ako hoćeš da si u trendu možeš probati i široke felne. Samo da se lepo sastavi, da ne ispadnu točkovi ko Trigerova metla iz Mućki. Duboke felne te neće ubrzati primetno ako voziš do 30km/h. Ono što ćeš sigurno primetiti je bočni vetar. I možda će ti lepše izgledati.
A ako je bitna samo (znam da nije samo , sad govorim hipotetički) vožnja uz brdo, skidanje težine treba započeti na sebi, 500g skidanja na točkovima može da košta 500€, a može da se skine vežbom i pravilnom ishranom za nedelju, dve. Točkovi su tu poslednja opcija. Ne, ustvari poslednja opcija su šrafčići, karbon, titanijum, bušilicijum i tako to .
#37
Postavljeno 11 April 2014 - 08:05 PM
Dva dana čitam o točkovima. Puče mi glava.
Retki točkovi definitivno neće biti moj izbor. Ako dajem tolike pare ipak ću ići na sigurniju varijantu.
Verujem da 16/20, 21/21 i sl točkovi mogu da traju, ali po svemu što sam čitao, a i po logici stvari ne mogu biti jaki kao 24/28 ili 28/32. Razloga je mnogo za takav stav. Ako nekoga interesuje sublimiraću šta sam sve pokupio po netu na tu temu.
Definitivno ću ići na varijantu pletenja. Najverovatnije 28/32. Nable će biti ili Novatec ako se Cyclo mania pokaže kao neko s kim ima smisla sarađivati ili će biti nešto tipa Tune Mig/Mag ili Dt 240.
Žbice Dt competition ili revolution ili Sapim sa alu niplama.
Obruči Mavic open pro ili neki dublji ako otkrijem neke koji su pristojne težine.
Ostaje pitanje kome dati da to uplete, a da ne napravi neki cirkus. Imate li nek predlog?
I još jednom hvala svima na pomoći!
@ Himzo Koji bre šrafovi više? Ostala su samo dva čelična.
#40
Postavljeno 11 April 2014 - 08:54 PM
Kad smo kod "urlanja" tockova otkrio sam kod Bontragera u cemu je fora sa bucnim i tihim tockovima.
Potpuno isti freewheel je isti i na Aeolus 5.0 i na Race Lite ako zanemarimo boju spolja. Na RL je opruga koja pritiska perca vrlo jaka a na Aeolus-u vrlo mekana i ne udara jako po zupcima . RL se cuje ljudski a Aeolus skoro necujan.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika