Nov drumas
#41
Postavljeno 05 May 2013 - 11:55 PM
Znači, kupujem bajk za sebe, a ne znam koliko da platim.
Jedna od mogućih preporuka bi mogla da izgleda ovako: odaberem bajk koji me interesuje i podelim ga u tri celine. To su: ram sa viljuškom i svim propratnim delovima, mehanika, koju po pravilu sačinjava 8-odelni komplet: šamaraljke, pogon, patrona, prednji i zadnji menjač, kočnice, kaseta i lanac, pa naposletku točkovi (sa ili bez guma, stvar je procene). Ostali delovi tipa: volan, lula, sedište. šticna, pedale, sajle i bužiri i eventualno gume kao potrošni materijal, se zanemaruju.
Dalje, za svaku od tri navedene celine se pravi realna procena u realnom vremenu i stanju na tržištu i krajnja, tj maksimalna cena je zbir te tri vrednosti. Time sebi ostavljate mogućnost da možete i raditi korekciju nekog dela, ako vam ne odgovara, a da pri tom ne ulazite u nove troškove. Ni svim prodavcima ne odgovara da rasturaju bicikle u delove, zato je ovakva vaša ponuda sasvim pristojna i ne dozvolite da vas neko pravi blesavim time što će sabrati cenu svakog dela pojedinačno do najsitnijeg šrafa, pa vam dati konačnu cenu za ceo bicikl. U nekim slučajevima, kada kvalitet jedne celine, najčešće točkova, ide znatno ispod ostale dve celine, što je slučaj koji se događa, moguće je i taj deo zanemariti u ponudi.
Realno, to bi za, recimo, pomenuti Fokus izgledalo ovako: bicikl deluje kao nov-nevožen i neka procena sa tog aspekta bi izgledala (maksimalno) ovako- ram 200, mehanika-400, točkovi-80, sve skupa, plafon 680 evra, a najbolje po sve 650, da se rukujete na licu mesta prilikom primopredaje bicikla.
#42
Postavljeno 06 May 2013 - 01:49 AM
odlično!Evo, opet da se nadovežem na prethodni post (jbt, počeo sam da ličim na g-dina Macana sa njegovom školom o biciklizmu u ((beskonačnim)) nastavcima, tipa: drumaš je bicikl koji, pored dva točka, ima i volan koji je kriv i okrenut krajevima nadole, a može i na gore, to kad se neko za.ebe, pa okrene volan naopako...).
Znači, kupujem bajk za sebe, a ne znam koliko da platim.
Jedna od mogućih preporuka bi mogla da izgleda ovako: odaberem bajk koji me interesuje i podelim ga u tri celine. To su: ram sa viljuškom i svim propratnim delovima, mehanika, koju po pravilu sačinjava 8-odelni komplet: šamaraljke, pogon, patrona, prednji i zadnji menjač, kočnice, kaseta i lanac, pa naposletku točkovi (sa ili bez guma, stvar je procene). Ostali delovi tipa: volan, lula, sedište. šticna, pedale, sajle i bužiri i eventualno gume kao potrošni materijal, se zanemaruju.
Dalje, za svaku od tri navedene celine se pravi realna procena u realnom vremenu i stanju na tržištu i krajnja, tj maksimalna cena je zbir te tri vrednosti. Time sebi ostavljate mogućnost da možete i raditi korekciju nekog dela, ako vam ne odgovara, a da pri tom ne ulazite u nove troškove. Ni svim prodavcima ne odgovara da rasturaju bicikle u delove, zato je ovakva vaša ponuda sasvim pristojna i ne dozvolite da vas neko pravi blesavim time što će sabrati cenu svakog dela pojedinačno do najsitnijeg šrafa, pa vam dati konačnu cenu za ceo bicikl. U nekim slučajevima, kada kvalitet jedne celine, najčešće točkova, ide znatno ispod ostale dve celine, što je slučaj koji se događa, moguće je i taj deo zanemariti u ponudi.
Realno, to bi za, recimo, pomenuti Fokus izgledalo ovako: bicikl deluje kao nov-nevožen i neka procena sa tog aspekta bi izgledala (maksimalno) ovako- ram 200, mehanika-400, točkovi-80, sve skupa, plafon 680 evra, a najbolje po sve 650, da se rukujete na licu mesta prilikom primopredaje bicikla.
#43
Postavljeno 06 May 2013 - 09:00 AM
Ako na sve to dodate da se na nasem trzistu nikada ne zna koliko sta kosta tj. imate periode kada se bicikle prodaju dosta skuplje od svega zajedno sto imaju na sebi pa do perioda kada se prodaje dosta jeftinije nego sto sve vredi pojedinacno, dobijete jedan haos gde se ne zna ko koga zavrce i za koliko.
Uhvatili smo se za taj Focus igrom slucaja, mogao je da bude bilo koji drugi bicikl sa oglasa. Skoro svi preprodavci debelo precene ono sto prodaju pa ako prodje prodje.
#45
Postavljeno 06 May 2013 - 09:36 AM
Ljudi koji pitaju kakav je konkretan bicikl uglavnom se ne razumeju i ne umeju da proceni vrednost kako samog bicikla tako i samih komponenti. Recept koji može da pomogne, a primenjiv je kod novijih bicikala kojih i dalje ima u prodaji je njihovo nalaženje i sagledavanje njihove maloprodajne cene kao i njihove pozicije u odnosu na ostale modele istog proizvođača. Svi veliki proizvođači imaju modele od rcimo 1000€ do 5000€, a svi su na prvo gledanje onome ko nepoznaje materiju slični.
Dakle ako nađete da je konkretan model dno ponude logično je zaključiti i da je dno kvaliteta. Ne beže veliki proizvođači od prodaje krševa za "male" pare.
#47
Postavljeno 06 May 2013 - 11:33 AM
Daleko od toga da beze. Cak sta vise vrlo rado to primenjuju u praksi prodajuci krseve zahvaljujuci imenu.Dakle ako nađete da je konkretan model dno ponude logično je zaključiti i da je dno kvaliteta. Ne beže veliki proizvođači od prodaje krševa za "male" pare.
Godinama je Trek bio sve i svja sto se tice bicikala. Nista drugo nije bilo bicikl ako nije Trek. Kao Golf dvojka . Zahvaljujuci tome preprodavci su nudili najobicnije Trek karbonce za ogromne pare samo zato sto je Trek. A mi jos ludji pa kupovali. Da je ova mehanika sa Focus-a sa malo boljim tockovima na Madoni serije 4 ladno bi ga kacili na oglase za 1400 evra. Madona je to . A gde su serije 5, 6 pa tek onda 7 da ne pricamo. A vi stavite prst na celo pa razmislite da li taj ram sa Madone serije 4 vredi 400-500 evra vise od rama ovog Focus-a.
Onda je dosao na red Specialized. Sve vrhunski do vrhunskog i sa istim cenama kao i vec pominjani Trek. A od vrhunskog nema ni v. U najboljem slucaju neka sredina bez obzira sto je SL2 ili SL3. Vrhunski je samo ako je S-Works .
Sada su "glavni" Felt, Focus, Canyon i slicne firme za koje niko nije ni znao do pre 6-7 godina. Reklama je cudo .
U svakom slucaju, ne dajte da vam preprodavci uzimaju pare za nesto sto ima samo ime. Dobro proverite koja klasa rama je u pitanju. Nebo i zemlja su Madona 6.9 i 4.7 ili Specialized S-works SL3 i "samo" SL3 .
Ako za 350-400 evra mozete da kupite vrhunski polovan karbonski ram a za 300 neki srednje klase zasto bi dali vise od 160-170 evra za aluminijum? I to aluminijum koji je daleko od nekadasnjih vrhunskih modela.
#48
Postavljeno 06 May 2013 - 11:57 AM
Nego bre Zare sad sam ozbiljno poceo da razmisljam o promeni rama ili da mozda investiram u dobre tockove?
#51
Postavljeno 06 May 2013 - 12:24 PM
1. shimano(od najlosijih do najboljih)
-2300
-SORA
-TIAGRA
-105
-ULTEGRA
-DURA ACE
2.sram(od najlosijih do najboljih)
-RIVAL~105
-FORCE~ULTEGRA
-RED~DURA ACE
3. campy(od najlosijih do najboljih)
-VELOCE
-CENTAUR
-CHORUS
-RECORD
-SUPER RECORD
#52
Postavljeno 06 May 2013 - 01:03 PM
Nekada je bilo lako. Shimano i Campagnolo jedan na jedan. A sada ne znas ni ko pije ni ko placa . Pa elektronski pa ne-elektronski, pa ista klasa sa 10 pa isto to sa 11 brzina...
#55
Postavljeno 06 May 2013 - 02:12 PM
Bez zezanja poređenja opreme po klasama ne postoji nigde na Berzi, da ja znam, a mislim da je od koristi. Imam isti FSA pogon kao i na Focusu iz oglasa i nemam pojma kakav je. Predpostavljao sam da je negde u rangu 105 grupe jer su menjači i šamaraljke 105, a sad ga Zare ispljuvao i spusti me na zemlju.
#56
Postavljeno 06 May 2013 - 02:43 PM
Imate i drugi slucaj gde se kod vise klase cesto koristi FSA karbonski pogon umesto Ultegre ili jos cesce Dura Ace-a. Tu cena vec ne igra toliko ulogu ali igra karbon plus sto su top modeli FSA laksi od Dura Ace pogona.
#58
Postavljeno 06 May 2013 - 03:35 PM
Nije ni po ceni,mada vidim da je malo skuplji nego sto je bio pre par godina:Možda će da te uteši to da je po ceni između 105 i Ultegre.Predpostavljao sam da je negde u rangu 105 grupe
http://www.chainreac... ... elID=39017
http://www.chainreac... ... elID=50439
http://www.chainreac... ... elID=96620
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika