Jump to content


Fotografije

djole1997[drumas]


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
211 odgovora na ovu temu

#101 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 07 May 2013 - 07:27 PM

Što ako su na Bike25 ili CRC-u oko 225€? Znajući druga siguran sam da je dobro promislio. Ne razumem se u točkove i ne znam kakvog su kvaliteta, al znam da su oko 1700g bez guma i da su nable industrija.
  • 0

#102 djole1997

djole1997
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1103 posts
  • LocationBgd-Blokovi

Postavljeno 07 May 2013 - 07:31 PM

Nego recite vi meni koliko se oseca koriscenje dubokih i polu-dubokih tockova?
  • 0
Our needs are few,our wants are many.

#103 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 07 May 2013 - 08:01 PM

Oseća se, pogotovo kad jako kočiš, pa zasmrdi izgorela guma.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#104 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 07 May 2013 - 08:14 PM

Šala, razume se!
Ako gledamo šta se vozi na Pro trkama, vidiš da oni i u istoj trci voze različite kombinacije točkova. Dakle, svaka konfiguracija ima svoju namenu. Kad već pitaš za duboke i poluduboke, neka bude da su poluduboki od 25-50 mm dubine felne, a nekako to se i najčešće vozi u trkama, pod uslovom da su ravne deonice i završni sprint. Brdaši mahom koriste plitke i ekstremno plitke felne, koje su lagane kao pero i takvi točkovi su veoma upravljivi i zgodni za način brdske vožnje.
Duboki (od 60-100 mm) i puni su najčešće korišćeni na hronometrima i ironmen triatlonima, gde se voze duge ravne deonice konstantnom brzinom.
Generalno, duboki točkovi su dobri za postizanje i održavanje brzine, ali su manje upravljivi, pogotovo pri naglim bočnim manevrima. Ako gledaš hronometre. možeš da vidiš koliko i profiji imaju problema u oštrim krivinama.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#105 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4283 posts

Postavljeno 07 May 2013 - 08:17 PM

Što ako su na Bike25 ili CRC-u oko 225€? Znajući druga siguran sam da je dobro promislio. Ne razumem se u točkove i ne znam kakvog su kvaliteta, al znam da su oko 1700g bez guma i da su nable industrija.

Pa jesu toliko na stranim sajtovima. Kod nas u perfektnom stanju ne mogu da se prodaju za 140 evra. Mada se pojave u oglasima za 150, normalni primerci su uvek bili oko 110-120 evra.
Inace su najgori Mavic tocak i teski su sa zatvaracima oko 2 kg. Neki gram gore/dole.

Nego recite vi meni koliko se oseca koriscenje dubokih i polu-dubokih tockova?

Sto brze ides, sve si brzi :mrgreen: . Aerodinamican tocak sa povecanjem brzine je sve vise brzi od "standardnog" tocka.
  • 0
.

#106 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 07 May 2013 - 08:21 PM

Zare ti pričaš o polovnim, ja o novim, a težinu sam skinuo i sa CRC-a i sa Bike24. Izgleda da su oakšali model za 2013. Elem, očigledno da nisu dovoljno kvalitetni i da Đoletu ne igraju tako da džabe trujemo.
  • 0

#107 djole1997

djole1997
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1103 posts
  • LocationBgd-Blokovi

Postavljeno 07 May 2013 - 08:24 PM

E hvala na odgovorima nego ja vas da pitam posto volim sprint, a brda obozavam(iako ponekad ispustim dusu) hoce li ni onda odgovarati neki polu-duboki tockovi. Izvinite sto ugusih malo, al moram da naucim jbg. I ne trujete uopste samo mi pruzate informacije tako da opusteno.
  • 0
Our needs are few,our wants are many.

#108 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 07 May 2013 - 08:31 PM

Da, Mavic sad na skoro sve točkove natakario i svoje gume, Aksium bio nov oko 100 i kusur, a sad oko 180 i više, Ksyrium Elite je još više poskupeo. Ne sumnjam da su gume dobre, ali za tu razliku možeš makar da biraš boju i dimenzije kod drugih proizvođača.
edit: Izvinjavam se za n:sign0006 :oops:
  • 0
Pozdrav

#109 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4283 posts

Postavljeno 07 May 2013 - 08:45 PM

Da, sada vidim da su malo skinuli tezinu na oba tocka. Opet izlazi oko 1.9 kg sa zatvaracima. Cisto da znate, svi daju tezine tockova bez zatvaraca. Dodajte jos oko 150 g za svaki slucaj i to je to.

Uhvatili smo se za tezinu tockova a mnogo bitnija je aerodinamika. Ono sto dobijes aerodinamikom je mnogo vise nego sto izgubis vecom tezinom, cak i na malim brzinama i brdima.
Generalno za brda idu sto laksi tockovi a za sprint (vece prosecne brzine) ide dublji tocak.
Posto je oba (skoro) nemoguce pomiriti za normalnu cifru omiljene nam valute :mrgreen: ja licno sam pre za neki aerodinamicniji tocak dubine 3-4 cm, nego za nesto sto nema ni kilo i po a nije ni proslo pored aerodinamike.
  • 0
.

#110 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 07 May 2013 - 10:26 PM

Ha, što se Mavic zatvarača tiče, ako nešto nisu promenili, oni dosada na tim modelima su bili kao od olova pravljeni.
Da, osim toga nikada ne bih preporučio bilo kome koji iza sebe nema timsko vozilo sa nekoliko pari točkova i bicikala, da kupi te ultralake i tanke točkove za bilo koju upotrebu, uključujući i trke.
Što se para za lagane karbonske točkove tiče, bilo plitke il' duboke, tek to nije za komentarisanje.
I da dodam, ful karbonski točkovi su uglavnom tabulari, što ih uz posebne kočione umetke, čini veoma dalekim i nepraktičnim za bilo koju upotrebu osim profesionalne.
Pa i neki vrh u izboru dubokog točka za rekreativnog vozača bi bio točak sa alumo konstrukcijom i kočionim površinama i karbonskom aero oblogom (kao onaj već prikazani Cosmic) po cenama od 300-500 evra u nekoj normalnoj tržišnoj ponudi ili ful alumo točak, prilično teži, ali i jeftiniji.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#111 djole1997

djole1997
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1103 posts
  • LocationBgd-Blokovi

Postavljeno 08 May 2013 - 08:07 AM

A kakvi su polu-duboki tockovi sto se tice uzbrdica i spusta? Ja se jos jednom izvinjavam sto ugusih! :oops:
  • 0
Our needs are few,our wants are many.

#112 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 08 May 2013 - 10:46 AM

Polu-duboki su tu negde na pola-između valjda :mrgreen: . Ne verujem da ćeš sa nekim poludubokim kao na primer Mavic Cosmic Elite ili Shimano RS20 osetiti razliku u odnosu na tvoje postojeće. Jedino ako odeš na neke dublje npr. >50mm ili neke lagane ~1500g ćeš možda osetiti razliku na ravnom ili brdima (makar razliku kad pogledaš konačno vreme).
Inače, mislim da najoptimističniji testovi pokazuju da se sa aero točkovima dobija nešto tipa minut na sat vremena, i to TT gde se vozi 40+kmh :? .
Lep uporedni test običnih i aero točkova (i još koječega):
http://www.tour-qtr.com/epaper_4_2011
  • 0
Pozdrav

#113 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 08 May 2013 - 11:08 AM

Kad se već toliko priča o aerodinamici, nikako nije sve u dubini - mnogo je bitan i oblik, naročito za upravljivost i vožnju sa vetrom sa strane. Noviji točkovi su mahom širi i zaobljeniji.

Znači, nešto plići točak takvog ovalnog profila je lakši a jednako aerodinamičan kao duboki točak starijeg "V" oblika u svim uslovima sem kada je vetar sa strane zanemarljiv i kada upravljivost nije mnogo bitna.
  • 0

#114 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 08 May 2013 - 11:23 AM

Ovalni su bolji za vetrove sa strane, npr. 10, 20, 30 stepeni, a za nula čini mi se nisu. Mislim da je dubina na prvom mestu, a posle oblik felne, broj i oblik žbica i trikovi kao rupice na Zipp točkovima ili ona traka na novim Mavic točkovima.
U brojevima testirani otpori za dosta različitih točkova:
http://www.rouesarti...e-15505311.html
Znači pri 50kmh :o , točkovi apsorbuju između ~20W (na primer Mavic Cosmic Carbone) i ~30W (Mavic Aksium). 10W razlike na 200+W koje obično oslobađamo u vožnji (pri 50kmh bi to bilo i više :)), da li se to može osetiti :-k ?
  • 0
Pozdrav

#115 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 08 May 2013 - 11:51 AM

Ovalni oblik je bitan za vetar i za udobnost u vožnji i otpornost na udarce. Širina je bitna zbog boljeg uklapanja sa gumom, oblik unutrašnje ivice je bitan jer i ona pola vremena vodeća. Dubina pravi ubedljivo najveću razliku, ali samo na velodromu ne moraš da razmišljaš o ostalim faktorima ;)

Broj i oblik žbica ne treba zanemariti, tu si potpuno u pravu. Glavni razlog za smanjenje broja žbica je upravo aerodinamika, a ne težina.
  • 0

#116 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 08 May 2013 - 12:08 PM

Dobro kažeš, ima tu mnogo faktora, a verujem i nauke, ne dizajniraju točkove male Perice :mrgreen: . Ja nemam neko iskustvo :oops:, jedan dubok i jedan plitak par. Voleo bih da imam bar jedno 5 pari različitih točkova da voziš na duže vreme pa da vidiš šta ti odgovara i treba.
  • 0
Pozdrav

#117 djole1997

djole1997
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1103 posts
  • LocationBgd-Blokovi

Postavljeno 08 May 2013 - 12:19 PM

Jel bi tockovi sa 24 i 20 zica mogli da nose mojih 73kg?Oko ovih oblih tockova imate neku preporuku?Voleo bih da ti tockovi budu koliko toliko aerodinamicni, a opet dobri za brda.
  • 0
Our needs are few,our wants are many.

#118 RRD

RRD
  • Members
  • PipPipPip
  • 124 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 May 2013 - 02:01 PM

Sto se tvoje tezine tice,nije nikakav problem ni 20 zica.
  • 0

#119 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4283 posts

Postavljeno 08 May 2013 - 03:14 PM

Znači pri 50kmh :o , točkovi apsorbuju između ~20W (na primer Mavic Cosmic Carbone) i ~30W (Mavic Aksium). 10W razlike na 200+W koje obično oslobađamo u vožnji (pri 50kmh bi to bilo i više :)), da li se to može osetiti :-k ?

Narano da se moze osetiti. Da ne moze ne bi se tolika borba vodila izmedju konstruktora. Nemoj to da gledas kao 10 W nego tako sto Aksium trosi 50% vise tvoje snage nego Cosimc Carbone ;).
  • 0
.

#120 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 08 May 2013 - 03:43 PM

Dobro kažeš, brojevi i štoperica ne lažu :) . Ali mi ne izgleda kao mnogo velika prednost, tolika da bi amater/rekreativac insistirao na dubokim točkovima. Čisto zarad performansi mislim, ne izgleda :mrgreen: .
  • 0
Pozdrav




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika