djole1997[drumas]
#104
Postavljeno 07 May 2013 - 08:14 PM
Ako gledamo šta se vozi na Pro trkama, vidiš da oni i u istoj trci voze različite kombinacije točkova. Dakle, svaka konfiguracija ima svoju namenu. Kad već pitaš za duboke i poluduboke, neka bude da su poluduboki od 25-50 mm dubine felne, a nekako to se i najčešće vozi u trkama, pod uslovom da su ravne deonice i završni sprint. Brdaši mahom koriste plitke i ekstremno plitke felne, koje su lagane kao pero i takvi točkovi su veoma upravljivi i zgodni za način brdske vožnje.
Duboki (od 60-100 mm) i puni su najčešće korišćeni na hronometrima i ironmen triatlonima, gde se voze duge ravne deonice konstantnom brzinom.
Generalno, duboki točkovi su dobri za postizanje i održavanje brzine, ali su manje upravljivi, pogotovo pri naglim bočnim manevrima. Ako gledaš hronometre. možeš da vidiš koliko i profiji imaju problema u oštrim krivinama.
#105
Postavljeno 07 May 2013 - 08:17 PM
Pa jesu toliko na stranim sajtovima. Kod nas u perfektnom stanju ne mogu da se prodaju za 140 evra. Mada se pojave u oglasima za 150, normalni primerci su uvek bili oko 110-120 evra.Što ako su na Bike25 ili CRC-u oko 225€? Znajući druga siguran sam da je dobro promislio. Ne razumem se u točkove i ne znam kakvog su kvaliteta, al znam da su oko 1700g bez guma i da su nable industrija.
Inace su najgori Mavic tocak i teski su sa zatvaracima oko 2 kg. Neki gram gore/dole.
Sto brze ides, sve si brzi . Aerodinamican tocak sa povecanjem brzine je sve vise brzi od "standardnog" tocka.Nego recite vi meni koliko se oseca koriscenje dubokih i polu-dubokih tockova?
#107
Postavljeno 07 May 2013 - 08:24 PM
#108
Postavljeno 07 May 2013 - 08:31 PM
edit: Izvinjavam se za
#109
Postavljeno 07 May 2013 - 08:45 PM
Uhvatili smo se za tezinu tockova a mnogo bitnija je aerodinamika. Ono sto dobijes aerodinamikom je mnogo vise nego sto izgubis vecom tezinom, cak i na malim brzinama i brdima.
Generalno za brda idu sto laksi tockovi a za sprint (vece prosecne brzine) ide dublji tocak.
Posto je oba (skoro) nemoguce pomiriti za normalnu cifru omiljene nam valute ja licno sam pre za neki aerodinamicniji tocak dubine 3-4 cm, nego za nesto sto nema ni kilo i po a nije ni proslo pored aerodinamike.
#110
Postavljeno 07 May 2013 - 10:26 PM
Da, osim toga nikada ne bih preporučio bilo kome koji iza sebe nema timsko vozilo sa nekoliko pari točkova i bicikala, da kupi te ultralake i tanke točkove za bilo koju upotrebu, uključujući i trke.
Što se para za lagane karbonske točkove tiče, bilo plitke il' duboke, tek to nije za komentarisanje.
I da dodam, ful karbonski točkovi su uglavnom tabulari, što ih uz posebne kočione umetke, čini veoma dalekim i nepraktičnim za bilo koju upotrebu osim profesionalne.
Pa i neki vrh u izboru dubokog točka za rekreativnog vozača bi bio točak sa alumo konstrukcijom i kočionim površinama i karbonskom aero oblogom (kao onaj već prikazani Cosmic) po cenama od 300-500 evra u nekoj normalnoj tržišnoj ponudi ili ful alumo točak, prilično teži, ali i jeftiniji.
#112
Postavljeno 08 May 2013 - 10:46 AM
Inače, mislim da najoptimističniji testovi pokazuju da se sa aero točkovima dobija nešto tipa minut na sat vremena, i to TT gde se vozi 40+kmh .
Lep uporedni test običnih i aero točkova (i još koječega):
http://www.tour-qtr.com/epaper_4_2011
#113
Postavljeno 08 May 2013 - 11:08 AM
Znači, nešto plići točak takvog ovalnog profila je lakši a jednako aerodinamičan kao duboki točak starijeg "V" oblika u svim uslovima sem kada je vetar sa strane zanemarljiv i kada upravljivost nije mnogo bitna.
#114
Postavljeno 08 May 2013 - 11:23 AM
U brojevima testirani otpori za dosta različitih točkova:
http://www.rouesarti...e-15505311.html
Znači pri 50kmh , točkovi apsorbuju između ~20W (na primer Mavic Cosmic Carbone) i ~30W (Mavic Aksium). 10W razlike na 200+W koje obično oslobađamo u vožnji (pri 50kmh bi to bilo i više ), da li se to može osetiti ?
#115
Postavljeno 08 May 2013 - 11:51 AM
Broj i oblik žbica ne treba zanemariti, tu si potpuno u pravu. Glavni razlog za smanjenje broja žbica je upravo aerodinamika, a ne težina.
#116
Postavljeno 08 May 2013 - 12:08 PM
#119
Postavljeno 08 May 2013 - 03:14 PM
Narano da se moze osetiti. Da ne moze ne bi se tolika borba vodila izmedju konstruktora. Nemoj to da gledas kao 10 W nego tako sto Aksium trosi 50% vise tvoje snage nego Cosimc Carbone .Znači pri 50kmh , točkovi apsorbuju između ~20W (na primer Mavic Cosmic Carbone) i ~30W (Mavic Aksium). 10W razlike na 200+W koje obično oslobađamo u vožnji (pri 50kmh bi to bilo i više ), da li se to može osetiti ?
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika