Jump to content


Fotografije

METODOLOGIJA PLANIRANJA TRENINGA U MODERNOM BICIKLIZMU


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
80 odgovora na ovu temu

#61 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 January 2017 - 05:47 AM

I to su izolovani samo mišići na nogama, bez ostalih.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#62 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 03 January 2017 - 08:27 AM

Baš juče sam naišao na ovaj YouTube kanal, ima interesantnih ideja vezanih baš za tu biomehaničku priču: https://www.youtube....vQmqFImw/videos


  • 0

#63 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 03 January 2017 - 03:41 PM

Ima i sajt gde su video snimci predstavljeni i poređani u skladu s njegovim programom, kao i konkretan plan treninga. sekcije su u gornjem meniju, pod tabom The Program: https://edsasslercoa...arning-process/


  • 0

#64 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 03 January 2017 - 06:59 PM

Meni je trebalo dugo da se oslobodim nekih navika koje sam stekao dok sam imao obične pedale bez kopčanja. I kad sam kupio prve spd pedale i sa njima sam pedalirao kao sa običnim pedalama. Tek nakon par hiljada kilometara sam razvio osećaj za to efikasnije pedaliranje i sad mi je nezamislivo da vozim bicikl bez pedala na kopčanje, posebno na neku veću distancu. Sećam se da sam ranije na svakom jačem brdu ustajao u auzic, a sad to jako retko radim jer sve mogu da savladam iz sedišta.
  • 0

#65 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 03 January 2017 - 08:55 PM

Primetio sam da slabo koristim prednost SPD-a. Pedalam gotovo na isti nacin kao kada sam iskopcan. Malo gledam po Internetu o tehnici pedaliranja i nisam nasao bas mnogo toga. Podeli neki zanimljiv link ako imas.


  • 0

#66 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 03 January 2017 - 10:36 PM

U principu najbolji trening je da iskopcas jednu nogu i da vozis u intervalima, naizmenicno samo sa jednom nogom. Nakon toga ukopcas obe noge, ali vozis samo na kontra potisak, znaci bez stiskanja na dole. E sad treba biti dovoljno uporan dok to udje u mozak. U sustini prilikom svake voznje treba praktikovati ove vezbe. Na klipovima koje je @Fiery postavio je lepo objasnjeno i dovoljno usporeno da vidis kako to sve funkcionise. U sustini, bar koliko sam ja na sebi primetio, cilj je da noga u kontra potisku makar 10% pomogne drugoj nozi. Na taj nacin odrzava se ravnomernija kadenca i smanjuje se tenzija misica kojim noga u maksimalnom potisku na dole vrsi na pedalu. Samim tim teze dolazis u situaciju da ti se zakisele noge. Tu imaju jos dva pokreta, iz kolena napred (kao da sutiras) i iz kolena nazad (kao da dodajes loptu petom). Prakticno kroz ove 4 faze okret bi trebao da postane tecan i ravnomeran po svim osama, i sto je najbitnije ovim angazujes vise misica. Mada na licnom iskustvu znam da je jako tesko u pocetku za nekog ko je ceo zivot vozio obicne pedale.
Generalno neces postati mnogo jaci samo ces uposliti svih ovih 10 misicnih grupa i efikasnije koristiti energiju. Samim tim moci ces duze da vozis.
  • 5

#67 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 21 January 2017 - 10:18 PM

 


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#68 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 22 January 2017 - 11:21 AM

Jeste kako da ne, kupiš najbolje gume, najbolji lanac, sve naduvaš i podmažeš optimalno i ideš ko Sagan :-) Lepo bi bilo da je istinito. :-)

 

Lik ladno sabira veličine koje se potiru, guma moze biti premalo naduvana, previše i optimalno. Ne mogu da kažem guma mi je premalo naduvana i gubim 10W i previše naduvana pa gubim 17W i to onda to saberem i dobijem uštedu 27W. To i moj klinac koji je treći osnovne može da ukapira :-)

 

Da dam lični primer, meni za brzinu od 40 km/h power metar pokazuje od 300 do 310W (idealni uslovi bez vetra) i sad ispade da ću ja ako imam sve kako je navedeno na klipu da idem 40 km/h sa svega 236W! Ja bi prvi voleo da je to moguće ali nažalost nije. Na toj brzini aerodinamični otpor bicikliste je presudan faktor.

 

Samo se pitam dal ovaj lik koji ovo priča i sam verije u to. Evo ja bi mu dao bajs nek proba...


  • 3

#69 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 22 January 2017 - 02:45 PM

Pa oni koji prosipaju najvise znanja po netu najcesce najmanje znaju ono o cemu pricaju. 


  • 2
.

#70 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 January 2017 - 03:36 PM

Jeste kako da ne, kupiš najbolje gume, najbolji lanac, sve naduvaš i podmažeš optimalno i ideš ko Sagan :smile: Lepo bi bilo da je istinito. :smile:

 

Lik ladno sabira veličine koje se potiru, guma moze biti premalo naduvana, previše i optimalno. Ne mogu da kažem guma mi je premalo naduvana i gubim 10W i previše naduvana pa gubim 17W i to onda to saberem i dobijem uštedu 27W. To i moj klinac koji je treći osnovne može da ukapira :smile:

 

Da dam lični primer, meni za brzinu od 40 km/h power metar pokazuje od 300 do 310W (idealni uslovi bez vetra) i sad ispade da ću ja ako imam sve kako je navedeno na klipu da idem 40 km/h sa svega 236W! Ja bi prvi voleo da je to moguće ali nažalost nije. Na toj brzini aerodinamični otpor bicikliste je presudan faktor.

 

Samo se pitam dal ovaj lik koji ovo priča i sam verije u to. Evo ja bi mu dao bajs nek proba...

 

 

Pa oni koji prosipaju najvise znanja po netu najcesce najmanje znaju ono o cemu pricaju. 

 

"90% svih statistika su netačne!"  :)

 

Čovek na kraju lepo kaže da nije sabirao i efekat izduvane i preduvane gume - uzeo je veći (i kod mnogih entuzijasta često prisutan prim. Fallout :) ) - efekat preduvane gume na gubitak snage. Da je sve sabrao, gubici bi bili 84W.

 

Propust, po meni, je što nije spomenuo da optimalan pritisak zavisi od zapremine (širine) gume i težine sklopa bicikl+vozač. Donekle i rasporeda težine po točkovima. Držao se nekog apsolutnog, oko 100 PSI.

 

Na većim brzinama, otpor vazduha sve značajnije utiče, ali to ne menja činjenicu da ako gume "vuku" 10 vati, da će ih vući i kad je jači otpor vazduha. Činjenica je da to neće uticati na maksimalnu brzinu u (toliko) velikoj meri, ali kad se sve najgore kombinacije porede sa svim najboljim, razlika je osetna. Koliko tačno vati treba za brzinu od 40 km/h, zavisi od trenutne "savršenosti" bicikla - tj. koliko su sada gubici veliki u odnosu na minimalne, kao i od terena, gustine vazduha i puno drugih faktora koji uglavnom nisu linearni i menjaju se sa promenom brzine. Ono što je sigurno - bicikl sa manje mehaničkih gubitaka tražiće sigurno manje uložene snage kako bi išao istom brzinom.

 

Ako te ne mrzi, uzmi taj power meter i naduvaj gume na 5 bara, pa vozi neki pravac od 10ak km tamo-nazad i štopuj vreme, držeći sve vreme recimo 300 vati.

Onda naduvaj gume na 7 bara, pa ponovi merenje.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#71 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 22 January 2017 - 06:41 PM

Ma ovde je problem sto je sam naslov tendenciozno napisan tako da neko pomisli evo ja odradim to i to i odmah mogu da idem istom brzinom uz manju ulozenu snagu i pritom daje neke neverovatne brojke.

Nisam se bas bavio licno tim merenjima, jedino sto znam kad sam stavio tabulare i aero tockove, da sam na recimo nekim ravnim segmentima markiranim na stravi, gde sam isao sam, bez zavetrine nekog ispred, imao neznatno vecu brzinu u odnosu na klincer obicne tockove za istu ulozenu prosecnu snagu na toj deonici. Ali to nije bas precizno jer puno faktora utice na to.

Tekst je verovatno napisan za nekog ko ne zna da gumu mora na naduva na optimalan pritisak, ili je prepumpava jer je negde čuo da će tako ići brže, ili ko nikad nije podmazao lanac, pa onda kad naduva gime i podmaže lanac iznenadi se kako dobro ide

Isto kao što i Cervelo za svaki novi model S5 rama napiše da štedi 20W u odnosu na onaj prethodni koji je isto štedeo 20W u odnosu na onaj prethodni 

Po toj logici nakon xy modela svaki prosečan rekreativac koji odvoji 6000 evra i kupi S5 će ići 50 km/h bez mnogo muke

 

Postavlja se pitanje na kojoj brzini, ta štednja ima efekta, verovatno preko 70 km/h nešto i uštede  :-)


  • 0

#72 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 22 January 2017 - 06:53 PM

Koja gomila gluposti. Cudo nije rekao da ako vam se vuce predugacak lanac po putu da cete izgubiti jos 13,6 W. Covek nabraja ustede na necemu sto svako normalan podrazumeva, jer je logicno da neces voziti kaljav lanac koji ima 10 linkova vise nego sto treba u kombinaciji veliki-veliki.

 

Inace lanac je jedan od najefikasnijih prenosa sa efikasnoscu od preko 97%, sto znaci da neko ko salje 300W na pogonu sa malo duzim lancem, prljavim i nedovoljno podmazanim gubi 10% snage sto ce reci da efikasnost prenosa pada ispod 90% sto nema veze sa zivotom.


  • 1

#73 alx

alx
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 679 posts

Postavljeno 22 January 2017 - 07:17 PM

Problem je u tendecioznosti i spektakularnosti naslova.

Potrošačko internet društvo žudi za brzim snošajima. Naslov mora da "obori" i privuče klikove i lajkove.

Hebeš suštinu.

Da je video naslovljen "lista stvari na koje treba obratiti pažnju radi ugodnije vožnje i optimalnog rada bicikla" (što ovaj video i jeste)

niko to ne bi ni čitao (odnosno gledao)

 

"Nebo je plavo, voda je mokra, žene imaju tajne..."

Bruce Willis "The last boy scout"

 

"Bolje jedno mlako pivo nego četri 'ladna, bolje stara baba nego pič*a mlada"

Rambo Amadeus

 

;)


  • 2

when you look into abbyss, the abbyss looks into you        www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe)            www.facebook.com/bikecologic


#74 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 January 2017 - 07:48 PM

Naslov jeste bombastičan. Cifre nisam u mogućnosti proveriti koliko su precizno izmerene (ako su merene). Ali dosta toga što kaže ima smisla. Čak je za neke stvari i naglasio da nemaju nekog osetnog uticaja.
 

Koja gomila gluposti. Cudo nije rekao da ako vam se vuce predugacak lanac po putu da cete izgubiti jos 13,6 W. Covek nabraja ustede na necemu sto svako normalan podrazumeva, jer je logicno da neces voziti kaljav lanac koji ima 10 linkova vise nego sto treba u kombinaciji veliki-veliki.


Ako te ne mrzi, napravi prvo psiho i IQ test, a onda upitnik o tome što misliš da "svako normalan podrazumeva". Čak i među aktivnim biciklistima se možeš iznenaditi koliko ima ljudi koji samo voze i nemaju pojma kako i zašto to radi. Da ne idemo dalje, među običnu populaciju koja ponekad sedne na bajs.  :)

Kako sam shvatio, upravo je poenta tih videa da (na malo tetralan način za moj ukus, ali nismo svi isti, moderni klinci...  :)  ) pokaže na šta sve treba obratiti pažnju i kako sve te sitnice kad se nakupe na gomili mogu da se osete i u vožnji i na štoperici.
 

Inace lanac je jedan od najefikasnijih prenosa sa efikasnoscu od preko 97%, sto znaci da neko ko salje 300W na pogonu sa malo duzim lancem, prljavim i nedovoljno podmazanim gubi 10% snage sto ce reci da efikasnost prenosa pada ispod 90% sto nema veze sa zivotom.

Cifre u vatima fiksno deluju baš velike, ali nisam nikad merio pa da mogu da kažem da nije tako.

 

Ovde se navode neki gubici koji se mogu sabrati:

http://www.cyclingpo...efficiency.aspx

Daju navode na izvore iz eksperimenata. Kad se više faktora nakarika, po ovom mi ne deluje nemoguće da gubici budu i preko 10%. Opet, ti gubici su pri snazi od ispod 200 W. Po ovim ciframa sa videa, ispada da bi i sa 300 W, gubici bili preko 10%.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#75 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 22 January 2017 - 08:20 PM

Konacno se niko nije raspravljao nego je misljenje skoro pa zajednicko  n2:party-048


  • 2

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#76 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 22 January 2017 - 08:36 PM

Pa dobro, zanimljiv video za početnike, možda bi pravilniji naslov bio "Kako izgubiti do 74 W ako ne održavaš bicikl (i nemaš para za skupe točkove i gume)". Nemojte reći da niste imali makar jednog kolegu u grupi koji pumpa gume palac metodom i čisti lanac jednom u nikada :). Neke od njih baš briga za vate, ali neki jednostavno ni ne znaju da sve sitnice utiče na brzinu. Navodno čak i rep (na kosi) može da te košta preko 8 s na 25 km :D.


  • 1
Pozdrav

#77 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 22 January 2017 - 09:11 PM

Cak i u ovom tekstu koji si postavio nema sve ukupno ni 10 vati gubitaka, sto je gledano na ulaznu snagu od 300 vati ni 3%. Dakle i dalje je gomila gluposti.

Kakav test kakvi bakraci, ako vozis iole ozbiljno bicikl i ne znas da treba da ga drzis u sto boljem i cistijem stanju onda si klasican bilmez.
  • 0

#78 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 January 2017 - 09:13 PM

Klipove nisam pogledao jer znam šta mogu da očekujem a i watti mi nisu bitni smatram da je to samo za profesionalce, već sam prezadovoljan kako me mašina služi i kako leti.

A gume prepumpavam :) duvam ih na 8 i nemam nameru da prestanem :) na 7 još i nekako ali na 6 mi izgledaju premekano i frapirao sam se kad sam video na tablici ispred planet bajka da je to neki pritisak preporučen za moju kilažu. Ja sam se i na 8 bara nakupio snejkbajtova tako da nemam nameru da omekšavam gume. A pogotovo ne da stavljam šire i teže, to nek nekom drugom prodaju priču da su brže :)


  • 1

#79 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 23 January 2017 - 05:06 AM

Cak i u ovom tekstu koji si postavio nema sve ukupno ni 10 vati gubitaka, sto je gledano na ulaznu snagu od 300 vati ni 3%. Dakle i dalje je gomila gluposti.

 

Kakav test kakvi bakraci, ako vozis iole ozbiljno bicikl i ne znas da treba da ga drzis u sto boljem i cistijem stanju onda si klasican bilmez.

 

Što si tako kategoričan? Poznajem sasvim OK inteligentne ljude koje mehanika ama baš ništa ne zanima. A voze se dosta.

 

Ako stavimo po strani da su cifre preduvane - to ne mogu da sporim, nemam tačne podatke, a i intuitivno mi, kao i tebi, deluje da jesu: pobrojane su stvari na koje treba da se obrati pažnja kako bi se smanjili gubici.

 

Inače neka realnija cifra uložene snage je oko 150 W po meni. Za neku vožnju od dva sata, za nekog prosečno spremnog čoveka. Upravo zato mi date cifre i deluju toliko preduvano, jer ispada da prave razliku od gotovo 20% samo za lanac i gotovo 50% kad se porede gubici celog bajsa po drugom videu.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#80 x_Dario_x

x_Dario_x
  • Members
  • PipPipPip
  • 89 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 28 January 2017 - 09:49 PM

Da ne otvaram novu temu...

 

Da li ima negdje da se skine neki program za vodjenje dnevnika treninga, online, excel fajl... ?


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika