Jump to content


Fotografije

Drum i disk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
747 odgovora na ovu temu

#381 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 02:35 PM

Voze amateri tubulare nije bas tako retko, ali nije ni preterano popularno medju amaterima.

 

Pre svega skupi su,

mislim da bez 50eur po gumi nema ni jedan da se kupi, plus lepak, i silant za obe gume izadje to dosta...

Jos taj amater koji vozi tubulare verovatno predje bar desetak hiljada godisnje ima taj trosak bukvalno svake godine.

 

Druga stvar je sto kada se probusi uglavnom na felni dolazis kuci jer nemas vozilo podrske niti nacina da to na drumu resis.

 

profesionalci ih voze zato sto su u performansama superiorni u odnosu na klincere, njima je nebitna cena i prakticnost koja je bitna amateru.

 

Neki trend o kome se najvise prica je da se postavi industrijski standard za tubeless tockove za drumase jer trenutno svaki proizvodjac fura svoj standard, mislim da bi to bila prava revolucija u drumskim tockovima.

 

i za tubeles bi disk takodje bio neophodan, a dobili bi veoma lagan i relativno jeftin tocak.

 

 Pa resavalo se kako nije, pa treniralo se sa tabularima i bilo je busenja. Napisao sam gore , svi smo nosili rezervni tabular savijen i vezan klips kajsevima ispod sica. Ako se probusi, zameni se i vozi se tako. Jedino ako se neko zabooravi pa udje u krivinu brze, znao je da nastavi na felni, jer bi guma skliznula sa felne.


  • 0

#382 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 02:47 PM

 Mislim da je sada sto se tice cena i pristupacnosti nabavke, daleko bolja stvar u korist tabulara nego tada. Em su bili nenormalno skupi, em ih nije bilo. Zato smo tada krpili probusene tabulare, a napisao sam, ne znam da l ima sta teze da se uradi od toga, a da ispadne kako treba.

 

Italijanski su bili nenormalno skupi, onda sam kupovao neke zute Ruske, mislim da jos imam negde neki.


  • 0

#383 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 03:11 PM

Danas ima tabulara (ili tubulara) dostq više ali je princip zamene probušene gume podjednako komplikovan. Plus kad je zameniš treba da paziš hoćeš li u spustu u krivini završiti na felni pa naglavačke pored puta. Meni i više nego dovoljan razlog da ne pomišljam na tabulare pogotovo zato što ima toliko velik izbur guma za klinčere, za svačije želje, potrebe, performanse, džep....


Danas ima tabulara (ili tubulara) dosta više ali je princip zamene probušene gume podjednako komplikovan. Plus kad je zameniš treba da paziš hoćeš li u spustu u krivini završiti na felni pa naglavačke pored puta. Meni i više nego dovoljan razlog da ne pomišljam na tabulare pogotovo zato što ima toliko velik izbur guma za klinčere, za svačije želje, potrebe, performanse, džep....


Suma sumarum, ako amater i rekreativac koristi bicikl sa diskovima, bez obzira što ima karbonski točak (pretpostavimo neki sa plićom felnom, jeftiniji) zbog težine diskova neće dobiti nikakvu prednost u težini sem ako ne koristi tabulare što je za amatera užasno nepraktično ako nema nekog koga u svako doba dana i noći može da pozove da ga pokupi kolima ako probuši gumu.

I koja je onda prednost diska za rekreativca sem ako nije rešen da kupi skupe, duboke karbonske točkove koje daju benefite u aeordinamici pod uslovom da vozi tabulare i sa njima igra ruski rulet?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#384 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14628 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 03:25 PM

"I koja je onda prednost diska za rekreativca"

 

Bolje i sigurnije je kad je toplota od kocenja na disku nego na felni. Ruke se manje zamaraju od kocenja sa disk kocnicama, bolja modulacija... Jednostavno receno ako cete da kocite uzmite diskove, ako cete da obarate brzinske rekorde (tj. da sto manje kocite) onda slobodno drumske kocnice.

 

Repetitio mater studiorum est.


  • 0

#385 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 03:31 PM

  Slicna rasprava se ovde vodila pre vise od 10 godina, vezana za MTB i tada se poredile V brejk kocnice sa hid. diskovima. I tada su bili neki koji su zagovarali prednost, ili nepotrebnost hidraulike. Ja sam tada  aii i sada uvek bio i bicu za hidrauliku. To vise niko ne spominje svima je jasno sta je bolje. I sa ovim ce biti isto za par godina. Slicno kao karbon, mana je samo cena.

 

Prednosti.

1.  Imas lepe skupe felne sa klasicnom kocnicom ces ih pre ili kasnije potrositi. Plus sto postoje felne koje sa strane imaju brusene povrsine radi smanjenja tezine i tu klasicne kocnice ne mogu da rade.

 

2. Bolja modulacija i bolje kocione sile mada su razlike zanemarlive.

 

3. Bolje kocenje po mokrom.

 

4. Nema ciscenja paknova od sitnih parcica aluminijuma, koji posle kao strug odnose felnu.

 

5. Temperature koje se razvijaju na dugackim spustevima.

 

6. Lepse i modernije izgleda bicikl.

 

Ima jos , ali spada u bolesnistvo.


  • 0

#386 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4575 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 26 July 2021 - 03:34 PM

Danas ima tabulara (ili tubulara) dosta više ali je princip zamene probušene gume podjednako komplikovan. Plus kad je zameniš treba da paziš hoćeš li u spustu u krivini završiti na felni pa naglavačke pored puta. Meni i više nego dovoljan razlog da ne pomišljam na tabulare pogotovo zato što ima toliko velik izbur guma za klinčere, za svačije želje, potrebe, performanse, džep....


Suma sumarum, ako amater i rekreativac koristi bicikl sa diskovima, bez obzira što ima karbonski točak (pretpostavimo neki sa plićom felnom, jeftiniji) zbog težine diskova neće dobiti nikakvu prednost u težini sem ako ne koristi tabulare što je za amatera užasno nepraktično ako nema nekog koga u svako doba dana i noći može da pozove da ga pokupi kolima ako probuši gumu.

I koja je onda prednost diska za rekreativca sem ako nije rešen da kupi skupe, duboke karbonske točkove koje daju benefite u aeordinamici pod uslovom da vozi tabulare i sa njima igra ruski rulet?

Prednost je u tome što prosečan srpski rekreativac mora da podigne kredit da bi vozio specijalku sa diskovima.

E kada krenu da pristižu rate, nema za leba.

Pošto ne jede leba i jede manje obroke, jer nema love, počne ubrzano da skida kilažu što rezultira boljim prosekom uz Avalu i Kosmaj!



Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 5

#387 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 03:38 PM

Prednost je u tome što prosečan srpski rekreativac mora da podigne kredit da bi vozio specijalku sa diskovima.

E kada krenu da pristižu rate, nema za leba.

Pošto ne jede leba i jede manje obroke, jer nema love, počne ubrzano da skida kilažu što rezultira boljim prosekom uz Avalu i Kosmaj!



Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

 

 Tacno, nas to i najvise svrbi, pa onda kao nalazimo mane. Mana je samo cena. Ali polako kao sto je sa MTB bilo tako ce se i ovo polako spustiti i medju nas obicne smrtnike.


  • 2

#388 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 04:04 PM

"I koja je onda prednost diska za rekreativca"

Bolje i sigurnije je kad je toplota od kocenja na disku nego na felni. Ruke se manje zamaraju od kocenja sa disk kocnicama, bolja modulacija... Jednostavno receno ako cete da kocite uzmite diskove, ako cete da obarate brzinske rekorde (tj. da sto manje kocite) onda slobodno drumske kocnice.

Repetitio mater studiorum est.


Ja ne znam sa kojih se to planina naši biciklisti spuštaju kad imaju takav spust da felna gori a ruke ne mogu da izdrže kočenje. Imam utisak kao da se spuštamo sa nekih Himalaja ili u najmanju ruku Alpa uz neke spusteve što traju bar 50 km. Jedino tako mi ta priča o grejanju i modulaciji na drumašu pije vodu.

U subotu smo drugar i ja vozili 110 km sa oko 1800 m visinca. Penjali se i spuštali 4 puta. Zadnji spust je bio jedan od najbržih niz koje sam se ja spuštao. Od 10 do 16% konstantno, najveća brzina bila 78 na sat. Ja svo vreme kočio iz dropova sa dva prsta, a imam Bogu hvala preko 90 kila. U par navrata me kočnice bacale iz sica kako grizu. A nisu neka wow klasa. Shimano 105, Koolstop pakne i Mavic točak. I sad ja treba da poverujem da je to ustvari loše kočilo i da treba i može mnogo bolje?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#389 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 04:16 PM

Ja ne znam sa kojih se to planina naši biciklisti spuštaju kad imaju takav spust da felna gori a ruke ne mogu da izdrže kočenje. Imam utisak kao da se spuštamo sa nekih Himalaja ili u najmanju ruku Alpa uz neke spusteve što traju bar 50 km. Jedino tako mi ta priča o grejanju i modulaciji na drumašu pije vodu.

U subotu smo drugar i ja vozili 110 km sa oko 1800 m visinca. Penjali se i spuštali 4 puta. Zadnji spust je bio jedan od najbržih niz koje sam se ja spuštao. Od 10 do 16% konstantno, najveća brzina bila 78 na sat. Ja svo vreme kočio iz dropova sa dva prsta, a imam Bogu hvala preko 90 kila. U par navrata me kočnice bacale iz sica kako grizu. A nisu neka wow klasa. Shimano 105, Koolstop pakne i Mavic točak. I sad ja treba da poverujem da je to ustvari loše kočilo i da treba i može mnogo bolje?

 

 Evo da ti ja odgovorim mada si njega pitao. Ti si u pravu donekle. Kada je sve ispravno i nepotroseno to se nece desiti.

 Medjutim imao sam u svojoj karijeri dosta slucajeva gde su ljudima na nizbrdicam pucale felne i gume. To se desava iz prvenstveno jednog glavnog razloga. Voze potrosenu felnu na mestu gde koce paknovi. Felna je toliko istrosena da je na granci da se pocepa na sledecem kocenjju. E, sada kada udruzis ta dva, tanku felnu, velike temperature kocenja koje se odmah prenose na gumu, dolazi do pucanja. Donesu tocak sa skroz otkinutim bocnim zidom felne.

 

 E to je jedan od odgovora zasto je bolji disk. To se nikada ne mloze dogoditi na disku. Nikada se felna ni najmanje ne trosi.


  • 0

#390 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 04:24 PM

@Smasher

Velika razlika u kvalitetu vidi se baš u totalno obrnutim situacijama, tj. ne kada si na spustu i znaš da treba da kočiš, i kočiš... već kad treba iznenada da zakočiš. A to se događa najčešće u gradu. Zato je za nas koji živimo u metropolama i imamo po 10-15 km gradske vožnje svaki put kad odlazimo, pa isto toliko i u povratku mnogo bolji izbor disk.
Da živim stalno u Leskovcu, za mene lično ne bi bilo toliko bitno jedno ili drugo, ali ovako...
  • 1

#391 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14628 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 04:41 PM

@Smasher    Ne tera vas niko da menjate bicikl samo nemojte da zapocinjete pricu "ne znam da li su diskovi bolji jer ih dosad nisam vozio"


  • 0

#392 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 04:44 PM

Ja tako za obuću... :D
  • 0

#393 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14628 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 04:56 PM

@MI1966   Jedina prednost obicnih pedala je da cuvaju kolena, tj mozes da menjas polozaj stopala na njima u toku voznje, ako si na to mislio.


  • 0

#394 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 05:02 PM

@Smasher    Ne tera vas niko da menjate bicikl samo nemojte da zapocinjete pricu "ne znam da li su diskovi bolji jer ih dosad nisam vozio"



Kao i uvek u svakoj raspravi kad neko od nas nema argument da protivreči, odemo iz krajnosti u krajnost. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#395 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 05:04 PM

Ne mora se ni sve probati (kupit) da bi znali. Bolje da čujemo šta ko ima da kaže pa neka bude kako ko odluči. Meni ova Smasherova priča je sasvim realna a i sve ostale imaju mesta.

Mada, da dodam, Smasher je kralj argumentacije zaista, ima dar za racio.

Sve je ovo kvalitetno štivo ozbiljnih ljubitelja biciklizma, ja bar tako vidim i doživljavam. Hvala (baš) svima što imamo odakle da naučimo.
  • 0

#396 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14628 posts

Postavljeno 26 July 2021 - 05:30 PM

Na sta si mislio kad si napisao "nema argument da protivreci"? Jel' ti one stavke sto je milovuk1967 nabrojao nisu argumenti? Manje vise isto to govorimo i @bakara, @MI1966 i ja. O kakvoj krajnosti govoris?

I kakav smisao, kakav dar za racio, niko vam ne brani da vozite to sto vozite samo nemojte da pricate da su obicne kocnice bolje od diskova. Ako vam ne trebaju koga briga, ne treba vam ni Di2 pa ne govorite da nije bolji od 105.


  • 0

#397 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 July 2021 - 05:32 PM

Do sada je navedeno više prednosti diskova, ali kome one ne trebaju, ne mora da menja bicikl.

Još jedno ograničenje caliper kočnica je maksimalna širina gume od (zvanično) 28mm. U poslednje vreme endurance road bicikli (dakle, ne gravel) dolaze i sa gumama od 32mm. Nije još uvek rašireno ali ih ima. Čak se i Conti GP5000 pravi u 32mm verziji, a to definitivno nije gravel guma.


  • 0

#398 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 July 2021 - 05:34 PM

Zašto je tako malo medju amaterskim drumašima tubular guma i točkova?

 

Ako mene pitaš i previše ih je među amaterima. Samo probleme možeš da imaš s tim. A da budeš brži to se postiže treniranjem. Mislim da su razlike između tabulara i dobrih klinčera neznatne.


  • 1

#399 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 July 2021 - 05:38 PM

Prednost je u tome što prosečan srpski rekreativac mora da podigne kredit da bi vozio specijalku sa diskovima.
E kada krenu da pristižu rate, nema za leba.
Pošto ne jede leba i jede manje obroke, jer nema love, počne ubrzano da skida kilažu što rezultira boljim prosekom uz Avalu i Kosmaj!
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Kad smo kod cene.. danas bio u Planet-u za nešto pa bacio pogled na..
IMG_20210726_182223.jpg

Cena sitnica.. 250 'iljadarki. I to je jedan od jeftinijih. Cene idu skoro do 800 000 din
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#400 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 July 2021 - 05:40 PM

Prednost je u tome što prosečan srpski rekreativac mora da podigne kredit da bi vozio specijalku sa diskovima.

E kada krenu da pristižu rate, nema za leba.

Pošto ne jede leba i jede manje obroke, jer nema love, počne ubrzano da skida kilažu što rezultira boljim prosekom uz Avalu i Kosmaj!
 

 

:D

 

Ja popravio svoje PR uz Avalu i Kosmaj dosta dobrim vremenima, ali sa ubogim kaliperima, moraću da menjam ram i točkove i nabavim diskove da budem još brži. :D


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika