Jump to content


Fotografije

racog - Trek 1000SL [drumas]


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
67 odgovora na ovu temu

#41 1960

1960
  • Members
  • PipPipPip
  • 82 posts
  • LocationN.Beograd

Postavljeno 25 February 2012 - 11:14 PM

U ovu pricu sam se upustio jedino iz razloga a i tema je zapoceta “da li je doticni ram mali”, da probamo da dodjemo do nekog misljenja [opet rekreativci], da li je ako vec ne mozemo da izaberemo [nadjemo/kupimo a svidja nam se ram] po odredjenoj tablici / racunici ram, zbog konfornijeg polozaja na bajku, uzeti u tom slucaju za nijansu manji ili za nijansu veci ram…

Misljenja sam da je bolje za “nijansu” manji ram a iz razloga sto raznim podesavanjima a bez ulaganja u nove delove mogu postici taj “svoj” konforan polozaj, dok bih da sam uzeo veci ram, morao menjati i kupovati druge delove zarad pronalazenja konforne pozicije …???

Govorim o za “nijansu” manji ili veci ram [do 1 incha], a ne manji ili veci za preko od 1-2 incha [1 inch = 2,54mm].

Moj osvrt je na rekreativni a ne na takmicarski biciklizam…vrhunskim takmicarima se prave ramovi…
  • 0

#42 racog

racog
  • Members
  • PipPip
  • 41 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 25 February 2012 - 11:27 PM

Mene najvise zanima da li je ovaj ram od 52cm sa lulom 130mm daleko manji nego sto bi mi trebao, i da li je hitno da ga mijenjam, ili je ovo negdje priblizno onome sto bi mi inace trebalo. Kada bi trebao uzimati novi ram, opet ne znam na koju bi velicinu trebao ici, pretpostavljam prema vasim misljenjima, od onih koje predlazu manje, pa do onih koje ipak predlazu vece, da je to negdje izmedju 54-57 cm.
  • 0

#43 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 25 February 2012 - 11:59 PM

Da mi sada ne filozofiramo, uzmi lepo metar i izmeri visinu od centra osovine pogona do vrha sedalne cevi, dužinu gornje cevi od centra sedalne do centra cevi upravljača i dužinu cevi glave upravljača, pa lepo javi, možeš i na PP.
Tako ćemo najlakše otkloniti dilemu.
Kada se onako vizuelno osmotri tvoj ram, on na prvi pogled deluje dovoljno veliki gledajući visinu sedalne cevi, a opet cev upravljača je dosta kratka.U skladu sa TREK koncepcijom da se za rekreativno/sportske modele koristi neka H2 platforma, koja pretpostavlja duže sedalne cevi i cevi glave upravljača, proizilazi da ram ipak jeste mali, ali ti ipak izmeri ono pa javi da se to i potvrdi.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#44 atomic

atomic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 317 posts
  • LocationKikinda

Postavljeno 26 February 2012 - 12:27 AM

Ljudi, pa naćićete i gomilu profesionalaca na Touru kako imaju nakaradne pozicije, bez obzira na to što kao prave ramove po njihovoj konstituciji. To nije ništa novo i neobično. Pitajte one koji poznaju biciklizam i reći će vam isto. Da se razumemo, ja ovo ne bih sam primetio da mi bivši profesionalac i savezni mehaničar to nije rekao. :mrgreen:
Da li ćemo se složiti koja je veličina idealna ili nije, mene ne dotiče, ali valjalo bi imati na umu da smo SVI koji ovde diskutujemo, u manjoj ili većoj meri, SAMO REKREATIVCI. Ozbiljni takmičari u drumskom biciklizmu koji bi nam mogli pomoći i reći koju pametnu na ovu i slične teme, mislim da ne postuju na ovom forumu. Ako ih ima, neka se jave i pomognu nam, a ja se izvinjavam ako sam pogrešno procenio. Valja poslušati savete kolega biciklista koji imaju iskustva i staža u biciklizmu, ali najvažnije je trenirati. :) I onda, kada se ode na trku ili na zajednički trening, pa kad onaj što mu je ram bicikla malko veći nego što treba, bude bolji od onog što ima ram koji je kako treba, e onda se vidi šta je ustvari najbitnije. :mrgreen:
Za sebe tvrdim da sa svojim biciklom (57-58), koji je po pravilima veći nego što bi trebalo za moju visinu, vozim isto kao i sa ramom 54-55. Srećna je okolonst pa mogu da pozajmim ovaj manji bicikl kad god poželim i da treniram sa njim, međutim apsolutno ne primetim razliku kada treniram u grupi koja mi je merilo kada ovo govorim.
  • 0

#45 racog

racog
  • Members
  • PipPip
  • 41 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 26 February 2012 - 12:30 AM

I visina I duzina iznose 52cm, a u pravu si za duzinu cijevi volana, cini mi se da je na svim trek modelima iz tog perioda prilicno mala u odnosu na to kako se sada prave.
  • 0

#46 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 26 February 2012 - 12:40 AM

Onda ipak možemo reći da ti je ram manji bar za jedan broj. Da je recimo visina 54 a dužina 54,5 (na tu veličinu sam i mislio kada sam rekao M, to je SCOTT geometrija) mislim da bi ti bilo idealno, još i sa kraćom lulom. Sve u svemu, može i ovo da se vozi, ali vrebaj neki ovakav ram.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#47 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4278 posts

Postavljeno 26 February 2012 - 09:04 AM

Pitanje je da li bi mu i 54x54 sa ovakvim ramom bilo dobro. Vec su neki pomenuli da zbog boje lice na Klein a meni se cini da to u stvari i jeste Klein geometrija samo pod Trekovim imenom:
http://www.bikepedia... ... &Type=bike
Plus sto sem Kleina skoro niko nije koristio takve boje (a posebno ne Trek) a znamo da je Trek kupio Kleina.

Zasto je to bitno? Zato sto je Klein vrlo nizak ram cak i za 54x54 velicinu. Znam jer sam ga vozio i prodao zbog toga. Ne zato sto je ram bio mali, bio mi je odlican nego zato sto je cev rama kroz koju prolazi vrat viljuske dosta kratka a vrat viljuske skracen do kraja tako da je imao vrlo nisku poziciju. Bar 3-4 cm nizu nego ramovi slicne velicine plus sto lula nije mogla da se podigne tako da dobijete bar 5-6 cm nizu poziciju lule nego na bilo kom drugom ramu. Ali pricamo o ramu namenjenog profesionalcima.
Zasto je Trek napravio takvu geometriju na svom najgorem ramu namenjenom penzionerima :mrgreen: , ne bih znao.

Vrlo bitna stvar za geometriju rama a koju svi prakticno uvek zanemaruju je visina na kojoj stoji lula. A to zna dosta da varira iako su ramovi iste velicine. Zato i dolazi do ovakvih nesporazuma jer se u zavisnosti od klase i proizvodjaca ta mera dosta razlikuje.

Kada sam rakao pre 52 nego 54 i ja sam mislio na Scott-a. Sa visinom ispod 180 cm nema sanse da Scott od 52 cm bude mali. Ali kada stavis jedan pored drugog Klein i Scott oba od 54 cm, Scott izgleda kao zirafa ;).
  • 0
.

#48 1960

1960
  • Members
  • PipPipPip
  • 82 posts
  • LocationN.Beograd

Postavljeno 26 February 2012 - 11:09 AM

Pored rama na geometriju bajka najvise uticu sticna i lula. Normalno, nisam rekao nista novo…

U zavisnosti koja se sticna uzme, da li se sastoji iz dve cevi ili je savijena vise unazad ili su kandze izmestene izvan ose, moze se dobiti na duzini bajka.

Pored toga imamao lule raznih duzina [ali voditi racuna da se ne pretera jer se narusava centar tezista, ako je suvise dugacka i vozac / bajk su nestabilani, ali zato imamo i lule sa promenljivim uglom.

Kombinacijom sticne i lule, njihovim podesavanjem, se pored za “nijansu” manjeg rama moze dobiti udobna pozicija na bajku.

Mislim da ipak mozes na tom ramu [52 cm] da podesis i pronadjes “svoj rekreativni” udoban polozaj.

Pronaci polozaj na bajku sa kojim cu razdaljinu od 50, 70, 100, 150 km preci za jedan dan a da se posle toga ne osecam skroz “rastelovan” i da me krsta i ledja ne “rasturaju”, dok je umor je sasvim normalan…e to je to, bar za mene.
I udobno sediste...
  • 0

#49 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 26 February 2012 - 12:26 PM

Na nekim starijim ramovima viđao sam i kontra sloping, odnosno da se gornja cev spušta od sedalne cevi ka cevi glave upravljača. Tada su i šticne bile znatno kraće. Definitivno ovakva geometrija nije više aktuelna, a moguće je da je to ovde slučaj. Još ako je vrat viljuške kratko odsečen, skoro je nemoguće naći konformnu poziciju. Može se nešto pokušati sa dužim lulama sa velikim uglom, ali je to dozlaboga ružno.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#50 racog

racog
  • Members
  • PipPip
  • 41 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 08 March 2012 - 04:42 PM

Planiram kupiti ram Scott Speedster S20 (2010), pa me zanima koju velicinu bi mi preporucili M54 ili L56 na visinu 177cm...
  • 0

#51 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 08 March 2012 - 08:01 PM

Evo da ja probam, al prilicno napamet' :mrgreen: M/54.
Da li si probao neke onlajn kalkulatore? Npr:
http://www.competiti... ... ATOR_INTRO
(Znam da ovi kalkulatori ne moraju da budu tacni, ali mislim da ne grese mnogo, i mogu da koriste za pocetak, makar je meni koristilo)
Javice ti se i iskusniji drugari sa savetima, evo i geometrije da ne trazite (nadam se da je to to):
Postavljena slika
  • 0
Pozdrav

#52 Nion

Nion
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1710 posts

Postavljeno 08 March 2012 - 08:29 PM

kao sto sam ti rekao mozes 56 ali dogovrao bi ti 55 a i 54 bez problema a zavisi od polazaja tela(ruku gde ti stoje)
  • 0

5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014

8500km-2015

5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V


#53 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 12 March 2012 - 12:52 PM

Mogao bi da se smestiš na 56 sigurno, ali ti 54 verovatno daje više prostora za podešavanje sa različitim lulama.

Bilo bi najbolje da se dobro upoznaš sa ovim što sad voziš i da tu maksimalno prilagodiš poziciju (naročito položaj sedla u odnosu na pedale, pošto to ne bi smelo da se menja kada se promeni ram). Onda još ako imaš gde da pozajmiš neki veći bicikl, namestiš sedlo da bude isto kao na tvom i provozaš bar jedno pola sata, to bi ti dalo neki osećaj koliko veći ram ti stvarno treba.
  • 0

#54 racog

racog
  • Members
  • PipPip
  • 41 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 13 March 2012 - 07:34 AM

Da, potpuno si u pravu. Odlucio sam da ne brzam sa kupovinom kao obicno, jer mogu samo naruciti, i u tom slucaju nema povrata novca ako bilo sta ne odgovara. Zato cu sacekati da prvo probam od nekog scott 54/56 pa onda da odlucim sta dalje...puno hvala svima na pomoci :)
  • 0

#55 racog

racog
  • Members
  • PipPip
  • 41 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 11 October 2012 - 06:35 PM

Evo jos par promjena, gume Vittoria Rubino Pro III, pedale Look Keo Classic i napokon novi pogon - FSA Team Issue Carbon (170mm, 39/53T), umjesto tripple-a, koji je uz to bio veoma masivan...

http://www.cikloberz...p?img=17217&t=n

Pogon
http://www.cikloberz...p?img=17216&t=n

http://www.cikloberz...p?img=17215&t=n
  • 0

#56 Nion

Nion
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1710 posts

Postavljeno 11 October 2012 - 07:03 PM

=D>
  • 0

5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014

8500km-2015

5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V


#57 racog

racog
  • Members
  • PipPip
  • 41 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 11 October 2012 - 07:10 PM

Hvala !! Malo po malo se nadogradjuje, tj vec je odradjen dobar dio nadogradnje. Do proljeca u planu zamjena mehanike, tj mjenjaca, samaraljki te lanca i kasete...naravno zavisno od finansijskih prilika :) E onda nekada u narednom periodu, kada se sve izmjeni, zamjena rama vjerovatno na Scott CR1, mada to nece biti bas skoro...ali korak po korak...
  • 0

#58 NTA

NTA
  • Members
  • PipPipPip
  • 135 posts

Postavljeno 21 October 2012 - 11:45 AM

Lepo si ti to sklopio a izgleda da je i Trek lepo ocuvan stim da je 07god,cuvaj pare za Madone stel 6-7 seriju, kavav CR1? zezam se !
  • 0

But on the internet where a lot of people spin up most hills in 53 x 11, it's usually about 20% before you'd start getting unanimous agreement that something is steep.

http://mpora.com/vid...JVrHylUlHt54.97


#59 racog

racog
  • Members
  • PipPip
  • 41 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 21 October 2012 - 03:55 PM

Hvala! Pa ocuvan je prilicno, sada vec ima po koju ogrebotinu, nista strasno, a kad sam ga tek dobio bio je bukvalno bez packe. Vozen je nesto kratko u austriji tako da je bio u odlicnom stanju. Haha, rado bih ja skupljao za madone, ali dosta su skuplji, CR1 je pristupacniji...
  • 0

#60 NTA

NTA
  • Members
  • PipPipPip
  • 135 posts

Postavljeno 21 October 2012 - 05:14 PM

Bitno je da ti volis da vozis(treniras) bajs ti je super a kad taj prevazices onda ces vec znati sta ti treba dalje,inace ja volim Trekove i nikad nisam imao problema sa njima a i veoma su odgovrni za garanciju svoih biciklova,sto je super ako zatreba. Dosta drugara znam koji voze ''Madone'' seriju imao sam priliku da vozim Madone 6.9 ssl od drugara, mada ga je on prodao je ce uzeti 7-cu...
U svakom slucaju svi u toj klasi su tu negde,ostalo je na vozacu ... i naravno # 1 Pinarello ! :wink:
Pozz
  • 0

But on the internet where a lot of people spin up most hills in 53 x 11, it's usually about 20% before you'd start getting unanimous agreement that something is steep.

http://mpora.com/vid...JVrHylUlHt54.97





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika