Ozbiljno razmisljanje o prelasku na tubeless
#1
Postavljeno 10 February 2011 - 10:50 PM
Znam da je vec pisano o ovoj problematici na forumu, al mene zanima, da li mi je ovaj korak zaista isplativ.
Dakle jako cesto busim unutrasnje gume, samo u ovoj godini vec 3 busenja, 2 na fulasu i jedno na ht bajsu. Prosle sezone ih je bilo koliko hoces, pa mi se cini kako je pocela da ni ova nece biti mnogo bolja.
Uz sve ovo, ja nisam jedan od onih koji su extremno brzi u procesu mjenjanja, pa mi je to problem, jer mi se desava da mi guma pukne i kad vozim u grupi pa mi je trulo da me cekaju.
Stoga kao sto glasi naslov teme ozbiljno se razmisljam da predjem na tubeless.
Moje felne nisu tubeless, ali bi za pocetak jedan par tockova (sa dt 240s, mavic 317) prebacio na tubeless ako se isplati (mislim na one ghetto varijante ).
Zanima me u vezi tubeless-a sledece:
Mogu li nekako u voznji da totalno 'ebem gumu, tako da ne mogu da je napumpam i da se dovucem kuci (bio sam kupio neke fensi unutrasnje koje su kao same trebale da zakrpe gumu, al naravno nista od toga, nego su zavrile u smece posle, jer nisam ni mogao da ih okrpim) ?
U slucaju da polomim zicu/e koliko mi je cimanje da stavim novu i opet montiram tubeless gumu.
Da li treba da apgrejdujem pumpu (trenutno imam neku malo "jacu" giyo) ?
Ps.
U sustini znam odgovore na sva pitanja, al me zanima iskustvo iz prve ruke
#2
Postavljeno 10 February 2011 - 10:52 PM
#5
Postavljeno 11 February 2011 - 07:31 AM
#6
Postavljeno 11 February 2011 - 07:37 AM
#7
Postavljeno 11 February 2011 - 07:51 AM
#9
Postavljeno 12 February 2011 - 10:59 PM
Hvala na korisnim informacijama.
Tacno sad razmisljam da uzmem te tvoje felne i da ponovo pletem tocak, posto bih usput mogao i da zamjenim koju zicu...
Reci mi samo koje spoljne gume vozis i jel vozis standardne ili tubelles spoljne ?
Znam da ne preporucuju lagane spoljne kad je budzenje u pitanju pa zato pitam
#10
Postavljeno 13 February 2011 - 09:24 AM
#11
Postavljeno 16 February 2011 - 12:48 PM
Em su to stare CrossMax felne, em su krute, em nema *rkanja sa nameštanjem ventila i gume...
Trenutno vozim Bontrager XDX Tubeless Ready koje čak i spadaju u lagane (~490g) pored nekih Schwalbe Nobby Nic UST koje su preko 700g...
bušenje gume... ne sećam se. U stvari sećam se da sam jednom u Rumi bukvalno pocepao Geax Saguaro gumu koju sam do tada vozio preko godinu dana
#12
Postavljeno 28 February 2011 - 06:13 PM
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#13
Postavljeno 28 February 2011 - 08:34 PM
#15
Postavljeno 28 February 2011 - 08:56 PM
Prvo moje iskustvo izrade ghetto tubelles varijantama je pocelo na ovaj nacin. Jedan moj drug je hteo da mu uradim tubeless prednji tocak koji on vozi na Dh biciklu. Tada sam uzeo 24" unutrasnju gumu raseko na pola kontra ventila i namestijo na felni Alex Rims Supra. Stavijo Joe's Sealant i radilo kako sat
Drugo iskustvo je na moje tockove. Felne Mach 1 MAD Disc i Maxxis Minnion 2.5 spoljasne gume. Sada nisam koristijo unutrasnju gumu vec izolir. Dosta izolira. Pre svega izolir se koristi da spreci da vazduh se protne kriz rupe za zice a i najveca namena je da malo podigne deo gde ce da lezi spoljasna guma kako bi se lakse zalepila za felnu. Normalno to je tako zbog toga sto sam koristijo obicnu Spoljasnu gumu. Normalno u procesa izoliranja felne sa vreme na vreme sam probavao dali lepo guma lezi na felni i kako i dali ispusta vazduh negde. Samo da napomenem da sam koristijo presta ventil koji je isecen od unutrasnje gume ali istancena guma oko podnozje ventila kako ne bi smetala zidovima spoljasne da lepo klegnu na felnu. Koristijo sam Slime sealant. Tockovi radili ko sat. Od kada sam presao na tubeless pumpao sam prednju gumu na nekih 2,4bar dok zadnja je bila oko 2,7bar i to je radilo savrseno bez nikakvih problema busenja od trnova ili snake byte. Iste tockove sa unutrasnjim sam pumpao 2,7bar prednju 29-30bar zadnju.
Trece je kada sam prodao felne iz primera dva i uzeo Mavic 521 felne. isti metod i iste gume od gornjeg primera i sve je radilo kako savrseno. Opet Slime Sealant
Cetvrto je kombinacija felna Mach 1 Mad disc i spoljasna guma Maxxis minnion 2.5 UST. Dovoljno je bilo samo 2-3 kruga izolira zbog dobre izolacije da ne izlazi vazduh preko rupe za zice. Posto je sada UST guma mnogo lakse je legla na felnu jer ima specijalizirane stranicne delove. I do dan danas i taj komplet radi kako sto treba bez ikakvih problema. Takodje Slime Sealant
Peta kombinacija je kada sam kupijo Cube Raction biciklu i kada sam hteo da pretvorim Schwalbe Rocket Ron Evo i Schwalbe Racing Ralph Evo u tubelles varijantu. Tockovi su bili Sun Ringle XMB. Fabricki. Prvo sam imao dosta muke sa felnama i da montiram ventil jer nekako su bile ni tamo ni vamo sa unutrasnjom sirinom. Nekako sam uspeo da to sve sredim ali najveci svoj neuspeh sam doziveo sa Schwalbe gumama. Jednostavno nisu htele da drze sealant u njima . Posebno zadnji Racing Ralph. Non stop se guma sama od sebe busila i kako da je neko sa najtanjom iglom na svetu busijo non stop. To sealant jednostavno nije imao sanse da zatvori jer nije mogao da se bori sa rupama koje su se stvarale na 2-3 sekunde po jedna. Rocket Ron je to radijo ali posle nekih 2-3 sata je prestao. Nisam mogao da se igram sa Ralph-om i ubacijo sam mu unutrasnju gumu dok Ron-a sam vozijo 15ak dana bez da popusti. Posle toga sam se otarasijo tih guma jer sam osetijo kako su lose na vlaznoj podlozi. Slime Sealant opet.
Sada trenutno imam da izvozim jos nekih 500-700km na ovim Maxxis Crossmark gumama i kada stavljam nove(Opet neka Maxxis varijanta) uradicu tubeless na sadasnjoj Mavic 317 + Alex Rims XC100d postavi.
Sva moja iskustva se baziraju na bukvalno nove gume jer moj stav je da sa pojedenim gumama ne vredi da se igras ghetto tubeless varijanta. Dok sam vozijo tubeless osecao sam se na bicikli kao da imam 15kg manje. Udobniju voznju nikad nisam osetijo. E sad kazu da tabulari su jos perverzniji ali nije sad o njima rec
#17
Postavljeno 01 March 2011 - 07:09 AM
Samo da napomenem da je na istim tim felnama uspešno bio namešten par Maxxis spoljašnjih guma, običnih foldable, i da su držale super u tubeless varijanti. Logičan zaključak je da je to do guma, možda delom i do sealanta, ali eto.
Moje iskustvo.
#19
Postavljeno 01 March 2011 - 12:52 PM
Lagana guma = porozni zidovi = ode sealant napolje.
UST = veća masa = nema puštanja sealanta napolje
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika