Jump to content


Fotografije

Ozbiljno razmisljanje o prelasku na tubeless


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
89 odgovora na ovu temu

#1 acony

acony
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 654 posts
  • LocationEurope

Postavljeno 10 February 2011 - 10:50 PM

Pozdrav,

Znam da je vec pisano o ovoj problematici na forumu, al mene zanima, da li mi je ovaj korak zaista isplativ.

Dakle jako cesto busim unutrasnje gume, samo u ovoj godini vec 3 busenja, 2 na fulasu i jedno na ht bajsu. Prosle sezone ih je bilo koliko hoces, pa mi se cini kako je pocela da ni ova nece biti mnogo bolja.

Uz sve ovo, ja nisam jedan od onih koji su extremno brzi u procesu mjenjanja, pa mi je to problem, jer mi se desava da mi guma pukne i kad vozim u grupi pa mi je trulo da me cekaju.

Stoga kao sto glasi naslov teme ozbiljno se razmisljam da predjem na tubeless.

Moje felne nisu tubeless, ali bi za pocetak jedan par tockova (sa dt 240s, mavic 317) prebacio na tubeless ako se isplati (mislim na one ghetto varijante :P).

Zanima me u vezi tubeless-a sledece:

Mogu li nekako u voznji da totalno 'ebem gumu, tako da ne mogu da je napumpam i da se dovucem kuci (bio sam kupio neke fensi unutrasnje koje su kao same trebale da zakrpe gumu, al naravno nista od toga, nego su zavrile u smece posle, jer nisam ni mogao da ih okrpim) ?

U slucaju da polomim zicu/e koliko mi je cimanje da stavim novu i opet montiram tubeless gumu.

Da li treba da apgrejdujem pumpu (trenutno imam neku malo "jacu" giyo) ?

Ps.
U sustini znam odgovore na sva pitanja, al me zanima iskustvo iz prve ruke :D
  • 0

#2 sveta344

sveta344
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1673 posts

Postavljeno 10 February 2011 - 10:52 PM

I mene zanimaju odgovori na ta pitanja.
  • 0

#3 Culle

Culle
  • Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 February 2011 - 11:05 PM

Acony ispraksuj se da brzo menjas gume i nemas problem,kao ferarijevi mehanicari u pit stopu,vezbaj kuci,stopuj vreme :D :D :D
  • 0
Postavljena slika

#4 acony

acony
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 654 posts
  • LocationEurope

Postavljeno 10 February 2011 - 11:59 PM

Eh Culle, ja bih, al imam neke druge stvari koje moram da radim pa nemam vremena za to :D
  • 0

#5 cakiss

cakiss
  • Members
  • PipPip
  • 67 posts

Postavljeno 11 February 2011 - 07:31 AM

Najbolja stvar koju mozes da uradis je prelazak na Tubeless, ja vec 4 godine vozim Tubeless i nemam ni jednu zamerku, sve sto ti treba je Joe's super sealant oko 50-60ml po gumi i vozi. Ako ti se desi da gumu probusis sa strane na tkzv Sidewall-u tu ti nema pomoci a to su veoma retke situacije i bilo da ti se desi sa obicnim ili Ust sistemom ne gine ti bicikl na ledja i put pod noge. Sto se tice sitnih rupica od trnja stakla, eksercica, srafcica budi budi bez brige nikada neces ostati na putu, Posebne prednosti su sto nema trenja izmedju unutrasnje i spoljasnje gume, sto se vozi sa niskim pritiskom u gumama sto za rezultat ima mnogo bolje prijanjanje na podlogu i daleko udobniju voznju. :D samo napred sa prelaskom na UST neces zazaliti Pozdrav
  • 0

#6 cakiss

cakiss
  • Members
  • PipPip
  • 67 posts

Postavljeno 11 February 2011 - 07:37 AM

Sto se tice zamene zice, ja sam vozio Mavic Xm819 UST gde je probusen samo jedan zid felne tako da zica ne ulazi u prostor izmedju gume i felne vec se nalazi u prostoru iznad, Sto se tice pumpe i ja imam pomenuti model gyo najobicniji plastikanac. Jednom samo sam malo vise prosekao gumu na gazecoj povrsini koji Sealant nije zakrpio istog momenta, pa sam sam morao malo da dopumpam i gyo je zavrsila posao
  • 0

#7 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 11 February 2011 - 07:51 AM

A tubeless traka? Jel' može bilo koja ili mora baš za taj modfel obruča, ili da idemo na ghetto tubeless? :)
  • 0

#8 cakiss

cakiss
  • Members
  • PipPip
  • 67 posts

Postavljeno 12 February 2011 - 08:13 AM

Sto se tice trake tu nemam iskustva posto su felne koje sam vozio bile full ust, nije potrebna traka
  • 0

#9 acony

acony
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 654 posts
  • LocationEurope

Postavljeno 12 February 2011 - 10:59 PM

@cakiss

Hvala na korisnim informacijama.
Tacno sad razmisljam da uzmem te tvoje felne i da ponovo pletem tocak, posto bih usput mogao i da zamjenim koju zicu...

Reci mi samo koje spoljne gume vozis i jel vozis standardne ili tubelles spoljne ?
Znam da ne preporucuju lagane spoljne kad je budzenje u pitanju pa zato pitam :)
  • 0

#10 cakiss

cakiss
  • Members
  • PipPip
  • 67 posts

Postavljeno 13 February 2011 - 09:24 AM

Trenutno vozim Hutchinson Pyton ust, napred i Hutchinson Cobra ust pozadi, vozio sam i Schwalbe Rocket Ron, Racing Ralph,Michelin Xcr Dry kako ust tako i obicne i ust Ready, obicne su po pravilu dosta lakse od Ust guma ali su i podloznije busenju, mada ako sipas Sealant ni sa tim nemas problema. Jedino im je Sidewall vidno tanji nego kod UST mada je mala verovatnoca da ces iseci gumu sa strane.Ppzdrav
  • 0

#11 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 16 February 2011 - 12:48 PM

Iste felne vozim :)
Em su to stare CrossMax felne, em su krute, em nema *rkanja sa nameštanjem ventila i gume...

Trenutno vozim Bontrager XDX Tubeless Ready koje čak i spadaju u lagane (~490g) pored nekih Schwalbe Nobby Nic UST koje su preko 700g...

bušenje gume... ne sećam se. U stvari sećam se da sam jednom u Rumi bukvalno pocepao Geax Saguaro gumu koju sam do tada vozio preko godinu dana :mrgreen:
  • 0

#12 brko83

brko83
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationKV !!!

Postavljeno 28 February 2011 - 06:13 PM

Da li taj zaptivac koji se koristi za tubeles moze da se koristi i u obicnim unutrašnjim gumama koliko traje posle aplikacije koliko zaista vrsi posao i kolika mu je cena totalni sam laik u vezi toga pa je svako objasnjenje bolje nego nista unapred hvala
  • 0
Kupujem avid arch rival jednu ili obe celjusti!

Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!

#13 sveta344

sveta344
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1673 posts

Postavljeno 28 February 2011 - 08:34 PM

Slime moze da se sipa i u unutrasnje.
  • 0

#14 brko83

brko83
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationKV !!!

Postavljeno 28 February 2011 - 08:46 PM

A ko je proizvodjac posto u kraljevu imamo samo zastupnike planeta i kapriola i koliko to okvirno kosta
  • 0
Kupujem avid arch rival jednu ili obe celjusti!

Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!

#15 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 28 February 2011 - 08:56 PM

Evo da spodelim svoje iskustvo kada je tubeless u pitanju

Prvo moje iskustvo izrade ghetto tubelles varijantama je pocelo na ovaj nacin. Jedan moj drug je hteo da mu uradim tubeless prednji tocak koji on vozi na Dh biciklu. Tada sam uzeo 24" unutrasnju gumu raseko na pola kontra ventila i namestijo na felni Alex Rims Supra. Stavijo Joe's Sealant i radilo kako sat

Drugo iskustvo je na moje tockove. Felne Mach 1 MAD Disc i Maxxis Minnion 2.5 spoljasne gume. Sada nisam koristijo unutrasnju gumu vec izolir. Dosta izolira. Pre svega izolir se koristi da spreci da vazduh se protne kriz rupe za zice a i najveca namena je da malo podigne deo gde ce da lezi spoljasna guma kako bi se lakse zalepila za felnu. Normalno to je tako zbog toga sto sam koristijo obicnu Spoljasnu gumu. Normalno u procesa izoliranja felne sa vreme na vreme sam probavao dali lepo guma lezi na felni i kako i dali ispusta vazduh negde. Samo da napomenem da sam koristijo presta ventil koji je isecen od unutrasnje gume ali istancena guma oko podnozje ventila kako ne bi smetala zidovima spoljasne da lepo klegnu na felnu. Koristijo sam Slime sealant. Tockovi radili ko sat. Od kada sam presao na tubeless pumpao sam prednju gumu na nekih 2,4bar dok zadnja je bila oko 2,7bar i to je radilo savrseno bez nikakvih problema busenja od trnova ili snake byte. Iste tockove sa unutrasnjim sam pumpao 2,7bar prednju 29-30bar zadnju.

Trece je kada sam prodao felne iz primera dva i uzeo Mavic 521 felne. isti metod i iste gume od gornjeg primera i sve je radilo kako savrseno. Opet Slime Sealant

Cetvrto je kombinacija felna Mach 1 Mad disc i spoljasna guma Maxxis minnion 2.5 UST. Dovoljno je bilo samo 2-3 kruga izolira zbog dobre izolacije da ne izlazi vazduh preko rupe za zice. Posto je sada UST guma mnogo lakse je legla na felnu jer ima specijalizirane stranicne delove. I do dan danas i taj komplet radi kako sto treba bez ikakvih problema. Takodje Slime Sealant

Peta kombinacija je kada sam kupijo Cube Raction biciklu i kada sam hteo da pretvorim Schwalbe Rocket Ron Evo i Schwalbe Racing Ralph Evo u tubelles varijantu. Tockovi su bili Sun Ringle XMB. Fabricki. Prvo sam imao dosta muke sa felnama i da montiram ventil jer nekako su bile ni tamo ni vamo sa unutrasnjom sirinom. Nekako sam uspeo da to sve sredim ali najveci svoj neuspeh sam doziveo sa Schwalbe gumama. Jednostavno nisu htele da drze sealant u njima . Posebno zadnji Racing Ralph. Non stop se guma sama od sebe busila i kako da je neko sa najtanjom iglom na svetu busijo non stop. To sealant jednostavno nije imao sanse da zatvori jer nije mogao da se bori sa rupama koje su se stvarale na 2-3 sekunde po jedna. Rocket Ron je to radijo ali posle nekih 2-3 sata je prestao. Nisam mogao da se igram sa Ralph-om i ubacijo sam mu unutrasnju gumu dok Ron-a sam vozijo 15ak dana bez da popusti. Posle toga sam se otarasijo tih guma jer sam osetijo kako su lose na vlaznoj podlozi. Slime Sealant opet.

Sada trenutno imam da izvozim jos nekih 500-700km na ovim Maxxis Crossmark gumama i kada stavljam nove(Opet neka Maxxis varijanta) uradicu tubeless na sadasnjoj Mavic 317 + Alex Rims XC100d postavi.

Sva moja iskustva se baziraju na bukvalno nove gume jer moj stav je da sa pojedenim gumama ne vredi da se igras ghetto tubeless varijanta. Dok sam vozijo tubeless osecao sam se na bicikli kao da imam 15kg manje. Udobniju voznju nikad nisam osetijo. E sad kazu da tabulari su jos perverzniji ali nije sad o njima rec
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#16 acony

acony
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 654 posts
  • LocationEurope

Postavljeno 28 February 2011 - 09:55 PM

@arioth

Hvala za detaljan opis, jako znaci, pogotovo ovo u vezi izbora guma...
  • 0

#17 mouse

mouse
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 420 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 01 March 2011 - 07:09 AM

Nakon protraćenih nedelju dana na pretvaranju Racing Ralph i Rocket Ron (obe kevlar, evolution, triple compound) klasičnih guma u tubeless, zaključak je identičan ARIOTH-ovom: ove gume je praktično nemoguće pretvoriti u tubeless uz pomoć SLIME-a (možda su Joe's ili neki drugi sealanti bolji), jer imaju jako porozne zidove. Dakle, nove gume, obe, tubeless felne, novo SLIME pakovanje, sipano dovoljno tečnosti, ali se na bočnim stranama gume pravi BEZBROJ malih rupa, kroz koje pokvareno ističe sealant. Kao da vrije nešto u njima, mehurići na sve strane. Užas. Oprao gume, ubacio unutrašnje Maxxis ultralight, završio priču.
Samo da napomenem da je na istim tim felnama uspešno bio namešten par Maxxis spoljašnjih guma, običnih foldable, i da su držale super u tubeless varijanti. Logičan zaključak je da je to do guma, možda delom i do sealanta, ali eto.
Moje iskustvo.
  • 0

#18 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 01 March 2011 - 11:50 AM

Nije problem u Slime-u vec kod Schwalbe-a. Odnosno kod nas. Mi hocemo od obicnih guma da napravimo tubeless. Da uzmemo neku Schwalbe UST gmu nece biti takvih problema.
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#19 mouse

mouse
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 420 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 01 March 2011 - 12:52 PM

Ma jasno mi je to, da sam uzeo neku gumu UST od 650 gr ne bi bilo problema, a ja hoću RoRo 2,1 da pravim kao tubeless, jbg... U svakom slučaju hvala ti Arioth na pomoći, radio sam po tvojim uputstvima, ali eto, nije mi se dalo...

Lagana guma = porozni zidovi = ode sealant napolje.
UST = veća masa = nema puštanja sealanta napolje

:mrgreen:
  • 0

#20 climber

climber
  • Members
  • PipPipPip
  • 76 posts
  • LocationBG-Zürich

Postavljeno 01 March 2011 - 01:36 PM

"piece of cake" :mrgreen:
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika