Randonneurs Srbija - 200/300/400/600km maratoni kod nas
#1
Postavljeno 07 February 2011 - 11:47 PM
Jos ranije sam poceo diskusiju na temu maratona/ultramaratona/breveta kod nas
pa mozete baciti oko na temu: viewtopic.php?f=8&t=3159
Nekako nisam prosto znao gde da je smestim, kao nije ni manifestacija, a nije ni trka, vec nesto sasvim dugo
To nesto sasvim drugo bi mogli definisati kao maraton/ultramaraton ne takmicarskog tipa (pa je mozda prigodnije za deo "manifestacije" ?)
Bilo kako bilo, da ja preterano ne seee, nego da predjem na stvar
Prosle godine sam uspostavio kontakt sa Audax Club Parisiene koji sankcionise brevete sirom sveta,
i za ovu godinu je Srbija sa svojom Super Randonee serijom od 200,300,400 i 600km usla u BRM kalendar, sa mojom malenkoscu kao podpisanim organizatorom.
Svi oni koji uspesno izvezu celu seriju imaju sansu da se prijave i startuju na najpoznatijem brevetu na svetu, i sa jos preko 5000 kolega predju 1200km na trasi Paris-Brest-Paris, ove godine startujuci 21. Avgusta u Francuskoj jelte
Prvi ovogodisnji brevet od 200km startuje 20. Marta i vozi se Sremu i Furskoj Gori.
Start i cilj je u Indjiji, do koje se lako moze doci autom, ili Beovozom iz Beograda,Panceva i vec odakle ti vozovi idu
Mapa trase se moze pogledati ovde: http://www.mapmyride...s/view/24596142
Kao sto to propozicije nalazu casovni limit za 200k iznosi 13:30h sto je i vise nego dovoljno za ovih 200km sa ne previse brdovitiih 1260m dobijene visine.(radi poredjenja Slovenacki prvi 200k ima preko 2500m i oni sto voze opusteno zavrsavaju sa 11-12 sati)
300k startuje u Beogradu, 9. Aprila i krece se trasom Mladenovac-Topola-Rudnik-D.Milanovac-Divcibare-Valjevo-Lazarevac, sa 315km duzine i 3100m dobijene visine, vremenski limit 20:00h
Mapa trase ovde: http://www.mapmyride...s/view/24523820
400k po kalendaru startuje 30. Aprila iz Beograda.Zbog nekih mogucih licnih obaveza gledacu da taj termin pomerim na 14. Maj.
trasa Mladenovac-Arandjelovac-Kragujevac-Mrcajevci-Cacak-Pozega-Uzice-Debelo Brdo-Valjevo-Ub-Obrenovac-Beograd
Duzina 427km, uspon 3800m, vremenski limit 27:00h
Mapa trase: http://www.mapmyride...s/view/24531238
600k startuje 11. Juna iz Beograda pa trasom Mladenovac-Velika Plana-Petrovac na Mlavi-Zagubica-Bor-Negotin-Kladovo-D.Milanovac-Klokocevac-Majdanpek-Kucevo-Sapine-Pozarevac i naravno preko Male Krsne i smederevskim putem nazad do Beograda.
622km sa 4500m uspona, sa vremenskim limitom od 40:00h
Mapa trase: http://www.mapmyride...s/view/24601660
Svi zainteresovani se mogu raspitivati i diskotovati ovde javno u ovoj temi, a za prijave i detaljnije dogovore cemo preko maila randonneurs.serbia[at]gmail.com
To je bilo sto se tice suvih podataka a sada malo o tome sta je to Randonne, odnosno Brevet,
kako sve to izgleda, sta se time postize, i koja su pisana a koja nepisana pravila ..
P.S. Inace kako sam u onoj gore pomenutoj linkovanoj temi pominjao, bice mi potrebna mala pomoc oko organizacije detalja sto se te tri juzne voznje tice, prvenstveno organizovanja kontrolnih tacaka (posebna "posada" ili samo benzinska pumpa/prodavnica gde ce se dogovoriti sa osobljem da dugoprugasima lupe svoj pecat u brevet kartu i upisu vreme) kao i saveta sto se same trase tice,
evantualnih mesta gde bi se mogla organizovati kakva jeftina dremka/tus/kafica i tome slisno,
posto bar polovinu tih trasa nisam nikada prosao, te sam se bazirao samo na mapama,
koje bas i negovore o kvalitetu puta i takvim sitnarijama
te bi svaka pomoc sto se toga tice bila veoma dobrodosla
Naravno kao i sama organizacija i voznja, sve je na volonterskoj/neprofitnoj bazi
Dugoprugaski pozdrav
Igor
----------------------------------------------------------------------
Randonneur biciklizam, cesto zvan maratonski biciklizam, ili nasim recima dugoprugaski biciklizam,
moze svakom biciklisti da znaci nesto drugacije.
Za neke je to vise kao touring sa puno prevezenih kilometara kroz atraktivne predele,
obicno sa umerenijim tempom voznje.
Za neke druge to znaci izazov brzine i sto kracih postignutih vremena, gde biciklisti sebi postavljaju ciljeve u vidu rekorda trase, najboljeg licnog vremena i tome slicno, a obicno i voznju sa manjom grupom istomisljenika koji voze u peletonu i gutaju kilometre za dorucak
Randonnee (Brevet),[izgovara se Rondone, odnosno Breve] francuska rec za voznju/turu, predstavlja dugoprugaski biciklisticki dogadjaj
gde ucesnici prate predefinisanu trasu u okviru vremenskih ogranicenja kako za celokupni dogadjaj, tako i za vremenske limite koje treba ispostovati kod prolaska usputnih konktolnih tacaka.
Biciklisti, tj. dugoprugasi (fr. randonneurs) na trasi ne mogu primati bilo kakvu pomoc od trecih lica, osim na za to predvidjenim kontrolnim tackama, te se svaki dugoprugas mora starti sam o sebi, i mora biti spreman da samostalno razresi mehanicke probleme, promene vremena, i tome slicno.
Zvanicni breveti sankcionisani od strane francuske organizacije ACP (Audax Club Parisien, http://www.audax-clu...om/EN/index.php ) pocinju sa duzinom od 200km, i nastavljaju se brevetima duzine 300,400 i 600km.
Za one koji zele jos vise izazova postoje i breveti ultramaratonskog karaktera, duzine 1000, 1200 i 1400+ kilometara.
Najpoznatiji na svetu je cuveni brevet Paris-Brest-Paris (PBP, http://www.paris-brest-paris.org) duzine 1200km
koji se vozi jos od davne 1891 godine.
U pocetku je to bila trka u kojoj su ucestvovali profesionalci, ali je od 1931 presao u ruke amatera, i ucesce profesionalaca nije dozvoljeno.
PBP se odrzava svake cetvrte godine, i na poslednjem PBPu odrzanom 2007 godine bilo je cak 5311 prijavljenih ucesnika !
Da bi se dugoprugas kvalifikovao za ucesce u ovom najpoznatijem i najvecem brevetu na svetu,
potrebno je da predhodno, u istoj godini kada se odrzava PBP uspesno izveze celu seriju zvanu Super Randonneur Brevet Series od 200,300,400 i 600km.
Nije neopohodno da se izveze u tom redolsedu, i svakim duzim brevetom se może zameniti naki kraci, ali zbog sticanja kondicije i izdrzljivosti (pogotovo za pocetnike u ovoj disciplini) obicno se preporucuje upravo taj redosled, gde su razmaci izmedju svakog breveta oko 3-4 nedelje.
Ako biciklista dugoprugas uspesno zavrsi celu tu seriju, velika je verovatnoca da ce sa uspehom izvesti i tih 1200 te je na takvim dugim brevetima veoma mali broj onih koji odustanu/ne zavrse u vremenu.
Kod nas ce se pocev od ove godine organizovati BRM (Brevets Randonneurs Mondiaux) breveti pod okriljem ACP-a
Za pocetak ce biti organizovana Super Randonneur serija 200,300,400 i 600km a kalendar je sledeci:
200 km - 20. Maj
300 km - 9. April
400 km - 30. April
600 km - 11. Jun
Uspesno izvezena serija ce svakom dugoprugasu omoguciti da se kvalifikuje za prijavu na ovogodisnji PBP koji startuje 21. avgusta 2011.
U nasem neposrednom komsiluku postoje i duzi breveti, 1000km u Sloveniji, i cuveni Sofija-Varna-Sofija u Bugarskoj od 1200km.
A ko zeli da kasnije zadje u takmicarske vode ultra maratonskog biciklima tu su i 1200+ trke kao sto je DOS-RAS Extreme (Dirka Okoli Slovenije, ili ti Race Around Slovenia) sa preko 1200km dugackom trasom obodima Slovenije i sa preko 14.000 visinskih metara, a sve to u maksimalnom dozvoljenom vremenu od 69 sati.
Takodje je poznata i RACE (race around central europe) vozena na terenima Ceske,Poljske i Slovacke sa slicnom kilometrazom, ali nesto manjim usponom od oko 10.000m.
Obe ove trke (uspesno zavrsene) su ulaznica za najvecu i najtezu ultramaratonsku trku na svetu – RAAM race across america, ili ti trku preko amerike od 5.000km od zapadne do istocne obale Sjedninjenihi Americkih Drzava.
Breveti za razliku od ovih trka nisu dogadjaji takmicarske prirode, nego je to pre svega dobro druzenje sa ljudima slicnih misljenja,
kao i bitka sa samim sobom, vremenom, vremenskim uslovima, nedostatkom sna …
Buduci da brevet nije takmicarski dogadjaj, nema ni klasifikacije ucesnika, tj nema pobednika.
Pobenik je svako onaj ko zavrsi brevet u predvidjenom vremenu, a svakom se na cilju pripisuje jedino ukupno vreme voznje.
Ukoliko kroz cilj prolazi grupa ucesnika (peleton) svima se pripisuje isto vreme,
te stoga ciljni sprint nema nikakvog uticaja na ukupno vreme, niti onaj ko prvi prodje korz cilj dobija kakve nagrade, pohvale ili privilegije.
Sto se pravila tice, nema mnogo i prilicno su jednostavna:
Breveti su otvoreni za svakog biciklistu amatera (ucesce profi trkaca [clanova timova] nije dozvoljeno) koji je navrsio 18 godina zivota. Za osobe mladje od 18 godina za ucestvovanje je potrebno pismeno odobrenje roditelja ili staratelja.
Dozvoljena je upotreba svake vrste vozila pogonjenog ljudskom snagom, ukoliko je isto pogoni iskljucivo snagom vozaca.
Dakle specijalke, mtb, velosipedi, lezeci, trajkovi, velmomobili, tandemi, svi su dobrodosli.
U toku voznje svaki biciklista se smatra nezavisnim, i mora u potpunosti postovati sve vazece saobracajne propise.
Nocna voznja:
U toku nocne voznje, ili voznje u uslovima smanjene vidljivosti svaki bicikl mora biti opremljen prednjim i zadnjim svetlima koja su cvrsto fiksirana na bicikl (prisutna i danju i nocu)
Svetla moraju biti potpuno funkcionalna u svakom trenutku, i preporucuje se posedovanje rezernih svetala, kao i baterija, sijalica i sl.
Biciklista koji bude uhvacen na trasi sa neispravnim/nedovoljnim osvetljenjem, ukoliko nema rezervu, nece mu biti dopusteno dalje kretanje.
Zadnje svetlo mora biti stalno (ne migajuce). Bicklisti koji ne ispuni ove zahteve nece biti dozvoljeno da startuje.
Svetla moraju biti ukljucena od sumraka do svitanja, kao i u uslovima smanjene vidljivosti (kisa, magla)
Svaki biciklista, bilo da vozi u grupi ili solo, mora u potpunosti ispunjavati ove zahteve.
Svi biciklisti u toku nocne voznje i uslovima smanjene vidljivosti moraju nositi reflektivne prsluke ili reflektivne kaiseve/pojaseve,
ili slicna sredstva koja reflektujuci materijal jasno postavljanju sa prednje i zadnje strane bicikliste.
Ako biciklista prekrsi neki od ovih uslova bice diskvalifikovan na licu mesta.
Svaki biciklista mora da bude samostalan. Prateca vozila, niti bilo kakav drugi vid pomoci na trasi od strane trecih lica se strogo zabranjuje.
Pomoc prateceg vozila (npr pomoc mehanicara, dodavanje hrane i pica,odece,opreme) je moguca samo na kontrolnim tackama.
Voznja u zavetrini drugih vozila,pridrzavanje za ista, ili voznja u zavetrini bicikliste koji nije ucesnik breveta strogo se zabranjuje.
Svako krsenje pravila rezultira diskvalifikacijom na licu mesta.
Ako je start grupni, buduci da svako może da vozi svojim tempom takvu grupu może da napusti bilo kog trenutka.
Nijedan od ucesnika ne sme se smatrati „vodjom grupe”. Bilo kakvo ponasanje ili oznaka tog tipa nije dozvoljena.
Na startu svaki biciklista dobija brevet kartu, kao i navigacioni list na kome je oznacena trasa i lokacije kontrolnih tacaka.
Biciklista mora uvek voziti samo naznacenom trasom. Ako se desi da ucesnik skrene sa predvidjene trase (zaluta),
mora se samostalno vratiti na tacku gde je napustio trasu, i odatle nastaviti dalje predvidjenom trasom.
Nikakve zaobilaznice ili precice nisu dozvoljene, osim okoliko nisu dozvoljene od strane organizatora (npr u slucaju iznenadnih radova na putu, zatvaranje dela puta i sl.)
Ucesnik mora stati na svakoj kontroli da bi mu se u brevet kartu lupio pecat i upisalo vreme prolaska.
Organizator moze pored redovnih da organizuje i nenajavljene (tajne) kontrole.
Time se osigurava da se svi ucesnici pridrzavaju predvidjene trase.
Izostanak pecata, vremena kontrole, ili gubitak brevet karte rezultuje diskvalifikacijom.
Svaki ucesnik je odgovoran za svoju brevet kartu i mora se pobrinuti da ista bude ispravno ispunjena na kontrolnom mestu.
Vremenska ogranicenja:
Sveukupna vremenska ogranicenja variraju u zavisnosti od duzine breveta, i ona su ( u satima i minutima)
13:30 za 200km, 20:00 za 300km, 27:00 za 400km, 40:00 za 600km, 75:00 za 1000km i 90:00 za 1200km.
Sat pocinje da odkucava na startnoj liniji, i zaustavlja se na ciljnoj.
Dodatno ucesnici moraju na svaku kontrolnu tacku stici izmedju vremana otvaranja i zatvaranja iste.(vremena odredjena pravilnikom o minimalnim i maksimalnim prosecnim brzinama)
Vremena otvaranja/zatvaranja kontrole su uneta u brevet kartu za svaku kontrolu ponaosob.
Izmedju starta i cilja ucesnik na svaku kontrolu mora stici u vreme kada je ista otvorena,
a ukoliko stigne posle vremena zatvaranja kontrole, ako je zakasnjenje nastalo usred nepredvidjenih okolnosti/vise sile (npr. pomoc drugim licima usled saobracajne nezgode, zatvaranja dela puta)
organizator moze "opravdati" zakasnjenje ucesnika i dozvoliti mu da nastavi dalje.
Neispravnost bicikla, umor, nedostatak kondicije, i slicno, nisu nepredvidjene okolnosti i ne mogu se smatrati opravdanjem za zakasnjenje.
Neispunjavanje uslova, tj zakasnjenje na kontrolnu tacku, cak i ako se brevet zavrsi u okviru globalnog ogranicenja vremena, rezultuje diskvalifikacijom.
Svaka prevara, varanje ili namerno krsenje pravila rezultira trajnim udaljavanjem ucesnika sa svih dogadjaja sankcionisanih od strane ACP.
Pored ovih pisanih pravila, postoje i neka nepisana pravila randoneering voznje,
jedan ustaljeni kodeks kojeg svaki dugoprugas treba da uvazava i postuje:
1.Pre svega budite kulturni i uljudno se ponasajte. Dok sirova agresija itekako ima svoje mesto u trkackom biciklizmu, u randonneuring-u za tako nesto apsolutno nema mesta. Pokusajte da budete ambasador biciklista, svog kluba, svoje zemlje.Nemojte bacati odpatke uz put, brinite o cistoci mesta kroz koja prolazite.Budite kulturni u kontaktu sa mestanima, osobljem usputnih podavnica,kafana, jer docice i posle vas neki biciklista, ili bas vi na sledecem brevetu,a pozitivan utisak koji ostavite ce svakako pomoci sledeci put.
2.Ako vozite u manjoj grupi jedno vreme, i svi u grupi podjednako vredno „rade” (smenjuju se na celu npr) pokusajte da zajedno są tom grupom i zavrsite. To może da podrazumeva i cekanje na nakog ko ima busnu gumu, ili ima kakav drugi poblem koji ce se brzo resiti.
3.Napadi nisu deo ovog nacina voznje! To nije trka! Ako neko odpadne od grupe jer ne może da izdrzi takav tempo – neka tako bude. Ali iznenadna ubrzanja kako bi se grupa ili pjedinac „otresli” nekog bicikliste nikako nije uljudno. Upravo zato nema zavrsnog sprinta, jer se biciklistima iste grupe pise isto ciljno vreme.
4.Izbegavajte da se nadjete u „neregularnoj situaciji”. Postujte pravila breveta, kao i saobracajna pravila. Ne prolazite kroz crvena svetla i stop znake bez zaustavljanja.Vozite samo sa biciklistima koji su deo breveta.Ako u toku noci primetite vozilo kako prati grupu sumljivo blizu i duze vreme – tu nesto nije u redu – napustite grupu koja krsi pravila.Napustiti grupu nije tako lako, ali ako grupa krsi pravila, kazne vas na kraju mogu kostati mnogo vise nego prednost koju ce te ostvariti krsenjem pravila.
5.Budite ljubazni prema organizatorima i osoblju kontrolne tacke (obicno su isti dobrovoljci).Sledite njihova uputstva i zahvalite im se za vreme koje su odvojili za vas.To iziskuje samo par sekundi i nekoliko reci.Bez njih mozda ne biste uzivali u tom divnom dogadjaju koji su za vas organizovali.
6.Zavrsite brevet! Cilj je uspesno izvesti voznju u danim okolnostima. Voziti prejakim tempom i onda odustati zato sto niste uspeli da ostvarite svoje planirano vreme ili prosecnu brzinu je ultimativni poraz.
Vozi brzo, istestiraj svoje limite i sposobnosti, ali zapamti – TO NIJE TRKA !
~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://www.velomotion.weebly.com
http://www.randonneu...rbia.weebly.com
#2
Postavljeno 08 February 2011 - 07:12 AM
nije trka, nije ni manifestacija, vec nesto sasvim duugo ...
Pozdrav Igore,
Prvo da ti se zahvalim za angazovanje.
Ove turke ce sigurno doprineti popularizaciji biciklizma kod nas.
Primetio sam da se ljudi veoma cude kad im neko kaze da biciklom predje 50-100km. (preko 100 se vec krste:)
Kada budu videli ovako nesto, sigurno ce mnogi poceti da razmisljaju o koriscenju bicikla kao prevoznog sredstva.
LM, posto si sve lepo napisao, s jednom malom greskom (nije 20. Maj za 200 km vec 20. Mart) ja bih ti samo ponudio pomoc oko organizacije.
Ne znam kako su organizovane trke u drugim zemljama, ali sajtovi su im horor.
nemacki
americki
austrijski
bugarski
itd.
Ako imas nameru da napravis sajt, stojim na raspolaganju. Naravno, sve je besplatno. Tvoje bi bilo da obezbedis domain i hosting, jer se time ne bavim. Sajt bi bio tako napravljen da mozes sam da ubacujes sav matrijal. Slike, tekstove, video... Sta god mislis da treba.
Imao bih samo jedno potpitanje. U koliko sati krecu voznje? U ponoc?
#3
Postavljeno 08 February 2011 - 07:14 AM
edit: ...pridružujem se Miletu, i nudim svoju pomoć...
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#4
Postavljeno 08 February 2011 - 09:47 AM
Primetio sam da se ljudi veoma cude kad im neko kaze da biciklom predje 50-100km. (preko 100 se vec krste:)
Kada budu videli ovako nesto, sigurno ce mnogi poceti da razmisljaju o koriscenju bicikla kao prevoznog sredstva.
Hmm, vidis o tome nisam razmisljao! Ali svakako ima smisla. Kad kazes nekom da si upravo presao 300km danas, mozda ce mu lakse biti da recimo predje 30 do prvog sela i nazad!
U svakom slucaju oni koji su vec biciklisti videce da moze i vise da se predje, samo ako se hoce.
Covek je cudna "sprava" i cesto nije svestan koliko ustvari moze, samo kad pomeri granice u svojoj glavi.
Ja sam se eto predprosle godine za jedan dan (25.5 sati ukupno) vratio iz sleta lezecih u Mariboru, Sloveniji.
Trasa je iznosila 465km, uglavnom ravan teren, i kako sam vec poceo da ulazim u tu pricu oko breveta,
pomislih eto idealne prilike da probam da za dan prevalim tu razdaljinu i stignem kuci.
Kako sam sa sobom imao vrecu/podlogu, pomislih idem napred sa ciljem da stignem odjednom,
a ako ne budem mogao dalje, samo rasirim vrecu gde god i prespavam, pa kad se odmorim nastavim dalje.
Vreca se pokazala korisnom, ali tek posle 400km, malo pre Sremske Mitrovice,
malo pre izlaska sunca kada me je poceo hvatati san i nisam ga se mogao otresti.
Dremnuo sam jedno 1,5h i sunce me probudilo kad je vec razgrejalo Spakovao vrecu i nastavio dalje.
Te sezone sam presao mozda 2500km,i to uglavnom od kuce do posla umerenim tempom, sto je prilicno slabo ako znam da sam ranijih godina kada sam imao vremena da predjem i vise od 7000,
i bio u daleko boljoj formi.
Dakle nije bilo nikakve reci o nekoj utreniranosti, al eto opet tih 400+ nije predstavljalo veliki problem, sto me je svakako iznenadilo moram priznati.
Cak i duzi breveti poput 1200km se baziraju na proseku od nekih 300km dnevno, tako da treba zapeti, ali nije to toliko strasno samo kad se covek usresredi i malo utrenira/ispraksuje za duge voznje.
LM, posto si sve lepo napisao, s jednom malom greskom (nije 20. Maj za 200 km vec 20. Mart)
Vidi stvarno! Hvala Bilo je prilicno kasno kada sma to pisao verovatno
htedoh da ispravim post, ali izgleda je ukljucena opcija da post ne moze da se ispravlja kada prodje neko vreme..no ajde, bar u onom gornjem delu pise da je ipak Martu u pitanju
Ne znam kako su organizovane trke u drugim zemljama, ali sajtovi su im horor.
Ako imas nameru da napravis sajt, stojim na raspolaganju. Naravno, sve je besplatno. Tvoje bi bilo da obezbedis domain i hosting, jer se time ne bavim. Sajt bi bio tako napravljen da mozes sam da ubacujes sav matrijal. Slike, tekstove, video... Sta god mislis da treba.
Jeste, sajtovi su im obicno veoma losi.
Svakako bi bilo dobro imati poseban sajt, i razmisljao sam na tu temu, i definitivno bi bilo korisno.
Ako neko ima informacije oko zakupa domena i hostinga, i koliko to odprilike kosta, bio bih mu zahvalan,
posto ja licno se previse ne razumem u te stvari
U svakom slucaju Mile veliko hvala na ponudi, i definitivno te imam u vidu sto se izrade sajta tice
Imao bih samo jedno potpitanje. U koliko sati krecu voznje? U ponoc?
Jos nisam definitivno odredio vreme starta, ali svakako bi 200 i 300 bili sa jutarnjim startom,
kako bi se u toku tog jednog dana voznja mogla zavrsiti.
Mislim da je svima zgodnije ako se voznja slaze sa uobicajenim svakodnevnim rasporedom vecine nas,
pa da ne bi bilo da neko npr inace ustaje rano ujutru, a da voznja startuje onda kada se taj neko obicno vec sprema u krevet
Dakle da se smanji pometnja uobicajenog rasporeda sna, a i da se nocna voznja svede na minimum,
jer je pitanje kako potencijalni ucesnici stoje sa svetlima.
Obavezno minimalno osvetljenje ne mora da znaci i da se sa njim moze voziti celu noc i zaista nesto i videti pa bih bar za pocetak taj zahtev smanjio na najmanju mogucu meru.
Inace obicno je praksa da su to kakvi vecernji startovi, predpostavljam zbog toga sto je nocu daleko manje saobracaja,
pa se lakse vozi drumovima, a i romanticna atmosfera "pod svecama" je sigurno prijatnija pogotovo na izlasku iz velikih gradova, kao sto ce kod nas biti slucaj, jer bi tri starta bila u centru Beograda.
Odabrao sam start iz centraalnog dela grada, kako bi i onima koji nisu iz Beograda bilo zgodno da dodju do samog mesta starta,
a da to ne zahteva dolazak automobilom, jer nema ga svako na raspolaganju.
Za 300k start sam predvideo na ulaska na Adu, lako za prilazak bajsom, a ko dodje autom ima parking, koji mislim da se placa valjda? ali u svakom slucaju malo dalje na Obrenovackom starom ima za dz kilometri parkinga.
400 i 600k startuju sa Novog Beograda, blizu mog lokala, pa je zgodno za samu organizaciju(i verifikaciju cilja)
i levo i desno klopa/prodavnice.
Malo losije sto se parkinga tice, jer je uvek sve zauzeto zbog stanara, ali samo 300ak metara dalje je ogorman besplatan parking ispred hotela Continental/Sava Centra.
Zeljko tebe sam zapisao jos ranije kao interesenta tako da ne brini
Pozdrav
~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://www.velomotion.weebly.com
http://www.randonneu...rbia.weebly.com
#5
Postavljeno 08 February 2011 - 11:11 AM
Posto sam svima rastrubio o ovim trkama kod nas, pa ko bude hteo doci ce red je i da se ja javim i kazem da cu rado doci! Sve je jasno, htedoh pitati slicno pitanje kao Mile, posto je start u jutarnjim satima, jel' to znaci da je okvirno izmedju 8-10 sati pre podne? I jos jedan detalj koji je pominjan na onoj drugoj temi, a ovde nije, da li ce biti startnine (placanja) i koliko ce to eventulano novca biti.
Tako da, vidimo se 20.3. u vreme koje bude dogovoreno
Pozdrav svima.
#8
Postavljeno 08 February 2011 - 12:56 PM
To to, vazno je da se rastrubi, da ljudi znaju da to postoji, pa ko hoce docice.
Ko nije siguran da moze toliko da izveze, neka ipak dodje i uveri se.
Cak i da odluci da odustane, boze moj, normalna stvar, nije kraj sveta, a i uvek ostaje nauk za sledeci put, sta poboljsati,promeniti, bolje se pripremiti i tome slicno.
Sto se starta tice, da svakako to neko nromalno jutarnje doba 8-10h
kako ne bi morali ustajati kad vampiri krecu na spavanje da bi na vreme i opusteno stigli na start.
I licno nisam od onih koji se dignu pa su vec za sat vremena spremni za jurcanje
Treba opusteno ustati, razbuduti se, razgibati ..
Sto se startnine tice, postoje osnovni troskovi organizacije zbog placanja godisnej clanarine ACPu, nabavke brevet kartona za svakog ucesnika i njihovo kasnije slanje u Pariz na ratifikaciju,
Brevet kartoni se ili kupuju gotovi od ACP, ili stampaju lokalno (sto moze biti daleko veci trosak jer niko nece da tampa bez vise hiljada komada)
Mada eto, ako neko poznaje nekog stampara koji moze da to odstampa na nekom kartoncicu, u manjim kolicinama, a jos i na nasem jeziku (ACP-ovi su na francuskom i engleskom)
Ja imam ACP-ov uzorak, pa se isti samo prekopira i odstampa na nasem jeziku.
Sve u svemu mislim da je se to da zatvoriti u reda 200-300 dinara, cisto da se pokrije ta papirologija.
U Sloveniji je startnina obicno 10 eura, i osim papirologije time pokrivaju i osvezenje i klopu na kontrolnim tackama, kao i trosak servisnog vozila koje je na trasi u slucaju da nekome treba da se pomogne, ili ne daj boze negde preveze zbog povrede.
Sad koliko to sve stvarno pokrivaju iz startnine, a koliko je dobrovoljan dar organizatora i ucesnika, to vec ne znam
U svakom slucaju ceo dogadjaj je apsolutno neprofitan i dobrovoljan, te startnina treba samo da pokrije realne osnovne troskove za organizaciju i samo odrzavanje breveta.
Ja bih i to sveo na najmanju mogucu meru. Mislim da nam za 200 i 300k ne treba nista od "luksuza",
prodavnice sa hranom i picem su svuda uz put, pa svako moze prema svojim potrebama da u njih svraca.
Svakako bi dobor doslo bar jeno vozilo sa nosacem za bar 2-3 bajsa, u slucaju da ne daj boze neko ima kakav fatalni kvar, ili odustajanje, da ne mora onda jos da misli kako ce da se vrati kuci,
ili da sam organizuje evakuaciju.
To inace nije obaveza organizatora (osim dovozenja do prve kontrolne tacke u slucaju izuzetno teskog kvara/povrede) ali mislim da je daleko bolje imati takvo "osiguranje" za slucaj potrebe,
a da po glavi kosta 100-200-300 dinara da se pokriju troskovi angazovanja vozila (a samo vozilo i vozac dobrovoljci )
Za 400 i 600 bi vec trebalo ozbiljnije razmisliti o vozilu koje ce pratiti trasu i uvek biti tu negde u blizini ako ne daj boze nekome zatreba,
a i isto moze da se pozabavi nekim od kontrolnih tacaka, i da do njih recimo dopremi vec spremljenu klopu koja ce se deliti ucesnicima kada pristignu na kontrolu.
Klopa kao i obicno u slucaju biciklista znaci makarone sa nekim sosom i malo meska,
u kolicini koja je dovoljan da se takav biciklista naklopa dovoljno.
Jeftino i jednostavno za spremiti, a svakom ce prijati da nesto pojede kasikom/viljuskom
a ne da krka cokoladice/bonzite/cipseve
Zbog duzine trajanja vredi razmisliti i o bar jednoj tacki "za odmor" ako ne na 400k onda svakako na 600k,
gde ce umorni biciklista moci da prilegne u nekim osnovnim uslovima, i recimo na brzinu se istusira/osvezi.
To se najbolje moze organizovati recimo kod nekod dobrovoljca koji bi recimo svoju kucu koja je na trasi, otvorio biciklistima, pa obezbediti jednu prostoriju i u nju ubaciti kakve duseke i sl.
a iste moze i svako od ucensika da ubaci u pratece vozilo, koje ce taj "zamotuljak" ostaviti na toj lokaciji, da ceka biciklistu kad se pojavi.
Na svim duzim brevetima je ta praksa da vozilo organizatora obezbedjuje prevoz "zamotuljaka"
i ostavljanja ih na dogovorenoj kontrolnoj tacki, a zamotuljci obicno sadrze pribor za dremku(vreca/podloga) kao i rezervnu odecu za presvlaku, energetske grickalice nedostupne u usputnim prodavnicama, i sl.)
Naravno biciklista kada nastavi dalje zamotuljak predaje organizatoru i isti ga vraca ucesniku na cilju.
Ako nema dobrovoljaca, ili lokacija nije zgodna, onda se dogovara sa kakvim motelom, ili seoskim turistickim domacinstvom i sl.
da se kod njih to organizuje uz prihvatljivu cenu.
I tako .. u svakom slucaju sad kada su mi same trase poznate, pozabavicu se procenom potreba i troskova,
pa da vidim koliko bi to ukupno izaslo pa da se podeli po glavama ucesnika
Pozdrav!
~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://www.velomotion.weebly.com
http://www.randonneu...rbia.weebly.com
#9
Postavljeno 08 February 2011 - 01:21 PM
Posto imam razne ideje, nadam se da cu u buducnosti nesto doprineti ovoj ideji na domacim prostorima. Nadam se da ce bar neki od ljudi koje sam zvao doci i probati da izvezu bar 200-tku
#10
Postavljeno 08 February 2011 - 02:27 PM
Jedini problem je to što je prva vožnja u nedelju, a ja sam vrlo daleko, tj. mogao bi da dođem na vreme, ali ne bih mogao da se vratim na posao u ponedeljak nikako... a tako izgleda može da bude i kod ostalih vožnji, možda samo malo bolje.
Da se ne pravim pametan, ali bi ipak da pitam, da li može nekako ta prva vožnja da bude u subotu?
I još jedno, verovatno glupo, pitanje... gps? No or yes?
#11
Postavljeno 08 February 2011 - 03:34 PM
Dakle da li je potreban gprs, ili ce ucesnik ako je prebz/prespor ima neki problem ili sta vec moci samostalno bez lutanja da dodje do kontrolne tacke... ?
#13
Postavljeno 08 February 2011 - 06:08 PM
Nadam se da ce bar neki od ljudi koje sam zvao doci i probati da izvezu bar 200-tku
Dovedes sa sobom bar trojicu i sve ti je oprosteno
@Grux
Bogami imas pravo, kad zapucas cak iz Leskovca, a treba da se vrnes u ponedeljak ujutru na posao,
i nije bas zgodno.
Nisam siguran koliko dogovoreni datumi sa francuzima mogu da se menjaju, ali cu ih svakako kontaktirati za pomeranje 400k za dve nedelje kasnije, pa cemo videti kako to ide.
Upravo zato i nisam jos uvek odredio satince startova, reko da prvo vidim sta misle zainteresovani,
kako dolaze i dolaze sa starta/cilja i tome slicno.
Ako nista, onda mozemo da startujemo u nedelju u minut posle ponoci pa smo 9-10 ujutro vec nazad
Sto se GPSa tice, ako imate, ili nameravate da nabavljate, svakako je zgodna stvarcica,
cak i u varijanti da stoji spakovan sve vreme, ali ako vam zatreba da mozete da ga izvadite i opusteno nastavite put sami bez straha da ce te zalutati negde.
Inace pored obezbedjenog GPS treka, na startu se dobija i navigacioni list, tzn. road book,
koji biciklistu vodi raskrsnicu po raskrsnicu, sa unetim kilometrazama izmedju svake,
pa se moze voziti i sa pracenjem cajgera i njegovim resetovanjem na svakom skretanju.
Na nepoznatom putu i nepoznatom terenu to moze da ne deluje tako jednostavno kao sto zvuci,
te je u tom slucaju GPS najsigurnija i najopustenija varijanta.
Sto se obelezavanja trase tice (strelice na putu, ili kakve table) voleo bih da i tako obelezim trasu,
ali je pitanje da li cu uspeti i to da izvedem, jer ipak treba odvojiti vreme, a i isfinansirati obilazak trase kakvim motornim vozilom sto jelte kosta.
Kada na svakom tom skretanju upisanom u navigacioni list, jos i na putu ima strelica gde skrenuti,
onda je navigacija zaista veoma prosta, osim ako ne pratite situaciju pa promasite strelicu.
Zato sluze one kilometraze izmedju skretanja, da bar moze da se shvati kada se zaluta
Naravno suplement tome je standrardna karta, koju je moguce konsultovati u slicaju nedoumice.
Recimo na lezecem skupu u Ceskoj jesenas samo ja i moja devojka upravo tako prevezli pola dana,
jer smo zastali i glavna grupa nam je pobegla, pa smo kasnije za njima isli samo prateci strelice.
Na svakoj raskrsnici obratimo paznju na strelice i pratimo ih, i nije bilo nikakvih problema.
Kada je mrkli mrak onda to malo drugacije izgleda, pa ona dobra svetla svakako vredi imati u tom slucaju.
U svakom slucaju sve i da ucesnik ostane putpuno sam, i izgubi grupu iz vida,
navigacioni list i mapa trase bi trebalo da mu obezbedi sigurno pracenje trase i stizanej na cilj,
ali ne uz takvu lakocu sa kojom ti cini GPS, ili voznja sa grupom koja dobro zna trasu ili ima GPS.
Sam jos uvek nisam nabavio GPS, ali svakako nameravam, prvenstveno zbog PBP-a jer snalazenje u tudjoj zemlji sa tudjim jezikom je prilicno drugacije od snalazenja u svojoj zemlji
Pozdrav!
~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://www.velomotion.weebly.com
http://www.randonneu...rbia.weebly.com
#14
Postavljeno 08 February 2011 - 06:48 PM
Sigurno dolazim na Brevet 200 a evo i raspored beovoza
http://img826.images...nbgdindjija.jpg
http://img39.imagesh...indjijanbgd.jpg
Ukoliko se voz ne pojavi onda sam ispalio organizatore.
Brevet 300
Poprilično zahtevna vožnja i za to ću još da razmislim šanse su 50/50
Greškica pri kucanju a mi znamo da je Gornji Milanovac.I ono što me najviše plaši je povratak Lazarevac-Beograd (magistrala smrti) pa zato predlažem da se izmeni dok je vrema na Valjevo-Ub-Obrenovac.
Ne znam kako se uklapaju termini ali isto predlog za Randonneurs Srbija 2012 je da počne od aprila.
2010:5050 km 2012:4003 km 2014:1671 km 2016:3492 km 2018:0896 km 2020:0000 km
2011:6755 km 2013:1851 km 2015:2294 km 2017:2110 km 2019:0495 km 2021:0000 km
#15
Postavljeno 08 February 2011 - 07:15 PM
Pa čak i da je nedelja, šta fali da se krene ranije ujutro? Ne znam, samo pitam, lepše je voziti po danu...
A za GPS sam upravo pitao zbog mogućnosti vožnje po mraku ili eventualnog spašavanja.
#16
Postavljeno 08 February 2011 - 11:17 PM
I ono što me najviše plaši je povratak Lazarevac-Beograd (magistrala smrti) pa zato predlažem da se izmeni dok je vrema na Valjevo-Ub-Obrenovac.
Od Lazarevca do Beograda postoje 2 nemagistralna puta. Jedan je preko Barajeva i Arnajeva, a drugi preko Kosmaja. Drugi je teži i duži.
#18
Postavljeno 09 February 2011 - 07:27 AM
Ibarska, ne tako tragicna u nekim kracim deonicama, ali nikad nisam vozio vise od 10km Ibarskom. Kako se odluci, ja cu svakako voziti.
#19
Postavljeno 09 February 2011 - 11:30 AM
Biće stvarno cool posle Rudnika i Divčibara zadnjih 80km izvesti od Lazarevca da Beograda
Istina je da su džombe preko Uba i taman posluže da se malo rastreseš i razbudiš a u usta staviš onaj bokserski štitnik za zube da ne odgrizeš sebi jezik
No to je samo rasprava i tema za razmišljanje organizatoru
2010:5050 km 2012:4003 km 2014:1671 km 2016:3492 km 2018:0896 km 2020:0000 km
2011:6755 km 2013:1851 km 2015:2294 km 2017:2110 km 2019:0495 km 2021:0000 km
#20
Postavljeno 09 February 2011 - 12:06 PM
300k
Biće stvarno cool posle Rudnika i Divčibara zadnjih 80km izvesti od Lazarevca da Beograda
Istina je da su džombe preko Uba i taman posluže da se malo rastreseš i razbudiš a u usta staviš onaj bokserski štitnik za zube da ne odgrizeš sebi jezik
No to je samo rasprava i tema za razmišljanje organizatoru
Sasvim se slazem sa tobom, nema potrebe izlagati se dodatnom stresu i mogucim problemima. najvise paznje sam obratio na 600km rutu jer se ona vraca preko Smedereva do Beograda. Vozio sam je bezbroj puta i ponekad ume da bude bas gadna zbog prebrzih vozaca i onih koji teretnim vozilima obilaze sporija teretna, a biciklista mora na travu ili u kanal.... Znamo da koncentracija sa umorom opada isto kao i brzina rekcije. ovo je isto tako samo moje vidjenje, bicu srecan ako izvezem 300km, a vec razmisljam o 600...........
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika