Mile - Single speed
#22
Postavljeno 24 August 2010 - 09:55 AM
Nisam ja za takve vratolomije, ali ti garantujem da bi se ti prvi "primio". Vidi se to odma'...
Za putovanja po okolnim brdima tvoj plavi "dzip" je neprevazidjen, ali za tu po tvojoj okolini, za voznje od sat-dva, za zavrsavanje poslova po gradu... Trebalo bi ti bas tako nesto sto i ovi momci voze.
#23
Postavljeno 29 August 2010 - 06:00 PM
"Zanimljiva" situacija mi se desila pri spustanju ... Sve je bilo ok ali u jednom momentu, da bih najbrze usporio bajs jer sam ulazio u krivinu, nagnem blago bajs udesno, pritisnem zadnju i nogom blokiram tocak, tocak malo prokliza u levo (sto je i normalno) ali bas u tom momentu dok je tocak proklizavao, prednji naidje na neku rupu i malo, sto bi rekli "vrdne" (ode udesno vise nego sto bih zeleo)... Izgubim kontrolu najkrace receno, ali, cim sam nastavio da okrecem, tj. prekinuo proklizavanje, uspeo sam i da vratim kontrolu.
I na to mi Helena odpozadi kaze. Super ti je bajs, samo sto je malo smesno kad kocite. Reko' jeste, mi to uvek tako... Gde da joj objasnjavam sta se deslio, adrenalin mi kuva, a ispred mene jos nizbrdo i jos rupa i krivina.
#26
Postavljeno 30 August 2010 - 12:40 PM
http://www.hernehillvelodrome.com/
pa ću iskoristi priliku da ga posetim ovih dana i prenesem utiske..
#27
Postavljeno 30 August 2010 - 03:14 PM
Salu na stranu, Mile prelepa masina !
Da li je half-link lanac dovoljan da obezbedi dobru tenziju lanca(podesavanjem duzine) buduci da su dropout-ovi horizontalni,
i tocak ne moze da se pomera da bi se regulisala zategnutost lanca ?
Pozdrav
~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://www.velomotion.weebly.com
http://www.randonneu...rbia.weebly.com
#28
Postavljeno 30 August 2010 - 03:45 PM
#29
Postavljeno 30 August 2010 - 05:35 PM
Caka je u zadnjoj nabli.
http://www.whiteind....espeedhubs.html
Ahaaa, umesto ekscentricne patrone pogona - ekscentricna nabla doobra fooora
Pozzz
~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://www.velomotion.weebly.com
http://www.randonneu...rbia.weebly.com
#30
Postavljeno 30 August 2010 - 08:01 PM
Salu na stranu, Mile prelepa masina !
Hvala.
Evo i video kako funkcionise:
Gajo, javi kako je tamo reseno pitanje velodroma. Koje su dimenzije?
Na netu sam nalazio da moze biti razlicitih velicina, ali da je najmanja, sa krugom od 250m i najcesca...
#32
Postavljeno 01 October 2010 - 01:00 PM
(oko 2500 fixed i 1500 FW)
Lanac se istegao i morao sam da ga zamenim, sto i nije cudo obzirom na to koliko sam ga maltretirao.
Zadnju gumu, Schvable Lugano, koja je bila nova, morao sam da zamenim na 2000 jer su pootpadali parcici od kocenja.
Stavio sam Michelin i deluje mi bolja, tj. otpornija na trenje pri kocenju.
Zupci na velikom zupcaniku su jedva malo naceti, na fixed zupcaniku se primecuje trosenje, ali ovako, odokativno, mislim da ce moci da se vozi bar jos ovoliko. Freewheel zupcanik je malte ne k'o i nov...
Kada mi je zadnji tocak podesen na fixed, bajs je kao stvoren za voznju po gradu, tj. za deonice do 50km. Posle toga, mora malo da se stane da se istegnu noge. Ali, bicu dosadan, osecaj pri voznji, ubrzanje i kontrola bajsa je nesto sto je nezamenjivo.
Freewheel stavljam samo ako planiram duzu voznju, preko 100km i ako ima puno nizbrdica. (Nizbrdo sa fixed ne smem da idem preko 50 a sa fw smem da idem onoliko koliko smem S druge strane, nekako se sad osecam nesigurnim kad imam "samo" rucne kocnice.
Zadnja nabla, ma koliko delovala kao da je NASA pravila, ipak ima i mane. Najveca, i meni neshvatljiva, je da je udaljenost zupcanika od centra nable razlicita. 43mm za fixed i 47,5 za freewheel, sto znaci da je nemoguce izabrati patronu koja pravi idealan "chainline" za obe kombinacije. Prosto ne mogu da shvatim da su tako nesto napravili za nablu koja je predvidjena da bude "flip-flop". Probao sam 3 patrone 113, 110 i 107mm i ova zadnja najvise odgovara, ali cu prvom prilikom nabaviti Sugino od 103mm. Ta ce biti idealna za fixed, i dodatno ce smanjiti razmak izmedju pedala (sto je jos jedan plus kod SS)
Druga mana je da, ako se stave razlicite velicine zupcanika (u mom slucaju 17 i 18) onda moze biti problema oko podesavanja paknova zadnje kocnice. Nije strasno, ali nije ni idealno.
I tako... Sad se lozim da napravim i MTB single speed, no to ce morati da saceka do posle nove godine...
#33
Postavljeno 01 October 2010 - 05:45 PM
Druga mana je da, ako se stave razlicite velicine zupcanika (u mom slucaju 17 i 18) onda moze biti problema oko podesavanja paknova zadnje kocnice.
Eh?
Kakve sad veze ima veličina zupčanika sa položajem obruča? Msm okej, problem je tu ali mi je objašnjenje čudno
(edit: pade mi na pamet, nije valjda da lanac malo jače nategne točak pa ga zakosi dovoljno da se oseti trenje? Al' kako to u vertikalnim dropoutima?)
PS ala ga peglaš bre =D>
#34
Postavljeno 01 October 2010 - 06:09 PM
mislim da zupcanici nisu iste sirine pa kao okrene onda ima problema,ali opet mozda felna nije idealno po sredini rama.Druga mana je da, ako se stave razlicite velicine zupcanika (u mom slucaju 17 i 18) onda moze biti problema oko podesavanja paknova zadnje kocnice.
Eh?
Kakve sad veze ima veličina zupčanika sa položajem obruča? Msm okej, problem je tu ali mi je objašnjenje čudno
(edit: pade mi na pamet, nije valjda da lanac malo jače nategne točak pa ga zakosi dovoljno da se oseti trenje? Al' kako to u vertikalnim dropoutima?)
PS ala ga peglaš bre =D>
#35
Postavljeno 01 October 2010 - 06:53 PM
U tom slučaju bi trebalo da ti majstor "navuče" točak u jednu stranu tako da bude
simetričan u odnosu na dropove koju god stranu da okreneš.
Što se tiče patrone, Campagnolove su koliko znam najkraće, 102 mm.
#36
Postavljeno 01 October 2010 - 07:10 PM
#37
Postavljeno 01 October 2010 - 07:49 PM
kad se točak okrene i postavi u položaj za zatezanje lanca. I to samo za jedan
zub razlike. Samo istovetni zupčanici na obe strane bi to eliminisali.
#38
Postavljeno 01 October 2010 - 08:00 PM
Nabla ima excentar od 7,5mm i zauzima drugaciji polozaj kad je razlicit broj zubaca, pa, kad okrenem jednu stranu, ceo tocak ode nadole za 7,5mm a kad okrenem drugu, onda ode malo unazad...
Kada je excentar na dole, onda mi paknovi dolaze do same ivice felne i da je samo jos malo pomeren, dodirivali bi gumu. Imam srece da ove 105-ce (sa paknovima spustenim u zljebu kocnica na najnizu tacku) mogu da lepo koce u oba slucaja, ali sam citao na nekim forumima da to moze biti problem za neke vrste kocnica.
Inace, tocak je potpuno simetrican kad se gleda odpozadi, tj. zice se pletu kao za prednji tocak...
Vorda, tacno je da zupcanici nisu iste debljine. Fixed je 1/8 inca a freewheel 3/32.
E sad... Ja sam zeleo da mi sve bude debljine 1/8 inca, jer su, samim tim sto su deblji, zupcanici i dugotrajniji (naravno i malo tezi) ali freewheel prave samo u toj dimenziji, dok fixed zupcanik prave u obe dimenzije.
Sto se toga tice, zupcanici od 3/32 mogu da idu sa lancem 3/32 ali i sa 1/8, dok zupcanici od 1/8 mogu samo sa lancem 1/8, tako da koristim lanac 1/8 inca... Sve u svemu, kad je kombinacija fixed, onda mi je sve potaman, sto bi rekli, prednji i zadnji zupcanik 1/8 i lanac 1/8.
I ovo sto je Mix napisao je tacno... Kada se lanac zategne da bude bas "ko struna", tocak 'oce da pobegne malo u stranu, bez obzira sto je vertikalni dropout...
No, to sam resio lako... Isekao sam mali klin od drveta (mada ima da se kupe plasticni odbojnici, da ih tako nazovem, koji sluze bas za tu svrhu...) koji, kad namestam tocak, zaglavim izmedju rama i gume i podesim tacno tako da tocak bude u osi...
Karpkg, hvala za informaciju o Campanolo patroni... Reci mi samo da li je i ta patrona 68mm i engleski navoj?
#39
Postavljeno 01 October 2010 - 08:24 PM
jednu britansku za 10 evra, vuklo se to mesecima po berzi, dok nije prodao.
Ja imam Campa CHORUS britansku, ali je ne bi odvajao od pogona. Ako si zainteresovan
pusti oglas da kupuješ, ima toga da se nađe, a ne bi bilo loše ni da obiđeš servise i da
vidiš ako neko ima i kako bi kurble stajale na njima, da nisu prilagođene samo uz Campa
kurble.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika