Mile - Single speed
#2
Postavljeno 22 August 2010 - 07:48 PM
Delovi su (po slikama odozgo na dole)
Ram Scott speedster s30 xxl
Sugino RD gun metal crank arms 170mm duzine
TA specialities zupocanik 49T, 1/8in, 130mm bcd
Lanac 1/8in, half link, Point racing MK918
Fixed zupcanik White Industries, 1/8in, 17T
Gume Schwalbe Lugano
Felne Alex Rims
Zice i niple DT Swiss
Rucice kocnica Oval
Traka volana Ritchey
Freewheel White Industries 18T
Lula, vola i sticna Ritchey, Buziri Dura ace, Kocnice 105
Svetlo, brzinomer Cateye
Tezina oko 8,5 ili malo vise, u zavisnosti sta je na njemu.
Bajs mi potpuno odgovara i ne zalim sto sam ga sklapao skoro 6 meseci.
Poz...
#5
Postavljeno 22 August 2010 - 08:04 PM
Najvise mi se dopada polozaj rucica za kocenje. Kao da vozis na rogicima, a tu su ti odmah i kocnice. Bullhorn volan zakon. =D>
Lanac definitivno upada u oci, zanimljivo kako je nitovan.
A nabla je flip-flop, kako bi rekao? Moze da se okrene tocak, pa vozi kao freewheel (prazan hod, kad vrtis unazad)?
#6
Postavljeno 22 August 2010 - 08:06 PM
Uzivanje je voziti i jedno i drugo, ali mi se ipak vise svidja fixed strana. U pocetku sam se malo plasio ali sad sam opusteniji i ide ko struja.
#8
Postavljeno 22 August 2010 - 08:10 PM
Doooobar!
Stole, drago mi je da ti se svidja. I meni bullhorn volan najvise odgovara.
Lanac jeste velik i jak ali je najzanimljivije sto je necujan. Ceo bajs je, sto rece neki lik na nekom stranom forumu, sav u fazonu nindza stelth. Sem kad je freewheel, a onda zvrci tako da mi ne treba zvonce.
#9
Postavljeno 22 August 2010 - 08:11 PM
Jesi ga cepao uz Avalu?
#12
Postavljeno 23 August 2010 - 07:01 AM
nije fixed nego singleU BGD-u će te verovatno čudno gledati.. U Londonu pak ima toliko onih koji voze fixed gear da je to neverovatno. Ali opet - London ima samo hills (koja su smešna u poredjenju sa našim usponima)..
#15
Postavljeno 23 August 2010 - 09:16 AM
O samom bajsu nema potrebe da puno pisem. U osnovi road bike, sa bullhorn volanom, podesen da meni odgovara.
Posto svi znate kako funkcionise freewheel, i o tome necu pisati.
Presao sam 1000km sa onim malim zelenim zvrkom i radi kao "singerica". Ne pokazuje znake trosenja/ostecenja. Videcemo kasnije.
KJo god je probao, svidelo mu se kako freewheel radi i zvuk koji daje ( ).
Fixie je druga prica i to ce vas sigurno interesovati. Prvi kontakt je bio kao i Pedji, tj. ritao se pri bilo kom pokusaju da se zaustave pedale a ja sam skakao nekontrolisano po sedistu i nije mi bilo bas zanimljivo.
Kad uz to dodam da mi je to bio prvi kontakt sa gumama 25mm, onda je jasno sto sam ipak prvo krenuo sa freewheelom.
Kad sam malo upoznao bicikl, resio sam da gume smanjim na 23mm i ponovo probam fixed. Od tog momenta sam zaljubljen na drugi pogled.
Samo je trebalo da se naviknem da nema stajanja a sve ostalo dolazi samo po sebi i uz malo vezbe.
Prvi osecaj je - potpuna kontrola.
Pedja je to odmah osetio i vec posle par minuta je mogao da stoji balansirajuci na granici napred-nazad.
To "nazad" tj. "rikverc" je dodatak koji ide uz fixie ali ga ja bas i ne koristim.
(o granici ubrzanje-usporenje malo kasnije...)
Odmah da razbijem jednu zabludu. Sa fixiem se ne treba plasiti uzbrdica vec nizbrdica.
Uzbrdo ili mozes ili ne mozes (a obicno mozes i tamo gde si mislio da ne mozes), ali nizbrdo mogu nastati ozbiljni problemi!!!
To je losa vest. Dobra vest je da uz fixie ide i jos jedna, "super kocnica", tj. kocenje nogom.
Svako ko je presao sa obicnih na SPD pedale pamti prvi osecaj vucenja pedale i efekta na voznju koje to vucenje daje.
Sad imam jos dva takva, nova, osecaja kod kocenja. Suprostavljanje pedalama kada su u zadnjem polozaju i idu na gore, i vucenje kada su u prednjem polozaju i idu na dole.
To cini da kocenje postane super zajebancija pa sam par dana, k'o "lida Nasta", samo ubrzavao i kocio.
105 tu sluze samo kao ispomoc, ako ih uopste i koristim. Sve ovo govorim za voznju po ravnom i brzine do 30-ak, 35 max.
Sve preko 40, bar u mom odnosu zupcanika 49/17 (GR 5,7) dovodi do brze kadence i tada 105-ce dobijaju smisao, kao i pri naglim kocenjima.
Da se zadrzim na momenat ovde.
Ono sto sam vrlo brzo otkrio je da je odrzavanje kadence na fixieu lakse iz prostog razloga sto se pedale okrecu same po sebi pa ti samo treba da doziras "gas", tj. da vrtis onoliko koliko je potrebno da se pedale ne usporavaju.
Bajk je veoma startan, jer je lak, i mogu za par sekundi da doteram na 30-35 i onda nastavljam da odrzavam kadencu, do sledeceg semafora, na primer.
(Ako je crveno, super, kocenje koristim za vec pominjanu zajebanciju/relaksaciju
Napomenuo bih jos jednu stvar koju bas ne znam kako da objasnim.
Naime, na duzim nizbrdicama, ako popustite i bicikl krene brze nego sto mozete da vrtite,
dolazite u neki "kontraritam", ne znam kako drugacije da to nazovem.
Tada su 105-ce neophodne jer ne znam sta bi bilo da ih nema. Naime, brzina okretanja pedala prevazilazi vasu maximalnu kadencu i onda pocinje poskakivanje u sedistu. Prvo lagano a onda sve jace i jace, a noge sve vreme koce i ulaze u taj tzv. "kontraritam"...
Kada sam to prvi put osetio, nespreman... Uh, bas je radio adrenalin ...
Da ne ispadne kako ga samo hvalim, napisacu i neke stvari koje mi nedostaju.
Mogucnost da stanem na pedale i tako predjem preko rupe. Mislim da je sa freewheelom sigurnije prelaziti preko rupa nego okrecuci pedale.
Mogucnost da nekad protegnem noge u voznji, dotegnem patiku, pocesem se... (Sve to moram da radim jureci nogu ili da stanem)
Nizbrdo ne mogu da idem onoliko brzo koliko bih zeleo i mogao sa freewheelom, sto je mozda i dobro... Ogranicen sam kadencom na 50.
#16
Postavljeno 23 August 2010 - 09:17 AM
nije fixed nego singleU BGD-u će te verovatno čudno gledati.. U Londonu pak ima toliko onih koji voze fixed gear da je to neverovatno. Ali opet - London ima samo hills (koja su smešna u poredjenju sa našim usponima)..
Prvo sam mislio da voze single speed - al kad sam na usponu video lika koji je sišao s bicikla jer nije mogao da ga izgura (u sebi sam pomislio - ajde bre budi muško pa izdrži i video kako se kurble vrte dok je pešačio zajedno s biciklom uzbrdo bilo mi je jasno da je fixed gear. Vidjao sam i likove koji voze u rikverc (što sa fixedom može). Inače Mile - u zdravlje da ga voziš i da te lepo služi!
#17
Postavljeno 23 August 2010 - 09:22 AM
Odlican je, prava retkost, sada pravac pista
E Force, kad bi pista bilo. Ne bi to bili losi treninzi. Sigurno bolje nego drndanje po nasipu do ostruznice.
Bajs jeste brz ali ne kazem da bicikl ne moze da se vozi i sporo. Itekako.
Pesaci ne mogu da idu toliko sporo a da ja ne mogu da ih praqtim bez silazenja.
#18
Postavljeno 23 August 2010 - 09:31 AM
nije fixed nego singleU BGD-u će te verovatno čudno gledati.. U Londonu pak ima toliko onih koji voze fixed gear da je to neverovatno. Ali opet - London ima samo hills (koja su smešna u poredjenju sa našim usponima)..
Prvo sam mislio da voze single speed - al kad sam na usponu video lika koji je sišao s bicikla jer nije mogao da ga izgura (u sebi sam pomislio - ajde bre budi muško pa izdrži i video kako se kurble vrte dok je pešačio zajedno s biciklom uzbrdo bilo mi je jasno da je fixed gear. Vidjao sam i likove koji voze u rikverc (što sa fixedom može). Inače Mile - u zdravlje da ga voziš i da te lepo služi!
Hvala Gajo.
Ovaj bajs je single speed kako god okrenes.
Pitanje je samo da li cu tocak da okrenem da desno bude frewwhell ili fixed.
kad si pomenuo pesacenje uzbrdo. Na 1000km voznje po BGD-u, imao sam 200m pesacenja uzbrdo, u Vinci, gde autobus skrene skroz ulevo.
Stole, jos nisam isao uz Avalu, ali ako i to popnem, uz jedno dva stajanje, meni bolje ne treba. Za brdovitije cu koristiti MTB a ovo mi je ipak bicikl za grad.
#19
Postavljeno 23 August 2010 - 02:10 PM
Pozdrav Mile, vidimo se na nekoj vožnji!
(nažalost ja na vožnju nisam mogao, ali to je za ovu priču manje bitno)
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#20
Postavljeno 24 August 2010 - 07:40 AM
... podele svoju radost sa drugima, barem ja uživam u tome
Pozdrav Mile, vidimo se na nekoj vožnji!
Naravno, Darko, vidimo se u voznji.
Samo da pojasnim. Ovo sto sam pisao nije toliko da delim radost, jer to je nemoguce dok ne probate fixie.
Ovako vise deluje da nesto mudrujem (svi voze sa menjacima, samo se ja pravim pametan) i hvalim svoj bajk. Nadam se da neko nije tako shvatio jer nit ga prodajem nit se takmicim.
Znam da je luksuz imati vise bicikala, ali za zaljubljenike u brzu voznju po gradu fixie bi mogao biti jedan od prioriteta.
Nije za svakoga, naravno, mada je i to diskutabilno. Odnos zupcanika se uvek moze podesiti tako da moze da ga vozi i neki (htedoh da napisem neki "cica" pa se setih nekih biciklista) dakle, neki biciklista slabih fizickih mogucnosti. Neko jednom rece ili napisa "nisu ludi messengeri sto voze SS, to im je pos'o"
Malo pre sam pomenuo rec "prodajem"... Odvec sam star da bih delio savete ali, da se ja bavim prodajom bicikala, ulozio bih u prodaju SS. Kao sto Gaja rece, to je trend u vecini velikih gradova vac godinama, a BGD je sve veci i veci. Isto vazi i za NS i ostale ravnicarske gr5adove. Dakle, slican film sam gledao nekoliko puta, samo su drugacije teme... Ko se prvi seti da prodaje odredjenu rasu pasa, odredjenu tehnicku robu i sl. taj obicno i pokupi kajmak. Isto ce biti i kad se neko kod nas seti da pocne da prodaje SS bicikle i delove. Standardnih bicikala ima na svakom koraku a SS nema u krugu od 500km.
Preko interneta sam nalazio razlicite bicvikle po razlicitim cenama. od 200-300$ na popistima, do vise hiljada dolara/eura. Mogu biti razliciti. Od skupih track bicikala za pistu, sto rece Force, do jako jednostavnih i jeftinih, za comuting, ili kako li se vec pise...
Isto vazi i za delove. Ima jeftinih a ima i papreno skupih.
Force je pomenuo a Gaja je na nekom postu pisao kako je steta sto kod nas ne postoje velodromi. Naravno da je steta. Velodromi bi bili prilicno jeftin nacin za animirati mlade da se bave odredjenim sportom, u ovom slucaju, brzim biciklizmom. Na primer, super bi bilo da na Uscu, pored onog kompleksa za skakanje sa rolerima i bajsevim, postoji i velodrom. Siguran sam da bi svakodnevno mnogo momaka i devojaka vezbalo i pokusavalo da bude nesto kao Theo Boss ili Cris Hoy ()
Ne mora to da bude velelepna sala i parket, ali da bude upotrebljivo.
Nesto ovako
[youtube_embed2][/youtube_embed2]
Nasao bi se mozda i kod nas neko ko bi pozelo da prestigne ovog 69 baju
A za to je potreban samo SS, trenazer i nesto treninga...
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika