Jump to content


Fotografije

Šta kupiti za do 300km dnevno: Asfalt(90%)+XC/DH(10%)


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
25 odgovora na ovu temu

#21 Pisac

Pisac
  • Members
  • Pip
  • 17 posts

Postavljeno 08 August 2010 - 10:28 PM

Pobrkao sam vreme registracije sa vremenom posta.

Što se tiče 48/14, takav prenos pri 40km/h zahteva 1.57 obrta pedala u sekundi. Meni nije prijatno za vožnju ništa što zahteva više od otprilike 1 obrta pedala u sekundi, odnosno više se zamaram ako brzo okrećem pedale nego ako sporije okrećem a jače pritiskam. Ako računamo da duže vreme vozim sa maksimalno 50 obrta pedala u minuti (0.83 obrta pedala u sekundi), to znači da bi sa takvim prenosom 48/14 mogao da vozim do 21.3 km/h. Kada bi prenos bio 48/11, onda bih mogao da vozim do 27km/h. Sa 52/11 do 29.4km/h.

Za kratkotrajne jurnjave na ravnom (recimo na 2 o/sec) bih sa 48/14 mogao da dostignem 51km/h, a sa 48/11 -> 65kmh. (zanemarimo sada otpor vetra)

Razlika je očigledna.

Trenutno inače sa 42/11 (što je bolje od 48/14) redovno ostajem bez brzina u najobičnijoj gradskoj vožnji na ravnom.
  • 0

#22 wiseman

wiseman
  • Members
  • PipPipPip
  • 118 posts

Postavljeno 08 August 2010 - 11:21 PM

http://www.ciklonaut...rangeFrange.htm Oglas 967 Stevens X8 Lite. Lično sam ga vozio ide kao metak, bajs nema više od 10 kg, za asafalt dušu dao, e sad koliko je spreman za malo jači off road nisam siguran, možda kada bi se stavile šire gume ili jači obručevi. http://www.stevensbi... ... ent#inhalt
  • 0

#23 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 09 August 2010 - 05:35 AM

Meni nije prijatno za vožnju ništa što zahteva više od otprilike 1 obrta pedala u sekundi, odnosno više se zamaram ako brzo okrećem pedale nego ako sporije okrećem a jače pritiskam.

E, na ovome bi trebalo da poradiš. Broj obrtaja u minuti (iliti kadenca) bi trebalo da ti bude 80-90, 60 je premalo. Razloga ima više, od "kidanja" ligamenata pri jačim prenosima do efikasnosti, a ako te ne mrzi pročitaj sjajan tekst o tome ovde. Barem informativno, a ti vozi kako tebi odgovara ;)
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#24 Vorda

Vorda
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4577 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 09 August 2010 - 06:55 AM

Tebi onda treba lancanik kao noz o cirkulara :mrgreen:
  • 0
puno znoja,malo krvi

#25 Pisac

Pisac
  • Members
  • Pip
  • 17 posts

Postavljeno 09 August 2010 - 08:42 AM

Pa ne znam što se tiče te "kadence", ja se jednostavno manje zamaram kada sporije okrećem pedale, i to je to. Bemliga da li je to loše ili dobro, ali ja sam tako navikao i kolena me ne bole dok vozim biciklu. Kolena me nekad bole kada se penjem često uz stepenice, ali to je potpuno nezavisno od toga da li sam tih dana/nedelja/meseci vozio uopšte biciklu.

A sem toga, kada ustanem sa sedišta radi efikasnog ubrzanja (nrp. preticanja), kadenca od 50 o/min (a možda i manja) je u odnosu na potrošenu energiju idealna po efikasnosti. Znači, samo ustanem i postignem ubrzanje, a onda lepo sednem, prebacim u veću brzinu, i nastavim da vozim.

Inače, "kadenca" mi se povećava sama kada se posle višesatne vožnje totalno izmorim i izgubim snagu, i tada sama ode baš negde oko 80 o/min, ali mi se i brzina drastično smanjuje jer i prenos ide višestruko dole, tako da sa većom kadencom idem sporije. Tada valjda prelazim u "maratonski" režim vožnje (koji služi da preživim i stignem do kuće), a to mi definitivno ne prija i ne ostaje u lepom sećanju.

Baš ću jednom da probam da vozim od početka sa 80 o/min, pa da vidim koliko brže ću da se zamorim i izgubim snagu. Možda sam ja sve ove godine grešio, možda od početka treba da vozim u "maratonskom" režimu, pa ću prelaziti veće daljine. Ali, pitanje je da li ću onda uživati u vožnji :-)

(nego, vidim da će mi izgleda trebati ciklometar sa kadencom. Kojii najjeftiniji mi preporučujete?)
  • 0

#26 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 09 August 2010 - 09:10 AM

Znaš kako, i za to je potrebno vreme da se privikneš. Ja sam vozio kao i ti do prošle godine - što veći prenos i udri po pedalama :). Onda sam dobio par saveta, pročitao tekst, i počeo da se prebacujem na malo veći broj obrtaja (pojma nemam koliki, ni moj brzinomer nema merenje kadence, a nikako da ga izmerim "ručno" (štopericom)). I rečenica koja me uvek nasmeje, a potpuno je tačna:

Ako gore pluća - menjaj naviše, ako gore noge - menjaj naniže. (Ako gori i jedno i drugo: treniraj više ;))


  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika