Jump to content


Fotografije

Treba mi savet oko spoljnih guma


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
29 odgovora na ovu temu

#1 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 August 2009 - 04:50 PM

Šta da kupim od jeftinijih guma? Ima dosta mogućnosti a ne razumem se. Pošto vozim samo po asfaltu stavio bih slick, najuže moguće. Nadam se da će biti neke razlike u odnosu na dosadašnje 1.95 kramponke. E sad, prvo koliko uske mogu da stavim na ove obručeve, ne znam koji su, ali oni double-wall što Capriolo stavlja (Cobru imam). Može li 1.50 ili 1.40 na to, a da ne menjam unutrašnje? Na njima piše 1.50-2.10 ali pročitao sam negde da može i 1.40. Dostupni su mi Capriolo u Zrenjaninu i Planet i Fanatic u Novom Sadu. Uglavnom vidim da za nekoliko stotina ima Rubena, Kenda, Camel, a za oko 1000 sam viđao i Michelin. Fanatic nema web sajt, a zaboravih šta mi nabrojaše preko telefona, nisam ni čuo za te gume, sećam se samo da je bilo Schwalbe već od 600 din.
Dakle šta da uzmem a da mogu da duvam na 4 bara i da ne brinem?
  • 0

#2 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 30 August 2009 - 06:09 PM

Najtanja guma za mtb, Ritchey 26x1.0...Ako je to mnogo usko, onda Kenda Kwick Roller 26x1.25. Obe gume su oko 680 din u Planetu. Ali mora se menja unutrasnja.
  • 0

#3 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 August 2009 - 06:43 PM

Thanks. A je l' bi bi se osetila neka razlika u odnosu na 1.50? Nisam znao da tako uske mogu na ovu felnu, a cena mi odgovara jer su unutrašnje jeftine 150-200 din, pa sad već razmišljam o toj kombinaciji. Vidim da je ponuda 26x1.0 dosta veća nego za 1.50.
  • 0

#4 antiR3ality

antiR3ality
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 418 posts

Postavljeno 30 August 2009 - 07:45 PM

Ja sam osetio ogromnu razliku kada sam, umesto 1.95 krampona, stavio pozajmljene 1.5 Kenda - ne secam se modela. Bez problema sam ih vozio na 4 bara, sa obicnim unutrasnjim gumama. Imao sam utisak da bajs leti (pisao sam o tome, u temi Vetar) Problem je sto sa njima mooogo opreznije moram da naidjem na ivicnjak (ili bilo kakvu drugu prepreku) koju sa starim gumama ne bih ni primetio. Moje misljenje je da je 1.5 ili 1.4 ok za MTB. Ako mislis da stavljas nesto uze - zasto ne razmisljas da predjes na drumasa, jer u suprotnom imaces MTB sa kojim neces smeti da se popnes na ivicnjak ? #-o :mrgreen:
Pozdrav!
  • 0
Sometimes you’re ahead, sometimes you’re behind. The race is long, and in the end, it’s only with yourself!

#5 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 30 August 2009 - 07:52 PM

Ja sam dosao do nekog zakljucka, da mi je lakse voziti 1.25 nego 1.5. Ove od 1.5 nisu siroke, pa se mora biti malo oprezniji, ali ne i mnogo tanke, pa ume da potkace nesto kada bas ne zelis. Imao sam par padova sa njima, fala Bogu, nista ozbiljno. Sigurnija mi voznja sa 1.25, sa kojima se jos nisam prosuo ( a valjda i necu). Eto, mozda cudno, al takav sam utisak stekao. Kenda KR po specifikaciji do 5.9, vozio na 5.5 bara, bez problema. To leti. :)

Ovo za ivicnjake se podrazumeva u oba slucaja. :mrgreen:
  • 0

#6 antiR3ality

antiR3ality
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 418 posts

Postavljeno 30 August 2009 - 08:19 PM

Ove od 1.5 nisu siroke, pa se mora biti malo oprezniji, ali ne i mnogo tanke, pa ume da potkace nesto kada bas ne zelis.

Nisam bas razumeo ovaj deo, 1.5 su svakako sire od 1.25 ?
  • 0
Sometimes you’re ahead, sometimes you’re behind. The race is long, and in the end, it’s only with yourself!

#7 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 30 August 2009 - 08:49 PM

Mislio sam u odnosu na 1.9, koje on sada vozi. :) Izvinjavam se na lose slozenoj recenici. #-o
  • 0

#8 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 August 2009 - 08:54 PM

Naravno drumaš bi mi verovatno bio idealan (nisam nikad vozio, ali znam da čitam :)). Možda jednog dana, ali kada sam kupovao, budžet je bio presudan faktor, bilo je da se uzme bilo šta samo da se kotrljam, jer sam godinu dana bio na pauzi bez bicikla (ukrali mi 2 kom) pa se uželeo vožnje. A za drugo osim Capriola nisam tada ni znao tako da sam uzeo šta mi je prodavac preporučio od jeftinijih, međutim kol'ko sam platio, jako sam zadovoljan, jer u odnosu na prethodna dva plastikanera ovo neverovatno dobro ide i služi, a ne zahteva stalna dotezanja i doštelavanja na koja sam ranije navikao. Jes da je oprema kako čitam samo dno, ali ja sam onda baš nezahtevan, jer nemam zamerki ni na Logan kočnice ni toliko omraženo sedište :), a sa pogonom i Tourney-jem sam prezadovoljan.

Nego što se guma tiče, onda ću definitivno 1.0 ili 1.25. To ako ide na 5 bara, mogu misliti. Znam da kada mi popusti na 3-3.5 pa dopumpam na 3.5-4 prosto poleti.
Samo skoro mi je pukla gotovo nova Rubena Flash 1.75, ne znam zbog čega. Popucala oplata (konci), izašla unutrašnja, pa bih zato da uzmem nešto malo bolje, pouzdanije, ne bih da mi se to dogodi u vožnji. Pisalo je da može do 4 bara, tako sam i duvao. Konci su baš retki, nadam se da je kod Ritchey-a to malo bolje i pouzdanije. Možda je imala i grešku, a možda je od udaraca, vozio sam po grbavoj Tamiškoj dolmi. Vidim pričate o ivičnjacima, ne kontam... Ja usporim, dignem prednji pa polako zadnji, mada više nisam u gradu pa nemam ivičnjake.
  • 0

#9 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 30 August 2009 - 09:15 PM

Pripazi malo slededeci put kad pumpas gumu. Nemoj da testiras njenu izdrzljivost i dubinu svog dzepa. Nikad nisam pumpao do max, koliko je naznaceno na gumi, nego manje. Za pola ili ceo bar, zavisi kako mi je potrebno u tom trenutku.

1 inch = 25,5mm ---> Ovo kazem zbog felni, preispitaj svoje, da ne ispadne propala spoljasnja guma u felnu. :)
  • 0

#10 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 September 2009 - 12:22 PM

Eh, bio danas konačno u Zrenjaninu i ništa nisam našao. Nema vožnje još neko vreme. Nemaju ništa malo bolje, od tih tanjih slickova, samo neki Michelin za 1700 :( .
Novi Sad mi je daleko, ali imam priliku da mi neko prekosutra donese, tako da ću morati da uzmem na neviđeno. Pa onda imam još koje pitanje:
Ritchey više nema, znači jedini izbor ostaje ona Kenda 26x1.25. Kažu da je Kwick Roller Sport, žičana, ali na http://www.kendausa....e/commuter.html nema takve, mada kažu da su sad dobili nove, pa možda u novim serijama ima i žičana 1.25. Stole, kakva je tvoja, jel Sport žičana? I pošto kažeš da si vozio, aj iz prve ruke, osim što leti, jel se lako buši, jesi imao problema? Koliko si je uopšte vozio? Ovi na mtbr napljuvaše i tu i onu Ritchey, sve sami negativni komentari, kao ništa ne valja, ne gripuje, klizi i na suvom, stalno se buši... Pa ne znam šta oni rade :) Nisam navikao na bušenja ali ni ne vozim puno a i sa kramponima mož' kroz staklenu srču. Vozio bih samo po asfaltu ali nije to pista, ni F1 staza, ima sitnih kamenčića koji mogu biti oštri, valjda se neće na to bušiti.
I najvažnije, premerio sam obruč, 25mm je mereći spolja, zajedno sa zidovima, a bez zidova, s unutrašnje strane je 20. Znači pasuje sigurno?
  • 0

#11 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 03 September 2009 - 12:33 PM

Guma je svakako zicana, u to nema sumnje. Vozio sam po ravnom oko 1500km, pre nego sto sam vratio krampone (ide jesen :) ). Predje se ponekad preko staklica....al ono, nije bilo defekta. Ekipa iz Panceva, koja se skoro vratila sa mora je na 1600 km-a imala 2-3 defekta, a kotrljali su se na ovim gumama. Pa ne moze se ocekivati da sa 30 km/h uleces u krivinu od 90 stepeni. :roll: Vozio par puta i po vlaznom, ono, posle kise. Da kucnem u drvo, nije bilo padova. Lepo je sto si izmerio, znaci Ritchey bi ti bila preuska. Ako je budes terao po asfaltu ili dobro utabanom terenu, mislim da nece biti problema. :wink:

P.S. I taj koji ti donosi gume, nek ti uzme i 2 unutrasnje 26x1.0-1.5.
  • 0

#12 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 September 2009 - 12:46 PM

E hvala puno. Ništa više ni ne očekujem, jednostavno da služi, da se lako kotrljam na 5 bara, neću više od toga :). Za unutrašnje sam pitao, imaju isto neke Kendine 1.0-1.5, te ću uzeti.
Ja sam uvek mislio da je problem pritiska veći zbog unutrašnjih, a izgleda da one mogu a da granicu određuju spoljne, jer one više trpe.
Kod Kwick Rollera je 50-80, a našao sam negde da je taj opseg zbog različitih felni i da viši pritisak može samo ako felne sa unutrašnje strane imaju žljeb koji dodatno drži i osigurava gumu i imam taj žljeb, tako da super. Ali od sad oprezno, prvo ću malo da se vozim na 4, pa na 4.5 pa na 5 :)
  • 0

#13 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 03 September 2009 - 12:59 PM

Na njima pise od 2.0-5.9 bara, pa ti vidi sta ti je ciniti. Licno, terao sam max do 5.5. Da, da, to su te unutrasnje gume. Ali mislim da su one samo sa presta ventilom. Onda, nek ti taj ko kupuje uzme i adapter koji prebacuje na auto ventil, jer je prakticnije za pumpanje. Cena istog, oko 40 din. :)
  • 0

#14 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 September 2009 - 01:12 PM

Uf, skoz smetnuh s uma ventil. Da nisi napisao, izvisio bih, ne bih ni mogao da naduvam. Imam pumpu koja može obične i auto ventile. Čitao sam ranije malo po forumu za te presta i to za pritisak... Sad vidim na wiki da je to skroz drugačije. A kad se se ide preko adaptera jel se zadžava lakše pumpanje ili je (verovatno) isto kao da je auto ventil? Znam da na auto već kad pređe 3.5 bara, zamore se ruke prilično.
Valjda sam sad apsolvirao šta mi sve treba oko ovog jednostavnog zahvata, da nemaš još nešto da dodaš :D
  • 0

#15 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 03 September 2009 - 01:19 PM

Zato sam i napomenuo, da ne ispadne gume namontirane, al ne mogu se napumpaju. :D Taj adapter ce ti samo pomoci da pumpa legne kako treba. Najbolje napumpati donekle, pa oterati do nekog vulkanizera na kompresor. Tako spasavam sebe nepotrebnog umora. :mrgreen: 8)
  • 0

#16 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 September 2009 - 09:37 AM

Gume ugrabih poslednje dve, od šest što su dobili :). Jako mi se sviđaju, probaću ih sutra, pošto sam sad sve rasturio na generalku. Malo zadnja neće idealno svuda da legne, probaću posle sapunicom.
Nego ne mogu da merim pritisak, sad vidim kako radi onaj presta ventil, kad se stavi adapter, iglica nije u ravni sa ventilom nego je dublje, što nije problem za pumpanje, ali manometar ne može da je pritisne. Jedino da obrusim (skratim) adapter, tako da kad se zavrne izgleda kao auto ventil. Odoka ne mogu da cenim pritisak, navikao sam na široke gume a ove mi verovatno deluje tvrđe nego što jeste. Vidim i da onih 50 psi označava minimalan pritisak tako da ću morati nekako da izmerim da budem siguran.
  • 0

#17 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 05 September 2009 - 11:04 AM

Nadam se da ti ta jedna guma nije mnogo kriva, ili sta vec. Ko zna kako ih skladiste tamo, mada su moje dosle u ok stanju. Namestice se ona pod velikim pritiskom, kad je napumpas. Ako ispadne sve ok, ne bi trebale da bacaju uopste.
Nemoj da diras adapter, busis, turpijas i sl. Nema veze sto je iglica dosta dublje, to je sasvim normalno. Napumpaces gume bez problema jer pritisak prilikom pumpanja vraca iglicu unutra i vazduh dospeva u gume bez problema.
  • 0

#18 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 05 September 2009 - 11:53 AM

Napumpas gumu kod vulkanizera i pitas ga koliki pritisak daje kompresor pa na osnovu "tvrdoce" gume steknes osecaj koliko je to bara :D . Iz mog iskustva velika vecina vulkanizera drzi kompresor na 6 bara a posto vozim oko 8 dopumpam rucno.
Kada napumpas gumu na maksimalni pritisak kompresora, vazduh vise ne ide u gumu (ne cujes sustanje) iako ti i dalje "pumpas" :wink: .
  • 0
.

#19 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 September 2009 - 05:04 PM

Ma znam ja za pumpanje, provalio sam odma tu iglicu da je baš super, nema bežanja vazduha pri spajanju, može samo na unutra, a pritisak je drži zaptivenu i ništa ne treba da je pritisne kao kod auto ventila. Nego ne mogu da izmerim pritisak jer imam manometar za kola, ali nabaviću pumpu za presta i sa manometrom pa da bude sve u jednom i da ne nosam onaj adapter koji ću na prvoj vožnji da izgubim :).
Guma nije kriva, sve ok, malo sapunice, napumpao i super. A bicikl sad neverovatno lepo ide, samo klizi :shock: .
Jedino sad čudno izgleda, jako je omršavio pa dok se naviknem. I malo je manje stabilan, ne može više tako lako bez ruku, dosta vrda. Nema više autopilota :).
Hvala i pozdrav svima.
  • 0

#20 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 05 September 2009 - 07:12 PM

Super, drago mi je! Da se bezbedno kotrljas njima i da mnogo km-a predjes! =D>
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika