Jump to content


Fotografije

Umereni rekreativni trening


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
34 odgovora na ovu temu

#1 Ciga

Ciga
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 03 August 2009 - 08:27 PM

Da napomenem da sam pročitao skoro sve teme za početak i voleo bih jedan unikat ovde a ne redirekcije (jer nisam video ništa slično) :D
Kako sam skoro popravio bajs, imam neverovatnu želju da ga vozim po ceo dan, e sada, kako imam dva meseca slobodno, želeo bih da upadnem malo u neku formu i usput skinem i koji kilogram.
Već nedelju dana prelazim po 15km dnevno raznolikog krajolika (od ravnica do osrednjih uspona, posle kojih sam bez duše #-o (ravnice odvozim ja sa srednje jakim prenosom, dok na usponu u zavisnosti od istog pri kraju teram 'prvom' ), e sada me zanima, za bolje nabacivanje kondicije i za bolje topljenje masti koji bi bio neki dobar plan. Jer prvenstveno u mom slučaju treba mi više kondicije za početak za savlađivanje uspona. Da li je u svrhe toga bolje voziti sa jakim prenosom na ravno? i sl. stvari me zanimaju. Cenio bih i neki program tipa: 20min to i to, pa 10 min to i to, nadam se da me razumete :wink: Hvala unapred!
  • 0

#2 basso

basso
  • Members
  • PipPipPip
  • 106 posts
  • LocationSubotica

Postavljeno 03 August 2009 - 08:37 PM

Vozis MTB ili drumasa?
  • 0

#3 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 03 August 2009 - 08:58 PM

Jer prvenstveno u mom slučaju treba mi više kondicije za početak za savlađivanje uspona. Da li je u svrhe toga bolje voziti sa jakim prenosom na ravno?


Od mene samo kratko: za kondiciju vozi uzbrdo sto vise :). Danas ces da umres nakon 50m uzbrdo; za 2 meseca ces da umres nakon 500m uzbrdo, tako se stice kondicija...

A sto se tice prenosa, to su meni objasnili ovako: kadenca (broj obrtaja pedala u minuti) treba da bude preko 80 (http://www.ciklonaut...ako/Kadenca.htm); tako da nije poenta da ubacis u najvecu brzinu, i okreces pedale 20x u minuti; nego u manji pa udri po pedalanju :) Visoki prenosi vise opterecuju zglobove, ligamente i misice, pa je lakse i ostetiti iste (ne misice).

p.s. ovde ima mnogo strucnijih od mene po pitanju vezbanja, ali ako se niko ne javi... eto, makar nesto ;)
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#4 Ciga

Ciga
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 03 August 2009 - 09:13 PM

Vozis MTB ili drumasa?

Drumaš.

Ovaj, Darkman, svaka pomoć se ceni :!: Hvala! =D>
  • 0

#5 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 03 August 2009 - 09:17 PM

tako da nije poenta da ubacis u najvecu brzinu, i okreces pedale 20x u minuti; nego u manji pa udri po pedalanju :) Visoki prenosi vise opterecuju zglobove, ligamente i misice, pa je lakse i ostetiti iste (ne misice).


Bas tako. Kad vrtim jacim tempom, noge nekako imaju zalet i vise se odmaraju, nego da se napinjem u visoj brzini. Ne prija nogama, nikako. :)
  • 0

#6 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 04 August 2009 - 07:52 AM

Ako želiš da uđeš u formu, lepo kreni lagano i drži se ravnog. Kontam da se nećeš takmičiti pa ti brda praktično ni ne trebaju, ali nemoj nikako da ih izbegavaš.
Kadencu drži tako da ti vožnja odgovara, ali nemoj nikako da vrtiš tako brzo da odskačeš iz sedišta, kao ni da prejako tegliš.
A sada ono najbitnije -koliko jako da voziš. Kao što sam napomenuo kreneš lagano, opušteno i polako pojačavaš, da ti se disanje pojača taman toliko da (kada bi pričao sa nekim) ne možeš da baš tečno pričaš (nikako da ti duša bude u nosu!), znači neki osrednji tempo. Nemoj gledati ni koliko km voziš, gledaj da u početku voziš po sat i po do dva, i polako pojačavaj, ali ne iz dana u dan, nego po nedelji dodavaj po npr pola sata. I nikako svaki dan da voziš, nego pravi par puta pauze, da organizam stigne da ti se odmori. Ako budeš hronično umoran nisi ništa uradio.
  • 0

#7 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 04 August 2009 - 08:17 AM

Meni ovo kad neko kaže: nemoj svaki dan da voziš, isto je kao da narkomanu kažeš: nemoj da se drogiraš :)
  • 0

#8 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 04 August 2009 - 08:42 AM

Meni ovo kad neko kaže: nemoj svaki dan da voziš, isto je kao da narkomanu kažeš: nemoj da se drogiraš :)

jbg, organizam mora da dobije i odmora, inače će odbiti saradnju :mrgreen:
  • 0

#9 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 04 August 2009 - 08:52 AM

Ne može svaki dan da se vozi. Mišići se prave tokom odmora, ne tokom treninga.

Za početak nije loše da se vozi ista distanca pa da se posle nekog vremena na istoj toj trasi vozi (malo) brže, pa da se onda poveća distanca, pa da se onda ona vozi brže - zato je dobro imati brzinomer :)
Npr da probaš da odvozaš 20 km sa 20 na sat. S onom visokom kadencom koja je pominjana. Pa tako 3-4 dana. Onda probaj da izvučeš 30 km. Pa 3-4 dana. (Ako osetiš da danas nisi za vožnju - nemoj; nije cilj da sutra još više nisi za vožnju) Pa onda digni prosečnu brzinu na 22 pa vidi kako ide onih 20 km, itd. Tokom ta dva meseca bi već mogao da gaziš 40-50 km bez mnogo razmišljanja, a što se duže baviš voženjem, to će i kilometraže i (donegde) brzine rasti.

U brdo ne vredi da se krene dok nemaš mišiće/srce/pluća koji te uspešno nose po ravnom, inače ćeš samo da umireš.
  • 0

#10 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 04 August 2009 - 10:57 AM

Čovek vozi drumaša, 20 na sat je stvarno jako sporo, pogotovo ako vozi ravno.
  • 0

#11 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 04 August 2009 - 11:01 AM

možda neki pulsmetar da nabviš. okvirno podeliš zone pa za početak treniraš po njima. ali prepuštam nekom iskusnijem da kaže nešto više o ovome ukoliko se odlučiš da treniraš i po pulsu.
  • 0

#12 Ciga

Ciga
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 04 August 2009 - 11:22 AM

Možda vama i ne deluje tako, ali mnogo ste mi pomogli :) ! Hvala na brzini i na korisnosti!

Voziću 15km dnevno za početak na mojoj deonici (+ vozikanje po gradu u dužini nekih 5km), jer je to 'moja' deonica na kojoj mi je najsigurnije voziti, iako je Ibarskom magistralom, a i reljef je super,dok u samom naselju, većinom su sve ulice uzbrdo, na koje ću se vratiti za 6 nedelja (između toga moram nedelju dana da ostavim bajs da završim po Beogradu neke administrativne poslove) :D Za tih 6 nedelja možda povećam deonicu do max 23km, jer više ne bi bilo poželjno iz bezbednosnoh razlog (šleperi, brza vožnja automobila i nedostatak trake za bicikliste sa strane). Vodiću računa o broju obrtaja za početak, trudiću se da budem što konstantniji, da vozim kako mi odgovara, neka je i sporo ali konstantno, što više pedaliranja, "da ne učim srce i pluća da zabušavaju". U principu koliko sam shvatio, poenta je "što više prelaziti jednu deonicu i sve će biti laganije i laganije", pokušaću da povećam vremenom i o/min i brzinu. Neću da se takmičim, ali jednostavno volim da vozim bajs, i ako ga već vozim da ga ne vozim bezveze, već da imam i neke koristi od njega. U svemu treba da se poštuju neke pravilnosti!
  • 0

#13 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 04 August 2009 - 04:15 PM

Ljudski organizam je prilagodljiv mehanizam. Što više voziš - to se cela biomehanika više prilagodjava - drugim rečima kako metabolizam "nauči" da trpi odredjeno opterećenje na odredjenom vremenskom intervalu (sat-dva-tri itd.) tako će ti vožnja biti lakša i predstavljati manji napor. Naravno, pored treninga ne treba zaboraviti ni ishranu jer ipak - kod mašina ono što se troši - menjaju majstori - a kod čoveka to radi sam organizam. O ishrani možeš puno da nadješ na ovom forumu tako da se ne bih ponavljao. Suština - što više vozi i pravilno se hrani.
  • 0

#14 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 04 August 2009 - 04:31 PM

Za tih 6 nedelja možda povećam deonicu do max 23km


kada ti ponestane puta a ti vrti krugove na toj deonici. mada vožnja sam samcat jednom te istom trasom može biti psihički veoma zamorna i dosadna što direktno utiče na motivaciju.
  • 0

#15 profa

profa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 362 posts

Postavljeno 04 August 2009 - 06:49 PM

Ibarskom magistralom

Heh, zemljače ovde i 1km, svakog dana, je veliki rizik...moja preporuka: okreni ti nekim zaboravljenim putevima i zaobilaznicama gde nema puno saobraćaja...j****š kondiciju kad život rizikuješ :!: :!: :!:
  • 0

#16 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 04 August 2009 - 09:08 PM

Čovek vozi drumaša, 20 na sat je stvarno jako sporo, pogotovo ako vozi ravno.


OK, poenta priče - naći brzinu koja može da se održava duži period bez forsiranja, pa jedno vreme voziti tu. Posle može da se diže prag. Meni je prosek 20 taman za prve 3-4 vožnje posle duže pauze.
  • 0

#17 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 05 August 2009 - 09:13 AM

kako god obrnete suština treninga se svodi na prevazilaženje ovoga:

http://www.thefactsa...ws/cent-gov.htm
  • 0

#18 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 August 2009 - 09:41 AM

Moja preporuka je takođe nabavka pulsmetra. Sa njim se može mnogo lepo i dozirati i trenirati - koliko godina ih već imam - na vožnju bez njega ne krećem, to je već postala urođena navika.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#19 basso

basso
  • Members
  • PipPipPip
  • 106 posts
  • LocationSubotica

Postavljeno 05 August 2009 - 10:33 AM

Slazem se sa Misom, ja ga nosim redovno. Ima sad pritupacnih pulsmetara (mislim na cenu), ja recimo imam PC 15 i zadovoljan sam.
  • 0

#20 Ciga

Ciga
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 20 August 2009 - 09:37 AM

Zdravo, momci! Batalio sam Ibrasku i lokal od juče, našao sam genijalnu stazu. Non stop blaga uzbrdica u dužini od nekih 6km, svuda okolo šuma, čist vazduh, a asfalt predivan i downhill je fenomenalan. E sada, dobra stvar je što mi je dosadašnja vožnja pomogla u tome da mi noge postanu dosta otpornije na napore nego pre, tako da sam neki dan na trčanju posle nekih 2.5km otprilike osetio da pluća kažu : ne može više! :roll: Ali nakon kratkog odmora su držala ponovo još dosta. Skoro dva puta toliko. Isto tako i juče sam iznenadio sebe. Doduše, vozeći non stop u 'trećoj ili drugoj' išao sam uzbrdo dok jednom pluća nisu rekla : ne može više! Nisam hteo da ih mučim, da stanem i da se odmaram pa da nastavljam, nego sam se okrenuo i pustio bajs da me vozi nizbrdo. Darkman: 'Danas ces da umres nakon 50m uzbrdo; za 2 meseca ces da umres nakon 500m uzbrdo'. Tako da sam se držao toga. Da napomenem da nisam pušač usput. E sada, pitanje je: da li će pluća sama prilagođavati vremenom ili postoje neke druge vežbe koje bi u tome pomogle. I zanima me da li sam pravilno postupio što nisam hteo da ih forsiram nakon što su rekla: moraš da staneš barem na 5min.?
  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika