srednji pogon,alat i popravka
Started By
purgatory
, Mar 25 2009 05:46 PM
285 replies to this topic
#1
Posted 25 March 2009 - 05:46 PM
Postovanje svim zaljubljenicima u biciklizam,imam problem sa srednjim pogonom na scott purgatory bicikli,postoji mali luft u srednjoj glavi pa pretpostavljam da je patrona u pitanju hteo sam da probam da sredim to ali ne mogu da odsrafim one ulaze u srednju glavu,imam alat ali ne ide,sta je u pitanju,svaka pomoc je dobrodosla!uzgred,nov sam u svemu ovome,hvala unapred!
#4
Posted 25 March 2009 - 08:31 PM
To je neki stariji scott 02godina,alu ram biaxial 7005 solution geometrie,amortizer top-gun t06 ,korman shimano 620mm,prednji menjac shimano c050,zadnji menjac c050 megarange-rapidrise,zadnja kaseta mf-c050 hyperglida 11-34t,prednja je takodje c050 22-32-42,mislim da pogon nosi oznaku c050 takodje,rucice kocnica alu shimano v-brake,kocnice su tec-tro,alex-rims x-606 sa gumama semi slick 26x1,95,nadam se da sam sve koliko toliko napisao razumljivo,probao sam da odvijam na sve strane ali ni da mrdne,na kraju nisam bio siguran da li ne postoji jos neki deo koji bi prethodno trebao da skinem!havala na savetima,pokusacu sutra ponovo,sta mislis koliko moze da vredi ovakav bicikl,otprilike?
#5
Posted 25 March 2009 - 09:19 PM
pogledaj malo uputstva i slike na http://www.parktool....owto.asp?id=103
Znaci, da bi dosao do uloska, moras prvo da demontiras prednji pogon (kurblu sa zupcanicima):
1) obicnim srafcigerom izvadis taj beli pokloac ("crank arm cap")
2) ispod kapice treba da vidis glavu srafa (nisi to slikao, moze da bude raznih oblika, imbus, ili obicna sestougaona glava...). Taj sraf treba da odvijes (on je "obican" desni navoj, znaci odvrces ga suprotno kazaljkama sata)
3) posto si skinuo taj sraf, treba da zavrnes alat (crank extractor), tu gde je na pocetku bila kapica. vodi racuna da ga dovoljno duboko uvrnes (ako uhvatis samo par navoja, mozes da pokidas navoj prilikom svlacenja pogona sa osovine.
4) kada ti je alat dobro uvrnut, pocnes da uvrces unutrasnji "sraf" tog alata (ne znam koji imas, ali svi rade na istom principu...). Uvrtanje tog centralnog srafa alata ce poceti da svlaci pogon sa osovine. Time si skinuo desnu stranu pogona.
To treba da ponovis i sa leve strane (1-4)
E tek sada skidas ulozak (bottom bracket). U zavisnosti od vrste, trebace ti opet odgovarajuci (specijalan) alat.
5) Njime odvrces ulozak, kao sto sam skroz gore napisao, sa desne strane (tamo gde su lancanici) je levi navoj (odvrces tako sto okreces u pravcu kazaljki na satu), a na desnoj strani je "standardni" desni navoj.
Ajde sada reci na kom delu si se "zaglavio"
Znaci, da bi dosao do uloska, moras prvo da demontiras prednji pogon (kurblu sa zupcanicima):
1) obicnim srafcigerom izvadis taj beli pokloac ("crank arm cap")
2) ispod kapice treba da vidis glavu srafa (nisi to slikao, moze da bude raznih oblika, imbus, ili obicna sestougaona glava...). Taj sraf treba da odvijes (on je "obican" desni navoj, znaci odvrces ga suprotno kazaljkama sata)
3) posto si skinuo taj sraf, treba da zavrnes alat (crank extractor), tu gde je na pocetku bila kapica. vodi racuna da ga dovoljno duboko uvrnes (ako uhvatis samo par navoja, mozes da pokidas navoj prilikom svlacenja pogona sa osovine.
4) kada ti je alat dobro uvrnut, pocnes da uvrces unutrasnji "sraf" tog alata (ne znam koji imas, ali svi rade na istom principu...). Uvrtanje tog centralnog srafa alata ce poceti da svlaci pogon sa osovine. Time si skinuo desnu stranu pogona.
To treba da ponovis i sa leve strane (1-4)
E tek sada skidas ulozak (bottom bracket). U zavisnosti od vrste, trebace ti opet odgovarajuci (specijalan) alat.
5) Njime odvrces ulozak, kao sto sam skroz gore napisao, sa desne strane (tamo gde su lancanici) je levi navoj (odvrces tako sto okreces u pravcu kazaljki na satu), a na desnoj strani je "standardni" desni navoj.
Ajde sada reci na kom delu si se "zaglavio"
#6
Posted 25 March 2009 - 09:48 PM
Evo nomad ti je dao detaljno uputstvo.
Samo da dodam da sam na sličnom pogonu imao problem da je desna strana strašno zapekla.
Rešenje je bilo da sam kapnuo malo ulja na mesto gde se spaja držač patrone i rama i skinuo iz prve. Bitno je i da imaš dobar kjluč od 32mm kako bi mogao da preneseš što veću silu prilikom odvrtanja.
Samo da dodam da sam na sličnom pogonu imao problem da je desna strana strašno zapekla.
Rešenje je bilo da sam kapnuo malo ulja na mesto gde se spaja držač patrone i rama i skinuo iz prve. Bitno je i da imaš dobar kjluč od 32mm kako bi mogao da preneseš što veću silu prilikom odvrtanja.
#9
Posted 08 April 2009 - 08:50 PM
Posle duzeg vremena evo izvstaja.Uspeo sam konacno da skinem patronu, doduse morao sam da se posluzim ogromnom polugom, na kraju bitno je da sam uspeo, patrona je potpuno zapekla a moze se jasno videti oksidacija aluminijuma.E sad imam novi problem, patrona koju ja imam nosi oznaku "TH" - pat industries, pa me interesuje zna li neko koja je to patrona i naravno gde bih mogao da kupim novu i po kojoj ceni. Hvala unapred!
#10
Posted 08 April 2009 - 09:34 PM
Ne mora da bude ista, bitni su ti navoji i prečnik i dužina. Patron u džep i u planet ili capriolo i traži da ti daju ono što odgovara tome. Koliko kapiram, to je obična četvrtka i neki shimanov bb-un26 uložak od 68 mm iste ili vrlo slične širine će ti raditi posao, al' pokaži to u radnji za svaki slučaj.
#12
Posted 10 April 2009 - 09:06 AM
Hm, ja imam problem sa prednjim pogonom(truvativ-isoflow)... Kriv je najveci zupcanik...deo sa jedno 5-6 zubaca baca ka spolja!!! Prvo sam mislio da sam ja tolika volina da sam iskrivio, ali KAKO,pravilno i puno shaltam brzine i ne krecem sa visokim prenosom, udaren nije itd.... Bio sam u servisu i rekli su mi da ce mi srediti, i da podpada pod garanciju, kazu da je mozda fabricki kriv...
E sad,pravi mi problem jer lanac kad predje preko pogona prednjeg ne legne dobro i onda se nekako zaglavi na najvecem zupcaniku prednjem, i povuche zadnji menjach...onda pusti pa opet za okret dva...
Kad lepo legne lanac, onda nishta naravno, normalno sve samo cheshe menjach prednji malo...
Da li se nekome desilo nesto slicno?
E sad,pravi mi problem jer lanac kad predje preko pogona prednjeg ne legne dobro i onda se nekako zaglavi na najvecem zupcaniku prednjem, i povuche zadnji menjach...onda pusti pa opet za okret dva...
Kad lepo legne lanac, onda nishta naravno, normalno sve samo cheshe menjach prednji malo...
Da li se nekome desilo nesto slicno?
Ako kanis pobijediti ne smijes izgubiti!
#13
Posted 10 April 2009 - 10:22 AM
Meni je ta simptomatika ukazivala na smrt lanca ili zadnjeg menjača (dok sam terao tourney), a ti brate sačekaj da isprave pogon pa vozi na najvećoj
#14
Posted 10 April 2009 - 10:46 AM
Kazu da ce menjati ceo pogon .... to je dobro...ne verujem da je lanac, nema zasto...vozen je tek 350 km a nije krsh...amenjach isto nije, radi perfektno...jedino moz da crkne ako ga napnem pa se slomi ali vozicu oprezno na velikom...
Ma ko ih shisha, dacu im, ionako je pod garancijom pa nek srede, zamene, nashteluju kako treba shta vec treba...
Kme... nedelju dana od subote bez bajsa
Ma ko ih shisha, dacu im, ionako je pod garancijom pa nek srede, zamene, nashteluju kako treba shta vec treba...
Kme... nedelju dana od subote bez bajsa
Ako kanis pobijediti ne smijes izgubiti!
#15
Posted 10 April 2009 - 10:53 AM
Ako su rekli da ce ga zamene, to je super! Kakvo ispravljanje, klepanje i ostalo...
#16
Posted 10 April 2009 - 11:13 AM
Pa i ja tako mislim, kapiram da bi se to ispravilo, treba cnc mashina koja to ispravlja
A i samo bilo kakvo cimanje bi oslabilo taj zupcanik i nije resenje...
Posle voznjice u subotu, bajk ide kod lekara a ja u peshadiju...kmeeeeee!
A i samo bilo kakvo cimanje bi oslabilo taj zupcanik i nije resenje...
Posle voznjice u subotu, bajk ide kod lekara a ja u peshadiju...kmeeeeee!
Ako kanis pobijediti ne smijes izgubiti!
#17
Posted 05 May 2009 - 02:20 PM
Gospodo treba mi savet, zamenio sam patronu srednjeg pogona, stavio sam novu acera patronu i sada pri jacem potisku desne kurble dolazi do nekog blagog krckanja, rekao bih da zvuk dolazi iz patrone, proveravo sam kurble, pedale,lanac,kasete,patronu to jest da li je zategnuta i nigde nema ni naznake bilo kakvog lufta a krckanje se nastavlja i uzasno me nervira,napomena pre zamene patrone nije bilo ovakvih simptoma ali je bilo lufta u patroni zbog cega je i zamenjena, svaki savet je dobrodosao, hvala unapred!
#20
Posted 07 May 2009 - 06:29 AM
Pa šta čekaš - crevo u ruke, krpu pored, pa tretman teflonom... ma znaš već i sam, neće ni točkovi više da se čuju, a kamo li da krckaju!
PS: Ako dobro teflonom naprskaš kočionu površinu, neće NIŠTA više da se čuje
PS: Ako dobro teflonom naprskaš kočionu površinu, neće NIŠTA više da se čuje
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users