Jump to content


Fotografije

Saveti za kupovinu novog MTB-a

mtb nov novo 1000e 1500e 2000e sklapati sklopiti delovi

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
82 odgovora na ovu temu

#1 ivanovm

ivanovm
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts

Postavljeno 15 February 2023 - 09:52 AM

Poštovanje svima,

 

Planiram kupovinu novog mtb-a ili možda varijantu da sam sklopim bajs s obzirom da ne žurim. Budžet mi je između 1000 i 2000e.

 

Nov zato jer ne bih da imam bajs sumnjivog porekla i da ne znam njegovu eksploataciju. Primetio sam da je razlika između novog i polovnog poprilično velika, koliko sam video polovan koji košta oko 1000e za nov bih morao da izdvojim oko 2000-2500e što je baš velika razlika, ali novo je novo i ja planiram budući bajs da vozim minimum 10 godina pa računam da se isplati.

 

Bajs bi se koristio 60-70% po gradu, 30-40% po prirodi, kada kažem po prirodi mislim na normalnu vožnju po zemljanim terenima, ne planiram nikakve trke i ekstremne vožnje gde bih brže habao ceo bajs.

 

S obzirom da kod nas nije neki izbor kako bajseva tako i delova, u planu je da bajs ili delove nabavljam iz Slovenije ili Austrije s obzirom da tamo imam rodbinu pa bih mogao da se organizujem.

 

Ovo su modeli koji mi se dopadaju i koje sam našao u Sloveniji i Austiji, pa me zanima da li vrede ovoliko novca i da li bi njihova oprema zadovoljila moje potrebe?

Takođe bih napomenu da mi se čini da bih za ovaj novac mogao sam da sklopim isti bajs sa boljom opremom, npr. da bude sve XT grupa, ali da li bih time uopšte netšto dobio i osetio neku razliku s obzirom da nisam zahtevan korisnik?

 

Molim za vaše savete i komentare. Takođe da li ima i kolika je razlika između opreme recimo deore, slx i xt.

Malo mi je neobično da postoji toliko grupa opreme i da li je realno da se toliko razlikuju, pa sve se prave od sličnih legura i više mi deluje da je marketing u pitanju...

 

https://www.cube.eu/...-n-metal/616100

https://www.cube.eu/...-n-black/612100

 

https://www.canyon.c...hmenfarbe=BK/GY

https://www.canyon.c...hmenfarbe=GY/RD

 

https://www.focus-bi...mframesizecode=


  • 0

#2 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4523 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 15 February 2023 - 01:16 PM

Što skuplji to bolji, naravno samo iz prodavnice da te ne boli glava iz razloga koji si opisao.

Ja sam uradio sve kontra, gledao da što jeftinije prođem a da imam što bolje komponente, kupovao sam samo polovne bicikle do sada, svi su bili kao novi, a plaćao sam ih trećinu cene novih i nisam se zeznuo uopšte.

Ali tebi savetujem da kupiš nov bajs jer je tako lakše i sigurnije.
Još ako pojačaš budžet na 3000-4000e tu tek možeš da biraš, na prvu to izgleda i deluje skupo, ali pošto planiraš da ga voziš 10 godina, kada iznos podeliš na 10 godina, onda je to oko 300-400e godišnje ili 25-35e mesečno što je zanemariv trošak na ovu skupoću.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 2

#3 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 433 posts

Postavljeno 15 February 2023 - 01:47 PM

Ne bih se sad upuštao u raspravu nov vs polovan, dosta ima tu i napisano već i svako ima svoju logiku. Budžet je svakako i više nego dovoljan i za nov hardtail bicikl sa opisanom namenom. 

 

Što se opreme tiče između Deore, SLX i XT je sada razlika ne u funkcnionalnosti nego maltene u najvećem delu u težini - što je manja težina skuplja grupa, i to značajno. Prema svemu opisanom od namene te bi i Deore ili Sram SX bili više nego dovoljni. Može biti razlike u nekim drugim stvarima, tipa ove koje si naveo Grand Canyon 9 ima XT kočnice, dok Grand Canyon 8 ima MT400, tu na nekom ozbiljnijem spustu može da se primeti, ali ti opet kažeš da ga ne bi vozio negde ekstremnije pa onda nema poente :) Konačno prvi Cube ima karbonski ram, ostali su svi aluminijum, opet je glavna razlika u težini i shodno kako si opisao namenu ne vidim logiku da se gleda bilo šta osim aluminijuma. 

 

Pogledaj neke detalje ne koje možda nisi obratio pažnju - Grand Canyon modeli dolaze sa Shwalbe Nobby Nic koje su trail gume, za malo više blata, malo ozbiljnije spustove, ali to znači da će biti dosta lošije po gradu jer prosto imaju prevelike krampone. S druge strane bih rekao da su Smart Sam na Focusu idealne za ono što tebi treba, Racing Ralph na Cube će se verovatno brže istrošiti po asfaltu jer su gume predviđene za trkanje. Da se razumemo - gume su potpuno potrošna roba, ali osim ako ne planiraš da ih zameniš odmah po kupovini bajsa model sa velikim kramponima ti može dati utisak da je ceo bajs spor i trom i da te smori u startu dok si još baš zagrejan da ga dosta voziš, jer je prosto bicikl namenjen za nešto drugo. Grand Canyon imaju i dropper seat post koji je meni najbolja stvar ikada smišljena ali je predviđena za malo oštrije spustove, ako ga voziš po gradu i malo po zemljanim putevima unaokolo nećeš nikad koristiti. 

 

Sve u svemu - komponente srednjeg ranga, aluminijumski ram i dobar izbor guma i drugih kontaktnih površina (sedište i gripovi) će ti napraviti razliku u vožnji. Da li je menjač težak 350 ili 150 grama neće. Osim toga su svi ovi renomirani proizvođaći pa se svodi na ličnu preferenciju, izgled bajsa i sl. U suštini od ovih predloženih meni su Cube malo previše orijentisani za XC trkanje, Grand Canyon su malo više ekstremni u smislu trail vožnje, Focus mi deluje najlogičnije, plus koliko vidim mu je cena oko 1000 eur, ne bih rekao da ima potrebe da daješ više. 


  • 0

#4 ivanovm

ivanovm
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts

Postavljeno 15 February 2023 - 02:22 PM

@mhetlerovic hvala puno na detaljnom odgovoru :)

Razmišljao sam da i sam sklapam bajs ali koliko sam mogao da vidim ramovi se teško nalaze i skupi su (samo ram je između 500-1000e), takođe samo prednji amortizer je oko 400-600e, što je već skoro 1000e samo ta dva ako pričamo o nekom kvalitetu. Sve ostalo koliko sam video nije toliko skupo i mogao bih da nabavim, male su razlike u ceni kada se kupuje pojedinačno npr. izmežu deore, slx i xt opreme (oko 50-70 za neke komponente). Pored toga trebao bih da nađem nekog ko ima iskustva da mi sve lepo sastavi...

Šta generalno mislite o toj ideji sklapanja bajsa i da li se meni to isplati?

 

Zanimaju me još neke tehničke stvari pa ako znate bio bih zahvalan na odgovoru.
(Za moje ne toliko zahtevne potrebe)

 

- Karbon i Alu ram: Je l je samo pitanje težine ili ima razlike što se tiče veka trajanja i samog kvaliteta materijala kada pričamo o održivosti? 

 

- Točkovi: Koliko su oni bitni i šta dobijam boljim točkovima? Primetio sam da su ogromne razlike u novcu pa mi nije jasno o čemu se radi

 

- Kočnice, menjači, kaseta, šifteri, lanac i ostali delovi kod pogona su slični kod deore, slx i xt grupe? Tj. kao što sam dobio odgovor razlika je u težini, a ne toliko u kvalitetu? Bitno mi je da npr. lanac ne spadne kada u brdu menjam brzine i slično, čuo sam da se to dešava kod jefinije opreme.

Voleo bih da nemam tih tehničkij problema pri normalnom korišćenju.

 

Hvala!


  • 0

#5 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3194 posts

Postavljeno 15 February 2023 - 05:25 PM

Ako bajk zaista nameravaš da voziš po gradu i po laganim off road stazama, pre nego što kupiš neki mtb pokušaj da provozaš neki gravel bajk. Geometrija i položaj tela je drugačiji nego na mtb-u, mnogo si aerodinamičniji i na duge staze je udobniji, plus je za isti novac lakši od mtb-a, a takođe ako ti tako dune, kupiš drugi par točkova na koje staviš uže gume i manju kasetu i imaš i zujalicu za drum. Danas su gravel bajkovi najbrže rastući tip bicikala na tržištu (ako izuzmemo ove sa motorom) a ima i dobar razlog zbog čega je to tako....


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#6 ivanovm

ivanovm
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts

Postavljeno 15 February 2023 - 06:32 PM

@Smasher

Hvala na predlogu, nažalost trenutno nemam gde da probam takav bajs i ne znam koliko bi on bio dobar izbor za naše puteve i rupe?
Mtb mi deluje kao neko univerzalno rešenje, koliko uopšte znači kada je bajs lakši 3,4 kg za rekreativca? Ja imam 75kg pa verujem da neću imati problema sa kilažom

Takođe koliko sam video ovi mtd što sam ja gledao imaju 1x12/11 brzine pa je l to uopšte dobro za gradsku vožnju?
Objasnite mi molim vas i taj deo oko brzina/prenosa, napisao sam gore koje su mi potrebe.
  • 0

#7 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3194 posts

Postavljeno 15 February 2023 - 08:23 PM

Ne znam odakle si, ali pogledaj na oglasima na cikloberzi da li neko u tvojoj blizini prodaje gravel bicikl. Odeš, pogledaš, pitaš čoveka da probaš (ako si ozbiljno zainteresovan).

 

 

Mtb nije univerzalno rešenje. Mtb je offroad bicikl, a gravel je allroad bicikl. To ne znači da sa MTB-om nećeš moći da se voziš po gradu i asfaltu, ali će za te namene čak i sa užim gumama biti manje efikasan, čitaj sporiji i manje zabavan za vožnju od bicikla koji je napravljen za tu svrhu (ne mora biti isključivo gravel bajk),

 

Osnovna razlika između gravel i mtb bicikla je što pozicija sedenja na gravel biciklu je sličnija drumskom biciklu, dakle malo agresivnija, dok se na mtb biciklu sedi malo uspravnije (sa izuzetkom pravih mtb-ova za trkanje gde je pozicija takođe agresivna).. Na gravel biciklu imaš korman u obliku rogova koji je uzak i baš praktičan za grad, kada treba da se kojekuda provlačiš na uskim stazama, trotoarima, između auta, dok sa mtb-om uglavnom imaš ogroman, širok korman koji pomaže boljoj kontroli i stabilnosti na tehnički zahtevnim podlogama, ali je u gradu užasno nepraktičan. Dalje, na drop kormanu gravel bajka imaš nekoliko različitih mogućnosti hvatova što pomaže da se promeni pritisak na šake i na taj način drastično poboljša udobnost na dužim vožnjama. MTB ima samo jedan mogući hvat - dakle nije idealno rešenje za duže vožnje. Dalje MTB ima prednju vilu sa suspenzijom koja je jako dobra na opet tehnički zahtevnom terenu. Mana je što ta vila zahteva održavanje, da se povremeno čisti, menja ulje u njoj, dosta je teža. Na gravel bajku je uglavnom karbonska vila koja je mnogo lakša i ne zahteva održavanje. Sve ti to govori u prilog da je MTB bolji od gravela samo i isključivo na tehnički zahtevnim podlogama odnosno trailovima i teškoj kaljugi i dubokom pesku gde čisto sumnjam da ćeš voziti. U svim ostalim slučajevima gravel je bolji a i lakši bicikl u istom cenovnom rangu.

 

Da li je 3,4 kile manje na biciklu bitno? Ne znam koliko je bitno ali to je razlika kao dan i noć. To se oseti po tome kako i na koji način bicikl ubrzava kad ozbiljno stisneš pedalu na teškom usponu, kako manevriše i kakvo mu je upravljanje, koliko ga je teško ili lako nositi uz i niz stepenice. 3,4 kile je ogromna razlika u težini, pre će biti da pričamo o razlikama između kilu i dve. Takođe, te kile u biciklizmu su izuzetno skupe. Ako želiš da težinu bicikla spustiš ispod 10 kila, obično će te svaki kilogram koštati 1000 eura i više.

 

Još jedna po meni glupa stvar kod MTB bicikala koji se koriste za asfalt su prenosi. U pravu si, svi oni imaju te 1x prenose, dakle 11 ili 12 brzina. U suštini to je sad moda i kod gravel bicikala. Mnogi kažu da je to bolje jer je jednostavniji sistem i da je bicikl sa time lakši jer nema prednji menjač i napred još jedan lančanik, ali mnogi zaboravljaju da se upravo zbog jednog lančanika napred, nazad mora staviti ogromna tanjirača od kasete da bi se kompenzovali niski prenosi, a to je svakako teže od neke manje kasete ekvivalentnog kvaliteta. Opet, možda ti 1x prenosi imaju neke prednosti na tehnički zahtevnim stazama, u svim ostalim slučajevima su skokovi između dve susedne brzine ogromni i mnogo je teže naći odgovarajuću kadencu nego kad na raspolaganju napred imaš i veliki i mali lančanik. Kao što rekoh, i graveli imaju te 1x sisteme ali su po meni malo bolje urađeni jer je napred malo veći lančanik a nazad malo manja kaseta pa su prenosi ipak malo fiiniji a krajnja brzina ipak veća nego kod MTB-a.

 

Za kraj, da ne ispadne da pričam napamet, vozim jedan jeftin Gravel koji sam sam modifikovao prema ličnim afinitetima i nemam nameru da u skorije vreme prelazim na MTB, Vozim ga i po gradu i van grada, i po asfaltu i van njega, i po šljunku i po travi, i po lišću i kroz šumu i kroz mtb staze. Jedino gde osetim da imam neki hendikep je kad se vozimo baš po nekom kamenju i skakućemo po njima, ali u tim slučajevima ni suspenzija ne pomaže preterano ako bajk nije full sus. I to je svega 10% vožnje, za sve ostalo Gravel je mama veruj mi.


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#8 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14392 posts

Postavljeno 15 February 2023 - 09:39 PM

Gravel je mama veruj mi.

MTB hardtail je tata :)


  • 0

#9 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 433 posts

Postavljeno 16 February 2023 - 08:02 AM

Takođe koliko sam video ovi mtd što sam ja gledao imaju 1x12/11 brzine pa je l to uopšte dobro za gradsku vožnju?
Objasnite mi molim vas i taj deo oko brzina/prenosa, napisao sam gore koje su mi potrebe.

 

U suštini se Smasher dotakao tog dela - sistem je jednostavniji jer nema više lančanika napred, ne moraš razmišljati o ukrštanju lanca i sl, veći su skokovi između brzina pa ćeš brže prebaciti između manjih i većih. S druge strane veći skokovi između brzina znače i teže pronalaženje optimalne brzine okretanja pedala na dužim vožnjama, potrošni delovi sistema (lanac i kaseta) kraće traju itd. Kao i sve ima svojih prednosti i mana. Međutim moderan MTB zapravo ni ne postoji u opciji drugačijoj od 1x tako da nema potrebe time da se opterećuješ ako hoćeš MTB. Za gradsku vožnju suštinski nije nikakav problem.  

 

Šta generalno mislite o toj ideji sklapanja bajsa i da li se meni to isplati?

 

Zanimaju me još neke tehničke stvari pa ako znate bio bih zahvalan na odgovoru.

(Za moje ne toliko zahtevne potrebe)

 

- Karbon i Alu ram: Je l je samo pitanje težine ili ima razlike što se tiče veka trajanja i samog kvaliteta materijala kada pričamo o održivosti? 

 

- Točkovi: Koliko su oni bitni i šta dobijam boljim točkovima? Primetio sam da su ogromne razlike u novcu pa mi nije jasno o čemu se radi

 

- Kočnice, menjači, kaseta, šifteri, lanac i ostali delovi kod pogona su slični kod deore, slx i xt grupe? Tj. kao što sam dobio odgovor razlika je u težini, a ne toliko u kvalitetu? Bitno mi je da npr. lanac ne spadne kada u brdu menjam brzine i slično, čuo sam da se to dešava kod jefinije opreme.

Voleo bih da nemam tih tehničkij problema pri normalnom korišćenju.

 

Hvala!

 

Ne isplati se tebi posebno kupovina rama i sklapanje bajsa - tu se uglavnom radi o komponentama visokog ranga gde ljudi tačno znaju šta hoće u nekom smislu komponenti pa mogu tačno da napakuju bajs onako kako oni hoće, nema tu uštede. Za tvoje potrebe će ono što proizvođači preporuče biti sasvim ok. 

 

Ako pod održivoću misliš na dugotrajnost rama tu nema razlike između alu i karbon rama. Čak je karbon oseljiviji na udarce, grebanje i sl, dok se aluminijum može lakše popravljati variti i slično. Ali je 99% šanse da ti to nikada neće trebati i u smislu dugotrajnosti ti je isto. Najbitnija razlika je težina i to što je karbonski ram krući pa se manje uvija prilikom nekog jačeg pedalanja ali to opet moraš biti skoro pa u takmičarskoj formi da bi primetio kao benefit. 

 

Točkovi - opet se uglavnom svodi na težinu, eventualno na izdržljivost za neke MTB discipline kao što su Enduro ili Downhill, ali te to ne dotiče. 

 

Spadanje lanca - uz normalno korišćenje to se ne dešava ni na modernim Shimano grupama iz niže kategorije tipa Alivio, Atlus i sl. Pod normalnim korišćenjem podrazumevam razmišljanje da se brzina ne menja kada je najveći pritisak na pedalu, tj samo malo razmišljanja prilikom promene. Sve od Deore i na više grupe će opušteno menjati brzine čak i pod pritiskom, ali opet to se ne savetuje da se radi. Kao što rekoh funkcionalno između Deore, SLX i XT grupa praktično nema razlike, glavna je u težini. 

 

 

Ne znam odakle si, ali pogledaj na oglasima na cikloberzi da li neko u tvojoj blizini prodaje gravel bicikl. Odeš, pogledaš, pitaš čoveka da probaš (ako si ozbiljno zainteresovan).

 

Mtb nije univerzalno rešenje. Mtb je offroad bicikl, a gravel je allroad bicikl. To ne znači da sa MTB-om nećeš moći da se voziš po gradu i asfaltu, ali će za te namene čak i sa užim gumama biti manje efikasan, čitaj sporiji i manje zabavan za vožnju od bicikla koji je napravljen za tu svrhu (ne mora biti isključivo gravel bajk),

 

Osnovna razlika između gravel i mtb bicikla je što pozicija sedenja na gravel biciklu je sličnija drumskom biciklu, dakle malo agresivnija, dok se na mtb biciklu sedi malo uspravnije (sa izuzetkom pravih mtb-ova za trkanje gde je pozicija takođe agresivna).. Na gravel biciklu imaš korman u obliku rogova koji je uzak i baš praktičan za grad, kada treba da se kojekuda provlačiš na uskim stazama, trotoarima, između auta, dok sa mtb-om uglavnom imaš ogroman, širok korman koji pomaže boljoj kontroli i stabilnosti na tehnički zahtevnim podlogama, ali je u gradu užasno nepraktičan. Dalje, na drop kormanu gravel bajka imaš nekoliko različitih mogućnosti hvatova što pomaže da se promeni pritisak na šake i na taj način drastično poboljša udobnost na dužim vožnjama. MTB ima samo jedan mogući hvat - dakle nije idealno rešenje za duže vožnje. Dalje MTB ima prednju vilu sa suspenzijom koja je jako dobra na opet tehnički zahtevnom terenu. Mana je što ta vila zahteva održavanje, da se povremeno čisti, menja ulje u njoj, dosta je teža. Na gravel bajku je uglavnom karbonska vila koja je mnogo lakša i ne zahteva održavanje. Sve ti to govori u prilog da je MTB bolji od gravela samo i isključivo na tehnički zahtevnim podlogama odnosno trailovima i teškoj kaljugi i dubokom pesku gde čisto sumnjam da ćeš voziti. U svim ostalim slučajevima gravel je bolji a i lakši bicikl u istom cenovnom rangu.

 

Da li je 3,4 kile manje na biciklu bitno? Ne znam koliko je bitno ali to je razlika kao dan i noć. To se oseti po tome kako i na koji način bicikl ubrzava kad ozbiljno stisneš pedalu na teškom usponu, kako manevriše i kakvo mu je upravljanje, koliko ga je teško ili lako nositi uz i niz stepenice. 3,4 kile je ogromna razlika u težini, pre će biti da pričamo o razlikama između kilu i dve. Takođe, te kile u biciklizmu su izuzetno skupe. Ako želiš da težinu bicikla spustiš ispod 10 kila, obično će te svaki kilogram koštati 1000 eura i više.

 

Još jedna po meni glupa stvar kod MTB bicikala koji se koriste za asfalt su prenosi. U pravu si, svi oni imaju te 1x prenose, dakle 11 ili 12 brzina. U suštini to je sad moda i kod gravel bicikala. Mnogi kažu da je to bolje jer je jednostavniji sistem i da je bicikl sa time lakši jer nema prednji menjač i napred još jedan lančanik, ali mnogi zaboravljaju da se upravo zbog jednog lančanika napred, nazad mora staviti ogromna tanjirača od kasete da bi se kompenzovali niski prenosi, a to je svakako teže od neke manje kasete ekvivalentnog kvaliteta. Opet, možda ti 1x prenosi imaju neke prednosti na tehnički zahtevnim stazama, u svim ostalim slučajevima su skokovi između dve susedne brzine ogromni i mnogo je teže naći odgovarajuću kadencu nego kad na raspolaganju napred imaš i veliki i mali lančanik. Kao što rekoh, i graveli imaju te 1x sisteme ali su po meni malo bolje urađeni jer je napred malo veći lančanik a nazad malo manja kaseta pa su prenosi ipak malo fiiniji a krajnja brzina ipak veća nego kod MTB-a.

 

Za kraj, da ne ispadne da pričam napamet, vozim jedan jeftin Gravel koji sam sam modifikovao prema ličnim afinitetima i nemam nameru da u skorije vreme prelazim na MTB, Vozim ga i po gradu i van grada, i po asfaltu i van njega, i po šljunku i po travi, i po lišću i kroz šumu i kroz mtb staze. Jedino gde osetim da imam neki hendikep je kad se vozimo baš po nekom kamenju i skakućemo po njima, ali u tim slučajevima ni suspenzija ne pomaže preterano ako bajk nije full sus. I to je svega 10% vožnje, za sve ostalo Gravel je mama veruj mi.

 

Ja bih rekao da dosta ovoga zavisi od toga sa koje strane biciklizma dolazi neko ko preporučuje :) Ja imam i MTB full-sus, ranije sam imao i hardtail, a imam i Gravel/Endurance bicikl. Iz moje perspektive neko ko dolazi iz sveta drumskog bicikla će uvek preporučiti Gravel baš iz tih razloga - manja težina, lakše pronalaženje optimalne kadence, više pozicija za vožnju. Međutim to ima i svojih negativnih strana, pogotovu za nekoga ko nikada nije vozio drumski bicikl - drop volan može mnogima biti odbojan, pri čemu za neku gradsku vožnju će 95% vremena da se vozi na hoods, pozicija je značajno agresivnija što ne odgovara svima zbog leđa. Karbonska viljuška jeste lakša i kruća, ali amortizer na MTB-u će mnoge ivičnjake i rupe po ulicama u gradu zapravo napraviti dosta udobnijim (da nije tako ne bi city bicikli imali amortizere). S druge strane je ravan volan mnogim ljudima prosto logičniji jer je jednostavniji. 

 

Ja bih rekao da potpuno razumem nekoga ko želi da se samo vozi deluje primamljivije MTB zbog jednostavnosti. Za nekoga ko želi da se više posveti biciklizmu je gravel bolje rešenje na dugi rok, ali će u startu zahtevati period prilagođavanja. 

 

Drugi bitan aspekt je planirana dužina vožnji, za nekoga ko računa da će voziti do 50km dnevno, a što je većina ljudi, ne bih rekao da ima značajne razlike između MTB i Gravela, preko toga je svakako prednost na strani gravela ali opet tu govorimo o većem nivou posvećenosti. 


  • 1

#10 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 16 February 2023 - 08:56 AM

Danas je stvarno tesko izabrati bicikl , pogotovu za nekog bez iskusva. 

 

Pogotovu je problem ko hoce da ima jedan univerzalni bajs. MTB su skroz nezgodni za svakodnevnu voznju, koja ce verovatno ciniti vecinu asfalt. Presiroki volani, uspravna pozicija, koja povecava znacajno otpor vazduha. Pa zatim ti prenosi 1xnesto, koji su opet za trke ali neprakticni za sve one staze i puteve koji mogu da nas nadju u dugogodisnjem koriscenju bicikla, ogromni i preteski tockovi itd.

 

Tek graveli i tome slicno, je isto pomalo nezgodno zbog pozicije tela koja ke slicna drumasu, a  i ponekada zatreba i amortizer i opustenost MTB. Tako da su i oni nezgodni za pocetnike.

 

Tako ko je u mogucnosti a misli da ce ozbiljnije da se posveti biciklizmu, mozda je najbolje napraviti bicikl po svojim potrebama, mada je cesto to najskuplja varijanta.


  • 0

#11 ivanovm

ivanovm
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts

Postavljeno 16 February 2023 - 10:11 AM

Slažem se aposlutno, teško je odabrati bajs pored tolikog izbora. Pogotovo za početnike kao što sam ja koji hoće kvalitetno da uživaju u rekreaciji, a pritom da imaju jedan bajs.

 

@Smasher

 

Hvala ti na detaljnom opisu i savetima :) Istražio sam malo i vidim da su popularni, ali iskreno nisam siguran koliko bi mi taj stil vožnje legao jer nikad nisam vozio takav bajs i mislim da bi bilo nezgodno zbog naših puteva, rupa, ivičnjaka itd... Sviđa mi se to što su jednostavni i što ima manje održavanja, ali opet kažem nisam siguran da li bi se navikao i koliko bi uživao u retkim situacijama kada odem negde da vozim po prirodi, a najviše bih brinuo za rupe i slično.

 

Inače sam našao ovih par modela koji su slične cene kao MTB koje sam naveo u prvom postu.

 

https://www.cube.eu/...-n-black/680200

https://www.canyon.c...erGridContainer

https://www.focus-bi...onlocation=null

 

Ovaj ima normalan "volan"

 

https://www.cube.eu/...-n-black/651400

 

@mhetlerovic 

 

Hvala još jednom na lepom objašnjenju, mislim da si zaokružio priču i rekao bih da mi je možda bolji mtb kao neki univerzalni bajs za normalno korišćenje :)


  • 0

#12 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3194 posts

Postavljeno 16 February 2023 - 10:59 AM

@Mhetlerovic


U suštini slažem se sa svime što si napisao iako su nam mišljenja suprotna. Jednostavno sve si tako poliyički korektno obrazložio da čovek ne može da ne prizna da imaš pravo. :)

Ja bih samo dodao da je pozicija sedenja na gravelu ipak uglavnom malo manje agresivna nego na drumašu, nije baš da se na njemu "zalegne" kao na drumskom i lakše je za privikavanje ali da... definitivno je agresivniji položaj nego kod početničkog mtb-a.

Jedan moj drugar je sklopio mtb kakav bih i ja rado vozio. Uzeo je Canyon karbonski ram, stavio doduše krutu karbonsku mtb vilu i prilikom odabira mehanike pazio na svaki gram, stavio je uži korman zbog bolje aerodinamike. Rezulat je mtb bicikl koji je bez pedala sa sve debelim gumama težak neverovatnih 7,3 kg. Kad ga podigneš kakneš u gaće kako je lak. E tako bih ja nešto rado vozio. :D
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#13 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 16 February 2023 - 02:52 PM

Slažem se aposlutno, teško je odabrati bajs pored tolikog izbora. Pogotovo za početnike kao što sam ja koji hoće kvalitetno da uživaju u rekreaciji, a pritom da imaju jedan bajs.

 

@Smasher

 

Hvala ti na detaljnom opisu i savetima :) Istražio sam malo i vidim da su popularni, ali iskreno nisam siguran koliko bi mi taj stil vožnje legao jer nikad nisam vozio takav bajs i mislim da bi bilo nezgodno zbog naših puteva, rupa, ivičnjaka itd... Sviđa mi se to što su jednostavni i što ima manje održavanja, ali opet kažem nisam siguran da li bi se navikao i koliko bi uživao u retkim situacijama kada odem negde da vozim po prirodi, a najviše bih brinuo za rupe i slično.

 

Inače sam našao ovih par modela koji su slične cene kao MTB koje sam naveo u prvom postu.

 

https://www.cube.eu/...-n-black/680200

https://www.canyon.c...erGridContainer

https://www.focus-bi...onlocation=null

 

Ovaj ima normalan "volan"

 

https://www.cube.eu/...-n-black/651400

 

@mhetlerovic 

 

Hvala još jednom na lepom objašnjenju, mislim da si zaokružio priču i rekao bih da mi je možda bolji mtb kao neki univerzalni bajs za normalno korišćenje :)

Lepo su ti sve napisali i Smasher i mhtlerovic, i slazem se za vecinu stvari napisanih. Posto ti ne znas jos sta hoces, a glupo je da spucas veliku lovu pa da vidis da si pogresio, mozda za pocetak da kupis nesto polovno za 200-300 e, vozi godinu dana, pa ces videti sta ti treba i sta najvise volis.

 

Onda prodaj to i kupi nesto ljudski.


  • 1

#14 ivanovm

ivanovm
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts

Postavljeno 16 February 2023 - 03:14 PM

To bi bilo najbolje ili ako ima neko u Beogradu da renta dobre mtb ili drumske bicikle pa da probam par puta, dosta bi mi značilo…

Neću baš da žurim, svakako bih morao da odem preko da kupim neki, a s obzirom da ne žurim možda se odlučim i da sam sklapam što će me možda izaći više ali biće iz više delova pa je opet finansijski lakše… Videćemo već, neka sve ostoji malo i ako uspem da probam neki dobar bajs onda još bolje.

Hvala svima puno!
  • 0

#15 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 433 posts

Postavljeno 16 February 2023 - 04:37 PM

Ja ne bih bio tako negativan pa rekao da je sad teško kupiti bicikl. Naprotiv, rekao bih da ima baš puno izbora samo što treba odlučiti koji je najbolji. Recimo evo sad pomenut flat bar (tj s "normalnim" volanom) gravel bicikl, može i to da ima smisla kao neki city/fitness bajk. S tim da je onaj Nulane SLX čudan sa Ultegra grupom (ekvivalent XT kod mtb). Recimo meni ovo deluje sasvim korektno https://www.bike-dis...fe-grey-n-black

I opet ne verujem da postoji "pravo" rešenje jer zavisi od individualnih karakteristika, rekao bih da i gravel i hardtail mtb i sve između potpadaju pod inicijalni opis, samo je pitanje čemu se daje prioritet.
  • 0

#16 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3194 posts

Postavljeno 16 February 2023 - 06:36 PM

@Ivanovm


Kakav god bicikl odlučiš da kupiš, nemoj da se brineš da li će bicikl biti dovoljno jak da izdrži torturu gradske vožnje tipa rupe, ivičnjaci, loši trotoari i tome slično. Svi bicikli koje ti predlažemo imaju poprilično moćne i mesnate gume koje bez problema gutaju razne prepreke koje im se nađu na putu. Nemoj da te geometrija gravel bicikla zbuni. On liči na drumski bicikl ali su mu gume daleko sličnije mtb-u nego drumskom biciklu...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#17 ivanovm

ivanovm
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts

Postavljeno 16 February 2023 - 06:51 PM

Za mene koji nemam iskustva je malo teže jer ne znam koja je prava odluka, ali opet znam da ne mogu da pogrešim, bilo koji će mi doneti zabavu i završavati posao :)

 

Ja nažalost živim u BGu i užasavam se naših puteva, dešava mi se svakih godinu-dve da ispravljam alu felne na autu...

Zato bih dao malo više novca za kvalitetan bicikl koji bi mi trajao duže uz redovo održavanje. Ne mora da bude najbolji ali bar da bude srednji sa kvalitetom.

 

Dopada mi se gravel sa ravnim volanom, nekako mi je to prirodnije od modela sa "sportskim" zakrivljenim volanom.

Danas sam uspeo da nađem i ova tri modela; ovaj skuplji je možda i previše za mene ali ovaj slabiji za 800e mi deluje super, kao i ovaj gravel sa ravnim volanom.

 

https://www.radon-bi...ous-al-80-2022/

https://www.radon-bi...us-al-100-2022/

 

https://www.radon-bi...light-100-2022/


  • 0

#18 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3194 posts

Postavljeno 16 February 2023 - 09:37 PM

Kao što rekoh, za to što ti voziš ne treba ti suspenzija i 1x prenos je glupost za sve osim za hardoce offroad ali kako tebi odgovara. Svi ti bajsevi su realno super, bićeš oduševljen na koji god da sedneš.


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#19 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4523 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 17 February 2023 - 12:48 AM

Za mene koji nemam iskustva je malo teže jer ne znam koja je prava odluka, ali opet znam da ne mogu da pogrešim, bilo koji će mi doneti zabavu i završavati posao :)

Ja nažalost živim u BGu i užasavam se naših puteva, dešava mi se svakih godinu-dve da ispravljam alu felne na autu...
Zato bih dao malo više novca za kvalitetan bicikl koji bi mi trajao duže uz redovo održavanje. Ne mora da bude najbolji ali bar da bude srednji sa kvalitetom.

Dopada mi se gravel sa ravnim volanom, nekako mi je to prirodnije od modela sa "sportskim" zakrivljenim volanom.
Danas sam uspeo da nađem i ova tri modela; ovaj skuplji je možda i previše za mene ali ovaj slabiji za 800e mi deluje super, kao i ovaj gravel sa ravnim volanom.

https://www.radon-bi...ous-al-80-2022/
https://www.radon-bi...us-al-100-2022/

https://www.radon-bi...light-100-2022/

Najskuplji je najbolji!

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#20 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14392 posts

Postavljeno 17 February 2023 - 01:59 AM

Najskuplji je najbolji!

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Skuplji od tvog digitalnog MTB :)


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: mtb, nov, novo, 1000e, 1500e, 2000e, sklapati, sklopiti, delovi

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika