Jump to content


Fotografije

Cube Analog 2022 pomoć

cube analog

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
54 odgovora na ovu temu

#1 Keops

Keops
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 17 July 2022 - 04:22 PM

Pozdrav ekipa.

Naručio sam bajs neki dan i evo čekam ga. Bajs je Cube Analog 2022 1x12  11-50T..

E sad mene zanima, s obzirom da nikada nisam imao bajs s tim pogonom, a htio sam Analog koji je uz to i na akciji, da ne ulazim sad u razloge kupnje, mene interesira vaše mišljenje.

Hoće li mi ovaj pogonski sustav funkcionirati na cesti, s obzirom da sam ja na cesti u odnosu na drumske puteve u odnosu 80/20.. Hoću li možda imati probleme s vožnjom ?

Usput koje je vaše mišljenje o tom biciklu, ako može neka ocjena od 1-10. Bajs je na akciji nešto više od 770 € ..

Hvala.

 


  • 0

#2 Rok

Rok
  • Members
  • PipPipPip
  • 153 posts

Postavljeno 17 July 2022 - 07:35 PM

Mene samo zanima zasto 1x12. Cak I da je samo ravnica kao kod mene u Vojvodini
  • 0

#3 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 17 July 2022 - 08:24 PM

Ne znam zašto ne bi funkcionisao na cesti.


  • 0

#4 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 July 2022 - 10:50 PM

Ako si već naručio bicikl za koji ne znaš da li odgovara tvojim potrebama, onda budi spreman da uložiš u modifikacije tipa veći prednji lančanik (u slučaju da je fabrički premalen za tvoje potrebe) ili da živiš sa nedostacima. Takav bicikl nije baš savršen za drum, a nije baš najjasnije koliko planiraš da voziš van asfalta, tako da može da se desi da ti fali prenosa za veće brzine na drumu, ako je to podloga koju ćeš većinski koristiti. Ako nije, onda mislim da nije problem.
  • 0
The sea, the sea

#5 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 17 July 2022 - 11:11 PM

Pozdrav ekipa.
Naručio sam bajs neki dan i evo čekam ga. Bajs je Cube Analog 2022 1x12 11-50T..
E sad mene zanima, s obzirom da nikada nisam imao bajs s tim pogonom, a htio sam Analog koji je uz to i na akciji, da ne ulazim sad u razloge kupnje, mene interesira vaše mišljenje.
Hoće li mi ovaj pogonski sustav funkcionirati na cesti, s obzirom da sam ja na cesti u odnosu na drumske puteve u odnosu 80/20.. Hoću li možda imati probleme s vožnjom ?
Usput koje je vaše mišljenje o tom biciklu, ako može neka ocjena od 1-10. Bajs je na akciji nešto više od 770 € ..
Hvala.

Ma biće ti to ok, ne brini, osim ako nisi ekstremno jak.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#6 Keops

Keops
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 17 July 2022 - 11:13 PM

Mene samo zanima zasto 1x12. Cak I da je samo ravnica kao kod mene u Vojvodini

Htio sam Cube Analog, međutim nisam pronašao onaj model koji sam htio, pa sam naišao na novi model 22' s tim pogonom 1x12, usput sam potrefio žešću akciju, pa sam rekao zašto ne. E sad, jedni su mi govorili da će mi taj pogon 1x12 biti problem na cesti, da je on za brda, a drugi govore da on može i na cestu s tim pogonom, samo da stavim cestovne gume..


  • 0

#7 Keops

Keops
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 17 July 2022 - 11:24 PM

Ako si već naručio bicikl za koji ne znaš da li odgovara tvojim potrebama, onda budi spreman da uložiš u modifikacije tipa veći prednji lančanik (u slučaju da je fabrički premalen za tvoje potrebe) ili da živiš sa nedostacima. Takav bicikl nije baš savršen za drum, a nije baš najjasnije koliko planiraš da voziš van asfalta, tako da može da se desi da ti fali prenosa za veće brzine na drumu, ako je to podloga koju ćeš većinski koristiti. Ako nije, onda mislim da nije problem.

Jasno mi je da taj bajs nije baš idealan za cestu, no navikao sam takve montiče voziti pretežito po cesti, to mi nije problem, jer ja sam i na cesti i na kaldrmi, i bolje mi je uzeti hardtrail bajs koji ću povremeno voziti po kaldrmi nego da uzmem cestovni, jer bolje će mi se hardtrailac ponašati na cesti nego cestovni na kaldrmi i brdu, tom logikom se vodim, no s obzirom da ja ne znam kako će se ponašati taj pogon 1x12 na cesti, jer konkretno ja inače u klasičnom pogonu od 3x8 vozim pretežito u 18toj brzini, e sad, što u odnosu na tu činjenicu konkretno predstavlja taj pogon 1x12, odnosno imali taj pogon 1x12 ekvivalent toj 18toj brzini u klasičnom pogonu 3x8 ?


  • 0

#8 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 18 July 2022 - 06:00 AM

Odgovor na to pitanje može dati samo vozač, tj. korisnik bicikla.

 

U ovom članku sam objasnio zašto i 3x9 prenos ima svega oko 14 zaista različitih stepena prenosa, šta je to prenosni odnos, i postavio link ka "gear-calculator" alatu koji je zgodan za poređenje različitih setapa brzina:

 

Stepen prenosa bicikla – brzine

 

Dok sam ovde pisao o prednostima i manama 1x sistema (u odnosu na 2x i 3x).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#9 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Postavljeno 18 July 2022 - 02:34 PM

Jasno mi je da taj bajs nije baš idealan za cestu, no navikao sam takve montiče voziti pretežito po cesti, to mi nije problem, jer ja sam i na cesti i na kaldrmi, i bolje mi je uzeti hardtrail bajs koji ću povremeno voziti po kaldrmi nego da uzmem cestovni, jer bolje će mi se hardtrailac ponašati na cesti nego cestovni na kaldrmi i brdu, tom logikom se vodim, no s obzirom da ja ne znam kako će se ponašati taj pogon 1x12 na cesti, jer konkretno ja inače u klasičnom pogonu od 3x8 vozim pretežito u 18toj brzini, e sad, što u odnosu na tu činjenicu konkretno predstavlja taj pogon 1x12, odnosno imali taj pogon 1x12 ekvivalent toj 18toj brzini u klasičnom pogonu 3x8 ?

 

Pa samo je pitanje koliko je zuba imao na prednjem lancaniku i na zadnjem taj u 3x8 konfiguraciji. Ako dobro vidim taj tvoj Cube ima 32 zuba napred i 11 pozadi za najvecu brzinu. Sad ne znam koji si imao 3x8 ali recimo Atlus sa standardnom grupom ima npr 42 zuba napred i 11 pozadi. Upotrebis Gremlinov kalkulator i dodjes do toga da ces recimo sa kadencom okretanja pedala od 90 na novom bajsu ici u najjacoj brzini 33km/h, a sa starim bi isao sa istom kadencom u najjacoj brzini 43km/h. 

 

Medjutim tebe nista ne sprecava da ako hoces da ides brze po asfaltu promenis prednji lancanik za nesto vece i dobices vecu brzinu po ravnom a teze brzine za penjanje. Zato i daju ljudi komentar da je 1x12 bolji za penjanje - obicno je taj jedan lancanik napred prilagodjen vise penjanju nego maksimalnoj brzini po ravnom asfaltu. 


  • 0

#10 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14613 posts

Postavljeno 18 July 2022 - 03:01 PM

E sad je pitanje koliko velik prednji lancanik moze da se stavi na njegov bicikl...


  • 0

#11 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 18 July 2022 - 04:09 PM

Pa samo je pitanje koliko je zuba imao na prednjem lancaniku i na zadnjem taj u 3x8 konfiguraciji. Ako dobro vidim taj tvoj Cube ima 32 zuba napred i 11 pozadi za najvecu brzinu. Sad ne znam koji si imao 3x8 ali recimo Atlus sa standardnom grupom ima npr 42 zuba napred i 11 pozadi. Upotrebis Gremlinov kalkulator i dodjes do toga da ces recimo sa kadencom okretanja pedala od 90 na novom bajsu ici u najjacoj brzini 33km/h, a sa starim bi isao sa istom kadencom u najjacoj brzini 43km/h.

Medjutim tebe nista ne sprecava da ako hoces da ides brze po asfaltu promenis prednji lancanik za nesto vece i dobices vecu brzinu po ravnom a teze brzine za penjanje. Zato i daju ljudi komentar da je 1x12 bolji za penjanje - obicno je taj jedan lancanik napred prilagodjen vise penjanju nego maksimalnoj brzini po ravnom asfaltu.

12 faz obično bude 10-51.
Sa kadencom od 90 u kombinaciji 32/10 i 29" gumama 2,1imaće brzinu od 38,1km/h što je ozbiljan napor i odlična brzina.
Prosečnom rekreativnom biciklisti ne treba više od toga.
Zato rekoh, ako nije supermen, biće mu dovoljno.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 1

#12 Keops

Keops
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 18 July 2022 - 04:54 PM

Pa samo je pitanje koliko je zub imao na prednjem lancaniku i na zadnjem taj u 3x8 konfiguraciji. Ako dobro vidim taj tvoj Cube ima 32 zuba naprijed i 11 pozadi za najveću brzinu. Sad ne znam koji si imao 3x8 ali recimo Atlus sa standardnom grupom ima npr. 42 zuba naprijed i 11 pozadi. Upotrebiš Gremlinov kalkulator i dođeš do toga da ćeš recimo sa kadencom okretanja pedale od 90 na novom bajsu ići u najjačoj brzini 33km/h, a sa starim bi isao sa istom kadencom u najjačoj brzini 43km/h. 

 

Medjutim tebe nista ne sprecava da ako hoces da ides brze po asfaltu promenis prednji lancanik za nesto vece i dobices vecu brzinu po ravnom a teze brzine za penjanje. Zato i daju ljudi komentar da je 1x12 bolji za penjanje - obično je taj jedan lančanik napred prilagođen više penjanja nego maksimalnoj brzini po ravnom asfaltu. 

 

 

E to je nešto konkretno konačno od odgovora.

Samo da te ispravim, broj zubaca je 11-50T, nisam ekspert za čitanje specifikacija ali pretpostavljam da 50 znači 50 zubaca valjda.. Evo i link bajsa konkretno https://keindl-sport...roizvod-41472/ 

 

Realno ne treba mi bajs za trkanje, pa da meni treba pogon s kojim ću ja ići 43km/h, ali gradom ili cestom ja najčešće vozim bajs na 18oj brzini jednog klasičnog pogona, recimo svoj bivši Trek Marlin 4 sam vozio na 18toj najčešće, kad kada 21, vrlo rijetko da sam išao ispod recimo 15te brzine, to mi je preslabo za noge, pa sam zato i postavio pitanje, s obzirom na način na koji vozim, dali će mi pogon 1x12 predstavljati problem. Inače ja vozim bajs u prosjeku oko 20ak km/h, navikao sam tako, dali je ta brzina problem za pogon 1x12 ?

 

U najgorem slučaju uzet ću veći zubčanik prednji, no koji bi mi vi i ostala ekipa onda preporučili, s koliko zubaca, u odnosu na ovo što sam napisao kako vozim.

 

Vidim preporučuju mi nekakve kalkulatore, i provjerio sam, no ja ne znam raditi s tim kalkulatorima, jer treba tu upisivati svašta nešto i znati to iščitavati, a ja nisam ta razina kao većina vas ovdje, doduše znam popravljati bajsove i više sam za praksu nego teoriju i te mjere, nazive itd..


  • 0

#13 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 18 July 2022 - 04:57 PM

Мени се чини да ће вожња тог бицикла по друму бити прилично мучна и исцрпљујућа, поготово психички.
  • 1

#14 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 18 July 2022 - 05:45 PM

Мени се чини да ће вожња тог бицикла по друму бити прилично мучна и исцрпљујућа, поготово психички.

Pa samo ako bude imao debele gume

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#15 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Postavljeno 18 July 2022 - 07:40 PM

12 faz obično bude 10-51.
Sa kadencom od 90 u kombinaciji 32/10 i 29" gumama 2,1imaće brzinu od 38,1km/h što je ozbiljan napor i odlična brzina.
Prosečnom rekreativnom biciklisti ne treba više od toga.
Zato rekoh, ako nije supermen, biće mu dovoljno.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

 

Ali napisao je da je 10-50 :) a plus se i lako nadju specifikacije za taj bicikl to godiste. S druge strane potpuno se slazem da je to uglavnom i vise nego dovoljna maksimalna brzina za rekreativnog biciklistu. 

 

E to je nešto konkretno konačno od odgovora.

Samo da te ispravim, broj zubaca je 11-50T, nisam ekspert za čitanje specifikacija ali pretpostavljam da 50 znači 50 zubaca valjda.. Evo i link bajsa konkretno https://keindl-sport...roizvod-41472/ 

 

Realno ne treba mi bajs za trkanje, pa da meni treba pogon s kojim ću ja ići 43km/h, ali gradom ili cestom ja najčešće vozim bajs na 18oj brzini jednog klasičnog pogona, recimo svoj bivši Trek Marlin 4 sam vozio na 18toj najčešće, kad kada 21, vrlo rijetko da sam išao ispod recimo 15te brzine, to mi je preslabo za noge, pa sam zato i postavio pitanje, s obzirom na način na koji vozim, dali će mi pogon 1x12 predstavljati problem. Inače ja vozim bajs u prosjeku oko 20ak km/h, navikao sam tako, dali je ta brzina problem za pogon 1x12 ?

 

U najgorem slučaju uzet ću veći zubčanik prednji, no koji bi mi vi i ostala ekipa onda preporučili, s koliko zubaca, u odnosu na ovo što sam napisao kako vozim.

 

Vidim preporučuju mi nekakve kalkulatore, i provjerio sam, no ja ne znam raditi s tim kalkulatorima, jer treba tu upisivati svašta nešto i znati to iščitavati, a ja nisam ta razina kao većina vas ovdje, doduše znam popravljati bajsove i više sam za praksu nego teoriju i te mjere, nazive itd..

 

Sačekaj da ti stigne bicikl i onda ga lepo probaj nekoliko vožnji, tada ćeš tek moći da znaš da li ti zapravo treba nesto jače u smislu prednjeg lančanika. Da vozis 20-25 km/h po ravnom s tim biciklom neće biti nikakav problem. Ako zaključiš ipak da u najvećoj brzini vrtiš toliko bez problema da ti je prelagano onda razmišljaj o promeni prednjeg lančanika, i u tom slučaju svaka čast. Ali zaista ne verujem da će to biti slučaj jer rekreativni biciklista nema toliko snage. Ja u teoriji na mom drumskom biciklu mogu sa 50/11 odnosom da idem preko 60 km/h sa kadencom 90 (koju mogu da vozim na manjim prenosima), ali nikada nisam po ravnom išao više od 42-43 km/h, nije sve do prenosa ima nešto i do bicikliste :)


  • 0

#16 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 July 2022 - 07:47 PM

Inače ja vozim bajs u prosjeku oko 20ak km/h, navikao sam tako, dali je ta brzina problem za pogon 1x12 ?


Eto i konkretnog pitanja. Mislim da će prenos biti zadovoljavajući kakav jeste, a za gume se slažem sa kolegom, debele kramponke troše mnogo snage na asfaltu, bolje je staviti neke uže i ravnije kao što sad stavljaju na popularne 'gravel' bicikle.
  • 0
The sea, the sea

#17 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Postavljeno 18 July 2022 - 08:16 PM

Bajs bi trebalo da stiže sa Smart Sam 2.25 gumama koje su među bržima iz mtb segmenta tako da ne verujem da će one predstavljati neki problem, čak možda i bolje pošto reče da nekad vozi i van asfalta. 


  • 0

#18 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 18 July 2022 - 08:35 PM

Зна ли ико иког ко вози такав мтб по асфалту брзином 38 на сат и у коликом временском интервалу? Имао сам прилике дс видим колики је проблем одржавање брзине од 20 на сат са сличним бициклима. А можда само не капирам нешто у целој причи.
  • 0

#19 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1366 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 July 2022 - 08:38 PM

Možda to da čovek vozi 20tak km/h u proseku?
  • 0
The sea, the sea

#20 Keops

Keops
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 19 July 2022 - 12:27 AM

Ali napisao je da je 10-50 :) a plus se i lako nadju specifikacije za taj bicikl to godiste. S druge strane potpuno se slazem da je to uglavnom i vise nego dovoljna maksimalna brzina za rekreativnog biciklistu. 

 

 

Sačekaj da ti stigne bicikl i onda ga lepo probaj nekoliko vožnji, tada ćeš tek moći da znaš da li ti zapravo treba nesto jače u smislu prednjeg lančanika. Da vozis 20-25 km/h po ravnom s tim biciklom neće biti nikakav problem. Ako zaključiš ipak da u najvećoj brzini vrtiš toliko bez problema da ti je prelagano onda razmišljaj o promeni prednjeg lančanika, i u tom slučaju svaka čast. Ali zaista ne verujem da će to biti slučaj jer rekreativni biciklista nema toliko snage. Ja u teoriji na mom drumskom biciklu mogu sa 50/11 odnosom da idem preko 60 km/h sa kadencom 90 (koju mogu da vozim na manjim prenosima), ali nikada nisam po ravnom išao više od 42-43 km/h, nije sve do prenosa ima nešto i do bicikliste :)

 

U principu ja sam se zeznuo oko onoga što sam napisao da inače vozim u 18toj brzini, ja sam sebi kalkulirao da sam imao bajs od 21 brzinu, no imao sam 24 brzine na Trek Marlinu, mom bivšem bajsu jel, tako da vozio sam najčešće u 21voj brzini, to mi je najbolje pasalo za noge, sve ispod recimo 18te brzine mi je bio smor.

 

Međutim možda sam čak i riješio problem, odnosno prvo kad mi stigne bajs ću ga naravno isprobati, a drug mi je danas savjetovao, ako mi bajs bude prelagan za vožnju, da uzmem prednji lančanik manji sa čini mi se 30 zubaca da je rekao, tu bi kao trebao dobiti veće brzine, tako da ukoliko budem prinuđen na to, spreman sam uzeti neki sramov lančanik do nekakvih 80ak €..

 

Netko je tu gore spominjao gume, ako su debele da bi mi mogle biti problem na cesti, no nisu, čak sam pročitao negdje da se Cube Analog konkretno taj model može koristiti i na cesti bez problema, iako je brdski hardtrail, ali pišu da dobro sljuži i na cesti.

 

Sve u svemu hvala svima na odgovorima i pomoći. U ova 2 dana na forumu sam se dovoljno upoznao s tim pogonom 1x12 koji mi je bio nepoznanica, barem u teoriji, a praksu ću vidjeti. 

 

Postavio je netko čak gore pitanje zašto sam uzimao taj bajs ako nisam znao dovoljno o njemu, ali jesam, samo ne konkretno o tom modelu 2022. U Cube Analog sam se zaljubio na sezoni, gdje godinama radim na rentanju bajsova u jednom hotelu, i tamo imamo te Cube Analoge, i znam koliko su kvalitetni jer godinama ih imamo i služe dobro s tim da 4 godine nije rađeno ništa na njima, dakle izuzetno izdržljive mašine, tako da sam rekao moram uzeti Cube Analog, e sad ovo su bili HPA modeli koje ja nažalost nisam pronašao kod nas za kupiti, pa sam se odlučio za ovaj, a s obzirom da HPA modeli imaju iste komponente kao i ovaj Analog iz 2022, nadam se da će služiti kao i ovi na sezoni, s obzirom da ih gosti voze svaki dan, kilometrima po krškom i mediteranskom terenu. I onda slučajno vidjeh da sam uzeo bajs koji ima pogon 1x12, reko šta je sad ovo..No dobro..


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika