Jump to content


Fotografije

Cube Analog 2022 pomoć

cube analog

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
54 odgovora na ovu temu

#21 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 19 July 2022 - 04:14 AM

Зна ли ико иког ко вози такав мтб по асфалту брзином 38 на сат и у коликом временском интервалу? Имао сам прилике дс видим колики је проблем одржавање брзине од 20 на сат са сличним бициклима. А можда само не капирам нешто у целој причи.

Mnogo ozbiljnih amatera može da drži na mtb-u 35km/h i više. Razlika je otprilike 5-6km/h u odnosu na istu snagu. Ako se izostavi sve i gleda samo bicikl može se postići velika brzina na MTB-u. Primer je strava i spust Teodora Drajzera gde je drugo vreme na 26" točku i 2,1" gumama.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#22 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 19 July 2022 - 05:18 AM

U principu ja sam se zeznuo oko onoga što sam napisao da inače vozim u 18toj brzini, ja sam sebi kalkulirao da sam imao bajs od 21 brzinu, no imao sam 24 brzine na Trek Marlinu, mom bivšem bajsu jel, tako da vozio sam najčešće u 21voj brzini, to mi je najbolje pasalo za noge, sve ispod recimo 18te brzine mi je bio smor.

 

Međutim možda sam čak i riješio problem, odnosno prvo kad mi stigne bajs ću ga naravno isprobati, a drug mi je danas savjetovao, ako mi bajs bude prelagan za vožnju, da uzmem prednji lančanik manji sa čini mi se 30 zubaca da je rekao, tu bi kao trebao dobiti veće brzine, tako da ukoliko budem prinuđen na to, spreman sam uzeti neki sramov lančanik do nekakvih 80ak €..

 

 

Ne postoji "24. brzina."

 

Odnosno, bicikli sa A x B lančanika nemaju A x B zaista različitih stepena prenosa. 

 

(A = broj prednjih; B = broj zadnjih lančanika)

 

 

Savet prijatelja je verovatno zvučao obrnuto. Ako su prenosi prelaki, napred se stavlja veći (ili/i pozadi manji) lančanik.

 

Dužina prenosnih odnosa (metri razvoja & gear-inches)


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#23 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 19 July 2022 - 06:14 AM



... Primer je strava i spust Teodora Drajzera gde je drugo vreme na 26" točku i 2,1" gumama.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk


https://www.strava.c...gments/13106011



Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#24 Keops

Keops
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 19 July 2022 - 10:16 AM

Ne postoji "24. brzina."

 

Odnosno, bicikli sa A x B lančanika nemaju A x B zaista različitih stepena prenosa. 

 

(A = broj prednjih; B = broj zadnjih lančanika)

 

 

Savet prijatelja je verovatno zvučao obrnuto. Ako su prenosi prelaki, napred se stavlja veći (ili/i pozadi manji) lančanik.

 

Dužina prenosnih odnosa (metri razvoja & gear-inches)

Ma ja sam računao gledajući da mi je bivši mtb imao 3x8, pa ono 24, ali dobro nevažno to, sve u svemu što se tiče savjeta ovog druga, i mislio sam da je tako, još mi čudno reko kako manji kad je logično da treba biti veći, ali je spominjao 30 zubaca i još nešto što nisam ni zapamtio, jbg ne razumijem te određene nazive.. Do prije koju godinu nisam znao ni što su šifteri..

 

Ugl. bajs je stigao, probao sam ga i mogu reći da pogon nije tako slab kako su me neki ložili, ajmo reći da mi je to zaista kao da vozim u 21 brzini klasičan pogon kad ga skroz spustim. Vidjet ću, možda sam ga kratko vozio, sve u svemu uvijek mogu uzeti kao što ste napisali veći prednji lančanik.

Jedino sam malo začuđen što na bajsu nisam dobio automatski na kormanu za zaključavanje amortizera, a učinilo mi se da sam pročitao da i to ide uz bicikl, ali to ću provjeriti radi li se o propustu ili je normalno.


  • 0

#25 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3335 posts

Postavljeno 19 July 2022 - 11:19 AM

Mnogo ozbiljnih amatera može da drži na mtb-u 35km/h i više. Razlika je otprilike 5-6km/h u odnosu na istu snagu. Ako se izostavi sve i gleda samo bicikl može se postići velika brzina na MTB-u. Primer je strava i spust Teodora Drajzera gde je drugo vreme na 26" točku i 2,1" gumama.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Озбиљни аматери су ипак, озбиљни аматери. И даље покушавам да схватим, а та ми брзина делује превисока за обичне аматере, оничне рекреативце делује превисок. Колико дуго може неко на таквом бициклу (1х12, гуме крампонке преко 2,10, неаеродинамична линија) да држи ту брзину (наводе се 36 и 38 км на сат) у некој вожњи? Лично сам возио са људима који су користили такве преносе и такве и сличне бицикле и та вожња је прилично неугодна у односу на двофаз или трофаз и друмске, па чак и гравел бицикле. Зар не би мтб бицикала било више на бреветима да се с њима држе такве брзине и прелазе такве раздаљине?
Ја пређем годишње 4-5 хиљада километара, а себе према способности сврставам доњи ешалон бициклиста рекреативаца. Не тренирам методично, близу сам шездесете, возим прилично редовно са основном идејом да негде стигнем да бих видео оно што ме занима или обишао одређену локацију. Пре два дана сам превезао 170 километара комбинованог брдског и равног терена и постигао неки просек од 22 км на сат. Не могу да замислим да бих исту вожњу са типом бицикла о којем је у теми реч уопште успео да превезем без изгинућа.
  • 4

#26 Rok

Rok
  • Members
  • PipPipPip
  • 153 posts

Postavljeno 19 July 2022 - 11:24 AM

Ja imam slicnu kondiciju kao Omega. Moj prosek na 50km je 22-23 km/h na drumasu sa gumama 700x26. Ja 38-40 na ravnom dostizem u sprintu. Iznad toga mogu samo na spustu. Meni je neverovatno da neko drzi tako jak tempo sa mauntbajka. Ja to ne mogu drumasem. Svaka cast u svakom slucaju.
  • 0

#27 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 445 posts

Postavljeno 19 July 2022 - 11:56 AM

Jedino sam malo začuđen što na bajsu nisam dobio automatski na kormanu za zaključavanje amortizera, a učinilo mi se da sam pročitao da i to ide uz bicikl, ali to ću provjeriti radi li se o propustu ili je normalno.

 

Na sajtu piše da viljuška ima lockout, ali ne i remote lockout, plus bi se to moralo videti i na slikama. Proveri s njima, ali prosto deluje da to nije ni uključeno u specifikaciju. Međutim to se vrlo lako doda. 


  • 0

#28 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3335 posts

Postavljeno 19 July 2022 - 12:26 PM

Ja imam slicnu kondiciju kao Omega. Moj prosek na 50km je 22-23 km/h na drumasu sa gumama 700x26. Ja 38-40 na ravnom dostizem u sprintu. Iznad toga mogu samo na spustu. Meni je neverovatno da neko drzi tako jak tempo sa mauntbajka. Ja to ne mogu drumasem. Svaka cast u svakom slucaju.


На 50 километара могу доста више, али то је друга ствар
  • 0

#29 Keops

Keops
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 19 July 2022 - 02:04 PM

Na sajtu piše da viljuška ima lockout, ali ne i remote lockout, plus bi se to moralo videti i na slikama. Proveri s njima, ali prosto deluje da to nije ni uključeno u specifikaciju. Međutim to se vrlo lako doda. 

Istina da. Ma nema veze ne smeta, ja to rukom dohvatim :D


  • 0

#30 Keops

Keops
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 19 July 2022 - 02:13 PM

Озбиљни аматери су ипак, озбиљни аматери. И даље покушавам да схватим, а та ми брзина делује превисока за обичне аматере, оничне рекреативце делује превисок. Колико дуго може неко на таквом бициклу (1х12, гуме крампонке преко 2,10, неаеродинамична линија) да држи ту брзину (наводе се 36 и 38 км на сат) у некој вожњи? Лично сам возио са људима који су користили такве преносе и такве и сличне бицикле и та вожња је прилично неугодна у односу на двофаз или трофаз и друмске, па чак и гравел бицикле. Зар не би мтб бицикала било више на бреветима да се с њима држе такве брзине и прелазе такве раздаљине?
Ја пређем годишње 4-5 хиљада километара, а себе према способности сврставам доњи ешалон бициклиста рекреативаца. Не тренирам методично, близу сам шездесете, возим прилично редовно са основном идејом да негде стигнем да бих видео оно што ме занима или обишао одређену локацију. Пре два дана сам превезао 170 километара комбинованог брдског и равног терена и постигао неки просек од 22 км на сат. Не могу да замислим да бих исту вожњу са типом бицикла о којем је у теми реч уопште успео да превезем без изгинућа.

Ja se sjećam prije par godina kad sam išao iz kopačkog rita prema kući, i bili neki biciklisti na onim trkalicama iza mene, i sad naložio se ja na mtbu hardtrail, isti tipa ovog cube-a, samo nisu bili prijenosi 1x12, naložio se da im nedam da me preteknu, i tako do grada, bogami nekih 20-ak km, iskreno nisu me ni pokušavali prestići, vjerojatno su se smijali meni budali, ali vozio sam u prosjeku oko 32km/h, moram priznati noge su mi otpale, a kad sam sišao s bajsa tresle su se..

 

Ja inače u odnosu na moje prijatelje vozim malo brže takve bajsove, oko 20-24km/h, ali navikao sam jer čitav život koristim baš takve bajsove za skakanje i brda na cesti, iako znam da nisu idealni za cestu, ali volim takve montiče. Ono što meni zna biti normalna vožnja kroz grad je drugima napor pa me stalno opominju da jurim, iako ne jurim nego tako sam navikao, i tako bi volio i sa ovim cube-om da ostane..


  • 0

#31 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 20 July 2022 - 07:27 AM

Ono što je Gremlin pisao oko količine brzina.

1x12 (32 prednji lančanik i 11-50 zadnji) na kadenci 100 sa 622mm- 57mm točkom i gumom.

e3049d7f925829ab50e2235890b46f14.jpg

2x10 (36/22 prednji lančanici i 11-36 zadnji) na kadenci 100 sa 622mm- 57mm točkom i gumom.


5d22100f41938ab2dea3378fb9c87e5c.jpg

Offtopic

Brzina koja je postignuta i količina kilometra koja je izvožena (znam da zvuči prepotentno) nisu bitni. Snaga koja se postigne u toku vožnje je u suštini pokazivač koliko je neko utreniran.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#32 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3335 posts

Postavljeno 20 July 2022 - 09:23 AM

Ono što je Gremlin pisao oko količine brzina.
1x12 (32 prednji lančanik i 11-50 zadnji) na kadenci 100 sa 622mm- 57mm točkom i gumom.e3049d7f925829ab50e2235890b46f14.jpg
2x10 (36/22 prednji lančanici i 11-36 zadnji) na kadenci 100 sa 622mm- 57mm točkom i gumom. 5d22100f41938ab2dea3378fb9c87e5c.jpg
Offtopic
Brzina koja je postignuta i količina kilometra koja je izvožena (znam da zvuči prepotentno) nisu bitni. Snaga koja se postigne u toku vožnje je u suštini pokazivač koliko je neko utreniran.


Уколико сам добро схватио, ово су вредности које је могуће постићи уколико је неко утрениран, односно при одређеним идпуњеним условима.. Колико тсчно треба да буде неко утрениран да би превезао х број километара за х време у оној првој варијанти последњи ред? Оно што хоћу да кажем да пракси не знам никог ко вози 1х12 по асфалту 80% своје вожње и то са неаеродинамичним бициклом и широким гумама. Да ли је овде урачунат отпор ваздуха у усправном (мтб) положају. Било би добро да видимо такву табелу за неког друмаша са компакт погоном и 11/30 касетом.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk


  • 0

#33 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 445 posts

Postavljeno 20 July 2022 - 10:26 AM

Ovi kalkulatori ne uzimaju u obzir kolika mora da bude snaga vozača da bi tako vozio, uzimaju u obzir samo tehničke karakteristike bicikla koje je lako sračunati - prenosni odnos, obim točka, širinu gume i kadencu. U tom smislu na drumašu sa 23mm gumama i 50/11 prenosom pri kadenci 100 bi išao 57,3 km/h. Otpor vazduha, otpor krampona na gumama i slične stvari će vozaču značajno otežati da postigne tu kadencu u tom prenosnom odnosu da bi postigao tu brzinu, tačnije moraće da izbacuje veću snagu. 


  • 0

#34 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 20 July 2022 - 10:49 AM

Pa ja lepo rekoh da će mu prenosni odnos biti više nego dovoljan za takvu vrstu bicikla osim ako nije supermen.
Ceo odgovor je sadržan u toj rečenici.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 3

#35 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4264 posts

Postavljeno 20 July 2022 - 11:35 AM

3 km/h po prenosu. Previse.


  • 0
.

#36 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3335 posts

Postavljeno 20 July 2022 - 11:58 AM

Питање: да ли ће му бити лакше да постигне 19 км на час и да одржава на деоници дугој 30 км на том бициклу или на друмашу?
Могуће да сам тему схватио погрешно.
  • 0

#37 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 20 July 2022 - 12:01 PM

Уколико сам добро схватио, ово су вредности које је могуће постићи уколико је неко утрениран, односно при одређеним идпуњеним условима.. Колико тсчно треба да буде неко утрениран да би превезао х број километара за х време у оној првој варијанти последњи ред? Оно што хоћу да кажем да пракси не знам никог ко вози 1х12 по асфалту 80% своје вожње и то са неаеродинамичним бициклом и широким гумама. Да ли је овде урачунат отпор ваздуха у усправном (мтб) положају. Било би добро да видимо такву табелу за неког друмаша са компакт погоном и 11/30 касетом.

Ne. To su prenosni odnosi.


Nastavak teksta je offtopic (donekle).
Te dve slike predstavljaju odnos kadence, broja zuba na prednjem i zadnjem lančaniku, veličine točka i gume prema brzini. Uzete su fiksne vrednosti (točka, gume i kadence) radi poređenja. Poredio sam prenosni odnos
36/22 i desetofaz 11-36
sa
32 i dvanaestofaz 11-50.
Zbog dopune Vidakovog, i donekle Gremlinovog, odgovora u vezi da li treba ili ne drugi pogon sa više zuba.

Što se tiče treninga (ovo je već totalni Off-topic) to zavisi od toga šta si dobio na rođenju (šta ti je majka priroda udelila) i kada si to počeo da razvijaš.


Nema mnogo kaseta 11-30 (8-faz samo znam). Guma je drumska 700x25.
cc35823c59582e38408944c60e55e141.jpg

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#38 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 20 July 2022 - 12:03 PM

Питање: да ли ће му бити лакше да постигне 19 км на час и да одржава на деоници дугој 30 км на том бициклу или на друмашу?
Могуће да сам тему схватио погрешно.

Na drumašu.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#39 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3335 posts

Postavljeno 20 July 2022 - 12:23 PM

Сад сам погледао поново - основно је питање ,,да ли ћу имати проблема у вожњи?", на шта смо се надовезали. ,,Проблеми у вожњи" су релативна ствар. Ја сам питање схватио у смислу да ли ће му бити тешко да гања мтб са широким гумама, а не да ли ће му фалити брзина. Јасно је да ће трошити више снаге и енергије на истоветну вожњу ако буде возио такав бицикл у односу на друмски. Да му неће фалити преноса и то је јасно. Пре неколико недеља сам учествовао у једној групној вожњи у којој су возиле и две жене (удате, одрасла деца) своје градске бицикле и један момак неки распад гвоздени мтб. Пређосмо 130 километара, што значи да се може, нису постављале питање преноса, али је разумљиво да би на бољим и лакшим бициклима и њима било далеко лакше. Ја сам читаву тему и схватио као дилему - ваља ли овај бајс за 80% асфалта?
  • 0

#40 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4264 posts

Postavljeno 20 July 2022 - 12:31 PM

Valja i ponika, nije to poenta. 

Ako nešto fali ovom bajsu, fale prenosi za asfalt. Ako jednim prenosom ideš 20 km/h, sledećim 23 km/h pa sledećim 26 km/h, sigurno nećeš najbolje iskoristiti snagu koju imaš a posebno ako je nemaš. Ako si slab ovo je prenos za mučenje ili opuštenu vožnju. 3 km/h po pronosu je ogromna razlika. Ili će ti prenos biti previše lak ili previše težak. Sredina koja odgovara ne postoji a kao za inat najčešće je potrebna :).


  • 1
.




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika