Jump to content


Fotografije
- - - - -

Savjet oko drop bars.


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
155 odgovora na ovu temu

#1 Dany6

Dany6
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 176 posts

Postavljeno 19 October 2021 - 02:34 PM

Poz ekipa,mogu li dobiti koji savjet pri kupovini novih dropova.

U trenutnug volana,kada vozim na dropovima da bih vozio u meni komfornom polozaju,dlanove moram postaviti na sami kraj dropova,tj sredina dlanova pa i nize malko moza mi bude na samoj ivici.To je kada vozim u "relax" polozaju na dropovima,a kada sam u aero polozaju (savijen) onda donekle i fino bude.Pa sam se razmisljao uzeti mozda OVAJ ,sta mislite i da li mozda neko ima ovaj volan pa da kaze svoja licna iskustva?

OVO mi je trenutni na biciklu koji imam,koliko znaci ovaj ravni dio volana na kraju?

 


  • 0

#2 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 293 posts

Postavljeno 19 October 2021 - 03:29 PM

Uzmi neki kompakt i riješena stvar.


  • 0

#3 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3466 posts

Postavljeno 19 October 2021 - 08:14 PM

И ја сам заинтересован за неки одговор јер имам сличну ситуацију, а сви су ми кормани компакт. Углавном држим руке на гумама шамараљки, (возим туринг највише и прилагођени гравел) а када се спустим у нижи (агресивнији) положај, дланове могу да држим само на крајевима кормана. Тако не могу да дохватим ручицу шамараљке, али ако подигнем положај, онда је веома неудобно. У принципу, део проблема бих решио шрафљењем шамараљке нешто ниже на корману, али бих можда изгубио удобност у горњем положају. Углавном, никад досадно 😁
  • 0

#4 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 293 posts

Postavljeno 19 October 2021 - 09:34 PM

Jeste probali sa kraćom lulom.


  • 0

#5 Dany6

Dany6
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 176 posts

Postavljeno 20 October 2021 - 03:59 PM

И ја сам заинтересован за неки одговор јер имам сличну ситуацију, а сви су ми кормани компакт. Углавном држим руке на гумама шамараљки, (возим туринг највише и прилагођени гравел) а када се спустим у нижи (агресивнији) положај, дланове могу да држим само на крајевима кормана. Тако не могу да дохватим ручицу шамараљке, али ако подигнем положај, онда је веома неудобно. У принципу, део проблема бих решио шрафљењем шамараљке нешто ниже на корману, али бих можда изгубио удобност у горњем положају. Углавном, никад досадно

I ja pretezno vozim na gumama samarlji,malo vise nego oko hudova.Tako mi prija vise.

Kada sam u aero polozaju,prilikom spustova ruke moram zabiti skroz naprijed kako bi dosao do kocnica,ali tako mi i bolje,bolju kontrolu i stabilnost bicikla imam.

 

Jeste probali sa kraćom lulom.

Nisam nikako eskperimentisao lulama.


  • 0

#6 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3275 posts

Postavljeno 20 October 2021 - 07:54 PM

U suštini, jako je teško namestiti drop korman da bude savršeno udoban i iz dropova i od gore. Uglavnom treba naći neki kompromis idealne pozicije između.

Ja to radim tako što prvo zarotiram korman onako kako smatram da bi mi bilo najudobnije iz dropova, ali ako ga tako ostavim šamaraljke će mi od gore previše padati ka napred. Zbog toga olabavim šrafove koji drže šamaraljke i tek za blago, za nekoliko stepeni ih zarotiram na gore. To mi je ubedljivo najudobnije za obe pozicije na drumskom bajsu.

Evo i slike ispod kako sam to podesio da mi najviše odgovara.

S obzirom da je korman jako bitna kontaktna tačka između vozača i bicikla, smatram da je jako bitno pomučiti se ako treba ali na kraju pronaći poziciju što bliže idealnoj.

Attached Thumbnails

  • IMG_20211020_2148280.jpg

  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#7 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 20 October 2021 - 08:25 PM

To je zato sto ljudi hoce po svaku cenu da voze drumasa, a vecina nisu za to. Cim na drumasu trazite udobnost izabrali ste pogresan bicikl. Drumas se vozi da bi bio sto vise u aero polozaju, da seces vazduh da budes brz. Nezgodna pozicija, tvrde gume, nema tu udobnosti.

 

Ali to zahteva izuzetnu fizicku spremu, pricam o voznj od par sati. To prelazi onda u mazohizam. To je jedan od razloga zasto ja to vise ne vozim. Ne mogu da se vise mucim. Prvo pozicijom, zatim putevima koji su u dobrom stanju, a onda automatski napadnuti sa gomilom auta. Izasao da se bavim sportom da zivim zdravo, a udisem izduvne gasove i gledam kada ce neka budala da me zgazi. Ovako sednem na MTB i biram puteve bez kola, losijeg asfalta ili bez asflta i uzivam.

 

Takmicari moraju to da rade, da bi dobili svaki moguci minut, a sta to nama znaci, nista. Ali ja ovo dzaba pricam, znam, mora da se prodje kroz sve faze u biciklizmu.


  • 1

#8 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4450 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 October 2021 - 08:55 PM

Cim na drumasu trazite udobnost izabrali ste pogresan bicikl. Drumas se vozi da bi bio sto vise u aero polozaju, da seces vazduh da budes brz. Nezgodna pozicija, tvrde gume, nema tu udobnosti.



Ima udobnosti naravno.. 6 godina sam vozio hibrid bajk, 2x10, flat korman, gume 28 mm.
Pre 2 meseca uzeo bic sa drop kormanom.. iste gume.. za ruke udobniji.

Medjutim, ta 2 bicikla ne možemo porediti sa mtb-om.. to je kao da se porede terenac i putnički auto.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#9 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 20 October 2021 - 09:05 PM

Znam odlicno 20 god sam vozio drumasa, imao ciklo crossa i gravela.

 

i sada imam npr 3 sata slobodno da vozim. Ti ces sa drumasem preci npr 85 km, a ja 72 km Potrosicemo slicno kalorija. Ja u nekoj opustenoj voznji, opustenoj poziciji, bez kola, bez da mi ispadju plombe iz zuba ako je losiji put. Sta se dobija? Da zuljam prostatu mogu ako resim da se bavim bicikizmom 15 godina, ako mislim 40 mislim da nije bas pametno. Ako vozimo drumasa kako treba, a to je ruke na najnizoj tacki na volanu, maximalno spusten. Ne mozes tako? Pa znaci da ne trebas da ga ni vozis. Ovo ne mislim ni na koga posebno, pisem uopsteno.

 

Ali ne mislim da cemo ovde ikada da se slozimo. Mozda kada budete imali iza sebe vise od 40 godina voznje.


  • 1

#10 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 20 October 2021 - 09:10 PM

Zasto mislim da to nema svrhe? Ako hocemo da se takmicimo sa samim sobom, tu nikad kraja nema. Uvek mozemo da budemo jos bolji, od proslog proseka, jos brzi, itd. Samo je stvar koliko smo spremni svoga zivota tome posvetiti, i koliko terati svoje telo u crvenu zonu.

 

Ako se takmicimo sa nekim drugim, uvek ce naici, neko ko je jaci, ko je brzi. Kraja nema.

 

E to kada se jednom razume, onda se na to gleda malo drugacije.


  • 2

#11 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4450 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 October 2021 - 10:17 PM

Znači, treba svi da predjemo na MTB?
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#12 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14928 posts

Postavljeno 20 October 2021 - 10:33 PM

Ako drumas mora da se vozi u dropovima onda i MTB moras da krljas uz/niz planinu a ne da vozis opusteno :) To oni stari drumasi moraju da se voze u dropovima jer nemas za sta da se uhvatis na starinskim volanima, ovi novi se voze na volanu, na rucicama i u dropovima (link)...


  • 0

#13 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3275 posts

Postavljeno 21 October 2021 - 04:48 AM

Moderni drumaši su u velikoj meri prilagođeni držanju za šamaraljke jer je i način menjanja brzina najvise prilagođen upravo tom položaju. Daleko od toga da ne treba koristiti dropove jer su po meni na spustu nezamenljivi, kao i u sprintu ili ako se žele izvući neke performanse, ali hvat sa "hudova" ostaje osnovni i najudobniji.

Drugo, geometrija modernih drumaša je danas dosta promenjena u odnosu na geometriju vintage trkača jer je sada šticna na modernim ramovima daleko više izvučena a razlika u visini sica i kormana daleko veća nego što je to bio slučaj sa biciklama od pre 30 godina. Baš zato danas položaj tela u kojem vozi prosečan rekreativac na šamaraljkama odgovara položaju tela koji je nekad imao biciklista - trkač na dropovima.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#14 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4450 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 October 2021 - 06:08 AM

Moderni drumaši su u velikoj meri prilagođeni držanju za šamaraljke jer je i način menjanja brzina najvise prilagođen upravo tom položaju. Daleko od toga da ne treba koristiti dropove jer su po meni na spustu nezamenljivi, kao i u sprintu ili ako se žele izvući neke performanse, ali hvat sa "hudova" ostaje osnovni i najudobniji.
Drugo, geometrija modernih drumaša je danas dosta promenjena u odnosu na geometriju vintage trkača jer je sada šticna na modernim ramovima daleko više izvučena a razlika u visini sica i kormana daleko veća nego što je to bio slučaj sa biciklama od pre 30 godina. Baš zato danas položaj tela u kojem vozi prosečan rekreativac na šamaraljkama odgovara položaju tela koji je nekad imao biciklista - trkač na dropovima.



Eto, ja sam početnik kad je u pitanju drop korman.. i svidŽa mi se. I Smasher me je ubedjivao pored nekolicine drugih da je na drop kormanu vožnja udobnija u odnosu na flat korman. Letos probao.. i promenio bicycle :)
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#15 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 21 October 2021 - 06:35 AM

Znači, treba svi da predjemo na MTB?

Ispade tako. Ne bi, čini mi se, ni vozio bicikl kad to ne bi bio drumaš.
Saživi se čovek sa tim bolom vremenom. Više mi smeta sve veća gustina saobraćaja a bici trake su još daleko za nas.
  • 0

#16 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 21 October 2021 - 07:51 AM

Ja vas sve razumem.  Ne treba da mi objasnjavate, sve sam to davno prosao. Samo objasnjavam, zasto ja to vise ne zelim da vozim. I taman posla da svi treba da predju na MTB, to bi tek bilo glupo.

 

 Drumas je za mene ultimativna trkacka masina, nema bolje. Prvenstveno zbog aero pozicije, krutosti, lakoce, itd.  Medjutim da bi se iskoristio sav potencijal tog bicikla, on zahteva i spremnog vozaca. Tu su najmanji problem noge. Mora da se ima sve jako. Ledja, ruke, stomak, vrat i ponajvise onaj deo gde sedimo. 

Drzanje u dropovima je jedan od preduslova da bi se izvuklo maksimum iz te kombinacije covek- bicikl. Medjutim vecina to nas ne moze ili moze u veoma kratkom vremenskm periodu u odnosu na trening od nekih 3-6 sati.

 

I sta se onda desava? Drzimo ruke na samaraljkama, pored lule, dizemo samaraljke u nebesa, stavljamo lule sa pozitivnim uglom. I? Sve smo potrli ono za sta je taj bicikl napravljen. A ostali smo zarobljenici dobrih puteva i losih vozaca, udisanja izduvnih gasova itd. 

 

I kada se sve sabere i oduzme, preci ces koji km vise i to je sve. 

 

E zasto sada MTB. Mtb nije obavezan da se vozi van asfalta. Mtb daje tu mogucnost da vozim puteve sa uzasno losim asfaltom, gde vozim po 3 sata a sretnem 2 auta. To je neporocenjivo. Plus, kada god pozelim mogu da sidjem i na zemljane,makadamske i sl puteve. Znaci mogu svuda kuda i drumas, ali drumas ne moze gde ja mogu. Imam daleko veci izbor. Ali opet kazem, sve u svoje vreme. I ja sam mislio nekada kao vi. Sve razumem.


  • 4

#17 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3466 posts

Postavljeno 21 October 2021 - 08:19 AM

Ja vas sve razumem.  Ne treba da mi objasnjavate, sve sam to davno prosao. Samo objasnjavam, zasto ja to vise ne zelim da vozim. I taman posla da svi treba da predju na MTB, to bi tek bilo glupo.
 
 Drumas je za mene ultimativna trkacka masina, nema bolje. Prvenstveno zbog aero pozicije, krutosti, lakoce, itd.  Medjutim da bi se iskoristio sav potencijal tog bicikla, on zahteva i spremnog vozaca. Tu su najmanji problem noge. Mora da se ima sve jako. Ledja, ruke, stomak, vrat i ponajvise onaj deo gde sedimo. 
Drzanje u dropovima je jedan od preduslova da bi se izvuklo maksimum iz te kombinacije covek- bicikl. Medjutim vecina to nas ne moze ili moze u veoma kratkom vremenskm periodu u odnosu na trening od nekih 3-6 sati.
 
I sta se onda desava? Drzimo ruke na samaraljkama, pored lule, dizemo samaraljke u nebesa, stavljamo lule sa pozitivnim uglom. I? Sve smo potrli ono za sta je taj bicikl napravljen. A ostali smo zarobljenici dobrih puteva i losih vozaca, udisanja izduvnih gasova itd. 
 
I kada se sve sabere i oduzme, preci ces koji km vise i to je sve. 
 
E zasto sada MTB. Mtb nije obavezan da se vozi van asfalta. Mtb daje tu mogucnost da vozim puteve sa uzasno losim asfaltom, gde vozim po 3 sata a sretnem 2 auta. To je neporocenjivo. Plus, kada god pozelim mogu da sidjem i na zemljane,makadamske i sl puteve. Znaci mogu svuda kuda i drumas, ali drumas ne moze gde ja mogu. Imam daleko veci izbor. Ali opet kazem, sve u svoje vreme. I ja sam mislio nekada kao vi. Sve razumem.

У којој се мери ово примењује на туринг бицикле са дроп баром?
  • 0

#18 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3275 posts

Postavljeno 21 October 2021 - 09:04 AM

Ima dosta logike u tome što Milovuk piše. Mi smo kao nacija još uvek svetlosnim godinama daleko od razumevanja učestvovanja bicikala u saobraćaju i svako od nas ko redovno vozi po drumu je bio lični svedok situacija u kojima smo, zahvaljujući bahatosti i nesmotrenosti vozača ušli u razne rizične situacije za koje sam siguran da bismo ih radije izbegli.

Baš zato vožnja van druma itekako ima smisla, a realno što je čovek dalje od civilizacije i saobraćaja, to ima više dodira sa prirodom i na taj način više uživa u vožnji.

Baš za te stvari je do juče mtb bio nezamenljiv a danas već postoji gravel bicikl koji daje najbolje od oba sveta. Korman odlične autonomije koji daje tri mogućnosti za različite položaje ruku, a sa druge strane ima diskove i debele gume koje off road vožnju, ako nije neki hardcore, čine mogućom i zabavnom. I naravno, zamenom točkova za neke lakše sa užim gumama dobija se skoro pa drumski bicikl. I koliko vidim po Nemačkoj, tih gravel bicikala ima sve više i više na putevima i van puteva, čak su šta više najprodavanije kategorija novih bicikala...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#19 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 21 October 2021 - 09:21 AM

Naravno da ima dosta logike kod Milovuka ali ovde kod drumaša se ne radi o racionalnom nego o emotivnom. Svesno. Ko bi trpeo sve to da se baš to ne voli.

Gravel je već dobra priča i ako se baš napune toliko putevi i ulice, sebe već mogu videti tu.

Možda i imati 2 seta točkova te voziti po potrebi drum ili kocku :)
  • 1

#20 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4450 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 October 2021 - 03:21 PM

Ali opet kazem, sve u svoje vreme. I ja sam mislio nekada kao vi. Sve razumem.



Pa nisi ti mnogo stariji od mene.. ako je po korisničkom imenu to je svega 6 godina.
E sad, ili ja kasnim ili je neka tamo kriza :D
Nego, imam i MTB, i treking pretvoren u turing.. oba koristim za ono za šta su namenjeni. MTB pomalo za šumske staze, makadam i za vožnje po gradu (do posla, ili neke sitne nabavke i slično). Treking je nalik turingu i njega isključivo vozim kad kačim bisage na nekoj cikloturi.
A drumski CX.. odnedavno.. a jbga, nije meni do trkanja ali će mi odlično poslužiti za 600+ km gde treba spojiti udobnost i brzinu. Za sada sam zadovoljan biciklom jer je bar 20% udobniji od prethodnog. Smasher zna koji sam bic vozio, i sa njim sam baš i pričao o prednostima i manama.
Zaključak je.. najbolje je imati 2 ili 3 različita bicikla, ukoliko je finansijski moguće.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika