Jump to content


Photo

Prerada bicikla u električni, kupovina električnog bicikla ili električnog trotineta


  • Please log in to reply
129 replies to this topic

#21 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Posted 07 December 2020 - 05:19 PM

mirek200 mi je stvarno puno pomogao. Svi ste mi puno pomogli. Dusane011, pitala sam i za žbice. Evo odgovora koji sam dobila od Dušana Latinovića. Oduševio me detaljnim odgovorom. Možda još nekome koristi.

 

"1. baterija 550wh je teska 3.5kg. Ceo set je oko 6kg. baterija se skida za nekoliko sekundi sa nosaca na biciklu. mozete je nositi u rancu.
2. sistem je weatherproof, tj otporan na vremenske uslove. bez brige se moze voziti po kisi. ne sme se potopiti u vodu i ne sme se prati aparatima za visoki pritisak.
3. nema potrebe da se dodatno busi ram, dve tacke su dovoljne za bateriju ove velicine.
4. korpa i paktreger se ne diraju.

Postovana Jelo, odgovore cu Vam napisati redom:
1. baterija 550wh je teska 3.5kg. Ceo set je oko 6kg. baterija se skida za nekoliko sekundi sa nosaca na biciklu. mozete je nositi u rancu.
2. sistem je weatherproof, tj otporan na vremenske uslove. bez brige se moze voziti po kisi. ne sme se potopiti u vodu i ne sme se prati aparatima za visoki pritisak.
3. nema potrebe da se dodatno busi ram, dve tacke su dovoljne za bateriju ove velicine.
4. korpa i paktreger se ne diraju.
5. trenutno nije moguce platiti karticama. Moguce je placanje cekovima.
6. Racun trenutno nismo u mogucnosti da izdamo posto jos nismo registrovali maloprodaju. to je u planu za prolece ukoliko se situacija sa koronom iole popravi. garancije vodimo pisano i elektronski i do sada niko nije imao primedbu koju nismo otklonili u garantnom roku.
7. Zbice su celicne pocinkovane 2mm debljine. Za jace motore stavljamo deblje zice, za ove nema nikakve potrebe."

 

Mislim da je to to :) I serviser van Beograda mi je sasvim ok zvučao (Rotor iz Rume) ali blizina je presudila. Ta razlika u ceni nije velika. Toliko bih platila transport do tamom i nazad.

 

Nadam se da ce jos nekome ovo znaciti.

 

Mene jos zanima da li ce ovakvi elektricni bicikli morati da se registruju? Pretpostavljam da, ako se budu registrovali elektricni bicikli, registrovace se i elektricni  trotineti.
 


  • 0

#22 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Posted 07 December 2020 - 06:39 PM

Znacice, kako nece.

 

Suncokret@- Za sada ne,verovatno ni u bliskoj buducnosti, U Nemackoj jelda mora da ima el. bicikl samo asistenciju,znaci ispomoc koliko sa upoznat,ovde to nije bitno. Ali ne brini i ako bi se u skorijoj buducnosti uveli neki zakoni, mislim da jos kod nas nije to omasovljeno da bi bili zakonodavci strogi po tom pitanju.Srecna voznja,kada pazaris.


  • 1

#23 djpesic

djpesic
  • Members
  • PipPip
  • 35 posts
  • LocationBeograd

Posted 07 December 2020 - 09:11 PM

Da kazem nesto na ovu temu. Imao sam biciklu sa direct drive motorom od 1kw, sklapanu bas kod Dusana Latinovica. Sto se tice prednosti, svakako idu na stranu performansi i brzine, mada koliko vidim, ovde nije akcenat na tome. Domet je bio oko 40tak km. Problemi koje sam imao:

1) Habanje komponenti. Kocione plocice se brze trose nego sto je predvidjeno za taj tip bicikle. Gume takodje, pogotovu na zadnjem tocku gde je motor. 

2) Neravnomerna raspodela mase.

3) Kad me strefi jaka kisa, kontrole bicikle polude skroz. Mislim na rucicu gasa i tempomat. Prestanu da rade kako treba, sto moze biti vrlo neprijatno u voznji. Iskusio sam to par puta i nije bas prijatno iskustvo.

 

Bicikla je bila cross grx, na koju je stavljen elektropogon sa pratecim elementima.

 

Sto se zakona tice, kategorizacija vozila je jasno definisana. Limit za registraciju je, da je maksimalna snaga motora 250w i da je maksimalna dozvoljena brzina, koja se postize uz pomoc motora 25kmh. Preko toga, moze se ici samo pedalama. Zato se na fabrickim biciklama gasi elektromotor preko te brzine.

E sad, to sto kod nas niko ne gleda, to je druga stvar, sumnjam da ce gledati u nekoj buducnosti.

@Suncokret: Ako si definitivno odabrala da nadogradis svoj bicikl na elektricni, obrati paznju na ojacavanje komponenti (zbice su vec pomenuli), kao i na cinjenicu da sistem nije bas vodootporan kao sto se tvrdi. Izdrzace neku slabu kisicu, ali na malo jaci pljusak, moze i da popusti. Mozda je problem bio samo kod mene, da ne gresim dusu :)


  • 1

#24 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Posted 08 December 2020 - 12:56 AM

Znacice, kako nece.

 

Suncokret@- Za sada ne,verovatno ni u bliskoj buducnosti, U Nemackoj jelda mora da ima el. bicikl samo asistenciju,znaci ispomoc koliko sa upoznat,ovde to nije bitno. Ali ne brini i ako bi se u skorijoj buducnosti uveli neki zakoni, mislim da jos kod nas nije to omasovljeno da bi bili zakonodavci strogi po tom pitanju.Srecna voznja,kada pazaris.

 

Hvala Vam puno za sve :) Mislila sam pred kraj sledece nedelje da pazarim  :)


  • 0

#25 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Posted 08 December 2020 - 01:02 AM

Da kazem nesto na ovu temu. Imao sam biciklu sa direct drive motorom od 1kw, sklapanu bas kod Dusana Latinovica. Sto se tice prednosti, svakako idu na stranu performansi i brzine, mada koliko vidim, ovde nije akcenat na tome. Domet je bio oko 40tak km. Problemi koje sam imao:

1) Habanje komponenti. Kocione plocice se brze trose nego sto je predvidjeno za taj tip bicikle. Gume takodje, pogotovu na zadnjem tocku gde je motor. 

2) Neravnomerna raspodela mase.

3) Kad me strefi jaka kisa, kontrole bicikle polude skroz. Mislim na rucicu gasa i tempomat. Prestanu da rade kako treba, sto moze biti vrlo neprijatno u voznji. Iskusio sam to par puta i nije bas prijatno iskustvo.

 

Bicikla je bila cross grx, na koju je stavljen elektropogon sa pratecim elementima.

 

Sto se zakona tice, kategorizacija vozila je jasno definisana. Limit za registraciju je, da je maksimalna snaga motora 250w i da je maksimalna dozvoljena brzina, koja se postize uz pomoc motora 25kmh. Preko toga, moze se ici samo pedalama. Zato se na fabrickim biciklama gasi elektromotor preko te brzine.

E sad, to sto kod nas niko ne gleda, to je druga stvar, sumnjam da ce gledati u nekoj buducnosti.

@Suncokret: Ako si definitivno odabrala da nadogradis svoj bicikl na elektricni, obrati paznju na ojacavanje komponenti (zbice su vec pomenuli), kao i na cinjenicu da sistem nije bas vodootporan kao sto se tvrdi. Izdrzace neku slabu kisicu, ali na malo jaci pljusak, moze i da popusti. Mozda je problem bio samo kod mene, da ne gresim dusu :)

 

Hvala. Dobro ste mi rekli sve ovo. Svako iskustvo znaci. Meni su vi-brejk kocnice i tezina je pretezno na sedistu - podihgla sam mu volan zbog vratne kicme. Onda bih mozda bilo dobro da pitam Dušana da li ima za ugradnju slabiji motor (250W) i da onda nemam problema sa zakonom? Dušan kaže da bi išle žbice od 2mm za motor od 350W ali pretpostavljam da mogu uz doplatu u startu da tražim deblje žbice. Za vodootpornost sam i ja skeptična. Čini mi se da je to u svim servisima problematično. A kako se ponaša zimi, po suvom vremenu i zimi po snegu? Koiko vremena prodje dok otklone kvar u toku garancije, na primer ako sistem pobrljavi kao Vama? 


  • 0

#26 djpesic

djpesic
  • Members
  • PipPip
  • 35 posts
  • LocationBeograd

Posted 08 December 2020 - 08:31 AM

Hvala. Dobro ste mi rekli sve ovo. Svako iskustvo znaci. Meni su vi-brejk kocnice i tezina je pretezno na sedistu - podihgla sam mu volan zbog vratne kicme. Onda bih mozda bilo dobro da pitam Dušana da li ima za ugradnju slabiji motor (250W) i da onda nemam problema sa zakonom? Dušan kaže da bi išle žbice od 2mm za motor od 350W ali pretpostavljam da mogu uz doplatu u startu da tražim deblje žbice. Za vodootpornost sam i ja skeptična. Čini mi se da je to u svim servisima problematično. A kako se ponaša zimi, po suvom vremenu i zimi po snegu? Koiko vremena prodje dok otklone kvar u toku garancije, na primer ako sistem pobrljavi kao Vama?

Znate kako, ja nisam isao na reklamiranje za to oko kise, jer se nisam setio reklamiranja (glupo, znam). To mi se desilo kad je bas jaka kisa. Ako imate v-brake, ne bi preporucio elektrifikaciju, jer ce elektricni bajs uvek ici brze od obicnog, i trebaju bolje kocnice.
Sto se snage tice, ne znam da li je 250w dovoljno kada je hub motor u pitanju. 1kw lagano pegla sve uzbrdice. Sto se zakona tice, niko nista ne gleda za sad, ali ako nekad počnu, bice interesantno kako se izvuci ako bicikla ne odgovara propisima.
Oko kupovine, ja bih vam preporucio da pre bilo kakve kupovine ili prerade odete prvo Dusana i probate par bicikala. Zatim nadjite nekog na cikloberzi ko prodaje bicikle sa srednjim pogonom, pa probajte i takvu varijantu. Onda odlucite koju bi ste kupili. Ja bih primetio da sve iole bolje fabricke elektrobicikle imaju hidraulicne disk kocnice.
Za zimu i sneg, po snegu ne vozim, kad je mokar kolovoz treba paziti na klizanje, isto kao i sa obicnom. Ja sam pao jesenas sa bajsa, jer sam prebrzo usao u krivinu na ulasku u garazu i tako sam zatvorio ovogodišnju sezonu.
  • 1

#27 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Posted 08 December 2020 - 03:37 PM

Znate kako, ja nisam isao na reklamiranje za to oko kise, jer se nisam setio reklamiranja (glupo, znam). To mi se desilo kad je bas jaka kisa. Ako imate v-brake, ne bi preporucio elektrifikaciju, jer ce elektricni bajs uvek ici brze od obicnog, i trebaju bolje kocnice.
Sto se snage tice, ne znam da li je 250w dovoljno kada je hub motor u pitanju. 1kw lagano pegla sve uzbrdice. Sto se zakona tice, niko nista ne gleda za sad, ali ako nekad počnu, bice interesantno kako se izvuci ako bicikla ne odgovara propisima.
Oko kupovine, ja bih vam preporucio da pre bilo kakve kupovine ili prerade odete prvo Dusana i probate par bicikala. Zatim nadjite nekog na cikloberzi ko prodaje bicikle sa srednjim pogonom, pa probajte i takvu varijantu. Onda odlucite koju bi ste kupili. Ja bih primetio da sve iole bolje fabricke elektrobicikle imaju hidraulicne disk kocnice.
Za zimu i sneg, po snegu ne vozim, kad je mokar kolovoz treba paziti na klizanje, isto kao i sa obicnom. Ja sam pao jesenas sa bajsa, jer sam prebrzo usao u krivinu na ulasku u garazu i tako sam zatvorio ovogodišnju sezonu.

 

Nadam se da  niste imali velike posledice od tog pada. Jeste sad dobro?

Hvala, mnogo mi znace ovi saveti. Tako cu da uradim. Otici cu prvo kod Dusana da probam neki bicikl. Onda necu da zurim da sledece nedelje ugradjujem elektriku jer necu stici da proverim sve za nedelju dana. Hvala jos jednom.


  • 0

#28 djpesic

djpesic
  • Members
  • PipPip
  • 35 posts
  • LocationBeograd

Posted 08 December 2020 - 04:16 PM

@suncokret Hvala na pitanju, oporavio sam se. Najbolje je probati sve pre kupovine. Zima tek krece, tako da ne mora da ze zuri.
  • 0

#29 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Posted 08 December 2020 - 05:02 PM

@suncokret Hvala na pitanju, oporavio sam se. Najbolje je probati sve pre kupovine. Zima tek krece, tako da ne mora da ze zuri.

 

Drago mi je da ste dobro. U pravu ste, ne mora da se žuri.


  • 0

#30 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Posted 09 December 2020 - 01:53 AM

@djpesic Moram videti sa Dušanom Latinovićem može li da mi ugradi motor od 250W i da neki sertifikat da bickl ne moze ici brze od 25 km/h. Ne bih da imam problema sa zakonom. Čuću se sa Dušanom ovih dana pa ću javiti.

U oglasima našla sam ovaj bajk i pedelec je, što mi je ok. 

https://www.2bike.rs...lektro-bicikl-1

Jedino sto sam skepticna prema polovnim stvarima o kojima nemam pojma. Ne znam sta treba da gledam i pitam. Prodavac je odgovorio  da bicikl pređe 50km u jednom punjenju baterije i ima mootor od 250W. Čekam odgovor za ograničenje brzine. Sviđa mi se sto se sklapa. Ne svidja mi se kolicina mog neznanja i lula sa sistemom na orah.

 

Našla sam i ovaj sajt, gde se motori kreću  vrlo povoljno, https://www.joom.com...-118-2898662082 , ali to bi koristilo nekome od vas koji se razumete u materiju. Meni ne vredi. 

 

Interesantne su mi bile ove 3 varijante, ali pored toga treba naci odgovarajuci punjac i bateriju, makar u nasem servisu. Svima vama bi ovo mozda koristilo. Kad sam vec pronasla da podelim sa vama.

https://www.joom.com...6b54d010136f629

https://www.joom.com...e45a10106a684b8

https://www.joom.com...436d4010175ba44

 

Onda ispada da je za neupućene kao što sam ja bolje uzeti kod Dušana L. sve novo, za n sa garancijom.

 

Ili neki Ring ili Xplorer električni bicikl na 24 rate (na čekove)

https://gigatron.rs/...x16-zuta-340009

https://www.probike....-rx-20-shimano/ (20 inca felne, kao kod ponija)

 

Ili grešim?


  • 0

#31 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14617 posts

Posted 09 December 2020 - 02:17 AM

Mislim da se nepotrebno brinete oko ogranicenja brzine i "sertifikata". Veci ce problem biti nosenje elektricnog bicikla na treci sprat.


  • 1

#32 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Posted 09 December 2020 - 02:18 AM

... može li da mi ugradi motor od 250W i da neki sertifikat da bickl ne moze ici brze od 25 km/h. Ne bih da imam problema sa zakonom...

msm da bi neki papir (posto trenutno ne izdaje racune) sa tehnickim karakteristikama koje navode snagu motora do 250W pokriva jedan deo price

jer na taj nacin prebacuje teret dokazivanja...na njihov deo terena.

 

Sto se tice brzine bicikla, naravno da takav bicikl moze da ide i brzinom i vecom od 25 km/h

jedino sto treba jeste da u papirima pise da se motor automatski iskljucuje pri brzinama vecim od 24km/h.

Znaci max brzina bicikla na elektro pogon do 25 km/h,

sve brzine vece od navedene postizu se iskljucivo (nad)ljudskim naporima.

 

 

Onda ispada da je za neupućene kao što sam ja bolje uzeti kod Dušana L. sve novo, za n sa garancijom.

 

msm da je za neupucene uvek bolje da kupe novo sa garancijom, manje glavobolje.


  • 1

#33 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Posted 09 December 2020 - 02:39 AM

msm da bi neki papir (posto trenutno ne izdaje racune) sa tehnickim karakteristikama koje navode snagu motora do 250W pokriva jedan deo price

jer na taj nacin prebacuje teret dokazivanja...na njihov deo terena.

 

Sto se tice brzine bicikla, naravno da takav bicikl moze da ide i brzinom i vecom od 25 km/h

jedino sto treba jeste da u papirima pise da se motor automatski iskljucuje pri brzinama vecim od 24km/h.

Znaci max brzina bicikla na elektro pogon do 25 km/h,

sve brzine vece od navedene postizu se iskljucivo (nad)ljudskim naporima.

 

msm da je za neupucene uvek bolje da kupe novo sa garancijom, manje glavobolje.

 

Hvala Vam, Igore. Moram da vidim sa njim kako bi primio cekove. Taman cu se cuti sutra sa njim pa cu Vam javiti.


  • 0

#34 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Posted 09 December 2020 - 04:25 AM

@IgorN i kako bi pisao garanciju za jacinu motora i ogranicenje brzine.


  • 0

#35 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Posted 09 December 2020 - 04:51 AM

Za vas koji se razumete u ovo i mozete sebi da ugradite, ako vas zanima

 

 

sve je sa baterijom oko 138 eur

 

https://www.amazon.i...&language=en_IN

 

Drga varijanta gear motor ili kao se vec zove

sa baterijom oko 300 eur

https://www.amazon.i...rd_i=3403629031

 

Bez baterije oko 150 eur

https://www.amazon.i...7488947&sr=8-53


  • 0

#36 djpesic

djpesic
  • Members
  • PipPip
  • 35 posts
  • LocationBeograd

Posted 09 December 2020 - 05:54 PM

@Suncokret Na nasem trzistu, pedelec bicikli su preskupi kao novi. Na cikloberzi imaju oglasi sa polovnim, razne marke, izbor je solidan. Ja sam skoro 2 uzeo (ima moja tema na forumu za kupovanje elektricnog bajsa za grad). Sto se tice dizanja na treci sprat, koji god da se uzme, ako nema lifta, bice interesantno :)
  • 1

#37 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Posted 09 December 2020 - 08:01 PM

@Suncokret Na nasem trzistu, pedelec bicikli su preskupi kao novi. Na cikloberzi imaju oglasi sa polovnim, razne marke, izbor je solidan. Ja sam skoro 2 uzeo (ima moja tema na forumu za kupovanje elektricnog bajsa za grad). Sto se tice dizanja na treci sprat, koji god da se uzme, ako nema lifta, bice interesantno :)

 

Hvala. Sad cu da pogledam vasu temu. Kako vam se onda cini ovaj https://www.2bike.rs...lektro-bicikl-1 ? Treba da ga pogledam sledece nedelje. I da se cujem sa Dusanom.

Za treci sprat je interesantno i sa obicnim biciklom koji ima 16kg. Nosim bicikl u jednoj ruci tako sto ga naslonim na kuk a drugom rukom se vucem uz gelender. I redovno se svakog meseca ukocim po nekoliko dana. 


  • 0

#38 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14617 posts

Posted 09 December 2020 - 09:15 PM

@Suncokret   Zamolite vi stanare za dozvolu da se ugrade sine pored zida uz stepenice, to moze da bude i obican "L" metalni profil tik uz ivicu stepenica (link) i ne bi uopste smetao drugim stanarima (dapace ako se sine "L" profila ugrade sa obe strane duz stepenica mogu da se naprave mala kolica koja bi svim stanarima olaksala nosenje odnosno guranje teskih stvari uz stepeniste). Primer sina za bicikl u zgradi (link). Ako inicijativa ne uspe razmislite o pravljenju nosaca o rame (link)


  • 3

#39 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationLeva obala Save

Posted 09 December 2020 - 09:51 PM

@Suncokret   Zamolite vi stanare za dozvolu da se ugrade sine pored zida uz stepenice, to moze da bude i obican "L" metalni profil tik uz ivicu stepenica (link) i ne bi uopste smetao drugim stanarima (dapace ako se sine "L" profila ugrade sa obe strane duz stepenica mogu da se naprave mala kolica koja bi svim stanarima olaksala nosenje odnosno guranje teskih stvari uz stepeniste). Primer sina za bicikl u zgradi (link). Ako inicijativa ne uspe razmislite o pravljenju nosaca o rame (link)

 

Dusane, hvala, pa ovo je divno :) Nisam znala da postoje takva resenja :) Imate bas super ideje :)


  • 0

#40 djpesic

djpesic
  • Members
  • PipPip
  • 35 posts
  • LocationBeograd

Posted 11 December 2020 - 02:57 PM

Hvala. Sad cu da pogledam vasu temu. Kako vam se onda cini ovaj https://www.2bike.rs...lektro-bicikl-1 ? Treba da ga pogledam sledece nedelje. I da se cujem sa Dusanom.

Za treci sprat je interesantno i sa obicnim biciklom koji ima 16kg. Nosim bicikl u jednoj ruci tako sto ga naslonim na kuk a drugom rukom se vucem uz gelender. I redovno se svakog meseca ukocim po nekoliko dana. 

Sto se bicikle sa oglasa tice, ne bi znao da kazem valja li ili ne. Ja licno ne volim bicikle sa tako malim tockovima, ali najbolje je da probate da li vam odgovara geometrija. Svakako je zgodan za transport posto je sklopiv, mada ako je pretezak, opet problem. Ako imate lift u zgradi, mozda je sklopiv bajs dobro resenje, ako obican ne moze da stane u lift.

Sine za stepenice koje je Dusan predlozio su bas dobro resenje.

Oglas nije informativan, kad budete isli da  gledate prvo pitajte koliko je presao kilometara, i koliki mu je domet i sve ostale podatke o kojima smo pricali na temi :)


  • 1




1 user(s) are reading this topic

1 members, 0 guests, 0 anonymous users


    hemingvej