Jump to content


Fotografije

Prerada bicikla u električni, kupovina električnog bicikla ili električnog trotineta


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
93 odgovora na ovu temu

#1 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 224 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 03 December 2020 - 05:01 PM

Poštovani forumaši, u poslednje vreme razmišljam da svoj bicikl predadim u električni, ili da kupim električni bicikl ili čak i neki buđavi trotinet (iako se bojim malih točkova). Za jedan deo dana mi treba da vozim bez napora, mogu malo da vrtim pedale, to mi je ok, samo da se ne preznojim.

 

Konsultovala sam neke bicikliste entuzijaste kojima verujem, oni su me uputili na neke druge koji su odlični ali trenutno ne rade preradu u električni, onda sam zvala neke servise (vrlo ljubazni ljudi). Meni bi značilo da baterija može da pređe bar 40km iz jednog punjenja a brzina mi nije bitna uopšte, jer inače vozim trotoarom 10-15km/h i ne treba mi više od toga, plus ne volim brzu vožnju a  na drumu se ne osećam bezbedno i baš smeta mi buka. Moja težina je 90kg.

 

Ono što sam do sada saznala je da bi prerada bicikla u električni koštala nešto malo manje od gotovog električnog sklopivog bicikla, ali najjetinijeg. U Beogradskim servisima koštala bi više. Moj prerađeni bicikl bi bio teži (ukupno 25kg) nego gotov električni (19kg) ali bi baterija sa prerađenog bicikla mogla da se skine kad doteram bajk pred svoj ulaz, što meni odgovara pošto ga ionako nosim iz 2 puta u stan peške na 3. sprat (prvo ponesem ranac i sve potrepštine koje sma kupila, onda se vratim po bicikl). Ceo elektro komplet kod prerađenog bicikla je otporan na kišu. Sa jednim punjenjem kod prerađenog bicikla moglo bi da se pređe 80km (ovo mozda nisam dobro razumela, možda je 50km). Verujem da ljudi iz servisa imaju iskustva i da prerada jeste najbolja varijanta na duze staze, bar zbog toga što vozim bicikl koji sam prema sebi prilaagođavala godinama.

Prednost gotovog bicikla je njegova manja težina i što se sklapa.

 

Treća opcija je trotinet do 300 eur, čijih se malih točkova bojim ali bih ga vozila isto kao bicikl - sporo i trotoarom.

Jedan trotinet je

https://www.ringspor...1-black/p-2327 

a drugi je

https://gigatron.rs/...utron-n1-220752 (manji su tockovi)

 

Uglavnom je sve ravno, uzbrdo bih ga gurala ako treba, nema veze, to je 500m (uzbrdica kod bazena 11. april na Novom Beogradu).

 

Šta biste vi izabrali?

 

Znam da nije poenta bicikla da bude električni, ali meni treba ta opcija kad idem na posao jer stvarno ne mogu da se presvlačim. U povratku bih vrtela pedale regularno. U slučaju da trotinet bude najbolji izbor, od rekreacije u povratku sa posla ništa, ali dobro. Bar nije mnogo koštalo. Ima preko MTS-a ovoj Ring-ov trotinet za 1600 din mesecno na 4 rate. Podnošljiv izdatak mesečno.


  • 0

#2 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 425 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 03 December 2020 - 05:25 PM

Ja te mogu posavetovati da izbegneš ove trotinete.
Domet se meri sa osobom od 65-70kg, kolega je u toj "pero laka" kategoriji a ja imam 100kg, razlika u autonomiji je 15-20%. Mali točkovi, pogotovo puni, su nenormalno neudobni. Trnule su mi ruke po stazama po NBG, jedini udoban trotinet mi je bio neki s točkovima od 10", u glavi mi je da je bio Segway ali nisam siguran.


Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
  • 1

#3 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Postavljeno 03 December 2020 - 05:31 PM


Šta biste vi izabrali?

 

 

 

Biciklo a ne moped.

 

I da kreneš na posao jedno 15-20min ranije, da vidiš miline... Niti da se znojiš i presvlačiš a niti da zapostavljaš svoje zdravlje i kondiciju zarad tamo nekog pogona.

 

A na pomen trotineta i to onog na baterije, ja bih predložio da se otvori poseban podforum "Biciklisti - Zabušanti" pa tamo neka se prate novi trendovi koji samo vizuelno liče na biciklo a promašuju poentu autonomnog pogona, komplet.


  • 2

#4 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 224 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 03 December 2020 - 05:48 PM

Ja te mogu posavetovati da izbegneš ove trotinete.
Domet se meri sa osobom od 65-70kg, kolega je u toj "pero laka" kategoriji a ja imam 100kg, razlika u autonomiji je 15-20%. Mali točkovi, pogotovo puni, su nenormalno neudobni. Trnule su mi ruke po stazama po NBG, jedini udoban trotinet mi je bio neki s točkovima od 10", u glavi mi je da je bio Segway ali nisam siguran.


Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

 

Hvala Vam. Najveci tocak na Ring trotinetu je 8,5 inca. Onda trotineti verovatno otpadaju.


  • 0

#5 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 224 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 03 December 2020 - 05:57 PM

Biciklo a ne moped.

 

I da kreneš na posao jedno 15-20min ranije, da vidiš miline... Niti da se znojiš i presvlačiš a niti da zapostavljaš svoje zdravlje i kondiciju zarad tamo nekog pogona.

 

A na pomen trotineta i to onog na baterije, ja bih predložio da se otvori poseban podforum "Biciklisti - Zabušanti" pa tamo neka se prate novi trendovi koji samo vizuelno liče na biciklo a promašuju poentu autonomnog pogona, komplet.

 

Već sam rekla da imam svoje razloge za elektriku pa će tako i biti, a organizacija mog dana i prioriteti u mom životu su samo moja stvar. O tome ovde neću raspravljati. Ovde sam došla da pitam one koji se razmeju u temu šta bi izabrali od 3 ponuđene varijante, ako žele da se uključe i daju svoje mišljenje. Možda još nekome bude korisna ova tema. Administratori mogu uvek da premeste temu u koji god žele forum ili da izbrišu ako smatraju da je beskorisna ili kako već procene.


  • 8

#6 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11978 posts

Postavljeno 03 December 2020 - 06:33 PM

Postoje i trotineti sa vecim tockovima (link), kupovina polovnog (link) pa preradjivanje u elektricni bi bila po meni idealna opcija, ram ovog (link) bi se mogao kupiti za 5000~6000 dinara bez livenih tockova i staviti novi pozadi 20" a napred 26" ili 28" sa elektromotorom . Kod trotineta se korpa za nosenje stvari moze montirati samo na prednji tocak/ volan. (link)


  • 1

#7 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4989 posts

Postavljeno 03 December 2020 - 07:05 PM

...Kod trotineta se korpa za nosenje stvari moze montirati samo na prednji tocak/ volan.

ne kazem da je to prevelik problem...

licno sam se navikao na bisage samo na prednjem (doduse) na preklopnom biciklu 20"

a video sam i neki sajt sa nekim englezima koji su isli do Stambola sa samo prednjim bisaga

al..ipak.. video sam i neki trotinet, ko ovi sa tvojih linkova...

 

...trotineti sa vecim tockovima... (link)... (link) ...(link

kod kojih je produzena zadnja viljuska do *iznad* zadnjeg tocka

a zatim povijena unapred, tako da je na tu konstukciju moguce okaciti bisage na zadnji tocak

pa cak i sedeti na njoj na nekoi nizbrdici jer gornji deo lici na *banana* sic :)


  • 1

#8 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 224 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 03 December 2020 - 07:23 PM

Postoje i trotineti sa vecim tockovima (link), kupovina polovnog (link) pa preradjivanje u elektricni bi bila po meni idealna opcija, ram ovog (link) bi se mogao kupiti za 5000~6000 dinara bez livenih tockova i staviti novi pozadi 20" a napred 26" ili 28" sa elektromotorom . Kod trotineta se korpa za nosenje stvari moze montirati samo na prednji tocak/ volan. (link)

 

Da, Dule, taj sam videla na kupujemprodajem, samo sa jacom cenom od 120 eur https://www.kupujemp.../oglas/96810585. To mi je bilo bas puno. Vidim da si stavio link i za bajk. Bi li ti kupio polovni elektro bajk da se ne razumes u to, kao što se ja ne razumem? U stvari, ne razumem se ni u obične bicikle sem osnovnih stvari.

 

Evo i ovaj mi se svideo trotinet https://www.kupujemp...oglas/105945533. Samo koliko bi kostao elektro kit za njega?


  • 0

#9 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11978 posts

Postavljeno 03 December 2020 - 07:36 PM

Ovaj sto vam se svideo je decji trotinet, to ne dolazi u obzir za odrasle osobe. Stavio sam link ka elektricnom biciklu zato sto pise da je prodavac iz Beograda pa se moze probati. Na slikama izgleda odlicno i sam bio iznenadjen niskom cenom pa sam razmisljao da li da postavim link ali kako kazu oni koji su na kraju postali milioneri, ko se usudi pobedjuje.

 

Only-Fools-and-Horses-del-boy-quotes.jpg

 

Cena konverzije u elektricni (link) (Nisam taj Dusan iz oglasa)


  • 1

#10 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2393 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 03 December 2020 - 08:37 PM

Preradi svoj bicikl. Vec znas sta vozis, sama kazes da si ga prilagodjavala sebi godinama. Prednji ili zadnji tocak biraj na osnovu toga gde inace nosis teret pa da ovime napravis koliko toliko prihvatljiv raspored mase. Motor geared hub, ne treba ti direct drive. Direct drive su pouzdani i dugotrajni ali teski i manje efikasni na malim brzinama/kretanju iz mesta, a koliko razumem tebi ce to najvise trebati. Takodje, geared hub motori su uglavnom prilicno laksi od direct drive motora, sto je prednost za pomenuto nosenje uz stepenice u stan.

Da vec nemas bicikl koji ti odgovara moj glas bi isao za polovni sklopivi Brompton + elektro konverzija istog. Za brzine kojima vozis mislim da je odlicna kombinacija. Novi sklopivi elektro bicikli na nasem trzistu nisu bas preterano kvalitetni, bar oni sa kojima sam imao dodira.

Za autonomiju od 40km racunaj bateriju od minimum 400Wh za tvoju brzinu kretanja. Ako ces voziti 20km/h ili preko, preporucujem i vecu bateriju. Bateriju ne cedis do kraja, a idealno bi bilo ne puniti je punu vec do 80%, tako ces joj znacajno produziti zivotni vek. Opet, neko to smatra biti rob materijalnoj stvari, pa koristi ceo kapacitet i ne mari. Oba pristupa su ok, samo imaj na umu da kapacitet ne biras da bude knap, vec uvek dodaj nesto preko. Prosek potrosnje, vrrrlo grubo, je oko 10Wh/km, pa nek ti to bude polazna tacka u izboru.
  • 1

#11 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 224 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 03 December 2020 - 08:40 PM

Ovaj sto vam se svideo je decji trotinet, to ne dolazi u obzir za odrasle osobe. Stavio sam link ka elektricnom biciklu zato sto pise da je prodavac iz Beograda pa se moze probati. Na slikama izgleda odlicno i sam bio iznenadjen niskom cenom pa sam razmisljao da li da postavim link ali kako kazu oni koji su na kraju postali milioneri, ko se usudi pobedjuje.

 

Only-Fools-and-Horses-del-boy-quotes.jpg

 

Cena konverzije u elektricni (link) (Nisam taj Dusan iz oglasa)

 

Hvala Vam, Dule. To je ta cena, na to jos ide 105 eur, pise u dnu oglasa. Hvala još jednom.


  • 0

#12 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 224 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 03 December 2020 - 08:46 PM

Preradi svoj bicikl. Vec znas sta vozis, sama kazes da si ga prilagodjavala sebi godinama. Prednji ili zadnji tocak biraj na osnovu toga gde inace nosis teret pa da ovime napravis koliko toliko prihvatljiv raspored mase. Motor geared hub, ne treba ti direct drive. Direct drive su pouzdani i dugotrajni ali teski i manje efikasni na malim brzinama/kretanju iz mesta, a koliko razumem tebi ce to najvise trebati. Takodje, geared hub motori su uglavnom prilicno laksi od direct drive motora, sto je prednost za pomenuto nosenje uz stepenice u stan.

Da vec nemas bicikl koji ti odgovara moj glas bi isao za polovni sklopivi Brompton + elektro konverzija istog. Za brzine kojima vozis mislim da je odlicna kombinacija. Novi sklopivi elektro bicikli na nasem trzistu nisu bas preterano kvalitetni, bar oni sa kojima sam imao dodira.

Za autonomiju od 40km racunaj bateriju od minimum 400Wh za tvoju brzinu kretanja. Ako ces voziti 20km/h ili preko, preporucujem i vecu bateriju. Bateriju ne cedis do kraja, a idealno bi bilo ne puniti je punu vec do 80%, tako ces joj znacajno produziti zivotni vek. Opet, neko to smatra biti rob materijalnoj stvari, pa koristi ceo kapacitet i ne mari. Oba pristupa su ok, samo imaj na umu da kapacitet ne biras da bude knap, vec uvek dodaj nesto preko. Prosek potrosnje, vrrrlo grubo, je oko 10Wh/km, pa nek ti to bude polazna tacka u izboru.

 

Hvala Vam, ovo mi je mnogo pomoglo. Pazila bih ja oko tog punjenja, nije mi tesko. I ovaj bicikl koji imam drzim u svojoj sobi. Mislim da je najbolje preraditi svoj bajk, taman sam ga nastelovala da me ne bole ledja i ne trnu ruke. Tezina je na sedistu, nije vise na volanu.

 

Hvala još jednom svima :)


  • 0

#13 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Postavljeno 04 December 2020 - 08:26 AM

Već sam rekla da imam svoje razloge za elektriku pa će tako i biti, a organizacija mog dana i prioriteti u mom životu su samo moja stvar. O tome ovde neću raspravljati. Ovde sam došla da pitam one koji se razmeju u temu šta bi izabrali od 3 ponuđene varijante, ako žele da se uključe i daju svoje mišljenje. Možda još nekome bude korisna ova tema. Administratori mogu uvek da premeste temu u koji god žele forum ili da izbrišu ako smatraju da je beskorisna ili kako već procene.

Vidi, izvini zaista htedoh ti na lep način reći iz najbolje namere... Da ti je fitness možda potrebniji nego prevoz tačka A - tačka B. i ako već pitaš za mišljenja onda si dužna izvini i da saslušaš sve odgovore. Jer ako si curica i imaš kao što kažeš 90kg, onda da si fit sa BMI indeksom ispod/oko 26 znači da si sa visinom bliže 2m što automatski mora da isključi bilo kakav pomen trotineta zbog previsoke tačke ravnoteže, ili si malkice bucmastija i niža od 2m i BMI dosta iznad 26, onda vidi prethodni post.

 

Ljudi koji vole bicikle to čine zbog zdravlja, sporta, tela, uma, slobode, neograničenosti i nezavisnosti od goriva, baterija... a ovi ostali, jednostavno voze skuter.


  • 0

#14 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 499 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 December 2020 - 01:31 PM

Koliko sam razumeo, ovde postoje dve opcije:
1. Ići na posao na struju (bez vežbanja), a vraćati se pedalama (vežbajući).
2. Ići na posao i vraćati se na neki drugi način koji omogućava da se dođe neoznojen. Bez vežbe.

Jasno je da je opcija 1 mnogo bolja. Insistirati da svako može da ide na posao biciklom, pokretan samo svojim nogama, je utopija.
  • 1

#15 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1334 posts

Postavljeno 05 December 2020 - 09:33 AM

@Suncokret

 

na cenu kompleta se dodaje cena izrade zadnjeg tocka i ugradnja.
Cena izrade točka sa žbicama, felnom i bandaž trakom 35E.
Cena ugradnje kompleta 70E. Znaci 105E +set sa motorom

 

Ovo ne bi trebalo da bude skupo. Ja bih pitao kakve su zbice u pitanju, kod bilo koga da se odlucis,da li su celicne obicne ili od nerdjajuceg celika,onako usput,verovatno izdrzavaju i obicne ako se dobro uplete.Ali one DT Svajcarske, nekako ulivaju sigurnost jer svi kvalitetni bicikli imaju takve zbice

 

Inace sto se tice garancije i odabira majstora,nekako je ipak najbolje kupiti sto blize mestu stanovanja,nekako daje spokoj,ne daj boze da se mora reklamirati.Ali sve to zavisi od tebe,to je samo moje skromno misljenje.

 

Mislim da si pametno odlucila da preradis  obican bicikl u elektricni.


  • 1

#16 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 224 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 06 December 2020 - 01:08 AM

@Suncokret

 

na cenu kompleta se dodaje cena izrade zadnjeg tocka i ugradnja.
Cena izrade točka sa žbicama, felnom i bandaž trakom 35E.
Cena ugradnje kompleta 70E. Znaci 105E +set sa motorom

 

Ovo ne bi trebalo da bude skupo. Ja bih pitao kakve su zbice u pitanju, kod bilo koga da se odlucis,da li su celicne obicne ili od nerdjajuceg celika,onako usput,verovatno izdrzavaju i obicne ako se dobro uplete.Ali one DT Svajcarske, nekako ulivaju sigurnost jer svi kvalitetni bicikli imaju takve zbice

 

Inace sto se tice garancije i odabira majstora,nekako je ipak najbolje kupiti sto blize mestu stanovanja,nekako daje spokoj,ne daj boze da se mora reklamirati.Ali sve to zavisi od tebe,to je samo moje skromno misljenje.

 

Mislim da si pametno odlucila da preradis  obican bicikl u elektricni.

 

Hvala Vam puno. Veoma mi znače Vaše sugestije. Za žbice ću zapisati obavezno a i za blizinu servisa moram da razmislim. Jer ovaj servis (sa kojima mi se jako svideo razgovor), u kome sam htela da ugrađujem motor, nije baš blizu. Cena je oko 480 eur sa ugradnjom u tom servisu van Beograda. Morala bih preko kurirskih službi da šaljem bicikl i da ga tako vraćam. Ako nešto zaškripi opet isti postupak. Do servisa u Beogradu mogu da se odvezem. Stvarno puno hvala još jednom. 


  • 0

#17 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 224 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 06 December 2020 - 01:11 AM

Koliko sam razumeo, ovde postoje dve opcije:
1. Ići na posao na struju (bez vežbanja), a vraćati se pedalama (vežbajući).
2. Ići na posao i vraćati se na neki drugi način koji omogućava da se dođe neoznojen. Bez vežbe.

Jasno je da je opcija 1 mnogo bolja. Insistirati da svako može da ide na posao biciklom, pokretan samo svojim nogama, je utopija.

 

Hvala Vam na razumevanju i savetu.


  • 0

#18 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 224 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 06 December 2020 - 09:46 PM

Danas sam saznala da bi prerada u elektrobicikl u Beogradu, sto je Dusan011 predlozio u linku, bila sa motorom 350W gear tip i baterijom od 550Wh za 50km bez pedalanja (kako je dule0911 savetovao), ugradnjom i garancijom od godinu dana 520 eur. Čekam da mi jave još neke detalje (za vrstu žbica, što je mirek200 savetovao, za skidanje baterije, placanje na rate...) pa ću  vam javiti čim dobijem informacije. Jeste skuplje 40 eur za od servisa van Beograda, ali sto mirek200 kaze - ipak je blizina servisa vazna. Hvala i IgorN, marvas u flocus, što su me odgovorili od trotineta. Puno ste mi svi pomogli.


  • 0

#19 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11978 posts

Postavljeno 06 December 2020 - 10:10 PM

Na tockove pogonjene motorima idu deblje zbice, to je vaznije nego da budu DT svajcarske. Standardne zbice za bicikl su precnika 2.0mm (14g oznaka), zbice precnika 2.3mm(13g) ili 2.6mm(12g) bi bile dobar izbor ali je pitanje da li mogu da ih nabave a postoji mogucnost da je potrebno malo prosiriti postojece rupe na felni. Ljudi sa linka se bolje razumeju u tu materiju od mirek200 pa ih poslusajte, jedino ih upitajte da li mogu da stave deblje zbice od standardnih za bicikl ako to vec ne rade uobicajeno.


  • 0

#20 Suncokret

Suncokret
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 224 posts
  • LocationLeva obala Save

Postavljeno 06 December 2020 - 10:42 PM

Na tockove pogonjene motorima idu deblje zbice, to je vaznije nego da budu DT svajcarske. Standardne zbice za bicikl su precnika 2.0mm (14g oznaka), zbice precnika 2.3mm(13g) ili 2.6mm(12g) bi bile dobar izbor ali je pitanje da li mogu da ih nabave a postoji mogucnost da je potrebno malo prosiriti postojece rupe na felni. Ljudi sa linka se bolje razumeju u tu materiju od mirek200 pa ih poslusajte, jedino ih upitajte da li mogu da stave deblje zbice od standardnih za bicikl ako to vec ne rade uobicajeno.

 

Hvala Vam, Dušane. Pitacu za deblje zice. Stvarno ste mi svi puno pomogli. Mozda da ih pitam da li bi bilo dugotrajnije resenje da mi ceo zadnji tocak zamene nekim svojim koji verovatno vec standardno koriste za te namene. Vidim malopre da ovom forumu da je Dušan Latinović (@dulel) vec dobio dobre preporuke od ljudi koji su kod njega preradjivali bicikl u elektricni.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika