Jump to content


Fotografije

Prekratka viljuska


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
61 odgovora na ovu temu

#41 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 10:36 AM

Sad se prisetih tog dogadjaja kad nismo mogli da izvucemo tu cev, zbog varenja. Na kraju smo probali to da smo taj dodati deo od 6 cm koji je trebao da se vari uhvatili u stegu, a ovamo stavili ispd krune na stapove neki pajser  i probali da pomerimo. Toliko su poceli da se pri kraju od te sile uvijaju stapovi da smo odustali. Toliko o tome koliko ono moze da izdrizi na uvijanja sto je neko gore napisao. Znaci pre je bila opcija da polomimo stapove nego da se ista desi cevi i tom nastavku u njoj.


  • 0

#42 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 November 2020 - 10:54 AM

Gremlin, kazes,  Cev koja se opterećuje, ne bi trebalo da ima nagle prelaze u krutoći.. Pa koje nagle  prelaze u cvrstoci imaju aluminijumski stapovi uvuceni ukrunu? Ili celivan vrat al, kruna? Pa dal mislite da svi masinski materijali koji imaju spoj u nekom sklopu imaju istu cvrstocu??? 

Vrat kazes ima milion uvujanja? Pa to je parce gvozdjurije koje moze da izdrzi tenk da predje. Eeee. On je od celog sklopa amortizera najmanje opterecen. A dokaz za to je da cak i oni fuserski vareni vratovi sa 2 vara gore i dole traju a kamoli ovaj moj nacin.

 

To uvlačenje štapova direktno u krunu se pokazalo dosta loše u praksi. Upravo zbog tog naglog prelaza (estetika, ispred funkcionalnosti i bezbednosti).

 

Slika pokazuje novi, koji hoće da puca, ali lepše izgleda (levo) i stari, provereni sistem (desno):

 

TSUNAMI-Chromoly-Steel-Road-Bike-700C-Ri

 

Stari sistem omogućava da između relativno krutog vrata i savitljivijih štapova, stoji prelaz (štapovi se obično topljenim mesingom "lepe" unutar čeličnog rama, koji pravi taj postepeni prelaz). 

 

Ja sam napisao šta mislim i šta me kod toga brine. Uz sve ograde. Ne želim se raspravljati - ko je uveren da je to dobro rešenje, neću ga sprečavati, svakako.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#43 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 10:55 AM

Pricamo o amortizerima i stapovima uvucenim u krunu.


  • 0

#44 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 November 2020 - 11:08 AM

Pricamo o amortizerima i stapovima uvucenim u krunu.

 

Pokušao sam objasniti princip i ono što me brine da može praviti problem - najbolje što mogu.

A princip je isti - unutar cevi viljuške pravi se deo puno jače krutoće, sa naglim prelazom. A nema mogućnosti da se lako pregleda javljaju li se pukotine.

Kažem - nisam mašinski inženjer - možda to sve nema veze. Ali znam da cevi hoće da pucaju kada se prave nagli prelazi.

 

Zato, na primer, ovakve osovine na četvrtku imaju blago suženje profila čak i sa strane sa koje ne idu ležajevi - kako ne bi pucale na tom delu:

cotterless-axle_-1024x641.jpg

Naravno, solomonsko rešenje bi bilo da se cela osovina napravi duplo debljom - onda bi joj verovatno bilo sve jedno. Isto važi i kod vrata viljuške - ako je debeo, čeličan, moguće da je dovoljno jak, pa da ga ništa od navedenog "ne pogađa". Takođe, zavisi o od kilometraže, kao i od opterećenja, pa i kvaliteta puta. Što veće opterećenje, što teži vozač, što veće brzine - to je veća verovatnoća da pukne (i obrnuto).

 

Zbog svega toga bi, barem meni, varenje bilo poslednje na listi - ako baš mora duži vrat, i ako baš ne postoji ni jedna druga mogućnost/rešenje.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#45 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 12:18 PM

Evo vam samo jos jedan primer gde se vidi sta taj spoj cev u cev moze da izdrzi. Pre 40 godina kada smo vozili pony bicikle, one su pucale na onom mestu gde su se sklapale. Ljudi su to resavali na razne nacine. Moj nacin je bio da sam skroz isekao mehanizam za sklapanje, znaci izbacio ga skroz, zatim bih nasao parce cevi duzine dvadesetak cm i navukao te dve polovine rama na tu cev. Ta cev unutrasnja morala je naravno da bude fes da se polovine sa nekom malom silom navuku na tu cev. Polovine ne bih skroz sastavio vec bi ostavio nekih par milimetara gde je ulazio var. 

Taj deo bicikle je jedan od najopterecenijih delova rama. Znaci trpi extremno uvijanje, potrese , vibracije, savijanja itd. Takva smo imali 3 napravljeena rama. Vozio je ko je stigao i od 50 i od 90 kila, padalo se i sta sve ne i nijedan nije tu puko ili bilo sta drugo.

Inace otprilike 1982 bilo je takmicenje SFRJ u Kragujevcu gde su se smele na trci samo voziti biciklo bez brzina. Ta moja pony je imala dosta prepravki, izmedju ostalog prenos 52-14, klipsere, trkacko sediste, plitak i uzan volan zbog bolje pozicije i sl. Tadasnji nas reprezentativac SFRJ, Zika Zmija, izuzetno jak covek, a kako i ne bi bio kad je bio u reprezentaciji tadasnje Juge, zamoli me da mu pozajmim bicikl za trku. Ja mu pozajmim i on pobedi sa njom. Inace takvi kao on su lomili takoreci nove Montagnero ramove, campagnolo kurbel lomili na polakoda su sibice, al ovaj ram je i to izdrzao bez problema. Vozen je tako nekih 10 godina, posle toga su mi je ukrali.

Zanaci ovaj stres za materijal na ovom mestu je daleko, daleko veci nego sto ima vrat viljuske. I to nikad nije puklo ni na jednoj od te 3 bicikle. Znaci batalite vise teorije, nego mi recite ako imate primere realne iz zivota.


  • 1

#46 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 12:26 PM

Da li je to bila kruzna trka u centru grada? Gledao sam par takvih ;).


  • 0
.

#47 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 12:30 PM

Zare, nije ova je bila u Sumaricama, a ti se verovatno secas nocnog kriterijuma koji je vozen u centru i tu je isto Zika pobedio. Ali je to bila trka klubova tadasnje SFRJ, znaci vozili su  se drumasi.


  • 0

#48 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 12:41 PM

U pravu si, bio je mrak :). Klinac sam bio, otac me vodio. Bile su i trke za ucenike osnovnih skola. 

Gledao sam i te u Sumaricama, mozda ne bas tu. To je bilo vreme biciklizma. Ovo sada je smesno zvati biciklizam...


  • 0
.

#49 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 12:45 PM

@milovuk1967

 

A kako stoje stvari sa Al. ramom. Citao sam da najvise pucaju tu kod sticne,zato sto se suvise izvuce sticna, i tu gde se drzi za ram, cesto puca. Jel to ram za bacanje, ili  moze da se popravi?

 

U stvari moze jeftino da se kupi  ostecen Al. ram pa razmisljam, ako moze da se vari sto da ne.


  • 0

#50 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 12:53 PM

@milovuk1967

 

A kako stoje stvari sa Al. ramom. Citao sam da najvise pucaju tu kod sticne,zato sto se suvise izvuce sticna, i tu gde se drzi za ram, cesto puca. Jel to ram za bacanje, ili  moze da se popravi?

 

U stvari moze jeftino da se kupi  ostecen Al. ram pa razmisljam, ako moze da se vari sto da ne.

Iako sam uvek za varenje kada to moze, ovo ne bih vario. Moze da se proba sto da ne, ako ima onu selnu oko ram na vrhu a verovatno ima probaj. Samo je veoma tesko naci dobrog varioca za al.


  • 0

#51 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 01:00 PM

Ja sam imao problema sa varenjem aluminijuma na mavic cross max slr  tockovima. Svi ovi tockovi puknu kod ventila. Nosio sam nekoliko tockova. kod raznih majstora i ni jedan nije uspevao da to uradi kako treba. E sad sam nasao jednog tipa koji stvarno radi vrhunski, evo vec ima 3 zavarena tocka, sta moji sta od mojih prijatelja i vozimo bez problema.


  • 0

#52 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 01:10 PM

Inace takvi kao on su lomili takoreci nove Montagnero ramove, campagnolo kurbel lomili na polakoda su sibice


Мало је офтопик, али такви природно снажни људи су стварно чудо. Имам једног доброг пријатеља који је такав, сломио би железничку шину, невероватно. Просто и не знају колико су јаки :)
  • 0

#53 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 01:22 PM

Мало је офтопик, али такви природно снажни људи су стварно чудо. Имам једног доброг пријатеља који је такав, сломио би железничку шину, невероватно. Просто и не знају колико су јаки :)

Jesu definitivno bili jaki, ali je tadasnja tehnologija bila dosta zaostala u odnosu na danasnju. Npr te kurble koje su lomili od Campagnolo proizvodjaca, znaci najbolje sto je postojalo tada, bile su od punog materiala. Sadasnje bolje Shimanove kurble su suplje iznutra pa ne pucaju. Zatim se mnogo islo na samnjenje tezine i doveli su do krajnjih granica tih matrijala. Ramovi vrhunski takmicarski su znali da budu debeli zidovi 0,7 mm i tanje. To tako jake ljude nije moglo dugo da drzi. Lake vozace da, ali teske, tesko.


  • 0

#54 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 November 2020 - 02:30 PM

Nisam upoznao čoveka ali sad me podsetiste :) baš od tog Žike je drugar kupio prvog drumaša tamo negde 2013/2014, ujedno i moj prvi kontakt s drumskim biciklom. Ja mu nešto kao pomagao oko izbora, mada sam tada bio duduk, i nađemo u KG na oglasima Panasonic DX-4000 sa stopeticom, maltene u mint stanju.

Ostao mi je nadimak u sećanju, jer sam bio konsultovao i Zareta nešto oko bajsa pa mi reče "a pa to ti je čuveni Žika Zmija".

  :D

Nisam imao pojma da je takmičar.


  • 0

#55 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 09 January 2021 - 04:03 PM

Karbonski vrat vile kod drumaša, produziti nekako za 4cm? Iskustva?


  • 0

#56 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 09 January 2021 - 04:24 PM

Kupiti dva broja manji ram?

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#57 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 10 January 2021 - 05:25 AM

:)
...mršava je ponuda ramova...ima, ali nije ko pre koju godinu...msm da je sve nekako posustalo, dal ova Korona, ili...nzm.


  • 0

#58 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1367 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 January 2021 - 07:50 AM

Karbonski vrat vile kod drumaša, produziti nekako za 4cm? Iskustva?


Kupiti novu vilu? Po oglasima su 50tak €.
  • 0
The sea, the sea

#59 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 10 January 2021 - 02:38 PM

Nema ni vila jer mi treba 1", ovo što ima za sad samo jedna u ponudi, a druga ima kratak samo 15cm vrat. Mora da sačekam još...


  • 0

#60 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 10 January 2021 - 05:04 PM

koja duzina vrata treba..koje kocnice prihvata?
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika