Jump to content


Fotografije

Prekratka viljuska


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
61 odgovora na ovu temu

#21 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 26 November 2020 - 08:37 PM

A sta mislis zasto mnogi ljudi koji mnogo znaju napustaju forum godinama u nazad? Zato sto treba svakom ponaosob da objasnjavaju kako se radi nesto sto je 100 % provereno i sigurno. 

 

Varenje je nauka i to velika. Sve moze da se zavari (i vari se) i ne sme da bude problema ako vari onaj ko zna. A ne neko kao ja. Ako vare oni koji vare kao ja onda mozemo da pricamo o tome da li je pametno variti viljusku ili ne a verovatno nije pametno  n2:hahaha .

 

Ono sa 2 vara prvi put vidim i moram da priznam da mi nije jasno sta je tu i zbog cega tako vareno.


  • 1
.

#22 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 November 2020 - 08:37 PM

Немам проблем са својим незнањем, то мотивише да се научи. Чак немам проблем ни кад ми неко каже да пишем/каже глупости и да лупетам. Али ми никад неће бити јасно одакле толика потреба за омаловажавањем и покушавањем унижења. Молим колеге да ми опросте на незнању и игноришу све шта сам написао у овој теми. Даље се не настављам. Жив био.

Nikakav problem nije da se nesto ne zna.  Niko ne zna sve. Ali se onda ne ponavlja nesto kao mantra i kao da si siguran u to, a nisi. To je problem. I nisam samo ja rekao da se to tako radi, jos neki ljudi na ovoj temi su to rekli, a ti opet, ja se drzim onoga sta sam rekao. Pa drzi se.


  • 0

#23 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 26 November 2020 - 08:40 PM

A sta mislis zasto mnogi ljudi koji mnogo znaju napustaju forum godinama u nazad? Zato sto treba svakom ponaosob da objasnjavaju kako se radi nesto sto je 100 % provereno i sigurno. 

 

Varenje je nauka i to velika. Sve moze da se zavari (i vari se) i ne sme da bude problema ako vari onaj ko zna. A ne neko kao ja. Ako vare oni koji vare kao ja onda mozemo da pricamo o tome da li je pametno variti viljusku ili ne a verovatno nije pametno  n2:hahaha .

 

Ono sa 2 vara prvi put vidim i moram da priznam da mi nije jasno sta je tu i zbog cega tako vareno.

Bas tako. I ja se iskljucujem sa ove teme...


  • 0

#24 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5452 posts

Postavljeno 26 November 2020 - 09:13 PM

Koliko vidim, ili ovaj centralni šraf direktno priteže poklopac odozgo, ili ide manji šraf u taj centralni, kao na ekspanderima za karbonske vratove.

 

msm da gresis...

izgleda slicno, to je tacno, ali...

 

....ekspander u vratu bilo kakve viljuske za a-head se ucvrsti mnogo manjom silom nego quill lulica

jer sluzi samo za podesavanje zazora u lezaju tako sto pritiskom na kapicu pritiska lulu na sistem a-head lezaja upravljaca.

Samo ucvrscivanje lulice, koje omogucava bezbedno upravljanje levo-desno, preuzimaju vijci koji se nalaze na lulici

 

U slucaju koriscenja prikazanog adaptera (koji je zapravo adapter za koriscenje a-head lulica na sistemu lezaja/viljuske sa navojem)

zazor lezaja se podasi pomocu navoja na viljusci i soljici, a potom se ahead lula sa prikazanim adapterom ubaci u vrat viljuske

i taj centralni vilak se stegne sivonjski da obezbedi okretanje zajedno sa vratom viljuske (i na taj nacin upravljanje).

Ako bih na nacin koji si ti opisao istovremeno dotezao i zazor lezaja

(npr tako sto ne dotegnes vijke koji lulicu pricrvrscuju za adapter)

pretegao bih lezaj upravljaca u t(olik)oj meri da ne bih mogao (lako) da ga okrecem levo-desno.

Sa druge strane, verujem da je sila dotezanja tog dugackoc centralnog srafa je prevelika da se napravi toliko dugacak vijak

koji je istovremeno supalj i poseduje unutrasnji navoj za vijak a-head kapice. Bar ja nisam sreo/video takvo resenje.

 

Ono sto sam (davnih dana) sreo je a-head set lezaj upravljaca DIA COMPE

koji je iznad poklopca lezaja imao neki sistem konusnih podloski (spejsera)

od koji je jedna podloska bila rasecena i popreko je imala jedan imbus vijak koji se podesavao njen precnik.

Tim podesavanjem se zapravo podesavao zazor tako sto se podloska sa gornje strane odupirala na a-head lulicu

koja je pre podesavanja stegnuta za vrat viljuske neposredno iznad podloske

I pritiskala lezaj upravljaca ispod. Stoga nije bilo potrebe za zvezdom (orahom) unutar vrata viljuske

vec je postojao gumeni cep koji je sprecavao da udje prljavstina.

 

Takodje je i pre 30 godina RaceFace pravio ahead lulicu koja se od gore pricvrscivala u vrat viljuste

(bez zvezde/oraha vec na quill fazon) a onda se slicnim mehanizmom da donje strane lulice podesavao zazor lezaja upravljaca.

race face steel ahead stem w bearing adjuster lhs.JPG

race face steel ahead stem w bearing adjuster rhs.JPG

 

al ne verujem da je i jedno od ova dva pomenuta resenja u opticaju u ovom slucaju, samo pominjem :)


  • 0

#25 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5452 posts

Postavljeno 26 November 2020 - 09:28 PM

Dobar dan, hteo bih da pitam sta je najlakse sto mogu da uradim da bih produzio viljusku, lula mi stoji na centimetar viljuske mozda tako da bi mi trebalo jos 3 4 cm ako ne i vise.

najlakse je da vozis tako jeste...ali msm da tvoje pitanje nije dobro

najbezbednije je da nabavis odgovarajucu viljusku.

Msm da to danas nije neki prevelik problem.

Udomis tvoju a za razliku u ceni do nove ne verujem da je vredno da rizikujes bilo sta.

Mozda te cak izadje jeftinije nego neke pomenutih operacija koje su pomenute dalje u temi.

 

 

Ovo je vrlo dobro pitanje. Da li je pametno i sigurno produzavati vrat viljuske ili ne?

pa kao i sve ostalo..relativno je, i subjektivno.

 

 

Лично не препоручујем  продужење врата виле због фактора безбедности.

Msm da pametnije i sigurnije ne preporucivati

jer gledam to sa ove strane...ko to zna da uradi taj nece morati ni da pita.

 

Licno imam nekoliko bicikala koji imaju dovarivane vratove,

jer je ranije bilo mnogo teze nabaviti odgovarajuci deo za bicikl u poredjenju sa danasnjim mogucnostima

ali nikome ne bih preporucio to da radi ako ne zna kako da uradi

..msm ..nije svejedno, ne daj boze da se nesto desi!?!


  • 2

#26 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5452 posts

Postavljeno 26 November 2020 - 09:56 PM

Pa sto da ti ne kazem kad lupetas

zato sto to nije lepo, meni deluje onako..nepristojno.

I nedostojno ovog naseg mesta gde msm da bi trebalo da postoji neko malo kolegijalniji duh

a samim tim i nacin ophodjenja.

Mozda gresim.


  • 4

#27 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5452 posts

Postavljeno 26 November 2020 - 10:25 PM

Slobodno vari...

ovo je receno..bas onako...vojvodjanski..široko :)

 

 

Ako se to kvalitetno uradi...

pa nemojte ljudi tako, nije valjda niko lud da se igra necijom glavom pa da lose zavari?!?

 

 

...ne postoji opcija u kojoj var moze da pukne, cak sta vise moze da bude jaci i cvrsci nego ostatak cevi, tj vrata vile.

ovo je po meni srz problema. Viljuska i ceo bicikl su uskladjeno projektovani.

Da neki deo vrata viljuske treba da bude cvrsci i kruci on bi bio tako isprojektovan.

Ovako moze da poremeti nesto, sto moze da dovede do ozbiljnih posledica.

 

 

... kad je nesto dobro zavareno nema sanse da pukne na varu, moze da pukne svuda pored vara ali na dobrom varu ne.

ne mogu da zamislim sta bih mogao da kazem, kako da objasnim nekome

da je vrat viljuske koju je do malo pre vozio ipak nije pukao na varu vec pored vara.

Koliko bi delovalo ozbiljno to moje objasnjavanje, ako bih uopste doziveo da pocnem da objasnjavam bilo sta.

 

 

...Ne vari se. Vare se lokomotive, vagoni, brodovi, al viljuska, to je svemirski brod. Koje prederasude i neznanje da je to strasno.

eh, sad...tacno je, ne vare se. Hrana se vari. :)

Istina je, zavaruju se razno-razne stvari, izmedju ostalog zavaruju se i viljuske za bicikl.

Neke viljuske!

Ali sve te stvari koje smo naveli da se zavaruju su projektovane da se zavaruju.

I to iz nekog razloga, koji nama sada ovde nije ni vazan.

Ali koji bi bio razlog da dovaris vrat viljuske, ako postoji neko drugo resenje?

Pa ako nema drugog resenja i ovaj vrat ce da bude navaren/dovaren ili ista vec, nece biti kraj sveta i nije to nemoguća misija.

Ako sam to vec uradio i imam iskustva, to je kao od sale.

Ali kad neko ovako na forumu pita, ne verujem da je ovo bio pravi odgovor:

 

Slobodno vari...

Da se vratim na ono široko sa pocetka mog posta:

o gomili stavri ovde nije bilo reci, koji tip viljuske je u pitanju, tvrda ili amortizerska? Koji je materijal vrata? Koja je debljina zida vrata viljuske?

Msm da o puno stvari treba da se vodi racuna jer puno nacina ovo moze da ode ukrivo, a samo jedan nacin je da se uradi dobro!

 

PS: citate sam ubacio samo da pokretacima bude jasnija moja argumentacija a ne da zapocnem raspravu.

Ko ce da zavauje taj ce zavaruje i moji argumenti ga sigurno nece od toga odvratiti (i ne treba)

jer ima svoje argumenta koje u startu priznajem. :)


  • 2

#28 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5452 posts

Postavljeno 26 November 2020 - 10:49 PM

Ono sto sam (davnih dana) sreo je a-head set lezaj upravljaca DIA COMPE

koji je iznad poklopca lezaja imao neki sistem konusnih podloski (spejsera)

od koji je jedna podloska bila rasecena i popreko je imala jedan imbus vijak koji se podesavao njen precnik.

Tim podesavanjem se zapravo podesavao zazor tako sto se podloska sa gornje strane odupirala na a-head lulicu

koja je pre podesavanja stegnuta za vrat viljuske neposredno iznad podloske

I pritiskala lezaj upravljaca ispod. Stoga nije bilo potrebe za zvezdom (orahom) unutar vrata viljuske

vec je postojao gumeni cep koji je sprecavao da udje prljavstina.

prc!..msm nije PRC..imaju ga Englezi na lageru :)

https://www.bankrupt...race-bbp2210452

 

DIA COMPE DiaTech SBN

Dia Compe DiaTecH SBN aheadset cmplt.jpg

DiaTecH ABN SBN aheadset parts.png

http://www.diacompe....tw/product/sbn/


  • 0

#29 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 26 November 2020 - 10:52 PM

Ne znam zašto od svega mora da se pravi neka velika nauka. Prvo postavljač teme je bar trebao da napiše koja je viljuška u pitanju. Obe vrste adaptera rade posao za koji su namjenjeni. Ako  imaš koga da zavari ok al ima tu posla. Mora cijev u cijev sa preklopom, ostaviš par mm razmaka koji popuni var. To je nepoderivo. Ali prije moraš naći cijev odgovarajućeg prečnika ili na tokarenje neke približne. Pa zavari, posle brusi, ispoliraj ili ofarbaj ako je A-head.Ako ti sve to nije pri ruci jednostavnije je da kupiš adapter. Za neku normalnu upotrebu sasvim  dovoljno. Ako misliš da s njim voziš downhill sigurno nećeš krpiti vili.


  • 0

#30 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Postavljeno 26 November 2020 - 11:09 PM

moze da pukne svuda pored vara ali na dobrom varu ne.

Upravo to se i desi, osnovi mehanike, tamo gde materijal ojačaš više stresa trpi ostatak cevi. Zato se i ne vari, ono što je @grbic rekao.
  • 0

#31 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 November 2020 - 06:48 AM

Nikakav problem nije da se nesto ne zna.  Niko ne zna sve. Ali se onda ne ponavlja nesto kao mantra i kao da si siguran u to, a nisi. To je problem. I nisam samo ja rekao da se to tako radi, jos neki ljudi na ovoj temi su to rekli, a ti opet, ja se drzim onoga sta sam rekao. Pa drzi se.

 

Razmišljam na glas:

 

Ako se stavi umetak unutar vrata viljuške i zavari kako si opisao - jasno mi je da će var i taj spoj biti jači, a i da će se moći lepo obraditi.

Ono što me brine je što će vrat, na delu gde je stavljen umetak, biti puno krući (na delu gde je i vrat viljuške i umetak, tj. gde se preklapaju).

Ostatak vrata je iste debljine zida, tj. efektivno tanji od dela sa umetkom.

Pošto se vrat uvija usled vibracija i udaraca sa puta, na tom prelazu od krućeg ka manje krutom delu, može li doći do naprslina usled zamora materijala? Pa da viljuška ne pukne na varu, ali da ipak pukne?

 

Dodatna "čar" je što već decenijama viljuške prave tako da budu manje jake i manje krute od rama. Pa su u samom startu one najslabija karika, što ne bi smelo, jer su od kritičnog značaja za bezbednost na biciklu (pri čeonom udaru, ne bi se smelo desiti da ram ostane čitav, a da se samo viljuška iskrivi, što je danas redovno slučaj).

Na takvu viljušku, kada se doda još jedan mogući uzrok pojačanog stresa materijala - meni zvuči rizično. Ali nisam mašinski inženjer, pa se unapred ograđujem ako sam šta pogrešno napisao - samo razmišljam na glas.

 

Uz to, mislim da je važno napomenuti: postavljač teme, što je često slučaj, nije objasnio problem. Kakva je viljuška. Je li sa navojem, ili ahead? Je li amort, ili kruta. Od kakvog materijala su viljuška i vrat. To bi sve, verujem, pomoglo da se ponudi neko dobro rešenje.

 

Ja se ne bih odlučio na varenje viljuške. Tj. izbor rešenja bi mi išao ovim redosledom (u zavisnosti od mogućnosti):

- Nova viljuška sa dužim vratom

- Podesiva lula (i riser korman ako lula nije dovoljna)

- Adapter

 

Varenje - nisam optimista. To je deo koji nije baš pri ruci, vidljiv, da se može lako proveravati redovno, javljaju li se pukotine. I pri tome, da ponovim - uopšte ne dovodim u pitanje kvalitet i snagu vara - tako kako je gore preporučeno, sa umetkom, verujem da će sam var držati. Samo nisam siguran da će viljuška ostati cela na mestu pored tog umetka.


  • 3

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#32 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 27 November 2020 - 08:17 AM

Veoma bitno je i na kojoj visini se var nalazi. Što je viši var u odnosu na ram veće je uvijanje.

Послато са SM-G970F помоћу Тапатока
  • 0

#33 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 09:12 AM

Evo ovako.  Vi pricate teoriju,ja pricam iz prakse. Sto kaze onaj iz nacionalne klase, Sta mi tu trtomudite na tabli, gde ste kad treba gas da se ocepi. n2:give_rose

Bikegremlin.Ta cev koja se stavi u vrat u duzini od 5 cm, pa ako si plasljiv moze da bude i 10 cm dugacka, rasporedjuje silu naprezanja velikom povrsinom. 

Ono kako vecina ljudi zavaruje a to je da dodaju prsten od npr 4 cm i onda samo zavare na dva mesta u krug, to ne valja.

Sto se tice zamora materijala, preko 15 amortizera sam tako uradio. Prvi pre oko 15 godina. Taj amortizer se jos uvek vozi, vozi ga moj drug koji stalno sa mnom vozi i presao je sigurno preko 80000 km. Isto znam za jos par koje sam uradio , posto su ili ljudi iz komsiluka ili dolaze kod mene i niko problema nije imao. Inace taj sto vozi sa mnom, Zare ga zna ima 100 kg i nimalo blag nije prema biciku 

Prvo mesto gde amortizer strada prilikom pada ili udara u auto, je mesto gde se vrat uvlaci u krunu amortizera. Tu se uvek prvo savije i to je najslabije mesto.

Toliko iz prakse, ne teorije, koliko moze i da l moze da izdrzi.

Al posto smo se podelili na 2 tabora, oni koji kazu da moze i vi koji kazet da ne moze, hajde ovako. Da skupite vi 500 e i mi druga strana 500 e i da se kladimo.

Imam stari Meridin ram koji mi ne treba i stari amortizer. Skraticu taj ammortizer da ne izlazi van rama, a onda gas zavariti na moj nacin. Namontiracemo na ram soljice, lezajeve, lulu da drzi amortizer i prednji tocak. Greota da upropascavamo druge delove. A onda vi teroeticari ste pozvani da odjete i da se izivljavate na tom sklopu. Znaci. mozete da ga dignete u vazduh i da ga bacate kolko hocete puta o beton. Mozemo da se popnemo na 4 sprat zgrade i da ga opet bacite na beton . Radite sta vam je drago. Ako se taj moj spoj bude razdvojio ili napukao, vi nosite pare, a ako ne mi. Moze. Dalje ne bi vise o ovome.


  • 0

#34 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 09:33 AM

Ma pusti teoreticare sa neta. Znas li ti da je ovde covek koji sipa znanje kao iz rukava o cemu god hoces sto se tice bicikala i postao je svojevremeno velicina na forumu. A onda se ispostavi da ne zna da kaseta za (10-faz u tom trenutku) nema svih 10 medjusobno odvojivih lancanika. 

 

Inace, "zavarivanje" je gramaticki neispravno i vec mnogo puta sazvakano na strucnim forumima. Pravilno je varenje. 

Taj ko misli da ce nesto puci zato sto je vareno, ne zna ni teoriju a ni praksu ;).


  • 0
.

#35 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 November 2020 - 09:43 AM

Evo ovako.  Vi pricate teoriju,ja pricam iz prakse. Sto kaze onaj iz nacionalne klase, Sta mi tu trtomudite na tabli, gde ste kad treba gas da se ocepi. n2:give_rose

Bikegremlin.Ta cev koja se stavi u vrat u duzini od 5 cm, pa ako si plasljiv moze da bude i 10 cm dugacka, rasporedjuje silu naprezanja velikom povrsinom. 

Ono kako vecina ljudi zavaruje a to je da dodaju prsten od npr 4 cm i onda samo zavare na dva mesta u krug, to ne valja.

Sto se tice zamora materijala, preko 15 amortizera sam tako uradio. Prvi pre oko 15 godina. Taj amortizer se jos uvek vozi, vozi ga moj drug koji stalno sa mnom vozi i presao je sigurno preko 80000 km. Isto znam za jos par koje sam uradio , posto su ili ljudi iz komsiluka ili dolaze kod mene i niko problema nije imao. Inace taj sto vozi sa mnom, Zare ga zna ima 100 kg i nimalo blag nije prema biciku 

Prvo mesto gde amortizer strada prilikom pada ili udara u auto, je mesto gde se vrat uvlaci u krunu amortizera. Tu se uvek prvo savije i to je najslabije mesto.

Toliko iz prakse, ne teorije, koliko moze i da l moze da izdrzi.

Al posto smo se podelili na 2 tabora, oni koji kazu da moze i vi koji kazet da ne moze, hajde ovako. Da skupite vi 500 e i mi druga strana 500 e i da se kladimo.

Imam stari Meridin ram koji mi ne treba i stari amortizer. Skraticu taj ammortizer da ne izlazi van rama, a onda gas zavariti na moj nacin. Namontiracemo na ram soljice, lezajeve, lulu da drzi amortizer i prednji tocak. Greota da upropascavamo druge delove. A onda vi teroeticari ste pozvani da odjete i da se izivljavate na tom sklopu. Znaci. mozete da ga dignete u vazduh i da ga bacate kolko hocete puta o beton. Mozemo da se popnemo na 4 sprat zgrade i da ga opet bacite na beton . Radite sta vam je drago. Ako se taj moj spoj bude razdvojio ili napukao, vi nosite pare, a ako ne mi. Moze. Dalje ne bi vise o ovome.

 

Brine me sam prelaz od tog umetka, do ostatka vrata viljuške. Koliko god da je umetak dugačak.

I to što nije lako/praktično proveriti da li puca. A viljuška je u pitanju.

 

Prvenstveno u smislu zamora materijala - tj. milioni sitnih uvijanja. U toku vožnje. Jedan jak udarac će svakako oštetiti, ili ram, ili viljušku (u novije vreme uglavnom prvo viljušku, kako si napisao). Cev koja se opterećuje, ne bi trebalo da ima nagle prelaze u krutoći.

 

P.S. Moje razmišljanje na temu teorija, ili praksa. :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#36 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 09:46 AM

Ma pusti teoreticare sa neta. Znas li ti da je ovde covek koji sipa znanje kao iz rukava o cemu god hoces sto se tice bicikala i postao je svojevremeno velicina na forumu. A onda se ispostavi da ne zna da kaseta za (10-faz u tom trenutku) nema svih 10 medjusobno odvojivih lancanika. 

 

Inace, "zavarivanje" je gramaticki neispravno i vec mnogo puta sazvakano na strucnim forumima. Pravilno je varenje. 

Taj ko misli da ce nesto puci zato sto je vareno, ne zna ni teoriju a ni praksu ;).

Znas zare o kom coveku pricam da vozi tu viljusku? Foto Nesa, on je etalon coveka koji sve uspe da polomi. Dok je bio prvak Srbije u skijanju, cupao je vezove iz dasaka, sto niko nije u  Srbiji tada to uradio, a on na 5 pari skija.

Sto se bicilka tice ni jedne felne kod njega nisu izdrzale vise od 2 godine, cudo od coveka. Al amortizer nije pukao. Prakas, a ne teorija. 

Nisu uradili ni jedan amortizer i kazu da ne moze, a ja uradi 15 i ko sad zna bolje?

Gremlin, pa jel citas ti sta pisem??? Provereno u praksi na velikom broju amortizera i a na velikoj kilometrazi. Pa sta bi ste vi vise?


  • 0

#37 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 November 2020 - 09:53 AM

Ja ne znam zašto komplikujete. Nek pokretač teme skrati taj deo rama kroz koji prolazi vila na potrebnu dužinu i sve bude ok. Nema zavarivanja i budženja i ne boli glava.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#38 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 09:59 AM

Gremlin, kazes,  Cev koja se opterećuje, ne bi trebalo da ima nagle prelaze u krutoći.. Pa koje nagle  prelaze u cvrstoci imaju aluminijumski stapovi uvuceni ukrunu? Ili celivan vrat al, kruna? Pa dal mislite da svi masinski materijali koji imaju spoj u nekom sklopu imaju istu cvrstocu??? 

Vrat kazes ima milion uvujanja? Pa to je parce gvozdjurije koje moze da izdrzi tenk da predje. Eeee. On je od celog sklopa amortizera najmanje opterecen. A dokaz za to je da cak i oni fuserski vareni vratovi sa 2 vara gore i dole traju a kamoli ovaj moj nacin.


  • 0

#39 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 10:16 AM

Evo drugi primjer.Nabavim prije par godina onu šticnu Thudbaster sa gumom kao amortizerom.Za tepsiju ribe, žao mi bilo da ne kupim.Ali ona 31.6 a meni treba 27.2.Skratim je na 10-tak  cm, uzmem drugu 27.2 i skratim vrh. Odnesem kod tokara da je skine malo izvana da može da se nabije u ovu 31.6. Sve onako od oka. Prošao sam s njom sve i svašta i danas nema ni malo lufta i dalje je funkcionalna.Samo čvrst preklop nema ni varenja.Stavljeno samo par nitni za  ne daj bože u početku. Imam 85 kila, šticna izvučena skoro 30cm.


  • 0

#40 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 10:24 AM

Naravno. Pa kakva je razlika sto su oni stapove amortizera nabili u krunu? I to cesto budu 2 razlicita materijala. A ovo moje je isto to .Cev, koja je nabijena u drugu cev. Gvozdjurija u gvozdjuriju. Jednom sam spremio amortizer neki za varenje ali je proslo dosta vremena tipa par meseci da ga nisam odneo na varene. Kad sam kod varioca treba malo samo da je izvucem tipa par milimetara, da bi usao var, nismo uspeli. Em sto je bilo cekicem blago nacukana cev u cev, em sto je pocela cev da rdja. Sto kaze bez vrenja je mogla da se vozi.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika