Triban 500 ili Triban 520?
#1
Posted 19 January 2020 - 02:44 PM
Decathlon je konačno stigao u Srbiju i vidim da su dobili i drumske bicikle. Zanima me koji od ova dva bicikla odabrati?
Preferiram novo jer ne znam da odaberem bicikl, pride nisam iz Beograda (Novi Pazar), što oduzima vreme i novac.
Imam 53 godine, vozim uglavnom po asfaltu, rekreativno, par puta nedeljno po 50 km.
Imam za posao i grad Polar Shadow, odličan je za mene, vozim ga i po drumu (2000 km prošle godine).
Kakva su iskustva sa Triban biciklima i da li za mene rekreativca105 R7000 (Triban 520) vredi 200 evra u odnosu na Sora R3000 (Triban 500)? Oba bicikla imaju identičnu opremu i teže oko 10 kg.
Inače, Triban 500 košta 650 evra a Triban 520 olo 850 evra.
Hvala
Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka
#2
Posted 22 January 2020 - 02:36 AM
Skupa su oba bicikla, za taj novac može mnogo bolje polovno da se nađe na Cikloberzi.
Ako baš preferirate novo kažite nam koliko novaca ste izdvojili za bicikl. 650 nije isto što i 850.
Drumaše još nisu doneli, bio sam u Dechatlonu pre neki dan. Sačekajte kada stignu pa lično "opipajte" pa da vidimo impresije. U suštini i jeftinija varijanta, Sora, će Vam odraditi sasvim korektno posao.
#3
Posted 22 January 2020 - 09:45 PM
Treba sačekati da stignu pa da se vide uživo. Mislio sam da neko ima iskustva sa Triban biciklima, pa me zanimaju njihovi utisci. Na stranim forumima i nekim testovima uglavnom su ocene pozitivne, nov drumaš sa Shimano 105 opremom za 850 evra je dobra cena. Znamo šta Planet bike nudi za te novce.
Što se tiče budžeta, ipak bih išao na Triban 520, jer se osim Shimano 105 dobijaju i bolje disk kočnice i još par nekih poboljšanja. Za mene bi ovo bilo rešenje za dugi niz godina.
Ne znam, videćemo kad stignu.
Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka
#4
Posted 23 January 2020 - 08:19 AM
Triban 520 ima jos jednu prednost a to su hidraulicne disk kocnice koje mnogo bolje rade od standardnih disk kocnica. Ne znam koliko je uopste bitno imati hidrauliku na drumskom bajsu ali eto nije lose znati da su na tom bajsu kocnice koje imaju verovatno najjacu ili jednu od najjacih zaustavnih moci na trzistu.
Jedina "mana" da tako kazem Triban biciklova sto nisu narocito lagani. Sam ram je tezak oko 1900 grama sto za danasnje standarde nije bas ultra lagano ali to ni nije ozbiljan trkacki bicikl. Njegova najveca prednost je sto ima nesto uspravniji polozaj u voznji sto rezultije velikom udobnoscu na bajsu i bas zbog toga je odlican izbor za ljude koji biraju svoj prvi drumski bicikl. Jos jedna prednost rama je mogucnost montaze full blatobrana nazad i pozadi kao i pak tregera i nazad i napred pa se ovaj bajs moze cak koristiti i za neki lagani touring. I klirens guma je odlican pa se zimi mogu staviti nesto deblje gume za nesto vecu stabilnost.
Sve u svemu tezina bajsa jeste malko veca, ali oba bajsa imaju kvalitetnu opremu i multifuncionalnost i prakticnost koju po toj ceni tesko da drugde u Srbiji moze novo da se kupi. Koji god da kupis, bices zadovoljan, ubedjen sam...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#5
Posted 23 January 2020 - 10:40 PM
Što se tiče Sora grupe, vozim je trenutnom biciklu, nemam nekih velikih zamerki, ne nedostaje mi toliko 11 brzina, ali bi bilo bolje da je zategnutost lanca jača. Mnogo se čuje "chain slap" i generalno to kvari utisak.
Mehaničke disk kočnice su verovatno prvo što bih menjao na svom biciklu, jedino nisam siguran koliko su ove hibridne sa Triban 520 bolje. Čitam da jesu bolje, ali da ne treba očekivati performanse prave (ili pune) hidraulike. Ako ih je neko probao, bilo bi lepo da napiše koju reč i uporedi, kako sa mehaničkim, tako i sa pravim hidrauličnim varijantama.
#6
Posted 24 January 2020 - 11:51 AM
Kako me pamet služi, po Dekatlonu se može okrenuti nekoliko probnih krugova, pa eto lepe prilike da se na licu mesta utvrde razlike između ta dva modela.
#7
Posted 25 January 2020 - 02:20 AM
Ja bih rado posedovao 520, ali ne bi mi bilo mrsko da se vozim i na 500. Međutim, meni mnogo smeta što im se geometrija značajno menja između veličina. Odnos stack/reach je drastično drugačiji, samim tim i pozicija. Veći ramovi su opušteniji, a manji agresivniji.
Što se tiče Sora grupe, vozim je trenutnom biciklu, nemam nekih velikih zamerki, ne nedostaje mi toliko 11 brzina, ali bi bilo bolje da je zategnutost lanca jača. Mnogo se čuje "chain slap" i generalno to kvari utisak.
Mehaničke disk kočnice su verovatno prvo što bih menjao na svom biciklu, jedino nisam siguran koliko su ove hibridne sa Triban 520 bolje. Čitam da jesu bolje, ali da ne treba očekivati performanse prave (ili pune) hidraulike. Ako ih je neko probao, bilo bi lepo da napiše koju reč i uporedi, kako sa mehaničkim, tako i sa pravim hidrauličnim varijantama.
Vozio sam disk sa sajlom, probao dva tri kruga. Nikakve razlike barem po suvom. Ne znam po mokrom, jer klešta kod mene loše rade na mokrom, tj ne rade uopšte skoro, pa ne mogu da uopredim s diskom na sajlu jer ga nisam vozio po mokrom.
Ali ako treba menjati, bolje totalna hidraulika, nego disk sa sajlama. A ovaj ima sajle T520.
Benefit je svakako ako bolje koči po mokrom a radi na sajlama. To nisam probao. A za hidrauliku, kažu da mnogo bolje radi na kiši od klešta (koja kod mene ko što pisah nikad nisu radila ma kakve felne i paknove imao).
Meni se više sviđa Triban 500 AF GF ali ne znam da li će ga biti u ponudi, jer je model od pre dve godine.
https://decathlon.co...ad-bike-192781?
#8
Posted 25 January 2020 - 06:28 AM
Prelazak kasnije na punu hidrauliku sa crevima umesto sajli može biti nezgodan jer ramovi obično nemaju predviđeno mesto za creva (dosta su šira od sajli), mada je verovatno nešto lakše kada se ne koristi interno rutiranje sajli (što jeste slučaj sa Tribanima).
#9
Posted 25 January 2020 - 06:43 PM
Hvala Flocus +1. Nisam znao za tu činjenicu da i klešta na sajlu mogu biti hidraulična i mehanička. Mislio sam samo mehanička.
Hidraulika full je poseban ugođaj. Kako stisneš tako ukopa, bukvalno da treba privikavanje kada se "siđe" sa sajli na ulje, jer ulju ne treba velika sila u prstima, već samo tanano i to već radi.
Zašto ti toliko smetaju kočnice na sadašnjem bajku, šta voziš? Jel su barem bolje od običnih klešta na sajlu koje imamo na biciklama do sada sa paknovima?
#10
Posted 25 January 2020 - 09:30 PM
Nedavno sam razmišljao na ovu temu, nizbrdice uglavnom vozim u dropovima, moguće da je razlika u korist aleza i klasičnih drumskih kočnica na ravnom bila rezultat drugačijih ručica. Na alezu sam imao 105-5800. Sada na diverge imam Sora ručice i moguće da su one lošije iz hoods položaja, pošto su definitvno bolje na nizbrdicama (iz dropova). Kad skupim snage da se popnem na neko ozbiljnije brdo, obratiću pažnju kako je nizbrdo sa hoods.
Početkom godine me uhvatila kiša. Gotovo odmah se čulo struganje diska napred. Kočenje je bilo slabije sa mokrim i prljavim diskovima, ali na mom matorom mtb-u klasične kočnice skoro da ne postoje po mokrom. Aleza sam imao suviše kratko, nisam uspeo da pokisnem, pa ne znam kako rade drumske po kiši.
#11
Posted 26 January 2020 - 07:48 AM
Hvala na odg. Hm, pa možda nema toliko učinka na kočenje da li je sa dropova ili hoodsa, koliko stisneš toliko i daju, jedino što sa dropova ide max kočenje...ali ok...
Očigledno, da retko ko na klasičnim kočnicama (paknovi+felna) ima dobro kočenje po mokrom, ma šta imao po kvalitetu. Sa diskovima ćemo tek videti...ako neko ima iskustva, napisaće. Jedino što si napisao da rade primetno bolje na nizbrdicama. Ako je tako, a jeste, koči to bolje onda i na ravnom
#12
Posted 26 January 2020 - 08:03 AM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#14
Posted 01 February 2020 - 02:51 PM
Apsolutno sam razmisljao isto kao retrovizor samo je moja dilema malko drukcija.
Naime ja sam definitivno za 520,bio sam u dekathlonu prije par nedelja i nemaju drumasa uopste,nisu ih porucivali tako da nisam mogao da ga pogledam jer me muci ta geometrija da li ce mi leci obzirom da sam visok 194 cm to je moja dilema.
Vozio sam biciklo od 8 kg i posto mi je pukao ram na njemu shvatio sam da sa ovim gabaritima koje imam (skoro 100 kg dobacim zimi,ljeti se to spusi koji kg ali opet)
ja nisam za ta bicikla a dozivotna garancija na ram je presudna recenica.
Treba covjek od 100 kila da ima nesto pod sobom-ja predjem 4-5 hiljada km godisnje i vjerujem da ce mi lijepo leci naravno pod uslovom da mi geometrija odgovara.
Nesto mi je mali taj ram,to me buni malo.
Nije daleko proljece pa cu Boze zdravlja opet do Beograda pa se nadam da se ponovim za sezonu
#17
Posted 09 May 2020 - 05:01 AM
Koje izabrati ima ih "100" vrsta?! Koje koristiš?
https://www.hibike.d...77#var_62002045
Jbg, malo kasni odgovor ali bolje ikad neko nikad.
Kao što rekoh, ni ove pakne ne čine čuda ali u odnosu na one standardne Shimano 105/Ultegra pakne, razlike na mokrom itekako ima. Na suvom su podjednako dobre kao i Shimano....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#19
Posted 31 May 2020 - 07:29 PM
Jurim nekog gravela vec neko vreme ali je zbog korone jako slaba ponuda polovnih a posebno sto mi treba veci ram (192 cm). Poslednjih dana su poceli da se pojavljuju, ali uglavnom manji ramovi i jace cene.
Zelim drop volan ali opustenu geometriju i sire gume, zato sam i gledao gravele, a vidim da i Triban nudi slicno (mogu gume do 36 i geometrija je opustena).
Ako se u skorije vreme ne pojavi nesto pristojno na oglasima razmisljam da uzmem Triban 500, ali me muce dve stvari:
1. Da li ovi tockovi mogu da prodju, posebno sto imam 100 kg? Mislim, da li vazi pravilo ako imas 100 kg ne uzimaj tocak sa 28 zbica i juri neku bolju klasu nabli i felni?
2. Da li je 53/58 ram mali za mojih 192 cm iako se vodi kao XL i po tablici je za visinu 190-200 cm? Da li je neko vozio slican, moj hibrid je 55/57 i mali mi je (kupljen na brzinu i privremeno a vozim ga vec 6 godina).
Cena mi deluje pristojno, Sora mi je sasvim OK, mada je kaseta Microshift, ne vozim po kisi pa su i mehanicki diskovi ok pa eto da jednom vozim nov bicikl (i sigurno legalan), ako ti tockovi mogu da izdrze...
#20
Posted 01 June 2020 - 08:37 AM
Ram pise da je za visinu od 190 do 200, ali je to izrazita sloping geometrija koja bi trebalo da odgovara vecem rasponu visine vozaca, tako sto ce sticna biti manje ili vise izvucena. Ram ima nesto kracu a malo uspravniju geomtriju bas zarad te udobnosti o kojoj pricas. No moras jednostavno sesti na njega i napraviti jedan mali krug da vidis da li ti odgovara...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users