Jump to content


Fotografije

Triban 500 ili Triban 520?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
40 odgovora na ovu temu

#1 Retrovizor

Retrovizor
  • Members
  • Pip
  • 18 posts

Postavljeno 19 January 2020 - 02:44 PM

Pozdrav svima!
Decathlon je konačno stigao u Srbiju i vidim da su dobili i drumske bicikle. Zanima me koji od ova dva bicikla odabrati?
Preferiram novo jer ne znam da odaberem bicikl, pride nisam iz Beograda (Novi Pazar), što oduzima vreme i novac.
Imam 53 godine, vozim uglavnom po asfaltu, rekreativno, par puta nedeljno po 50 km.
Imam za posao i grad Polar Shadow, odličan je za mene, vozim ga i po drumu (2000 km prošle godine).
Kakva su iskustva sa Triban biciklima i da li za mene rekreativca105 R7000 (Triban 520) vredi 200 evra u odnosu na Sora R3000 (Triban 500)? Oba bicikla imaju identičnu opremu i teže oko 10 kg.
Inače, Triban 500 košta 650 evra a Triban 520 olo 850 evra.
Hvala


Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka
  • 0

#2 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 22 January 2020 - 02:36 AM

Skupa su oba bicikla, za taj novac može mnogo bolje polovno da se nađe na Cikloberzi.

Ako baš preferirate novo kažite nam koliko novaca ste izdvojili za bicikl. 650 nije isto što i 850.

Drumaše još nisu doneli, bio sam u Dechatlonu pre neki dan. Sačekajte kada stignu pa lično "opipajte" pa da vidimo impresije. U suštini i jeftinija varijanta, Sora, će Vam odraditi sasvim korektno posao. 


  • 0

#3 Retrovizor

Retrovizor
  • Members
  • Pip
  • 18 posts

Postavljeno 22 January 2020 - 09:45 PM

Hvala na odgovoru.
Treba sačekati da stignu pa da se vide uživo. Mislio sam da neko ima iskustva sa Triban biciklima, pa me zanimaju njihovi utisci. Na stranim forumima i nekim testovima uglavnom su ocene pozitivne, nov drumaš sa Shimano 105 opremom za 850 evra je dobra cena. Znamo šta Planet bike nudi za te novce.
Što se tiče budžeta, ipak bih išao na Triban 520, jer se osim Shimano 105 dobijaju i bolje disk kočnice i još par nekih poboljšanja. Za mene bi ovo bilo rešenje za dugi niz godina.
Ne znam, videćemo kad stignu.



Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka
  • 0

#4 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 23 January 2020 - 08:19 AM

Oba bickla su skroz korektna. Ja sam imao Triban sa Sorom, ali malo stariju verziju. Stavio sam mu i malo bolje tockove i bolje gumice kocnica i radilo je to kao svajcarski sat. Sora ili 105 nije toliko bitno, obe grupe ce raditi besprekorno dok god su lepo nastelovane i dok se redovno odrzavaju. Ranije je Shimano 105 bila ergonomski dosta bolja grupe od Sore, dok danas mislim da samaraljke kod obe grupe imaju identican dizajn.

Triban 520 ima jos jednu prednost a to su hidraulicne disk kocnice koje mnogo bolje rade od standardnih disk kocnica. Ne znam koliko je uopste bitno imati hidrauliku na drumskom bajsu ali eto nije lose znati da su na tom bajsu kocnice koje imaju verovatno najjacu ili jednu od najjacih zaustavnih moci na trzistu.

Jedina "mana" da tako kazem Triban biciklova sto nisu narocito lagani. Sam ram je tezak oko 1900 grama sto za danasnje standarde nije bas ultra lagano ali to ni nije ozbiljan trkacki bicikl. Njegova najveca prednost je sto ima nesto uspravniji polozaj u voznji sto rezultije velikom udobnoscu na bajsu i bas zbog toga je odlican izbor za ljude koji biraju svoj prvi drumski bicikl. Jos jedna prednost rama je mogucnost montaze full blatobrana nazad i pozadi kao i pak tregera i nazad i napred pa se ovaj bajs moze cak koristiti i za neki lagani touring. I klirens guma je odlican pa se zimi mogu staviti nesto deblje gume za nesto vecu stabilnost.

Sve u svemu tezina bajsa jeste malko veca, ali oba bajsa imaju kvalitetnu opremu i multifuncionalnost i prakticnost koju po toj ceni tesko da drugde u Srbiji moze novo da se kupi. Koji god da kupis, bices zadovoljan, ubedjen sam...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#5 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 January 2020 - 10:40 PM

Ja bih rado posedovao 520, ali ne bi mi bilo mrsko da se vozim i na 500. Međutim, meni mnogo smeta što im se geometrija značajno menja između veličina. Odnos stack/reach je drastično drugačiji, samim tim i pozicija. Veći ramovi su opušteniji, a manji agresivniji.
Što se tiče Sora grupe, vozim je trenutnom biciklu, nemam nekih velikih zamerki, ne nedostaje mi toliko 11 brzina, ali bi bilo bolje da je zategnutost lanca jača. Mnogo se čuje "chain slap" i generalno to kvari utisak.
Mehaničke disk kočnice su verovatno prvo što bih menjao na svom biciklu, jedino nisam siguran koliko su ove hibridne sa Triban 520 bolje. Čitam da jesu bolje, ali da ne treba očekivati performanse prave (ili pune) hidraulike. Ako ih je neko probao, bilo bi lepo da napiše koju reč i uporedi, kako sa mehaničkim, tako i sa pravim hidrauličnim varijantama.
  • 0

#6 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 24 January 2020 - 11:51 AM

Kako me pamet služi, po Dekatlonu se može okrenuti nekoliko probnih krugova, pa eto lepe prilike da se na licu mesta utvrde razlike između ta dva modela.


  • 0

#7 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 25 January 2020 - 02:20 AM

Ja bih rado posedovao 520, ali ne bi mi bilo mrsko da se vozim i na 500. Međutim, meni mnogo smeta što im se geometrija značajno menja između veličina. Odnos stack/reach je drastično drugačiji, samim tim i pozicija. Veći ramovi su opušteniji, a manji agresivniji.
Što se tiče Sora grupe, vozim je trenutnom biciklu, nemam nekih velikih zamerki, ne nedostaje mi toliko 11 brzina, ali bi bilo bolje da je zategnutost lanca jača. Mnogo se čuje "chain slap" i generalno to kvari utisak.
Mehaničke disk kočnice su verovatno prvo što bih menjao na svom biciklu, jedino nisam siguran koliko su ove hibridne sa Triban 520 bolje. Čitam da jesu bolje, ali da ne treba očekivati performanse prave (ili pune) hidraulike. Ako ih je neko probao, bilo bi lepo da napiše koju reč i uporedi, kako sa mehaničkim, tako i sa pravim hidrauličnim varijantama.

Vozio sam disk sa sajlom, probao dva tri kruga. Nikakve razlike barem po suvom. Ne znam po mokrom, jer klešta kod mene loše rade na mokrom, tj ne rade uopšte skoro, pa ne mogu da uopredim s diskom na sajlu jer ga nisam vozio po mokrom.

Ali ako treba menjati, bolje totalna hidraulika, nego disk sa sajlama. A ovaj ima sajle T520.

Benefit je svakako ako bolje koči po mokrom a radi na sajlama. To nisam probao. A za hidrauliku, kažu da mnogo bolje radi na kiši od klešta (koja kod mene ko što pisah nikad nisu radila ma kakve felne i paknove imao).

Meni se više sviđa Triban 500 AF GF ali ne znam da li će ga biti u ponudi, jer je model od pre dve godine.

 

https://decathlon.co...ad-bike-192781?


  • 0

#8 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 25 January 2020 - 06:28 AM

Oba ova Tribana imaju disk sa sajlom. Razlika je u kleštima. T520 ima hidraulična klešta koja se aktiviraju sajlom, a T500 mehanička. Po saznanjima drugih, HY/RD (sa T520) koči bolje od obične mehanike, ali su mišljenja podeljena da li vrede. Ja vozim mehaničke disk kočnice nekih dve hiljade kilometara i mislim da je to najslabiji deo mog bicikla.
Prelazak kasnije na punu hidrauliku sa crevima umesto sajli može biti nezgodan jer ramovi obično nemaju predviđeno mesto za creva (dosta su šira od sajli), mada je verovatno nešto lakše kada se ne koristi interno rutiranje sajli (što jeste slučaj sa Tribanima).
  • 1

#9 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 25 January 2020 - 06:43 PM

Hvala Flocus +1. Nisam znao za tu činjenicu da i klešta na sajlu mogu biti hidraulična i mehanička. Mislio sam samo mehanička.

Hidraulika full je poseban ugođaj. Kako stisneš tako ukopa, bukvalno da treba privikavanje kada se "siđe" sa sajli na ulje, jer ulju ne treba velika sila u prstima, već samo tanano i to već radi.

 

Zašto ti toliko smetaju kočnice na sadašnjem bajku, šta voziš? Jel su barem bolje od običnih klešta na sajlu koje imamo na biciklama do sada sa paknovima?


  • 0

#10 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 25 January 2020 - 09:30 PM

Vozim Specialized Diverge i Tektro Mira mehaničke disk kočnice. Poredio sam ih sa Specialized Alezom ranije, citiram: "Kočnicama sam razočaran na ravnom. Ako mogu da poredim kočenje sa klasičnim drumskim kočnicama sa aleza, rekao bih da ove koče lošije na ravnom, a bolje na nizbrdicama, primetno bolje. U odnosu na matori mtb, ove koče bolje i na ravnom."
Nedavno sam razmišljao na ovu temu, nizbrdice uglavnom vozim u dropovima, moguće da je razlika u korist aleza i klasičnih drumskih kočnica na ravnom bila rezultat drugačijih ručica. Na alezu sam imao 105-5800. Sada na diverge imam Sora ručice i moguće da su one lošije iz hoods položaja, pošto su definitvno bolje na nizbrdicama (iz dropova). Kad skupim snage da se popnem na neko ozbiljnije brdo, obratiću pažnju kako je nizbrdo sa hoods.
Početkom godine me uhvatila kiša. Gotovo odmah se čulo struganje diska napred. Kočenje je bilo slabije sa mokrim i prljavim diskovima, ali na mom matorom mtb-u klasične kočnice skoro da ne postoje po mokrom. Aleza sam imao suviše kratko, nisam uspeo da pokisnem, pa ne znam kako rade drumske po kiši.
  • 0

#11 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 26 January 2020 - 07:48 AM

Hvala na odg. Hm, pa možda nema toliko učinka na kočenje da li je sa dropova ili hoodsa, koliko stisneš toliko i daju, jedino što sa dropova ide max kočenje...ali ok...
Očigledno, da retko ko na klasičnim kočnicama (paknovi+felna) ima dobro kočenje po mokrom, ma šta imao po kvalitetu. Sa diskovima ćemo tek videti...ako neko ima iskustva, napisaće. Jedino što si napisao da rade primetno bolje na nizbrdicama. Ako je tako, a jeste, koči to bolje onda i na ravnom ;)


  • 0

#12 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 26 January 2020 - 08:03 AM

Kocenje po mokroj podlozi je sa standardnim drumskim kaliper kocnicama, bar iz mog iskustva nesto bolje sa Koolstop paknama. Naravno ni te pakne ne cine cuda ali su osetno bolje od Shimano pakni vise klase po mokrom.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#13 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 27 January 2020 - 01:15 AM

Koje izabrati ima ih "100" vrsta?! Koje koristiš?


  • 0

#14 kurogane

kurogane
  • Members
  • PipPipPip
  • 99 posts

Postavljeno 01 February 2020 - 02:51 PM

Apsolutno sam razmisljao isto kao retrovizor samo je moja dilema malko drukcija.

Naime ja sam definitivno za 520,bio sam u dekathlonu prije par nedelja i nemaju drumasa uopste,nisu ih porucivali tako da nisam mogao da ga pogledam jer me muci ta geometrija da li ce mi leci obzirom da sam visok 194 cm to je moja dilema.

Vozio sam biciklo od 8 kg i posto mi je pukao ram na njemu shvatio sam da sa ovim gabaritima koje imam (skoro 100 kg dobacim zimi,ljeti se to spusi koji kg ali opet)

ja nisam za ta bicikla a dozivotna garancija na ram je presudna recenica.

Treba covjek od 100 kila da ima nesto pod sobom-ja predjem 4-5 hiljada km godisnje i vjerujem da ce mi lijepo leci naravno pod uslovom da mi geometrija odgovara.

Nesto mi je mali taj ram,to me buni malo.

Nije daleko proljece pa cu Boze zdravlja opet do Beograda pa se nadam da se ponovim za sezonu :)


  • 0

#15 Retrovizor

Retrovizor
  • Members
  • Pip
  • 18 posts

Postavljeno 01 February 2020 - 03:05 PM

Hvala svima na odgovorima, videćemo kad stignu bicikli kako sve to izgleda uživo. Shimano 105 grupa i doživotna garancija na ram i volan za nas rekreativce je, mislim, dobitna kombinacija na duže staze.

Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka
  • 0

#16 Retrovizor

Retrovizor
  • Members
  • Pip
  • 18 posts

Postavljeno 22 April 2020 - 05:29 PM

Pozdrav!
Zna li neko hoće li uopšte dobijati Triban 520 u Decathlonu?

Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka
  • 0

#17 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 09 May 2020 - 05:01 AM

Koje izabrati ima ih "100" vrsta?! Koje koristiš?

 

 

https://www.hibike.d...77#var_62002045

 

 

 

Jbg, malo kasni odgovor ali bolje ikad neko nikad. :)

 

Kao što rekoh, ni ove pakne ne čine čuda ali u odnosu na one standardne Shimano 105/Ultegra pakne, razlike na mokrom itekako ima. Na suvom su podjednako dobre kao i Shimano....


  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#18 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 10 May 2020 - 02:52 AM

Hvala, tako je, nigde ne žurimo ;)
Hvala.

Potražiću kod nas da vidim da li ih ima.


  • 0

#19 budza

budza
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 31 May 2020 - 07:29 PM

Pozdrav, da li je neko uzeo Triban 500 ili 520 da podeli iskustva?

Jurim nekog gravela vec neko vreme ali je zbog korone jako slaba ponuda polovnih a posebno sto mi treba veci ram (192 cm). Poslednjih dana su poceli da se pojavljuju, ali uglavnom manji ramovi i jace cene.

Zelim drop volan ali opustenu geometriju i sire gume, zato sam i gledao gravele, a vidim da i Triban nudi slicno (mogu gume do 36 i geometrija je opustena).

Ako se u skorije vreme ne pojavi nesto pristojno na oglasima razmisljam da uzmem Triban 500, ali me muce dve stvari:
1. Da li ovi tockovi mogu da prodju, posebno sto imam 100 kg? Mislim, da li vazi pravilo ako imas 100 kg ne uzimaj tocak sa 28 zbica i juri neku bolju klasu nabli i felni?
2. Da li je 53/58 ram mali za mojih 192 cm iako se vodi kao XL i po tablici je za visinu 190-200 cm? Da li je neko vozio slican, moj hibrid je 55/57 i mali mi je (kupljen na brzinu i privremeno a vozim ga vec 6 godina).

Cena mi deluje pristojno, Sora mi je sasvim OK, mada je kaseta Microshift, ne vozim po kisi pa su i mehanicki diskovi ok pa eto da jednom vozim nov bicikl (i sigurno legalan), ako ti tockovi mogu da izdrze...
  • 1

#20 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 01 June 2020 - 08:37 AM

Tockovi nisu neka klasa ali se nece raspasti cim sednes na njih. Sigurno je da mogu da izdrze 100 kila pa i vise. Pitanje je samo koliko dugo ce trajati. Moja prognoza je da ce te sluziti nekoliko sezona, posle ces videti da li im je potreban ozbiljniji servis ili ako budes hteo da ih menjas za nesto jace i bolje.

Ram pise da je za visinu od 190 do 200, ali je to izrazita sloping geometrija koja bi trebalo da odgovara vecem rasponu visine vozaca, tako sto ce sticna biti manje ili vise izvucena. Ram ima nesto kracu a malo uspravniju geomtriju bas zarad te udobnosti o kojoj pricas. No moras jednostavno sesti na njega i napraviti jedan mali krug da vidis da li ti odgovara...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika