Evo šta sam zadnje kupio:

Lampa levo je namenjena prvenstveno kamperima, ali uz manje modifikacije može se pričvrstiti i na bicikl. Desna lampa je za na glavu, sa odličnom rastegljivom i podesivom trakom.
LED lampa za kampere (u prvom planu)

Cena: 150 dinara; komplet sadrži samu lampu i 3 AAA baterije.
Dostupnost: Buvljak, vašar, tezge...
Ukupno se tu našlo 8 LE dioda, i ovo čudo svetli jače i bolje od bilo koje LED lampe koju sam imao priliku da vidim. Daleko bolje blješti od kasnije prikazane lampe za na glavu. Takođe, čini mi se da daje jaču svetslost čak i od legendarnog CATEYE HL-EL200. Svetlost nije nešto posebno fokusirana, pa biste poželeli, ako je metnete na bicikl, da njome osvetljavate oblast neposredno ispred točka. Ima savitljiv vrat pa je možete uperiti u bilo kom pravcu. Takođe, možete je koristiti i u šatoru, ili pak kući za pravljenje romantične atmosfere

LED lampa za na glavu

Cena: 250-270 dinara
Dostupnost: Kineske radnje, srpske radnje koje preprodaju robu iz kineskih radnji...
Već viđena stvar. Sada su se pojavili raznorazni modeli. Ovaj što sam ga ja kupio ima 12 LE dioda, ali projektovani zrak (na belom zidu) je slabijeg intenziteta od goreopisane lampe za kampere. Verovatno zbog loše rešenog fokusa (fokusiranja nema). Ima četiri režima rada - 4 diode uključene, 8 dioda uključeno, 12 uključenih dioda i 12 dioda koje trepću. Napaja se iz 3 AAA baterije koje ne dolaze uz lampu već ih morate sami dokupiti.
LED lampe za na glavu dolaze u više varijatni. Tako, možete nabasati na verzije sa 8 LE dioda gde je nešto bolje rešen problem fokusa, a čak sam viđao i nešto drugačije dizajnirane lampe za na glavu kod kojih je fokus još bolji. Dakle, treba se čovek prošetati malo pre kupovine...
Pored ovih, tu su i nezaobilazne CATEYE HL-EL200 i kineske lampe za bicikl. Idemo redom.
CATEYE HL-EL200

Cena: cca 1800 dinara.
Dostupnost: Planetbike
Ukoliko volite besprekoran kvalitet plastike, japansku izradu i da vam na lampi piše CATEYE, za razliku od kineskih lampi na kojima nema ispisanog "brenda", onda je ovo model za vas. Dolazi u dve varijante - sa i bez baterija, a cena im je u momentu kupovine bila ista (??!). U varijanti sa baterijama dobijate 4 AA alkalne i izuzetno kvalitetne TOSHIBA baterije koje su mi trajale više od pola godine bez štednje. Kasnije sam dokupio kvazi-super alkalne ATC baterije koju su trajale dva meseca...
Elem, svetlo je inteligentno fokusirano - deo svetlosti se rasipa ispred točka i malo "sa strane" (ima širinu), a deo je fokusiran na put i obezbeđuje jačinu tamo gde je najpotrebnije. Iako sa "samo" 3 LE diode, HL-EL200 je dovoljan za vožnju u potpunom mraku.
Napomena: prvi model (sa baterijama u kompletu) koji sam kupio je došao sa dve bele diode i jednom žutom (???) - verovatno je to greška u proizvodnji, pošto je drugokupljeni primerak (bez baterija u kompletu) imao sve 3 bele diode. Eto, i CATEYE da pogreši...
Kineske LED lampe za bicikl

Cena: 250-500 dinara
Dostupnost: Kineske radnje, pijac, buvljak..
Za razliku od ostalih kineskih lampi na koje sam naišao, kod ovih je lepo rešen problem fokusa. Sem dobrog pozadinskog reflektora kod koga su diode zaista negde u fokusu, tu je i improvizavan niz uveličavajućih sočiva na prednjem zaklonu, te je zrak veoma lep i jasno uočljiv u magli. Zbog ove osobine, odnosno odlično rešenog fokusa, nećete poželeti da ih usmerite blizu ispred točka jer će osvetljeno parče mrakom uvijenog puta biti suviše malo za ozbiljnu vožnju.
Postoje verzije sa 3 i 5 dioda, a obe verzije se napajaju iz 3 AAA baterije. Cene su im iste/slične, a spomenuti raspon od 250 do 500 dinara zavisi jedino od toga kako i gde naletite na njih.
--
Koje lampe kupiti i koristiti? Pitanje je naizgled lako, ali je odgovor komplikovan. Zbog pomenutih osobina, niti jedna lampa neće odraditi posao sama. HL-EL200 se trudi da bude "all around" (širina snopa za ispred prednjeg točka, i fokus za daljinu), ali je suviše slaba za ozbiljnu vožnju. Kineske LED za bicikl su ekstremno fokusirane, pa ne vredi da ih uperite tik ispred točka već daju najbolje rezultate kao dugo svetlo. Opisana lampa za na glavu ne daje dovoljno jako i fokusirano svetlo... Pa kako onda? Ja sam došao do sledećeg rešenja: HL-EL200 koristim kao kratko svetlo, na metar-dva ispred prednjeg točka. Dve kineske LED lampe za bicikl koristim kao dugo svetlo, uperene na nekih 4-5 metara ispred prednjeg točka. LED za na glavu je koristan da osvetljavate put odmah ispred prednjeg točka, točak, korman, brzinomer, ispod bicikla, ispred nogu... gde god uperite pogled a da je relativno blizu. LED za kampere planiram da ugradim kao dodatno "booster" svetlo za ispred prednjeg točka.
Toliko od mene, ako ima neko nešto da doda, poželjno uz slike, neka se ne ustručava.