Jump to content


Fotografije

Cruzbike Q45 recumbent

cruzbike rekumbent recumbent mbb

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
35 odgovora na ovu temu

#1 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1665 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 06 October 2019 - 10:47 PM

Posle predjenih 200km da napisem koju rec o novom... biciklu, rekumbentu, bajsu, nebitno :)

 

Prvo TL;DR varijanta:

Mnogo drugacije od klasicnog DF (diamond frame) bajsa, neuporedivo udobnije, vrlo interesantno i u pocetku cudno. Toplo preporucujem svima, bez obzira da li imaju neki zdravstveni problem ili ne.

2019-09-28 17.40.48.jpg 2019-09-28 17.40.41.jpg

2019-10-06 17.03.17-resize.jpg 2019-10-06 17.03.21-resize.jpg 2019-10-06 17.03.28-resize.jpg 2019-10-06 17.03.28-resize.jpg 2019-10-06 17.03.36-resize.jpg 2019-10-06 17.03.42-resize.jpg 2019-10-06 17.03.48-resize.jpg

A sad koga ne mrzi, roman. Sta je prethodilo ovom bajsu i sta me motivisalo da nabavim rekumbent i moji utisci do sada.

 

Ko se seca mog ranijeg pisanja na forumu zna da sam prilicno aktivno vozio. 2012te je usledila diskus hernija na 2 mesta. Te godine sam presao 4000+ km na Polaru Mirage Pro sa ramom koji mi je bio za broj veliki. Ubedjivali me bliznji, pomalo i fizioterapeut, da mi je pojavu problema ubrzao bajs, pored ostalih stvari koje su uticale. Nisam hteo da im verujem, nekoliko puta se i ozbiljno posvadjao sa najblizima ubedjujuci ih da nisu u pravu. 2013te menjam ram za odgovarajuci, uz celogodisnju terapiju i aktivno svakodnevno vezbanje sam mogao da vozim. Ovo je pod uslovom da ostatak dana ili u danima pauze kad ne vozim - provedem lezeci da se kicma regenerise. Ubedjivao sam sebe da je to ok. Pocetkom 2014te prestajem sa nedeljnim terapijama , pocinjem sa poslom van kuce, znaci dnevna ruta bajsem 22-23km po smeru sa uglavnom sedenjem na poslu od 8h. To je trajalo 4 meseca ukupno, onda sam zavrsio u krevetu na mesec dana. Tad sam skontao da bajs i sedenje na poslu ne idu zajedno. Kad sam se oporavio, probao malo da kombinujem bajs i delimicno lezanje/sedenje na poslu (posao mi je takav da mi treba samo laptop, pa mi svejedno dal sedim/lezim). To je trajalo 2 nedelje, pa sam opet zaglavio par nedelja sa zeznutom kicmom. Tad sam stao skroz sa voznjom, prestao sam i forum da posecujem jer nisam hteo da zudim za necim sto ne mogu tj ne smem da upraznjujem. Namerno nisam vozio ni manje, jer bih se samo frustrirao sto ne mogu da vozim onoliko koliko zelim.

5 godina kasnije, sada ozenjen i sa detetom od godinu dana, dobijam decije sediste za bicikl od sestre. To je bilo u julu ove godine. Njena deca porasla pa mi prosledjuje, kaze da su imali bas lepe trenutke sa istim i da su njena deca uzivala u voznji. Reko, hajde da probam, jedna ili dve voznje nece skoditi - ipak to radim zbog deteta :mrgreen: Kad sam opet seo na bajk - to je bilo to, uhvatio me opet crv, krenuo da vozim kad god i gde god mogu. Posle 4 nedelje voznje - opet tegobe, opet problem sa kicmom.

Svaki put nakon sto sam prvi put imao problem sam drugacije vozio, istezao se pre i posle voznje, ujutru tog dana vezbe itd. Pomoglo jeste, ali nije resilo problem.

 

Nisam hteo da odustanem od pedalanja, tako da je logican nastavak price bio rekumbent. Razmisljao sam i 2014te o tome, ali nisam imao finansijskih mogucnosti. Sada sam resio da to izvedem posto me je cela prica i malo psihicki pogodila. Nekako i dalje ne zelim da se pomirim sa time da mi je bajs napravio/ubrzao problem, iako je to istina.

 

Razmatrao sam sve tipove, medjutim MBB i Cruzbike su mi delovali interesantno od starta. Zbog konstatnog sabijanja kicme na neravninama sam odlucio sa rekumbent mora da ima suspenziju. Zbog ove stavke su neki domaci prodavci/proizvodjaci otpali jer nisu imali tako nesto u ponudi. Ne iskljucujem mogucnost da cu nekada nabaviti neki rekumbent bez suspenzije, za sada sam napravio pravu odluku, vise o tome kasnije. Nakon dosta citanja, razmisljanja, izbor je pao na Cruzbike Q45.

 

Cruzbike je patentirao MBB pogon. MBB - Moving bottom bracket je bas ono sto mu ime kaze. Ceo prednji sklop tj trougao bajsa se rotira pri potisku na pedale. Svi koji su ga probali na kratko su ga uglavnom mrzeli, mane su bas ocigledne kad se samo proba bajk. Nestabilan, manevrisanje na maloj brzini izuzetno nezgodno ako se odmah po sedanju krene sa pedalanjem. Sve ovo sam i ja razmisljao u prvoj voznji, ali uz jednu bitnu razliku - citao sam iskustva ljudi koji vise godina voze ovakav tip pogona i koji svi jednoglasno kazu da je tako bilo u pocetku, i kako prolazi vreme sve je bolje i bolje. Bilo je momenata gde sam razmisljao da li sam napravio pravi izbor, ali to se bukvalno desilo samo u toku prve voznje, vec na kraju iste sam znao da nisam pogresio. Sada posle 200km mogu da tvrdim da neko ko proba ovaj bicikl 10 ili 20km ne moze objektivno da sudi o prednostima i manama ovakvog pogona. Drugacije grupe misica ucestvuju u voznji, dok to sve ne legne na svoje nema ni samouverenosti tj stabilnosti pri manevrisanju. Nisam ni ja sad neki strucnjak, definitivno jos uvek ucim. Medjutim bukvalno je svakim kilometrom sve bolje i bolje.

Neke mane koje objektivno jesu mane: ovaj pogon je odlican za brda u odnosu na ostale tipove pogona na rekumbentima - gotovo se istom brzinom penjem kao na DF. Ali isto tako na vecem nagibu postoji problem trakcije, jer se masa prebacuje na zadnji tocak i prednji krece da proklizava. Ovde naravno utice gomila faktora, kao sto je cistoca podloge, gume, da li je mokro itd, ali jeste mana. Krece da se ispoljava tek preko nekih 12-14% na asfaltu, ali svejedno. Jaki startovi zbog ovoga nisu moguci ako je podloga prljava, mnogo se lakse prokliza nego na DF. Skretanje na bas malom prostoru i maloj brzini zahteva vecu vestinu nego sa ostalim tipovima bajseva. Za sada mi je najlakse da ostanem ukopcan jednom nogom (koja pravi manji radijus) i tako okrenem bajs. Ovo je dosta teze uraditi sa obicnim pedalama gde noga nije fiksirana na pedali, tj moze biti lako kada bi se pedale priblizile vise vozacu, ali onda se na pravcu gubi na idealnoj poziciji sedenja.

 

A sad da napisem i nesto o konkretnom bajku sa takvim pogonom :)

Prvo i meni najbitnije - udobnost. Ne udobnost u smislu sednes na bajs i vauuu lezis, opusten si itd. Nego udobnost da posle 50km voznje bez pauzi ustanem sa bajsa i ne osecam nijednu tegobu sem upale misica, sto i nije neka tegoba :) Trnjenje saka, bol oko sedalnih kostiju, problemi sa medjunozjem i trnjenjem istog, u mom slucaju i problemi sa kicmom tj sabijanjem i povijenim polozajem - sve stvar proslosti. Tek sada sam primetio koliko su me sve te neke sitnice podsvesno kopkale i koliko sada opustenije vozim kad ne razmisljam o tome.

Pored same pozicije sedenja tj geometrije koja najvise doprinosi tome, utice i dobro odmeren zadnji amortizer koji je ovde opruga - nisam do sada imao amort sa oprugom koji ovako lepo upija neravnine. Lezece policajce sa 20km/h maltene ne oseca, sto me prvi put prilicno iznenadilo, sad se vec plasim da cu nesto oko pogonskog tocka zeznuti preletanjem preko istih :D Gume su 42-559 Maxxis Overdrive, pumpam ih na 5 bar (deklarisane na 5.5), za sada nemam zamerke na njih. Tocak je mogao biti veci za ovakav tip bajsa, ali razumem zasto su isli na 26 -> okretnost i budzet. Dobra stvar je sto staju i 27.5 i 700c ukoliko nekad odlucim da menjam.

Prednji zupcanik je DriveLine sa 38 zubaca, kurble su dugacke 155mm. Zadnja kaseta Sram 11-faz: 11,13,15,17,19,22,25,28,32,36,42. Ovo daje opseg od 6km/h - 40~45km/h. Bio sam vrlo skeptican pri kupovini da ce ovo biti prihvatljivo, ali zapravo zavrsava sve potrebe za sada. Samo mi zafali pogona na jacim nizbrdicama, gde mi realno ne treba dodatno ubrzanje, dovoljna je inercija :) Za Avalu sam imao jos pogona u rezervi, za Brestovik sam morao na najmanju sajbnu i izvukao jedva - s obzirom da nemam kondicije nije ovo toliko lose, moze samo bolje da bude. Ako bas zafali prenosa, ram ima nosac za prednji menjac pa cu promeniti pogonna neki double.

Menjac je Sram NX, sifter je gripshift sto mi se nije svidelo u startu ali kako vreme prolazi navikavam se, mozda ga i zadrzim. Samo cu mu dodati neku identaciju posto trenutno nema nikakvu. Pored toga sto to volim i navikao sam na to, izuzetno mi znaci za manje brzine tj kretanje iz mesta - na ovom bajku uvek mora da se presalta u nizak prenos za start iz mesta, inace je start tezak bez guranja nogama prvo. Na rad menjaca nemam zamerki, odlicno i brzo salta. Problem mu samo bude kada sa npr 22,25 hocu da prebacim na 36,42 u jednom potezu, hoce da zaglavi - mada ovo nema toliko veze za menjacem koliko sa samim lancem itd, ne treba ocekivati previse.

Kocnice su Avid BB5, nakon 150km su krenule malo bolje da se ponasaju, pogotovo dok ih nisam kako-tako podesio. Za sada se situacija poboljsava, ali i dalje nije ono na sta sam navikao (LX deore paralelogrami). Ako se ne poboljsa do nivoa koji mi je prihvatljiv probacu prvo druge plocice, a onda druge kocnice ako budem morao.

 

Da se osvrnem i na okolinu... Generalno nisam attention whore i ne volim preterano da se eksponiram. Sa ovim biciklom je to nemoguce izbeci. Reakcije su sarene, od odusevljenja do podsmevanja. Reakcije dece su mi najlepse i najiskrenije, uglavnom pozitivne :) Jedan lik se zamalo slupao gledajuci u mene i istovremeno prelazeci u suprotnu traku u kojoj je bilo saobracaja, iako je maltene stao da vidi sta je sad to.

Pored samih reakcija postoji cinjenica da ljudi ne ocekuju ovako nesto na drumu. Ovo je i dobro i lose. Dobro, zato sto oni koji me vide i ne znaju sta je, uspore, gledaju, zaobilaze me u vecem luku nego inace. Oni koji jedva vide klasican bajs, ovo jos manje vide ili ne vide uopste. Vec sam imao situaciju da pored bljeskalice i ulicne rasvete covek me uopste nije primetio, iako sam bio na 5m od njega, a ne negde daleko. Nije hteo da me isece, prosto, nije me video. Naravno, tu se nadje i poneki nadrndani vozac javnog saobracaja (nije chamade, ne brinite :D ) koji mi svira i sece me pri preticanju iako nemam gde da pobegnem, samo zato sto misli da je put njegov.

 

Neki planovi za skoriji period:

1. Nove SPD pedale. Trenutno sam stavio m324 koje su ok, ali mi realno ne treba druga strana - to sam skinuo sa bajsa za prodavnicu kao prvu pomoc. Do sada sam koristio M520, sada pikiram XT-PD-M8020 ili nesto tome slicno - ako uopste ima razlike u voznji/potisku. Gramaza mi nije toliko bitna, vec ako se efikasnije prenosi snaga. Ili to, ili neke wellgo sa industrijskim lezajevima pod uslovom da su komplatibilne sa shimano plocicama. Predozi dobrodosli.

2. Bidoni koji se uklapaju, imao sam beli Elite koji bi lepo isao ali je nestao u nekom premestanju po kuci. Svakako bih uzeo 2 ista posto ima fabricki mesto za cak 4 nosaca. Bocu sa alatom/rezervnom gumom itd mogu konacno da nosim uz dva bidona/flasice za vodu, bez ruznih adaptera itd.

3. Rasveta. Najverovatnije duplo svetlo i napred i nazad. Neodlucan sam, ali moracu uskoro da resim zbog svoje bezbednosti. Za prednje je nezgodno zbog nacina montaze na ovom bajsu, pa ce izbor biti dodatno suzen ali sta je tu je. Trenutno sam stavio sta imam/pozajmio od druga, ali to je sve privremeno resenje.

4. Nabavka necega protiv pasa sto je efikasno i moze da se aktivira sa kormana npr - za ovih par dana voznje sam imao vise situacija nego sa DF za isti broj meseci. Nizi sam i iz nekog razloga mnogo vise smetam psima, smara me da na svako malo stajem i odmeravam se, vadim bidon itd :)

5. Retrovizor (jos jedan za drugu stranu). Uzeo sam B&M uz bajs, mozda isti, mozda nesto drugo, videcu. Prilicno znaci za saobracaj na ovom bajsu posto je nemoguce kompletno se okrenuti.

6. Ciklokompjuter vec narucen, cekam da stigne.

7. Krovni nosac koji fiksira prednji tocak umesto rama. Standardni Thule nosaci koji hvataju donju cev rama ovde ne odgovaraju. Za transport unutra je pomalo nezgrapan bez rastavljanja:

2019-09-22 15.57.48-resize-auto.jpg

 

Uz bajs sam uzeo i nosace za bisage/paktreger zbog nestandardnog kacenja tako da ne mogu da koristim nista od onoga sto imam. Paktreger ide standardno iza vozaca i mogu da se zakace bisage na njega, dodatni nosaci za bisage idu ispod sedista nisko, na viljusci zadnjeg tocka. Za neki comuting cu koristiti ili paktreger ili napraviti neku cev kao adapter da koristim zefal paktreger koji imam za QR, zavrsava svakodnevne potrebe, a ove kompletne cuvati za neki ozbiljniji put.

 

Za kraj jedna slika gde se vidi pozicija na bajsu. Stariji clanovi ce verovatno primetiti jedan detalj, moze se slobodno reci retro :)

viber_image_2019-09-24_18-39-50_CUT.jpg


  • 7
Postavljena slika

2012: 4210km
2013: 4098km

#2 packelini

packelini
  • Members
  • PipPip
  • 65 posts

Postavljeno 07 October 2019 - 06:49 AM

Мој предлог за додатно светло позади и носач

 

http://probike.rs/Na...h=topeak&page=3

 

за предња светла (мишљења да треба да буду два, обавезно).

Ако није дозвољено поставити спољну везу, имаш у пробајк (probike) продавници, код Бобана овај носач.

 

 

Делује заиста необично и помало, смешно (поготово положај руку возача) али...

Ако си ти поново на педали, шта те брига шта други кажу. Нико од нас није свестан колико смо близу да, се нађемо у твојој ситуацији (мислим на повреду кичме), која би нас удаљила од бицикле.

За четвороношце, можда ултразвучни растеривач и да га монтираш на волан или друго згодно место.

Са срећом, ветар у леђа и видимо се негде на путу.

 

 


  • 0
.

#3 packelini

packelini
  • Members
  • PipPip
  • 65 posts

Postavljeno 07 October 2019 - 06:49 AM

Мој предлог за додатно светло позади и носач

 

http://probike.rs/Na...h=topeak&page=3

 

за предња светла (мишљења да треба да буду два, обавезно).

Ако није дозвољено поставити спољну везу, имаш у пробајк (probike) продавници, код Бобана овај носач.

 

 

Делује заиста необично и помало, смешно (поготово положај руку возача) али...

Ако си ти поново на педали, шта те брига шта други кажу. Нико од нас није свестан колико смо близу да, се нађемо у твојој ситуацији (мислим на повреду кичме), која би нас удаљила од бицикле.

За четвороношце, можда ултразвучни растеривач и да га монтираш на волан или друго згодно место.

Са срећом, ветар у леђа и видимо се негде на путу.

 

 

Attached Thumbnails

  • post-29526-0-72766900-1570400821 - 1.jpg
  • topeak-bar-xtender-4712511827620-11-l.jpg
  • Topeak-TBX01-Bar-Xtender-Handlebar-or-handlebar-stem-Extension-for-Computers-Lights-GPS-Extender-additional-space.jpg

  • 2
.

#4 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 281 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 07 October 2019 - 07:37 AM

Primetio sam da vozaci lezecih bicikala obicno imaju iza ledja zastavicu jarkih boja, visoko podignutu kako bi bili uocljiviji u saobracaju.

Zelim ti da uzivas u voznji i predjes puno kilometara.


  • 2

#5 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1665 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 07 October 2019 - 08:18 AM

Hvala, plan i jeste da predjem puno :) Zastavicu razmatram, samo da nadjem odgovarajucu. Za originalnu Cruzbike mi se nije davalo 50$. Mada ima i tu za i protiv. Uocljiviji svakako, ali to najvise koristi kad te neko sustize. S preda si i dalje slabije uocljiv. A sto se sustizanja tice nisam do sada imao situaciju da me neko nije video. Bljeskalica uvek upaljena, povremeno nosim i fluorescentni prsluk kad vozim prometnim putevima. Ako zanemarim estetiku koja je nebitna (malo mi je to ruznjikavo), cinjenica je da neko ko ne vidi mene na ovome, nece videti ni dete pored puta koje je slicne ili manje visine.

 

@packelini

Hvala na predlozima za ekstender! Mozda ga i uzmem ali za sada mislim da sam nasao kombinaciju sto se montaze tice koja ce raditi posao. Jedno svetlo kao bljeskalica visoko na korman, sto je odprilike u visini glave - ako bih dodao ekstender ovde, malo bi mi smetao za preglednost. Bajs fabricki ima predvidjeno mesto za nosac svetla tik do pogona, po sredini izmedju leve kurble i zupcanika. Nosac sam uzeo i najverovatnije cu tu montirati svetlo koje ce mi osvetljavati put. Jedino tu je snop neometan tj ne remetim ga sa nogama i okretanjem pedala. Probao sam svetlo da montiram na korman i zakljucio koliko pedalanje utice negativno na osvetljenje :)

Mozda da uzmem ekstender pa da probam negde nize od kormana na boom slider da montiram (cev izmedju bottom bracket i kormana).

 

Sto se polozaja tice apsolustno se slazem - ne doticu me negativni komentari jer opet uzivam u voznji. Majka i par ljudi mi je reklo da izgledam ko invalid, ali mi ni malo ne smeta. Neka izgledam kao vanzemaljac, bitno je da vozim :)

Sto se ruku tice stoje cudno, mislio sam da ce povijen lakat da pravi problem sa cirkulacijom ali naprotiv, nema problema. U principu je polozaj slican kao prilikom sedenja za stolom sto se ruku tice. Ono sto jeste neobicno jeste sto ovde ruke prilicno ucestvuju u samom pedalanju jer za jace pedalanje mora da se kontrira rukama - pogotovo uzbrdo. Sto nije problem i navikne se posle par voznji. Medjutim cudno je kada posle voznje ramena i bicepsi budu pod jednakom ili jacom upalom od listova i butina :D

 

edit:

Evo kako izgleda nosac za svetlo napred. Montirano neko kinesko Cyclewing svetlo za prvu pomoc, njegov nosac sam jedva navukao a da mi koliko-toliko baca svetlo napred, udara u cev iznad BB i ne mogu da podesim snop da ide vislje.

2019-10-05 18.59.53.jpg 2019-10-05 18.59.58.jpg


  • 1
Postavljena slika

2012: 4210km
2013: 4098km

#6 broker975fx

broker975fx
  • Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 October 2019 - 08:57 AM

Bas bih voleo da probam ovakav tip, tebi u svakom slucaju svaka cast na istrajnosti, lepo sto ipak postoji resenje za vecinu problema
  • 0

#7 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1048 posts

Postavljeno 07 October 2019 - 09:10 AM

Nisam procitao citav tekst.Interesuje me kako kreces na ravnom,a kako kreces ako moras da se zaustavis u brdu pa hoces da nastavis voznju?
  • 0

#8 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1665 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 07 October 2019 - 09:22 AM

Sustina je u prenosu. Prebaciti na najnizi koji mi odgovara i jos bitnije - ne zuriti, znaci lagano prvih par okreta, posle toga moze jako. U mom slucaju to je 38-36 kombinacija za sada, mozda bude za jedan jaci zupcanik (32) kad se usemim jos malo, ali vise od toga svakako nece biti. Kada se prebaci na najnizi, ima nekoliko tehnika koje ljudi primenjuju.

1. Fred Flinstone prvih par koraka da se uhvati zalet, pa nastavak uz pedalanje

2. Hodanje par koraka i "klizanje" tj spustanje u sediste i nastavljanje dalje.

3. Lagano jednom nogom par krugova uz blago kontriranje rukama (zapravo, samo drzanje pravca), pa onda dodavanje druge noge nakon 2-3 okreta.

 

Ja primenjujem poslednje za sada. SPD pomaze - zakacim levu nogu, obrnem par krugova, dodam i desnu i idem. Na ravnom i nizbrdici je lako, cak sad mogu i zustrije da krenem. Na uzbrdici je nezgodno, pogotovo ako je veci nagib, ali ucim se. Mnoooogo sam bolji nego u prvoj voznji gde sam pri pokusaju kretanja uzbrdo u saobracaju, jednim okretom noge zavrsio u susednoj traci. Sto bi englezi rekli, bio je "code brown" momenat :)

Kad god sam hteo da pozurim ili razmisljam mnogo o tome, izgubim balans. Kad krecem lagano, nema problema.

 

@broker975fx

Hvala :)


  • 0
Postavljena slika

2012: 4210km
2013: 4098km

#9 Zorzo

Zorzo
  • Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 October 2019 - 02:38 PM

Sto se izgleda tice meni poprilicno lici na klasican bajs sa malo zavaljenim banana sedistem.
Sjajna je stvar ako je tako resen problem kicme, odnosno da sad mozes da vozis bez negativnog uticaja na istu. A kakav je sam osecaj voznje, je li stvarno lakse i brze na ravnim delovima , mislim na aerodinamiku?
  • 0

#10 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1665 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 07 October 2019 - 03:09 PM

Cim mi stigne cikokomp moci cu da ti dam bolji odgovor na to, subjektivno jeste brzi, ali koliko ne znam. Ono sto sam jasno mogao da primetim je da mi voznja uz vetar manje smeta. Gledajuci gps log iz moba na kraju voznje, na nizbrdici gde sam ranije bez pedalanja isao oko 51-52, sad idem oko 58-60. Opet, nije ovo toliko precizno jer utice dosta faktora na to + mob nije toliko precizan, ali svakako se oseca razlika. Mislim da nije prevelika jer trenutno podesavanje ugla sedista je tu negde 45-50 stepeni, da je skroz spusteno na 30 stepeni bila bi sigurno veca.
  • 0
Postavljena slika

2012: 4210km
2013: 4098km

#11 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2345 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 October 2019 - 07:17 PM

Auuu, kakva naprava.. do jaja. Dule,nek te služi po tvojoj volji i da uživaš u ovome. Znam kako si se protezao na pauzama na memorijalnoj vožnji.. verujem da ćeš se sa ovime preporoditi.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#12 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 787 posts

Postavljeno 08 October 2019 - 05:27 AM

Jako lep i neobican bicikl i bravo za upornost. Kapa dole za tvoje neodustajanje od biciklizma uprkos ociglednim i ozbiljnim zdravstvenim problemima.

Mene su oduvek privlacili rekumbenti zbog tog udobnog polozaja i bolje aerodinamike. Za sada jos uvek Bogu hvala nemam preku potrebu da vozim takav bicikl ali jednog dana sto da ne. Ja se samo plasim da je toliko lako naloziti se na ovu spravu da imam utisak kad bi jednom seo na nju, sutra dan bih vec bio na putu oko sveta. :)
  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#13 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1665 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 08 October 2019 - 06:43 AM

Hvala za komentar da je lep, retko kome se svidja izgled :) Zbog toga sam ja odmah uzeo sve paktregere koji su imali za ovaj ram, jer znam da cu u nekom trenutku imati ideju da krenem na duzi put.

Da li imas potrebu ili ne - sve zavisi zapravo sta volis kod voznje. Gomila ljudi krenu da voze ovo ne zbog zdravstvenih problema vec iz radoznalosti ili zbog bolje aerodinamike/udobnosti. Retko se vrate na klasican bajs, bar oni koji voze samo asfalt. Ako volis okretnost, skakutanje/dizanje tockova, stajanje dok vozis, ovo ce biti drugacije jer nista od toga ne mozes na rekumbentu. Sve to volim i zbog toga MTB necu prodavati i koristicu ga kad se uzelim off-roada. Cruzbike i generalno rekumbenti nisu za teren, mozda neke utabane puteve i staze bez mnogo nagiba.

Medjutim sto se tice ubijanja kilometraze ovo je bolja sprava za tu namenu. Kako vreme prolazi i okretnost mi se poboljsava pa je to sve manje i manje problem. Jos samo da naucim da se provlacim kroz saobracaj bez da moram nogama da se guram kad je usko, ali doci ce i to :)

 

@chamade

Vec sam preporodjen kad mogu da vozim iako sam tog dana imao tegobe sa ledjima (dok sedim na poslu itd), tako da je ovo totalno druga dimenzija voznje. Kad na bajs sednem u tom stanju i zagrejem se malo, tegoba nema prvih 40+ km. Ranije kad sednem na bajs sa bolovima, to bude samo gore i gore dok ne odustanem.


  • 0
Postavljena slika

2012: 4210km
2013: 4098km

#14 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 588 posts

Postavljeno 08 October 2019 - 07:26 AM

Lep bicikl , procitao sam o svim prednostima  i manama koje ima voznja ovakvog nacina pedaliranja, kazes kupio si ga u inostranstvu. Kod nas i nema da se kupi takav bicikl, vidim da je ponuda na cikloberzi mrsava. A nisi rekao ono sto je po meni najvaznije,cena koja se placa za to zadovoljstvo. Kada sam ukucao u pretrazivac ovakav tip bicikla  kosta izmedju 2300$-2700$. sto je za mene nedostizno,i to me odbija. Ja sam se nosio mislju da kupim recumbent , sto pravi priozvodjac iz  Indjije ali taj recumbent nema suspenziju,i mislim sta na njemu vredi 550e?. U svakom slucaju to su odlicni bicikli za opustenu voznju i mogu samo da ti zavidim sto imas tu pivilegiju da vozis ovakav tip bicikla, zelim ti da ga dugo i u sreci vozis.


  • 0

#15 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1665 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 08 October 2019 - 08:43 AM

Hvala za zelje :)

 

Cena za sam bicikl je 2300$ + 350$ postarina, na sve to 10% carina i 20% pdv, oko 40$ spedicija, ukupno 3538$.

U evropi ovog modela nije bilo kod 2 dobavljaca, polovnih nema u Evropi, kod nas nisam nasao nijedan rekumbent koji mi odgovara po velicini, kamoli Cruzbike. Polovni Q45 se vrlo retko i u USA pojavljuju i gledajuci odnos cene u odnosu na novi, kad se sabere postarina, da li ce prodavac lepo da ga zapakuje itd - prosto, ne isplati se. Da ga je bilo u Evropi mooozda bih prosao malo jeftinije, ako bi nasa carina tretirala da je proizveden u EU, pa nema carine na bicikle. Za USA odakle je porucen, svakako ide 10% carina.

Velika investicija jeste, ali licno mi vredi svaki dinar.

 

Sto se proizvodjaca iz Indjice tice (Igor Ralic), bio sam u kontaktu sa njim, ovim putem jos jednom da mu se zahvalim na pomoci i predusetljivosti jer je uspeo da mi obezbedi test voznju jednog rekumbenta sa njegovim ramom, sto nije bilo lako za moje gabarite. Samo sam na kraju odlucio da uzmem sa suspenzijom pa nisam iskoristio mogucnost. Mislim da on ne prodaje kompletne bicikle, samo set za ram, tako da je to cena bez tockova, pogonske grupe itd, tj dobijes sve sto je specificno za rekumbent, ostalo stavis po volji sta ti odgovara. Svako neka sudi da li vredi ili ne, generalno se rekumbenti uglavnom prave u malim serijama i mahom rucno, zbog toga su cene velike. Njegova cena je jos i povoljna po mom misljenju.


  • 1
Postavljena slika

2012: 4210km
2013: 4098km

#16 Ludisha

Ludisha
  • Members
  • PipPipPip
  • 83 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 08 October 2019 - 09:20 AM

Ono sto vise upada u oko je da su carina pdv postarina i ostali troskovi ko pola bicikle. Ali bajs je odlican, i bas me zanima kakvi su mu to paktregeri i kako izgleda natovaren,


  • 0

#17 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1665 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 08 October 2019 - 01:11 PM

Tacno tako, preko 50% osnovne cene ode na dazbine...

Dok ja montiram paktregere i bisage potrajace verovatno, dotad evo kako to izgleda bez tovara, slika sa njihovog sajta

Q45-touring-setup.jpg

 

Gornji paktreger moze da nosi vise jer je veci, ali ne treba ni tu preterivati sa tezinom posto je to isto suspendovano kao i sam vozac. Donji paktreger je na viljusci zadnjeg tocka i odlican je za teze stvari jer je nisko i drzi masu manje vise po sredini. Jedino moze biti nezgodan ako su vece bisage i ide se blizu visokih ivicnjaka, ali videcu vec kako ce to biti u praksi.

Generalno su odlicno iskoristili prostor jer napred ni ne mogu da se montiraju bisage, bar ne neka gotova varijanta. Za pocetak jer se tu mota, plus je trougao stvar koja se podesava u zavisnosti od vozaca i pozicije sedenja. Takodje dodavanje tezine napred i nije bas prakticno jer je i ovako prednji kraj tezi od zadnjeg. Postojeca resenja mi se cine kao najbolji kompromis, zato nisam ni hteo da izmisljam toplu vodu i prepravljam neki postojeci paktreger da bih ga montirao...


  • 1
Postavljena slika

2012: 4210km
2013: 4098km

#18 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 839 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 October 2019 - 01:47 PM

Super je bajs i super je sto si nasao nacin da nastavis da vozis i pored problema sa ledjima.

 

Nego, zanima me kakav je osecaj kada kocis malo jace. Koliko vidim, teziste je poprilicno napred u odnosu na standardnu situaciju na bajsu, plus nogama se "odupires" o pedale i pogon koji su ispred prednjeg tocka... deluje mi kao mnogo lakse za preleteti preko prednjeg tocka nego kod obicnog bicikla, ili se varam?

 

U svakom slucaju, uzivaj :)


  • 0

#19 ske

ske
  • Members
  • PipPipPip
  • 95 posts

Postavljeno 08 October 2019 - 08:07 PM

Pozdrav Dule,

nemoj pogresno da me shvatis ali meni je ovaj bajs malo "nakaradan", ali kapiram da to ne smeta jer ti kad sedis na njemu i ne razmisljas na sta on lici vec uzivas u voznji. A pretpostavljam da je odlican osecaj.A i vrv mi se oko nije naviklo na ovakav oblik. Mada i ja bih vrlo rado posedovao ovakav ili slican. Zelim ti puno lepih km sa njim.

Nego, napisao si da ti je bajs napravio/ubrzao probleme sa kicmom pa sa hteo da te pitam kako si to utvrdio?

Jos nisam cuo da je neko dobio diskus herniju od voznje bajsa


  • 0

#20 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1665 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 08 October 2019 - 09:59 PM

Ne razumem te pogresno, opusteno. Ranije je postojao conversion kit koji je mogao bilo koji bajk da pretvori u Cruzbike. Da vidis tek to na sta lici :D Imali su ljudi ideju da smanje cenu rekumbenta, da iskoriste zadnji trougao sa klasicnog bajsa i samo ga prebace napred. Zato i izgleda cudno.

 

Za probleme, uf, duga je to tema. Pokusacu da budem kratak. Kao tinejdzer sam izrastao naglo i misici nisu ispratili rast (ostali su skraceni). Pored toga, majka je imala operaciju u istom delu kicme, u tom trenutku je imala 5 godina vise nego ja kad sam imao prvi put problem. Dakle, da mi se to nije tad desilo, desilo bi mi se verovatno sada negde, ne od bajsa vec generalno od sedenja.

 

Bajs je to ubrzao iz tri razloga:

1. Sabijanje kicmenog stuba na neravninama + generalno sedenje, nebitno dal ima neravnina na putu - kicmeni stub se sabija.

2. Povijena kicma na napred. Ovo u kombinaciji sa sabijanjem mi nikako nije prijalo. Jednom sam probao drumasa, nije bilo sanse da nadjem pravi polozaj koliko god podesavao, a bio je ok ram. Jednostavno, toliko povijen polozaj mi nikako nije odgovarao.

3. Nedovoljno istezanje pre i posle voznje. Sada to radim kao refleks, ne treba mi podsetnik :)

 

Sustinski, kod mene misici nisu drzali kicmeni stub, vise su sluzili kao ukras. Zato se isti sabijao dok medjuprsljenski prostor nije rekao cao zdravo :)

 

@Boris_volimCorbe

Teziste jeste vise napred nego na klasicnom bajsu. Takodje nema ustajanja i pomeranja kao na klasicnom bajsu - bar sam ja to praktikovao kad hocu vise da iskoristim zadnju kocnicu, da teziste pomerim pozadi.

Ovde je u principu prednja kocnica glavna, zadnja je ok ali za nagla za ustavljanja ne radi mnogo. Amortizer pomaze jer koliko-toliko odrzava tocak na zemlji, ali vec sam ga dizao u vazduh u jednoj instanci bezanja od pasa, da se ne zakucam u auto koji sam vrlo brzo sustigao :) Mada se zaustavlja efektno, nemam zamerke sto se toga tice, kocnice mi nisu bas sasvim legle ali to je druga prica.

Ne bi bilo preletanje preko tocka vec obmotavanje oko kormana i boom cevi da mi se desi da preteram :D


  • 0
Postavljena slika

2012: 4210km
2013: 4098km




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika