Jump to content


Fotografije

Tour de France 2019


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
63 odgovora na ovu temu

#1 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 712 posts

Postavljeno 10 July 2019 - 09:16 PM

Jel vuče neko sajle na TDF-u, slabo?

 

Jel su svi menjači elektro ili ne, prati li ko? I diskova izgleda ima dosta? Jel ovi diskovi ne seku, takav je pre bio "izgovor" da se ne upotrebljavaju, ili grešim?

 

https://road.cc/cont...ssional-peloton


  • 0

#2 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 837 posts

Postavljeno 11 July 2019 - 05:21 AM

Juce sam gledao etapu poslednjeg stage-a u kojoj je na samom finisu Sagan silovito povukao i odneo pobedu. Koja je ono zivotinja, ne zovu ga dzabe Saganator. A smesno je sto pre samo 10 godina je vozio probne voznje za Quick Step i nisu hteli da mu ponude ugovor. Toliko se razocarao da je hteo da batali biciklizam, a 5 godina kasnije postaje broj jedan biciklista i od tada samo u svetskom vrhu. Vrhunski vozac!

A sto se diskova tice, ja ne znam zbog cega to vozacima trebaju kocnice bolje od Dura Ace za koje svi znaju da provereno dobro zaustavljaju i ljude od preko 100 kila a kamoli nece pro vozace od 60-70. Ja u svemu tome vidim samo marketinsk potez da se to sto bolje izreklamira i proda jer na disk kocnicama pa ako je jos i hidraulika moze dosta da se zaradi a klijentela samo gleda sta voze pro vozaci pa hoce i oni odma to isto....
  • 2
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#3 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4574 posts

Postavljeno 11 July 2019 - 11:48 AM

Jel vuče neko sajle na TDF-u, slabo?

 

Jel su svi menjači elektro ili ne, prati li ko?...

posto je sve krenulo u elektrifikaciju razmisljam nesto...koliko ce da im se isplati da poboljsavaju mehanicke grupe?

Konkretno Shimano nakon ove SHADOW revolucije sa serijama 7000/8000/9000,

koliko ulaganja u *sajle i buzire* moze da se ocekuje, sa obzirom da *svi* vec merkaju Di2?


  • 1

#4 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1654 posts

Postavljeno 11 July 2019 - 12:09 PM

Mehaničke grupe su i dalje osnova prodaje i prihoda, i to prvenstveno grupe nižih klasa, a marketing za niže klase se prvenstveno ostvaruje proizvodnjom i promocijom visokih klasa. Dok ne zažive niže klase elektronskih grupa, moraju nastaviti da guraju nove visoke serije mehaničkih grupa da bi za njima mogli da izbacuju nove serije nižih klasa, da bi održavali interesovanje tržišta i kontinuitet prodaje.


  • 2

#5 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 712 posts

Postavljeno 11 July 2019 - 12:42 PM

+1. Sve sto si napisao stoji...kod standardnih kočnica bi trebalo i da je održavanje jeftinijije. Nisam nikad imao diskocve ni na mtb-u, ne znam cenu paknova i ulja, creva "bužireva" za taj mehanizam...

Ali imam nekako osećaj da će sajle brzo barem kod profi timova otići u istoriju a posle će i na građanstvo da se replicira...i pre mislim za kočnice nego šaltere. Kočnice disk imaju danas i pijačarske bicikle, neće šimanu biti teško da napravi od Klarisa do Dureace-a...za menjače malo teže će ići jer će biti skupo (mada i ne mora da znači)...videćemo.

Da, Sagan je legenda, pokušavao u prve tri da dođe do pobede, sada konačno uspeo...Nisu hteli da mu daju ugovor možda zbog toga što nije imao jaka leđa. tipa talijani, francuzi, nemci, belgijanci...


  • 0

#6 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 712 posts

Postavljeno 13 July 2019 - 01:50 PM

Možda mali off, ali opet je to on tehnologija što prati današnji TDF. Vec je pocelo, "pijacaraski" diskovi... Bugarski drumaš, ne proizvode loše bicikle, mnogo jači nego naši proizvođači:
https://dragbicycles...ke/rodero-base/

https://www.2bike.rs...mp#.XSnh7uszZ1t


  • 0

#7 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 298 posts

Postavljeno 13 July 2019 - 05:00 PM

Odgledao danas etapu, pa se pitam može li ko protiv GT i Bernala? Ovi  Francuzi deluju baš tanki za Gc,  Alafilip je odličan "klasičar", ali za više ne verujem da ima snage, odraće ga u Pirinejima i naročito u Alpima. Pino, opet, nikad spremniji, ali gubi minimum minut na TT od Tomasa i verovatno od Bernala; osim tog, tradicionalno je loš u poslednjoj nedelji,a tada su i Galibije i Izoar.Barde već u  žestokom zaostatku, a uzgubiče još minut dva na TT, gde to da nadoknadi? Možda Uran, on mi deluje baš naoštren, ali ostao je bez TJV  koji ji trebalo da bude glavni vodonoša za Pirineje i Alpe. Šta može Quintana, prethodnih godina bio je veliko razočaranje? Koga tu još ima- Fugulsang,Benet, Valverde, Landa... Može li neko od njih da prekine dominaciju Sky/Ineosa? Voleo bih to da vidim, za promenu


  • 1

#8 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 712 posts

Postavljeno 14 July 2019 - 01:36 AM

Još je sve otvoreno, ali nekako mi je tanak TDF sa nekim favoritima kao nekada kada je bio krem sa tri četiri vozača, od Indurainove ere do sada...Valverde je mator i svaka mu čast kada u ovim godinama on ovo radi! Još je ipak sve otvoreno za nekakve prognoze.

Ne znam samo zašto Roglič izostaje sa TDF-a? Napadao Giro a ovo ništa...?

 

Puče ram ko letva:
https://youtu.be/8PFeaIgWhG0?t=214

 

I oko diskova: Danas me uhvatila kiša, kočnice ako mi rade na 15% glavu dajem...a na diskovima bi trebalo da radi kao na suvom?


  • 0

#9 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 298 posts

Postavljeno 14 July 2019 - 05:59 AM

 

Još je sve otvoreno, ali nekako mi je tanak TDF sa nekim favoritima kao nekada kada je bio krem sa tri četiri vozača, od Indurainove ere do sada...Valverde je mator i svaka mu čast kada u ovim godinama on ovo radi! Još je ipak sve otvoreno za nekakve prognoze.

Ne znam samo zašto Roglič izostaje sa TDF-a? Napadao Giro a ovo ništa

Pa jeste tanko, slažem se, nema Fruma, Dumolana, Rogliča,ovaj poslednji valjda povređen, a i Loto se sprema za velike promene, jer navodno dolazi Dumolan, nezadovoljan Sunwebom. 

Ja, eto, priželjkujem da neko prekine dominaciju Sky/Ineosa na Tdf, valjda je to i normalno, mislim da se navija protiv ono ko je najjači 


  • 0

#10 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3300 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 July 2019 - 11:36 AM

Ja hteo da pitam jel ovo komentariše lik iz GCN deluje mi njegov glas, a onda videh koji je kanal u pitanju...


  • 0

#11 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 837 posts

Postavljeno 14 July 2019 - 02:53 PM

Još je sve otvoreno, ali nekako mi je tanak TDF sa nekim favoritima kao nekada kada je bio krem sa tri četiri vozača, od Indurainove ere do sada...Valverde je mator i svaka mu čast kada u ovim godinama on ovo radi! Još je ipak sve otvoreno za nekakve prognoze.
Ne znam samo zašto Roglič izostaje sa TDF-a? Napadao Giro a ovo ništa...?

Puče ram ko letva:https://youtu.be/8PFeaIgWhG0?t=214

I oko diskova: Danas me uhvatila kiša, kočnice ako mi rade na 15% glavu dajem...a na diskovima bi trebalo da radi kao na suvom?

Gledao sam taj Stage kad je pukao ram. Nije bio neki pad, da ne kazem smesan ali puce taj karbon od vise hiljada eura kao cackalica.

Zanimljivo je koliko je karbon sposoban da trpi jednu vrstu opterecenja bez da se imalo savije, a na neka druga opterecenja se lomi kao staklo....


A sto se diskova tice kisa i nevreme je gde oni blistaju i tu se najvise vidi njihova prednost u odnosu na kaliper.
Ali bas ds kaliper drzi na 15% kad pada kisa, ne bih se slozio. Ja koristim Dura Ace pakne i na mokrom mi je na grubo receno 60 do 70% kocione snage ali opet kad se spustam i dalje kocim samo prednjom i i dalje samo sa 2 prsta, doduse iz dropova. Jedino sto moram u odnosu na to kad je suvo, dosta pre krivine da kontrolisano doziram kocnicu, dok kad je suvo cekam zadnji momenat. :)
  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#12 GoranZemun

GoranZemun
  • Members
  • PipPipPip
  • 75 posts

Postavljeno 14 July 2019 - 04:04 PM

Taj ram nije standardni olaksan je, nemoj da me drzite za rec, nekih 100-200 grama. Mada i pored tog podatka jeste cudno pukao. Mnogi hi-and delovi su pravljeni ciljano za pero lake profesionalce gde je covek sa 75kg "debeo". Evo primer tockova max. dozvoljen tezina vozac bicikli 90kg a cena 4.500 e  https://www.bike24.c...gc[17646]=17648


  • 0

#13 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1654 posts

Postavljeno 14 July 2019 - 04:15 PM

Profesionalni trkački bicikli imaju ograničenu minimalnu težinu koju nije preterano komplikovano postići sa fabričkim delovima uz odgovarajući budžet. Nije redak čak ni problem da je bicikl pretežak, i da ga je potrebno dodatno otežati da bi bio "legalan". Na kraju, profesionalci tradicionalno više cene veoma krut nego veoma lak ram, i poznato je da su timski ramovi nekad i par stotina grama teži od fabričkih zbog dopunskih slojeva karbona koji ih čine krućim.
  • 2

#14 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 712 posts

Postavljeno 14 July 2019 - 08:38 PM

A sto se diskova tice kisa i nevreme je gde oni blistaju i tu se najvise vidi njihova prednost u odnosu na kaliper.
Ali bas ds kaliper drzi na 15% kad pada kisa, ne bih se slozio. Ja koristim Dura Ace pakne i na mokrom mi je na grubo receno 60 do 70% kocione snage ali opet kad se spustam i dalje kocim samo prednjom i i dalje samo sa 2 prsta, doduse iz dropova. Jedino sto moram u odnosu na to kad je suvo, dosta pre krivine da kontrolisano doziram kocnicu, dok kad je suvo cekam zadnji momenat. :)

Ako diskovi (a rekoše mi da i ne gube na intenzitetu kočenja po mokrom (!?!)) rade po mokrom kao po suvom, treba odmah preći na iste. Još ako tako rade i ovi najjeftiniji kao na bicikli koju sam postavio linkom u pređašnjim postovima onda je još bolje.

Imam Rigida felne a paknovi su kupljeni za otprilike 20 e dva komada, dakle 40e za celo bicikl...deluje onaj kavez i sama "gazeća" površina ok, tj da su kvalitetniji. Ali juče me je uhvatilo ono gadno nevreme, kao kroz Dunav da sam vozio...stvarno sam imao osećaj da sam na nekih 20% od kočenja. Jeste bila straota od vode, tj veća nije mogla, ali uopšte nisam zadovoljan kočenjem, u nekom momentu sam rekao sebi - pusti puknuće ti sajla.

 

Jel ima neko da preporuči neke ok za al felnu sem naravno dure ace?

I da, na TDF a i na Giro i na svim trkama naravno, mnogo me nerviraju sadašnja "skijaška" odela. Ružno, barem za mene, još su neki pod kacigama sa skoro bukvalno skijaškim naočarima, ko ona za varenje što se koriste...straota ružno!

Za mene najlepše je bilo za vreme Lensa, Jana, Pantanija...oni dresovi sa lastišima su mi mnogo lepši... 


  • 0

#15 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 712 posts

Postavljeno 14 July 2019 - 08:48 PM

 

Ja, eto, priželjkujem da neko prekine dominaciju Sky/Ineosa na Tdf, valjda je to i normalno, mislim da se navija protiv ono ko je najjači 

Nikad nije bilo ovako "mršavo" u smislu da nema dva tri favorita a koja su već osvajala bar dva puta Tur. Ali videćemo, ovaj Tur će iznedriti sasvim sigurno novog junaka, i to je ok. Važno je barem nama da uživamo ;)

Iako volim najviše brdske vozače, drago mi je da legenda Sagan jeste na svom mestu za sada. Verujem do kraja!


  • 1

#16 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 837 posts

Postavljeno 14 July 2019 - 08:49 PM

Slucaj o kojem sam ja pisao da vozim po "mokrom" je kad je kolovoz vlazam a kisa rominja. Ako je neki jak pljusak ja gledam da se sklonim i cekam da prodje. Jbg ako si ti vozio kada lije kao iz kabla siguran sam da tu nista sem diska ne pomaze.
Mana diskova je tezina, oni zajedno dodaju sigurno pola kile bajsu, pa je u jednu ruku besmisleno kad ljudi kupuju sto lakse skupe karbonske delove i konponente za svoj bicikl a sa druge strane ga ubiju diskovima.

A Dura Ace ti bar ovde preko grane nije toliko jako skup. Sta vise pakne zajedno sa nosacima sam preko Rosebike.de platio 4 komada za 20 eura, a samo pakne su duplo jeftinije, dakle 4 komada za 10 e. Ako ti treba samo reci i donecu ti kad budem dolazio za Srbiju. Samo da znas da su meni te pakne OK i mene sa 95 kg sasvim korektno zaustavljaju na spustu ali npr ne mozes ocekivati sad ne znam kako savrseno kocenje ako i celjusti nisu Dura Ace ili bar Ultegra.


P.S. izvinjavam se na offu.
  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#17 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 712 posts

Postavljeno 14 July 2019 - 08:52 PM

Nije OFF jer je TUR ipak laboratorija u inovacijama kod drumskih biikala pa treba da pišemo i o tome. OK, hvala za paknove, pogledaću, pa kad zatreba (rosebike.de me preusmerava na neke kineze?!)...Nisam znao da su diskovi toliko teži...mada verovatno će i to generalno sređivati i smanjivati...


  • 0

#18 FalloutBoy

FalloutBoy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7607 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 July 2019 - 04:50 AM

"Obične" kočnice rade i na kiši - i na pljusku.

Barem su meni uvek radile.

 

Pogotovo sa dobrim paknama i praktično bilo kojim alu felnama (na čeliku koče puno lošije kad je kiša).


  • 2

Uglavnom bezopasni™

 

BikeGremlin.com


#19 RiderBC

RiderBC
  • Members
  • 7 posts

Postavljeno 15 July 2019 - 02:38 PM

"Obične" kočnice rade i na kiši - i na pljusku.

Barem su meni uvek radile.

 

Pogotovo sa dobrim paknama i praktično bilo kojim alu felnama (na čeliku koče puno lošije kad je kiša).

I svaka prica na ovu temu suvisna. :) Imam i jedno i drugo,disk je malo bolji ali i sa rims brake koci odlicno a vozio sam po pljusku i na dugim nizbrdicama od 10%.


  • 0

#20 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 837 posts

Postavljeno 15 July 2019 - 06:29 PM

Dabome da kaliper kocnice rade, niko to ne pokusava da ospori ali je cinjenica da njihova modulaciona moc opada na kisi. I disk kocnicama isto, samo u mnogo manjoj meri, pa zbog toga imaju prednost u odnosu na kaliper.....
  • 1
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika