Jump to content


Fotografije

Drumaš (race ili endurance/sportive) od 400 do 500 EUR


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
26 odgovora na ovu temu

#1 Slash

Slash
  • Members
  • 6 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 August 2018 - 07:42 AM

Pozdrav svima, ovo mi je prvi post na forumu sa dilemom :)

 

Imam želju da pored MTB-a 27,5 imam i jednog drumaša za vožnje po gradu i van grada.

Ono što me interesuje najviše je endurance bajk, ali može i klasičan drumaš (koliko sam shvatio endurance je podnošljiviji za duže vožnje). Moj budžet je 400 do 500 EUR, videh da ima raznih polovnih na CB, ali nisam siguran šta odabrati.

 

Takođe videh da Capriolo ima Firebird V3 sa kombinacijom Shimano Sora/Tiagra opremom za 470 EUR, može li to ispasti kao dobra varijanta ili loviti polovan sa nekom karbon vilom i potencijalno 105 ili Ultegra opremom?

 

 

Hvala u napred! :)


  • 0

#2 Wolf1984

Wolf1984
  • Members
  • PipPipPip
  • 120 posts

Postavljeno 31 August 2018 - 04:26 AM

Za te novce svakako loviti neki sa Shimano 105 opremom ali 5700. 

Nije svaka Shimano 105 identična, međusobno se razlikuju po masi, a stvar je u tome da svaka slijedeća generacija obično pokupi dobre stvar od više klase (ultegre), 

Pa onda Ultegra pokupi od Dura Ace...a Dura Ace svakom novom generacijom ima prva čast da predstavi novitete i najbolja rješenja (najskuplja). 

 

Evo imaš ovdje sve: https://en.wikipedia.org/wiki/Shimano

 

Dakle gotovo slične grupe, ali zato cijenom različine miljama...Ultegra 6700, 105 5700 i Tiagra 4700.

Uvijek bolje uzeti noviju grupu nego staru i istrošenu. 

Kod cestovnih bicikala se dijelove ne troše toliko, ali sigurno si mirniji kupnjom 3g stare Tiagre 4700, nego 10g stare Ultegre 6700. 


  • 0

#3 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 31 August 2018 - 04:37 AM

Polovan u stanju kao nov, a sa cenom nižom od novog, je super stvar. Problem je to naći i utvrditi da li je u takvom stanju.

 

Capriolo Firebird V3 je sasvim OK sklopljen bajs, sa smislenim izborom (kombinacijom) komponenata, dobrog kvaliteta. Problem je samo veličina - ramovi i pogon su birani za vozače od 185 cm i više.

 

Pri tom, kod Shimana, stara generacija 10-brzinskih drumskih menjača je bila korak u nazad (105 5700, Ultegra 6700 i sl.), koja je ispravljena novim Tiagra 4700 10-faznim standardom. Lično bih zbog toga stari 10-faz izbegavao - ili 8-9 brzina pozadi, ili novi 10-faz.

 

U slučaju kupovine polovnog otvoriti četvore oči, pogotovo kod pregleda rama, a to posebno ako se uzima karbonski (ram, viljuška, korman...).


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#4 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 31 August 2018 - 05:46 AM

Generacija pre 57/67/7800 je takođe desetofazna, a po funkcionalnosti je na nivou sa modernim Shimanovim menjačkim grupama. Estetika i ergonomija se razlikuju, ali to je već stvar ličnih preferencija.


  • 0

#5 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 31 August 2018 - 05:57 AM

Generacija pre 57/67/7800 je takođe desetofazna, a po funkcionalnosti je na nivou sa modernim Shimanovim menjačkim grupama. Estetika i ergonomija se razlikuju, ali to je već stvar ličnih preferencija.


Da, isto stari Shimano drumski 10faz, ali bez rutiranja bužira ispod trake kormana, pa ipak manje problematično.



Poslato s mobilnog, pomoću prstiju...
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#6 Wolf1984

Wolf1984
  • Members
  • PipPipPip
  • 120 posts

Postavljeno 31 August 2018 - 08:54 AM

Što vam je konkretno smetalo kod 105 grupe 5700? Prvi put čujem za probleme sa tom grupom.

Da li se misli zbog rutiranja bužira pa da se previše lomi ispod trake? 

Osobno nisam primijetio neku lošu stranu grupe 105 5700 i Ultegre 6700. Osjećaj pod rukom identičan, razlika samo u masi.


  • 0

#7 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 31 August 2018 - 02:58 PM

Dužina povlačenja sajle šiftera za svaku promenu brzine je najmanja za "stari" desetofaz, od svih ostalih sistema menjača i šiftera. Zbog toga je taj sistem dosta osetljiv na svaku nesavršenost bužira, sajli, kao i njihovog rutiranja. Generacije sa rutiranjem bužira ispod trake kormana su posebno "pogođene", jer se tu prave dodatne nešto oštrije krivine.

 

Manifestuje se time da menjač, čak i kad je sve uštelovano, vrlo lako dođe u fazu da malo teže menja na veće, ili manje lančanike pozadi - zna varirati čak i sa promenom temperature!

 

Kod novog 10faza je ovo ispravljeno, kod njega je stepen pomeranja zadnjeg menjača za 1 mm povlačenja sajle dosta povoljniji (isti kao kod Shimano drumskog 11-faza). Tj, kako sam napisao, menjač za svaku promenu vuče više sajle, što znači da je odnos "signal-šum" tu puno povoljniji, pa nesavršenosti i minimalne promene u dužini bužira (sabijanje, sleganje, promena dužine rama i rastojanja stopera bužira na ramu usled promene temperature i sl.) puno manje utiče i ne remeti rad.

 

To su glavni razlozi zbog kojih ne bih danas savetovao kupovinu starog drumskog 10-faza. Ili novi (Tiagra 4700), ili 8-faz, 9-faz.... Ti sistemi po meni imaju više prednosti, a manje mana. Naravno, kad nema lufta u menjačima, sa dobrim sajlama i bužirima, sve se to može namestiti da radi sasvim OK, ali sa ovim ostalim nabrojanim je puno lakše, a i rad menjača je precizniji (kome je to bitno).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#8 Wolf1984

Wolf1984
  • Members
  • PipPipPip
  • 120 posts

Postavljeno 01 September 2018 - 01:40 PM

Ok, to sam primijetio da je bilo malo osjetljivije na 105 5700, ali kad se precizno podese sajle nema nekih problema.

 

Problem sam najviše primjećivao kod postavljanja nove sajle i bužira, nakon početnog podešavanja sam moram opet nakon 100km, pa opet nakon 200km...nakon toga je bilo ok. To sam pripisivao novim sajlama, odnosno rastezanju sajle. 

 

Meni je ta 105 5700 sa unutarnjim rutanjem sajle odlična stvar nema sajli ispred volana, pogotovo kod noćne vožnje su me živcirale sajle na starijim tipovima ručica gdje ta sajla uvijek smeta lampi da svijetli kako treba pa sam na cesti uvijek vidio bužire jer zaklanjaju svjetlu put.


  • 0

#9 Slash

Slash
  • Members
  • 6 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 September 2018 - 09:27 AM

Da se i ja javim, jeste da nisam imao strpljenja da mesec i vise dana trazim bajs koji mi odgovara i da potencijalno bude u Beogradu pa da mi je lako da odem i da pogledam, tako naleteh na kolegu sa cikloberze i uzeh za manje novaca nego sto sam planirao da dam drumasa sa Shimano Sora 3400 opremom. U pitanju je Bergamont Dolce 4.2, sjajno ocuvan bajs.

 

Jeste mi mozda krivo sto nema neku noviju 105 ili Ultegra opremu, ali nadam se da to nije nista sto se ne moze zameniti.

Gume na njemu koje su bile za zamenu su Vittoria Zaffiro 23mm, pa sam odmah kupio 2 nove Continental Ultra Sport II 25mm i zamenio. Nakon toga ocistio detaljno ceo bajs, podmazao lanac, ustelovao kocnice, namestio sve kako meni odgovara i provozao ga. Odusevljenje :)

 

Bergamont_Dolce_4.2.jpg

 

Bergamont_Dolce_4.2_Sora.jpg

 

Ono sto me interesuje jeste sta uraditi povodom kocnica, da li menjati celjusti za neke 105 5800 (ako to uopste moze da radi sa Sora rucicama 3400 ili moraju i one da se promene) ili staviti nove (bolje) pakne. Ove stare nisu potrosene do kraja, ali su verovatno bajate pa ne koce lepo dok se bas ne upregnu.
 

Hvala na odgovorima! :)


  • 0

#10 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 September 2018 - 10:01 AM

Najbolje unapređenje za kočnice je:

Odmašćivanje felni i pakni.

Dobri bužiri i sajle - Shimano je sasvim OK.

Dobro rutiranje bužira i sajli.

Dobre pakne - KoolStop salmon su po meni vrhunske, mada nisu jedine OK pakne.

Dobro podešavanje kočnica - da pakne stoje paralelno sa felnom, da su čeljusti centrirane spram felne, da je felna centrirana u dropovima i da nema osmicu.

 

Tek ako ni time ne mogu da se dobiju zadovoljavajući rezultati, vredi razmišljati o boljim kočnicama. Naravno - ne očekivati čuda - 105 5800 neće kočiti duplo snažnije za isti stisak ručice.

 

Na kraju - ne treba očekivati Bog zna kakvu silu kočenja sa gornjeg hvata kormana, nego tek iz dropova, kad se ručice mogu lepo uhvatiti i stisnuti kako treba. Tu je i poluga puno povoljnija.

 

Dok god kočnice koče dobro uz snažan stisak, to je po meni OK. Pogotovo na drumskom bajsu.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#11 Slash

Slash
  • Members
  • 6 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 September 2018 - 10:27 AM

@Falloutboy

 

 

Zahvaljujem se na brzom i detaljnom odgovoru! :)

Odmascivanje felni i pakni je prva stvar koju cu da uradim, najlakse je skinuti tocak i ocistiti detaljno (na kocionoj povrsini felni ima crnog traga od paknica). Sta koristiti od sredstava, da li je moguce to odraditi sa brake cleaner-om i krpom ili nekim posebnim sredstvom?

 

Buziri i sajle su na biciklu potpuno fabricki i nikad dirani, znam da bi ih verovatno trebalo promeniti u nekom trenutku jer je bajs usao u 6 godinu starosti.

Razmislicu i o KoolStop salmon paknama svakako, nadam se da ih ima u prodavnicama u Beogradu :)

 

I potrudio sam se da namestim kocnice (celjusti i pakne) najpravilnije moguce uz felnu, da i jedna i druga pakna budu podjednako odaljene od felne i da ne kace u voznji. Prednja felna seta nekih 0.5-0.7mm u voznji, mislim da bi to moglo da se sredi centriranjem.

 

Takodje moram da napisem da si u pravu, zadovoljavajucu kocionu silu imaju kocnice iz dropova gde se moze lepo "sesti" na kocnicu i bajs se zaustavlja (uz zvukove bajatih pakni koje struzu od felnu), iz gornjeg hvata tesko da se moze uzdati u kocnicu pri brzinama vecim od 15km/h :D

 

Ne uspeh da pronadjem pedantan servis u Beogradu u kojem bi ostavio bicikl, tako da pokusavam DIY stos, jer se vec 12 god zezam sa mehanikom na kolima, pa mi ovo moze biti takodje interesantno :)


  • 0

#12 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 September 2018 - 10:45 AM

Kolega Grbic sa foruma je za svaku preporuku - ako tražiš dobar servis u komšiluku.

 

Iz gornjeg hvata se ne može očekivati kočiona sila bez neke hidraulike, ili čak servo pojačanja. :)  Mislim, koristi se praktično nikakva poluga sa takvim hvatom.

 

Za odmašćivanje može i 90+ procentni alkohol iz supermarketa, na pamučnu krpicu i trljanje. Nije idealan ali lepo odradi posao.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#13 Slash

Slash
  • Members
  • 6 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 September 2018 - 11:45 AM

@FalloutBoy

 

Hvala jos jednom na brzom odgovoru!

Da li je kolegi sa foruma to nick pa da ga nadjem tako? Ako je reklamiranje na forumu zabranjeno, moze i poruka na pp :)

 

I da, hidraulika na mom MTB-u je stvarno neverovatna za kocenje, ali se polako navikavam na drumasa sa obicnim kocnicama :D


  • 0

#14 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 September 2018 - 01:39 PM

Probaj čak i na hidrauličnom MTB-u povlačiti ručice povlačenjem za deo ručice koji je par cm od samog pivota, umesto za deo gde je predviđeno da se povlače, pri samom kraju ručica.  :)

 

Kolega Grbić:

 

https://www.2bike.rs...er/42983-grbic/


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#15 Slash

Slash
  • Members
  • 6 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 September 2018 - 11:06 AM

Opet kasnim sa odgovorom, posao i obaveze. Ali barem redovno vozim bicikl :)

 

Hocu da se zahvalim FalloutBoy-u za savete i pomoc. Potrudio sam se da detaljno procitam gomilu tema sa BikeGremlin sajta gde se vidi u tekstu ljubav prema biciklima :) Svaka cast za domacu enciklopediju o biciklima!

Kontaktiracu kolegu Grbica sa foruma radi servisa i detaljnog pregleda bicikala.


  • 0

#16 antilop

antilop
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 28 September 2018 - 01:29 PM

Nadovezao bih se na ovu nit jer imam dilemu vrlo slicnu kao i autor. Izvinjavam se unapred zbog duzeg posta, ali mi je vazno da tacno objasnim situaciju kako bih dobio sto bolje savete.
 
Naime, pre tri godine sam kupio Cannondale BB4 kao svoj prvi "ozbiljan" bajs i cini mi se da je doslo vreme da se rastanemo. :cry:  Nazalost naravno, jer i na forumu mozete da procitate koliko je radosti Bad Boy doneo kako meni, tako i drugim kolegama. I dalje mislim da kao gradski bajs BB4 nema konkurenciju: odlicna pozicija u voznji, startan, pouzdane i vrlo kvalitetne konstrukcije, mozes mu instalirati i blatobrane i korpu, sluzice decenijama cini mi se. E sad, kod mene su se za ove tri godine malo promenile stvari. Prvo, imao sam/imam ozbiljniji problem sa ledjima, drugo, tip voznje je drugaciji - 95% voznji su sada na asfaltu i van grada. Fali mi fleksibilnosti u voznji, tj vise pozicija za kormanom (trnu mi sake, zmarci u zglobovima) i cesto, kada zelim da duze vreme odrzavam konstantnu brzinu, mi smeta uspravljeni polozaj tj osecam usporavanja zbog otpora, a i na usponima (koje volim da vozim) usled celokupne tezine nije bas sjajno. Strava pokazuje da sam od kupovine presao oko 2500 km na BB-u, sto pored povrede i nije lose, ali sa druge strane u meni postoji zelja da prelazim jos vise i jos lakse. Instalacija dropbarova na BB-u je prakticno neizvodljiva (preskupa), tako da sam zakljucio da bih presao na "endurance" drumasa.
 
E sada, malo sam u dilemi sta uzeti.. Pritom, nisam ni prodao BB-a, tako da ne znam tacno ni kolikim budzetom raspolazem, ali da kazemo da je realno plafon 600-700 eur.. plus bih verovatno trebalo da kupujem pedale i par dodatnih sitnica. Na oglasima sam gledao drumase sa alu ramovima jer se ne bih upustao u kupovinu starijeg karbonca zbog nedovoljno iskustva. Jedna od stvari koja mi je najvise znacila u voznji BB-a jeste ogromna sigurnost koju sam imao na njemu.. bilo da se spustam 60 kmh kod Mostanice ili preskacem sine niz Tadeusa, kisa, sunce.. nikada na bajsu nista nije skripalo, cvilelo i sl, a kada sam fabricke kocnice zamenio Shimano hidraulikom i kocenje je postalo sjajno i sigurno. Na novom bajsu bi mi bilo najvaznije da zadrzim taj osecaj sigurnosti uz povecanu brzinu i lakse penjanje, kao i fleksibilnost na kormanu. Iz toga razloga sam naklonjeniji opciji sa disk kocnicama koja ionako postaje sve zastupljenija na drumasima, ali problem tada postaje cena.
 
U oglasima trenutno nisam nasao nista sto bi "pokrilo" navedene stavke i cini mi se da ce morati doci do kompromisa i to najverovatnije po pitanju disk kocnica. :sad:  Inace sam visok oko 192 cm tako da mi i velicina rama ogranicava ponudu. 
 
Mozda ovo ne bi bila losa opcija za pocetak, dok se ne priviknem na drumasa, za sada mi je neka vrsta favorita
 
Ne znam nista o starijim grupama pa ne mogu da procenim ponudu
 
Relativno slaba oprema, vrlo verovatno mali ram
 
Dream bike bi mi bio Focus Izalco Race npr ili Rose pro sl disc, ali to je cenovno u nekoj drugoj kategoriji cak i kada bih ih kupovao u Nemackoj.. npr ovaj Focus (stari model koji se vise ne prozivodi) u nasim oglasima je skuplji od aktulenog modela u Nemackoj za 600 eur  :shock:
 
Hvala unapred svima za komentare!

  • 0

#17 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 28 September 2018 - 04:59 PM

Teško da ćeš imati taj osećaj na drumašu, posebno na spustu.Drugačiji je položaj, uži korman, uža guma sa manje kontakta koja lakše blokira i puno je više vrckasta pri nailasku na bilo kakav kamenčić ili neravninu.


  • 0

#18 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 September 2018 - 05:19 PM

Obične (ne-disk) kočnice su sasvim OK . Ako ti veruješ da su samo diskovi dobri, onda se s njima, uprkos tome, nećeš osećati sigurno i onda gledaj diskove, šta drugo.

 

Za prijanjanje na asfaltu bez puno iznenađenja, gledaj da ram može prihvatiti gume širine 28 mm i da kupiš neke kvalitetnije gume.

 

O opremi mislim da ne treba brinuti - već od Claris grupe Shimano radi odlično (ako je sve ispravno i podešeno kako treba, naravno).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#19 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 28 September 2018 - 05:58 PM

Dužina povlačenja sajle šiftera za svaku promenu brzine je najmanja za "stari" desetofaz, od svih ostalih sistema menjača i šiftera. Zbog toga je taj sistem dosta osetljiv na svaku nesavršenost bužira, sajli, kao i njihovog rutiranja. Generacije sa rutiranjem bužira ispod trake kormana su posebno "pogođene", jer se tu prave dodatne nešto oštrije krivine.
 
Manifestuje se time da menjač, čak i kad je sve uštelovano, vrlo lako dođe u fazu da malo teže menja na veće, ili manje lančanike pozadi - zna varirati čak i sa promenom temperature!
 
Kod novog 10faza je ovo ispravljeno, kod njega je stepen pomeranja zadnjeg menjača za 1 mm povlačenja sajle dosta povoljniji (isti kao kod Shimano drumskog 11-faza). Tj, kako sam napisao, menjač za svaku promenu vuče više sajle, što znači da je odnos "signal-šum" tu puno povoljniji, pa nesavršenosti i minimalne promene u dužini bužira (sabijanje, sleganje, promena dužine rama i rastojanja stopera bužira na ramu usled promene temperature i sl.) puno manje utiče i ne remeti rad.
 
To su glavni razlozi zbog kojih ne bih danas savetovao kupovinu starog drumskog 10-faza. Ili novi (Tiagra 4700), ili 8-faz, 9-faz.... Ti sistemi po meni imaju više prednosti, a manje mana. Naravno, kad nema lufta u menjačima, sa dobrim sajlama i bužirima, sve se to može namestiti da radi sasvim OK, ali sa ovim ostalim nabrojanim je puno lakše, a i rad menjača je precizniji (kome je to bitno).

Шта се конкретно сматра под новим десетофазом? Остајемо у овом контексту шимано друмских група.
  • 0

#20 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 September 2018 - 06:26 PM

Шта се конкретно сматра под новим десетофазом? Остајемо у овом контексту шимано друмских група.


Za sada samo Tiagra 4700.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika