1. U videu se porede takmicarski i bicikl koji to nije...voleo bih da vidim poredjenja takmicarskih masina iz razlicitih dekada.
2. 10% je ogromna razlika...
3. Pet kilograma je... Ako biciklista tezine 80 kg. spusti svoju tezinu za 5 kg. na usponu od 8% duzine 1 km. brze ce ici ~15 sekundi.
4. Zavirivati u neciji novcanik je *** ...merak nema cenu.
5. Dobar bicikl ce dobrog vozaca uciniti boljim, loseg vozaca nece naciniti dobrim vozacem.
6. Da li se kvalitet bicikla meri samo u sekundama?
6.1 Licne preference? Ne bih moj kompakt korman menjao za bilo koji drugi. Ne bih moj kompakt pogon 5800 menjao ni za Clavicula-u ako je odnos zuba kao da ce da ga vozi T. Martin. Da li udoban sic menjati zbog... Da li ce sutra padati kisa?
Najjeftiniji drumas protiv najskupljeg drumasa - koja je razlika u performansama?
#21
Postavljeno 17 May 2018 - 10:24 AM
https://youtube.com/@ionebike
#23
Postavljeno 17 May 2018 - 12:13 PM
Kada bi kvalitet uvek bilo moguće kvantifikovati a čovek bio racionalno biće tj donosio racionalne odluke o kupovini mislim da bi pola svetskih kompanija brzo bankrotiralo. Srećom čovek je iracionalan pa takve i odluke donosi. Pa tako na primer moj prijatelj stomatolog građe nilskog konja vozi bianchi oltre jer ima "taj osećaj" koji njemu prija a realno mu prija samo pečenje Dakle, što se kaže merak nema cenu pa bi tako mnogi od nas ispucali cash za bezobrazno skupe i nepotrebne mašine samo da imamo/hoćemo. I nije stvar u 10% nego u osećaju kad si na bajsu od 200e i od 2000e. Imao sam prilike da "osetim" lensov bajs sa pozlaćenim delovima, visio je na svodu jedne prodavnice na floridi i cena je bila na sniženju $17.000. Zamolio sam ih da ga spuste, opkoračio sam ga i stavio ruke na haube...yebe kevu, naježio sam se tada a i evo sada...e to je merak
#24
Postavljeno 17 May 2018 - 12:14 PM
3. Pet kilograma je... Ako biciklista tezine 80 kg. spusti svoju tezinu za 5 kg. na usponu od 8% duzine 1 km. brze ce ici ~15 sekundi.
Kolika bi vremenska razlika trebala da bude onda izmedju vozaca koji se razlikuju u oko 25-30 kg?
Pitam cisto jer realno sa svojih 100+ kg nikada naravno na usponima ne mogu da se nosim sa ostalim mrsavcima koliko god trenirao i bio u formi ali razlike se mere naravno u minutima mada zavisi od uspona do uspona. Nisu svi istog nagiba i duzine..
#25
Postavljeno 17 May 2018 - 01:49 PM
Ima na netu par kalkulatora gde može da se vidi uticaj težine i ostalih faktora:
https://www.gribble....er_v_speed.html
http://www.kreuzotte...lish/espeed.htm
Na primer na ravnom:
Sve isto, osim 3% uspona:
Dakle na ravnom najviše utiče položaj, pa onda gume. Oprema tu nije toliko bitna, jedino ne znam koliki procenat otpora vazduha je do točkova i rama, pretpostavljam dosta manji od otpora tela.
Na usponima već počinje da se oseća masno tkivo .
#26
Postavljeno 17 May 2018 - 09:27 PM
Naravučenije ove zanimljive teme bi možda bilo da ipak ne moramo prodavati automobile da bi kupili bicikle
Srednja klasa je sudeći po postovima sasvim dovoljna za dobro uživanje (a i dovoljno brzo) na dva točka, samo da je ispravno i dobro funkcioniše.
Mada pratim Djiro pa nešto razmišljam da mi je njihov prosek od više od 40km/h (na više od 150km) još vrlo nedostižan i na jadnih 10km a ne na više, da li sam baš toliko slab ili bicikl ipak mora biti bolji Prosto ogroman prosek prave, onako zapažam, mora da je i do tehnike, ne znam...
#27
Postavljeno 17 May 2018 - 09:59 PM
...Prosto ogroman prosek prave, onako zapažam, mora da je i do tehnike, ne znam...
Ma do tehnike je - sigurno. Dve osnovne koje treba da uvežbaš su "intravenozna" i "oralna"
when you look into abbyss, the abbyss looks into you www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe) www.facebook.com/bikecologic
#30
Postavljeno 18 May 2018 - 05:27 PM
Vozio sam Specialized,ne znam tacno model,ali je u pitanju karbonac sa Sora opremom,Imam na koriscenju Raleigh Record Sprint koji je generacija sa mnom.Dakle,ima pune 32 godine.Inace mi je taj matorac pomalo veliki,a opet ovaj karbonac mi je taman.Razlike u voznji postoji.I po osecaju i po brzini.Karbonac je ipak brzi,da se ne lazemo,Ali u mom slucaju bas i nije toliko brzi i pored toga sto mi odgovara po velicini vise nego Sprint.Inace imam i MTB i Capriolo Fat Boy.Kada idem na duze ture bez vremenskih limita,idem ISKLJUCIVO na Fat Boy,iako je najsporiji od svih mojih bajseva i kupio sam ga najvise iz razloga sto i svi oni koji daju enormne sume novca za bajseve koji im bas i nisu potrebni.Dakle,merak nema cenu.
#32
Postavljeno 19 May 2018 - 10:39 AM
Naravučenije ove zanimljive teme bi možda bilo da ipak ne moramo prodavati automobile da bi kupili bicikle
Zavisi koje automobile poredis sa kojim biciklama...
Vrhunski bicikli koriste skupe vrhunske materijale, isto tako vrhunski automobili ne koriste jeftine materijale pa ni oni ne kostaju jeftino.
Mada pratim Djiro pa nešto razmišljam da mi je njihov prosek od više od 40km/h (na više od 150km) još vrlo nedostižan i na jadnih 10km a ne na više, da li sam baš toliko slab ili bicikl ipak mora biti bolji Prosto ogroman prosek prave, onako zapažam, mora da je i do tehnike, ne znam...
Za prosek sa djira moras imati i opremu i tehniku sa djira i utreniran kao i ostali ucesnici, e tek onda mozes imati slican prosek.
Ako nemas sve to,ni doping tu ne pomaze.
Nije sve u snazi, a nije sve ni u tehnici....
#33
Postavljeno 19 May 2018 - 11:07 AM
#36
Postavljeno 19 May 2018 - 01:29 PM
Nisam mislio na Audi A8. Ma ok to sve je logično ali mislim da bi svi mi ovde trebali da možemo do proseka od 40 bar na samo 10km da je sve do nas i tehnike nego izgleda da nije, možda ono što su već neki napisali ranije, ne znam... malo sam izašao iz teme pa odustajem. Poz. svima.
Znam da nisi, zato i kazem da nije fer porediti 1:1
A prosek od 40km/h imaju i napredni rekreativci, mozes na stravi lepo da vidis ko je kako vozio i onda tih 10km vise ne izgleda tako veliko. Taman da obratis paznju da to niko ne postize bez opreme.
Tek voznja u grupi, uigrana ekipa...to je za posebnu pricu.
#37
Postavljeno 20 May 2018 - 06:58 PM
Na ravnom sama masa bicikla nema neki uticaj. Tu je najbitnija aerodinamika samog vozača pa tek onda bicikla. Tako da u tom aspektu testiranja stari drumaš nimalo ili jako malo zaostaje. Veći uticaj imaju točkovi i gume. Medjutim na brdu je sasvim druga situacija. Zakoni fizike su jasni. Opet neka zdrava logika kaze da je mnogo jeftinije skinuti 2 do 3 kg sa sebe nego sa bicikla.
upravo tako
Ljudi treba da ganjaju fizicku spremu, da smanjuju kilazu i jacaju misice ako zele bolje performanse, pa tek eventualno da investiraju u skuplju opremu.
A to se postize tako sto sto vise vozis uspone , planine , brda.
#38
Postavljeno 20 May 2018 - 07:09 PM
Naravučenije ove zanimljive teme bi možda bilo da ipak ne moramo prodavati automobile da bi kupili bicikle
Srednja klasa je sudeći po postovima sasvim dovoljna za dobro uživanje (a i dovoljno brzo) na dva točka, samo da je ispravno i dobro funkcioniše.
Mada pratim Djiro pa nešto razmišljam da mi je njihov prosek od više od 40km/h (na više od 150km) još vrlo nedostižan i na jadnih 10km a ne na više, da li sam baš toliko slab ili bicikl ipak mora biti bolji Prosto ogroman prosek prave, onako zapažam, mora da je i do tehnike, ne znam...
ja imam par tih profi takmicara koje pratim na stravi i primecujem da im je na trkama jedno 30% veca brzina, nego kad treniraju solo , mislim da tu ima uticaja sto zapinju vise na trkama, plus u grupi kad vozis otpor vazduha je manji pa ides sigurno jos 20% brze nego kad vozis solo. A ima naravno i dopinga
Ali da su daleko ispred rekreativaca jesu...
Ja npr , klasican sam vikend vozac , sto znaci da vozim 2-3 voznje nedeljno a nekad ni toliko, pa opet i pored toga, na segmentu , na kojoj jedan nas reprezentativac ima prvo vreme ove godine na Stravi, i koja se bas dosta vozi u ovom kraju, ja imam trece a svih vremena cetrnaesto. Bicikl mi je dobar, takmicarski, ali su mi tockovi najjeftiniji moguci kupljeni placeni 100e sa gumama. On ima verovatno 65 kg a ja 92 kg i 20 godina sam stariji od njega.
Da investiram jos 1500e u nove tockove i bolju opremu imao bi mozda 2-3% bolje vreme. A da "investiram" u skidanje 20 kg imao bi sigurno 10% bolje vreme.
Tako da sam zadovoljan rezultatima za nekog matorog kao sto sam ja
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika