Knipex. (link)
Decathlon Srbija
#486
Posted 21 March 2022 - 06:39 AM
Imao sam sličan problem, skinuo pedalu sa osovine, od okruglog oblika osovine brusilicom izbrusio i napravio kockasti oblik osovine, onda za taj kockasti deo uhvatio vodoinstalaterskim klještima i odvio osovinu. Kod mene je bio problem što je osovina pedale bila glatka pa nisam imao za šta da uhvatim klještima.Hvala na linku, ali mislim da su ta klešta preogromna i da nema fizički mesta da se uglave između tela pedale i navoja da bi se "kljunom" dohvatio navoj.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#487
Posted 21 March 2022 - 07:54 AM
Za novac po kojem se ti bajsevi prodaju (niske marže, pretpostavljam), teško je očekivati da se uradi kako treba. Kontam da to sve traži vreme, koje mora neko da plati.
Koliko sam imao prilike videti, slična je situacija i sa "jačim" brendovima, srednjeg/višeg cenovnog ranga, barem kad je fino podešavanje i korištenje montažne paste u pitanju. Čak bih rekao i da je dobro sklopljen nov bajs više izuzetak, nego pravilo.
Zamisli da kupiš nov auto koji moraš da odvezeš u servis da podmažu vitalne delove.
Zarada na biciklima uopšte nije mala jer se bicikl osrednje klase prodaje za oko 1000€. Automobil za širu narodnu masu ima cenu od oko 10 000€.. i bar 1000kg materijala u odnosu na pišljivih 10-12kg koliko ima bicikl a cenatek nekih 10 puta veća.. Dakle, 80 puta manje materijala za čiju proizvodnju treba tek nekoliko ljudi. Za proizvodnju automobila potrebno je nekoliko desetina zaposlenih. Da ne pominjemo koliki proizvodni pogoni su potrebni za proizvodnju i sklapanje automobila. Gde su još razna štelovanja pokretnih delova karoserije, sklopova u motoru i slično.
Pre će biti da su se proizvodjači bicikala ubezobrazili i napravili celu nauku oko naprave koja je u osnovi ista kao i pre 40 godina i gule naivne kupce sa paprenim cenama.
https://picasaweb.go...208760685671353
#488
Posted 21 March 2022 - 08:16 AM
Zamisli da kupiš nov auto koji moraš da odvezeš u servis da podmažu vitalne delove.
Zarada na biciklima uopšte nije mala jer se bicikl osrednje klase prodaje za oko 1000€. Automobil za širu narodnu masu ima cenu od oko 10 000€.. i bar 1000kg materijala u odnosu na pišljivih 10-12kg koliko ima bicikl a cenatek nekih 10 puta veća.. Dakle, 80 puta manje materijala za čiju proizvodnju treba tek nekoliko ljudi. Za proizvodnju automobila potrebno je nekoliko desetina zaposlenih. Da ne pominjemo koliki proizvodni pogoni su potrebni za proizvodnju i sklapanje automobila. Gde su još razna štelovanja pokretnih delova karoserije, sklopova u motoru i slično.
Pre će biti da su se proizvodjači bicikala ubezobrazili i napravili celu nauku oko naprave koja je u osnovi ista kao i pre 40 godina.
Opet skrećemo s teme - valjda nećemo dobiti po ušima. Šalim se malo.
Neko moje mišljenje & viđenje:
Automobili se prave u ogromnim serijama. Ne sećam se cifre, ali neke stotine hiljada godišnje u seriji su minimum da bi bilo isplativo (neka me ispravi neko ako grešim). Rade se u sklopu velikih konglomerata (velik broj brendova je u sklopu jednog većeg brenda i trend ukrupnjavanja i stapanja se nastavlja).
Sklapanje automobila se radi mašinski, robotizovano. Stari Rols Rojs i Stojadin/Jugo su među poslednjim ručno sklapanim automobilima (opet, ispravite me ako grešim). Rols Rojs je bio relativno profitabilan - a znamo i kakve su tu cene.
Kod bicikala se većina stvari još uvek mora raditi ručno. Takođe, marže koje proizvođači ostavljaju prodavcima, koji sklapaju bicikle, nisu baš astronomske koliko znam.
Uz to, živimo u kapitalizmu. Svi žele veću platu, viši profit. Cenu velikog servisa možemo komotno smatrati cenom kupovine bicikla, bilo novog bilo polovnog. Može to sve čovek uraditi sam, sa alatom (uz utrošak nešto vremena), ili platiti nekom.
Bilo bi lepo da to urade odmah pri prodaji, ali iz više razloga, mislim da je to nerealno očekivati. Sumanuto je šta sve prolazi kod bicikala u odnosu na "ozbiljnije" industrije poput auto industrije, ali to kao obični smrtnici ne možemo promeniti. Prodavnica koja sklapa bajseve kako treba biće skuplja za 20-30 evra od one koja to radi tako kako vidimo. Ko će kupiti po višoj ceni, ima li prostora na tržištu za takav pristup? Ne znam.
#489
Posted 21 March 2022 - 08:30 AM
https://picasaweb.go...208760685671353
#490
Posted 21 March 2022 - 08:31 AM
Mislim da nije realno pričati o tome šta se inače očekuje od prvog servisa bicikla i šta se očekuje od prvog servisa u mega lancu kao što je Dechatlon. Dechatlon je koliko sam ja primetio prodavnica za sve sportove, ali se njihovi proizvodi uglavnom svode na nižu i srednju klasu, bilo koji sport da se izabere. Ko hoće vrhunski bajs ili vrhunske kopačke za fudbal nebitno, neće ići u Dechatlon. Ko hoće nešto da mu služi dok se rekreativno i povremeno bavi nekim sportom, a takvih je većina, će biti sasvim zadovoljan u Dechatlonu. I oni idu na to da su jeftiniji za tu klasu stvari ali se neke uštede moraju napraviti što velikoserijskom proizvodnjom, što uštedama tipa na prvom servisu (jer je vreme tih radnika tamo zapravo i skuplje nego onih u Kini koji ga proizvode). Na Zapadu ti imaš mogućnost da odeš u neku specijalizovanu biciklističku radnju i da ti urade kvalitetan servis ali će to izaći 20-30% skuplje. Imaš i mogućnost da naručiš online bicikl gde bi verovatno bila slična cena kao i u Dechatlonu ali onda imaš i sličan kvalitet servisa.
Uostalom verovatno je neko to tamo i računao - sigurno će 95% njihovih bicikala tokom svog životnog veka preći manje od par hiljada km ukupno. Za tih 5% koji će preći više im se isplati da zamene i pogon ako zapekne pedala u garantnom roku. Ulaganje više vremena/novca u servis neće doneti baš ništa kod ogromne većine njihovih korisnika i samim tim je trošak na kome se apsolutno može uštedeti.
Problem kod nas je nedostatak valjane konkurencije pa odeš u Planetbike koji bi trebalo da bude specijalizovana biciklistička radnja sa poprilično jakim cenama a oni servis urade isto ili gore nego u Dechatlonu prilikom isporuke. Jer bi u takve radnje trebalo da dolaziš pre svega zbog usluge, saveta i slično, a ne zbog cene. Nemam ništa konkretno protiv njih ali su prosto ovde najveći pa je najlakše oceniti, iako se verovatno slično može primeniti i na druge.
#491
Posted 21 March 2022 - 09:11 AM
Vrede li ovi bajsevi ovoliko zaista
https://planetbike.r...ki-bicikli.html ?
Ovde je dosta ljudi čije mišljenje cenim pa bi molio za ovaj "jednostavan" odgovor ali u JEDNOJ ili DVE rečenice maksimalno. Kao da sam ispred prodavnice i nemam vremena da slušam duge filozofije
#494
Posted 21 March 2022 - 10:02 AM
Vrede li ovi bajsevi ovoliko zaistahttps://planetbike.r...ki-bicikli.html ?
Ovde je dosta ljudi čije mišljenje cenim pa bi molio za ovaj "jednostavan" odgovor ali u JEDNOJ ili DVE rečenice maksimalno. Kao da sam ispred prodavnice i nemam vremena da slušam duge filozofije
Ne nikako. Samo ako imaš para za bacanje a u tom slučaju bolje daj u dobrotvorne svrhe nego Planetu.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#495
Posted 21 March 2022 - 10:05 AM
Vrede li ovi bajsevi ovoliko zaista
https://planetbike.r...ki-bicikli.html ?
Ovde je dosta ljudi čije mišljenje cenim pa bi molio za ovaj "jednostavan" odgovor ali u JEDNOJ ili DVE rečenice maksimalno. Kao da sam ispred prodavnice i nemam vremena da slušam duge filozofije
Ne znam šta je odgovor na pitanje da li vrede u jednoj rečenici. Da li vredi BMW od 150.000 evra? Ne znam, ali ljudi voze, meni nije potreban, i da imam pre bih te pare dao na nešto drugo. Ako gledamo samo cene one nisu previsoke, imajući u vidu da smo van EU, da naša država uzima 8% carine na uvoz bicikala i slično, plus smo jako malo tržište pa i distributer u startu dobije lošije cene shodno količini robe koju može da povuče iz fabrike. Na primer SRP za SCOTT SPEEDSTER 40 (da ne gledamo ove sad baš sa ludačkim cenama) je 999 eur, na PB sajtu je 143.880 RSD nije to toliko značajna razlika realno.
#496
Posted 21 March 2022 - 10:19 AM
Dobro kažeš "ove baš sa ludačkim cenama" - preko pola miliona dinara je cena sprave kao što je bicikl... Nekako kad upredim sa bilo čime, mnogo je je blaga reč. Ali OK.
Vidim stoje im već godinu i više iste veličine na stanju, ne znam kako im ide prodaja baš..
#497
Posted 21 March 2022 - 10:40 AM
Ako je vama OK da za nov bicikl sa Shimano Claris opremom date nešto preko 1000 eura, onda su cene skroz OK. Ne kažem ja da je Claris grupa loša jer to kad se našteluje sasvim lepo funkcioniše, ali ipak spada u neku nižu i težu grupu menjača iz Shimanove hijerarhije. Za taj novac, bicikl bi trebao barem neku Tiagru, minimum Soru da ima.
Kao što sam već napisao na prethodnoj strani, ja sam nedavno kupio nov drumski bajk iz Dehatlona, isto sa 2x8 menjačima samo Microshift koji doduše ima nešto plastičniji osećaj pri menjanju brzina u poređenju sa Clarisom, ali isto radi skroz OK. Uz mehaničke disk kočnice, karbonsku viljušku, ram koji ima prihvat i za blatobrane i pak tregere, točkove sa industrijskim ležajevima, ovaj bajs je i više nego povoljna kupovina i za novac koliko se prodaje u maloprodaji, tih 500 eura, svakako vredi. Ja sam ga još uzeo preko drugarice koja radi u Dehatlonu sa popustom od 33%, i izaći će me svega 330 eura. Pa sad uporedite to i te cene iz Planeta pa sami zaključite šta vredi kako i koliko.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#499
Posted 21 March 2022 - 10:45 AM
Ako je vama OK da za nov bicikl sa Shimano Claris opremom date nešto preko 1000 eura, onda su cene skroz OK. Ne kažem ja da je Claris grupa loša jer to kad se našteluje sasvim lepo funkcioniše, ali ipak spada u neku nižu i težu grupu menjača iz Shimanove hijerarhije. Za taj novac, bicikl bi trebao barem neku Tiagru, minimum Soru da ima.
Kao što sam već napisao na prethodnoj strani, ja sam nedavno kupio nov drumski bajk iz Dehatlona, isto sa 2x8 menjačima samo Microshift koji doduše ima nešto plastičniji osećaj pri menjanju brzina u poređenju sa Clarisom, ali isto radi skroz OK. Uz mehaničke disk kočnice, karbonsku viljušku, ram koji ima prihvat i za blatobrane i pak tregere, točkove sa industrijskim ležajevima, ovaj bajs je i više nego povoljna kupovina i za novac koliko se prodaje u maloprodaji, tih 500 eura, svakako vredi. Ja sam ga još uzeo preko drugarice koja radi u Dehatlonu sa popustom od 33%, i izaći će me svega 330 eura. Pa sad uporedite to i te cene iz Planeta pa sami zaključite šta vredi kako i koliko.
Za malo bolje (uslovno rečeno, često bude samo lakše, ili modernije) plaća se duplo više. Ponuda i potražnja + marketing.
Taj Decathlon bajs - ima sitnica, da kažem dečijih bolesti. Recimo kuka menjača nije zamenjiva već je u sklopu rama.
Kad se to popegla, cena ide na duplo gore - ako se napravi "jak" brend.
Zavisi i od toga šta čovek traži. Za mene je i kilogram manja težina, za 100 evra više, loš odnos plaćeno-dobijeno. Za nekog kome je to bitno, ili se takmiči, može biti odlična ponuda. Slično je i sa jačim brendovima i višim klasama opreme.
#500
Posted 21 March 2022 - 12:03 PM
Dobro kažeš "ove baš sa ludačkim cenama" - preko pola miliona dinara je cena sprave kao što je bicikl... Nekako kad upredim sa bilo čime, mnogo je je blaga reč. Ali OK.
Vidim stoje im već godinu i više iste veličine na stanju, ne znam kako im ide prodaja baš..
Nažalost to su cene svuda po svetu, imaš bicikle i za 100 evra, ali i za 15.000 eur, pri čemu ne mislim čak ni na električne za te pare. A to što im stoje je logično s obzirom na kupovnu moć ovde i na to koliko će se ljudi odlučiti za baš taj bicikl. A oni moraju da uzmu i te ako žele da budu distributer i da prodaju gomilu onih za Scott za 70-100.000 dinara koji će se možda kod nas i prodati. I to je problem malog tržišta sa još manjom kupovnom moći.
Ako je vama OK da za nov bicikl sa Shimano Claris opremom date nešto preko 1000 eura, onda su cene skroz OK. Ne kažem ja da je Claris grupa loša jer to kad se našteluje sasvim lepo funkcioniše, ali ipak spada u neku nižu i težu grupu menjača iz Shimanove hijerarhije. Za taj novac, bicikl bi trebao barem neku Tiagru, minimum Soru da ima.
Kao što sam već napisao na prethodnoj strani, ja sam nedavno kupio nov drumski bajk iz Dehatlona, isto sa 2x8 menjačima samo Microshift koji doduše ima nešto plastičniji osećaj pri menjanju brzina u poređenju sa Clarisom, ali isto radi skroz OK. Uz mehaničke disk kočnice, karbonsku viljušku, ram koji ima prihvat i za blatobrane i pak tregere, točkove sa industrijskim ležajevima, ovaj bajs je i više nego povoljna kupovina i za novac koliko se prodaje u maloprodaji, tih 500 eura, svakako vredi. Ja sam ga još uzeo preko drugarice koja radi u Dehatlonu sa popustom od 33%, i izaći će me svega 330 eura. Pa sad uporedite to i te cene iz Planeta pa sami zaključite šta vredi kako i koliko.
Prvo ne možeš porediti cenu bicikla koju si dobio s popustom - isto tako na cikloberzi i preko ovih što dovoze bajseve od preko možeš naći značajno povoljnije nego u inostranstvu nove bajseve za modelsku 2022. godinu, nije uporedivo. Ali imaš da Dechatlonu kod nas taj RC120 košta 60.499, a ovaj Scott košta 144k u PB, dok je to u Nemačkoj verovatno 500 i 100 eur. Edit: ubo sam pogrešan model u Dechatlonu, sad sam našao pravi.
I tu dolazimo do toga da Scott uloži još 50 eur za bolji servis, pa uloži još 100 eur za marketing, pa uloži još 100 eur za sponzorisanje nekog svetskog tima itd, itd. I onda naplati još 200 eur za brend. I to mi ništa nije sporno, brend se uvek plaća, jedino što mi je sporno jeste da sve to platiš kupujući Scott u PB, a dobiješ uslugu kao u Dechatlonu, to nije ok. A ovo sve ostalo je jasno, i Škoda, VW i Audi su praktično ista kola samo je razlika u ceni i preko 50% zavisno od brenda, pa se voze i jedan i drugi i treći.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users